Testele interne ale celor de la Daimler au arătat că noul freon ia foc în momentul în care ia contact cu o suprafaţă fierbinte, cum ar fi motorul unui automobil.
Nemţii au organizat 20 de teste de impact frontal, toate fiind soldate cu un incendiu la nivelul compartimentului motor. Un alt rezultat neaşteptat în cazul scurgerilor de R-1234yf este apariţia florurii de hidrogen (HF), o substanţă periculoasă pentru oameni, care era degajată în asemenea cantităţi încât parbrizul se albea. Reprezentanţii Honeywell şi Dupont au spus că testele lor nu le-au arătat asemenea riscuri şi au subliniat faptul că există mai multe substanţe în compartimentul motor care pot lua foc la contactul cu o suprafaţă fierbinte, ca apoi să-i acuze pe cei de la Daimler că au înscenat testele pentru a nu plăti mai mult pentru noul agent de răcire. Totodată, companii precum General Motors şi Toyota au anunţat că testele lor nu au prezentat nicio problemă referitoare la noul agent de răcire şi că îl vor introduce pe modelele lor fără excepţii.Noul freon ecologic este rezultatul unei investiţii în valoare de sute de milioane de dolari realizate de Dupont şi Honeywell, menită să dezvolte un nou tip de freon, mai ecologic decât actualul agent de răcire folosit în UE, R134a. Uniunea Europeană nu se află la prima decizie de schimbare obligatorie a agentului de răcire folosit de toate instalaţiile proiectate în acest sens, existând mai multe modificări de acest tip în ultimii 20 de ani.
Via Autoblog
De partea cealalta, GM da o mana prieteneasca de ajutor la recuperarea investitiei facute de companii din US. taiota, ca de obicei are rolul catelusului umil care asculta de stapan. Pentru ca stie foarte bine din mana cui vine mancarea. Cat despre siguranta clientilor, nici o durere de cap. Respect maxim pentru viata umana, tipic japonez.
Expira curand patentul detinut de DuPont si iarasi trag sforile sa schimbe legea pt a-si vinde noul produs.
Ma bucur ca sunt tari ca Mexic care refuza astfel de inselatori si inca produc si vand R12 care fiind mai greu decat aerul nu are nicio treaba cu ozonul asa cum sa spus.
Daca 2 producatori mari de auto,spun ca treaba e naspa cu noul freon,ar trebui sa dea ceva de gandit.
In primul rand nu ma fa dobitoc,ca nu suntem la gradinita.
In al doilea rand,tu sti ca in SUA,inca se produce vopsea pe baza de diluant?Vopseaua care se gaseste pe piata de la noi si in UE,este in mare parte importata din SUA.
Nu se fac din magneziu pur,ci aliaj de magneziu,majoritatea supercarurilor au jante facute din magneziu si nu am auzit sa ia foc o masina din cauza jantelor.Cei de la GM incearca sa foloseasca magneziu pentru a produce caroserii(tablaria),nu e imposibil,dar nu se pot folosi tehnici conventionale(deformarea la rece),magneziul trebuie incalzit ca sa ii poti da o forma si in plus este mult mai scump decat otelul.
Americani intodeauna s-au crezut mai destepti si s-au luat-o pe coaja de fiecare data.