Volkswagen, somată de UE să anunţe toate modelele care păcălesc emisiile de CO2. Vor fi recalculate taxele de mediu?

de Daniel Popescu
Marti, 10.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen are la dispoziţie 10 zile pentru a informa Uniunea Europeană care sunt modelele care au păcălit testele de emisii de dioxid de carbon. Datele ar putea fi folosite la recalcularea taxelor de mediu.

Esential 800.000 de maşini susţine Volkswagen că sunt afectate în Europa de păcălirea testelor pentru emisiile de dioxid de carbon
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Uniunea Europeană a dat primele semne concrete că va pune piciorul în prag în scandalul Volkswagen, după ce a solicitat grupului german să publice lista completă a tuturor modelelor şi numărul exact al maşinilor vândute care au păcălit testele pentru emisiile de dioxid de carbon.

Informaţia a fost confirmată de purtătoarea de cuvânt a Comisiei Europene, care a adăugat că Volkswagen are la dispoziţie 10 zile pentru a oferi un răspuns.

"Pot să confirm că luni a fost trimisă o scrisoare CEO-ului Volkswagen. Scrisoarea cere clarificări din partea Volkswagen şi solicită numele modelelor afectate de neregularităţile pe care Volkswagen le-a raportat în 3 noiembrie (n.r - despre emisiile de CO2), precum şi numărul maşinilor afectate", a explicat Anna-Kaisa Itkonen, purtătoarea de cuvânt a Comisiei Europene.

Uniunea Europeana cere numele modelelor afectate de neregularităţile pe care Volkswagen le-a raportat, precum şi numărul maşinilor afectate.

Anna-Kaisa Itkonen
Purtatoare de cuvant CE
Oficialii Volkswagen au confirmat că au primit scrisoarea din partea Uniunii Europene şi susţin că vor decide răspuns "după deliberări interne".

În 3 noiembrie, Volkswagen a dezvăluit în urma unei anchete interne că 800.000 de maşini vândute în Europa emit mai mult dioxid de carbon decât datele oficiale.

Solicitarea UE vine în contextul în care emisiile de CO2 sunt luate în calcul la stabilirea taxelor de mediu la achiziţionarea maşinilor în cele mai multe ţări europene, inclusiv în România.

Practic, aceasta ar putea fi prima etapă în procesul de creştere a taxelor de mediu pentru maşinile implicate în acest scandal. Volkswagen a anunţat anterior că va suporta orice majorare de taxe de mediu survenită în urma scandalului.

Via Phys

Comentarii (4)

  • Modele? E simplu. Toate. Toate au motoare diesel cu softul mincinos.
    20 8
  • Plus lista cu cate smecherii mai are de gand sa faca pe viitor...asa, sa fim safe.
    7 1
  • @Bethurbazal, e o vorba romaneasca. Daca taceai, filozof ramaneai.

    Acuma eu stiu ca oamenii sunt diferiti si asta face parte din frumusetea fiintei umane la urma urmei. Dar cand dai de cate unii berbeci care-o tin numai pe-a lor, parca ti se acreste. Ce e si mai interesant este ca orbetii care sar primii sa scuze si sa acuze sunt primii care sar de c in sus cand altii fac la fel cu trotinetele lor de suflet. Funny nu gasesti?
    8 23
  • inexorabil
    @Bethurbazal: paradoxal, Zărne poate fi mai acid decât mine (și un pic cam dur, de data asta), dar te asigur că te-ai…schimbat. Nu te recunosc, pur și simplu. Ȋnțeleg perfect că ești iubitor de Fiat (poate nu și de FCA, care ȋi cuprinde și pe yankei, deși toate din grup sunt ȋnfrățite ȋn duhul zeului Ahriman al nefiabilității – nu eu, ci studiile și statisticile susțin acest lucru!), dar a “demola” VAG-ul, ori de câte ori crezi că ar fi cazul, ȋn mod sigur nu va ajuta FCA să “urce” ! Da, Fiat Group (partea strict italiană) fusese odată regina Europei (din orice punct de vedere vrei să consideri), așa cum “dincolo” GM era ȋmpărat. VAG stătea doar ȋn VW și Audi (sentimental, ar fi fost de preferat să rămână așa). Acum ȋnsă…vezi bine care-i situația. De ce n-o accepți prin prisma rațiunii? Nici “corazon”-ului meu nu-i place, dar…
    Așadar, hai să punem ȋn balanță giuvaere clasice precum Lancia Delta și Buick GN (și Audi Quattro, ca să fim echidistanți, ba chiar și MB Cobra, ca să-l atragem și pe Zărne ȋn discuție), dar “flegma pe VAG toată ziua” (implicit, a te bucura de răul altuia, chiar dușman de ți-ar fi) nu reprezintă o opțiune “deșteaptă”.
    8 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru