Uniunea Europeană a dat primele semne concrete că va pune piciorul în prag în scandalul Volkswagen, după ce a solicitat grupului german să publice lista completă a tuturor modelelor şi numărul exact al maşinilor vândute care au păcălit testele pentru emisiile de dioxid de carbon.
Informaţia a fost confirmată de purtătoarea de cuvânt a Comisiei Europene, care a adăugat că Volkswagen are la dispoziţie 10 zile pentru a oferi un răspuns.
"Pot să confirm că luni a fost trimisă o scrisoare CEO-ului Volkswagen. Scrisoarea cere clarificări din partea Volkswagen şi solicită numele modelelor afectate de neregularităţile pe care Volkswagen le-a raportat în 3 noiembrie (n.r - despre emisiile de CO2), precum şi numărul maşinilor afectate", a explicat Anna-Kaisa Itkonen, purtătoarea de cuvânt a Comisiei Europene.
Oficialii Volkswagen au confirmat că au primit scrisoarea din partea Uniunii Europene şi susţin că vor decide răspuns "după deliberări interne".În 3 noiembrie, Volkswagen a dezvăluit în urma unei anchete interne că 800.000 de maşini vândute în Europa emit mai mult dioxid de carbon decât datele oficiale.
Solicitarea UE vine în contextul în care emisiile de CO2 sunt luate în calcul la stabilirea taxelor de mediu la achiziţionarea maşinilor în cele mai multe ţări europene, inclusiv în România.
Practic, aceasta ar putea fi prima etapă în procesul de creştere a taxelor de mediu pentru maşinile implicate în acest scandal. Volkswagen a anunţat anterior că va suporta orice majorare de taxe de mediu survenită în urma scandalului.Via Phys
Acuma eu stiu ca oamenii sunt diferiti si asta face parte din frumusetea fiintei umane la urma urmei. Dar cand dai de cate unii berbeci care-o tin numai pe-a lor, parca ti se acreste. Ce e si mai interesant este ca orbetii care sar primii sa scuze si sa acuze sunt primii care sar de c in sus cand altii fac la fel cu trotinetele lor de suflet. Funny nu gasesti?
Așadar, hai să punem ȋn balanță giuvaere clasice precum Lancia Delta și Buick GN (și Audi Quattro, ca să fim echidistanți, ba chiar și MB Cobra, ca să-l atragem și pe Zărne ȋn discuție), dar “flegma pe VAG toată ziua” (implicit, a te bucura de răul altuia, chiar dușman de ți-ar fi) nu reprezintă o opțiune “deșteaptă”.