CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Scandalul în care este implicat Grupul Volkswagen în Statele Unite ia amploare. Autoritățile guvernamentale americane au acuzat conglomeratul german că a păcălit testele de consum și emisii desfășurate de EPA (Agenția de Mediu din Statele Unite) în mod intenționat.
La numai câteva zile de la aceste acuze, Volkswagen face primele declarații și promite să colaboreze cu organele de anchetă. Potrivit EPA, germanii au admis instalarea unui soft capabil să păcălească normele de testare EPA. Grupul VAG a implementat programe de software complexe, create special pentru a manipula testele EPA.
Consecințele sunt mult mai grave de atât, întrucât Volkswagen a încălcat cu bună știință legea Clean Air Act. Aceasta stabilește o limită legală pentru emisiile de oxizi de azot, însă în cazul Volkswagen valorile înregistrate de mașinile testate puteau depăși chiar și de 40 de ori pragul stabilit. Depășirea flagrantă a acesor norme are un impact puternic și asupra mediului înconjurător.
Experții susțin că nivelul ridicat de emisii de oxizi de azot era o consecință a reducerii consumului de către software-ul instalat.
Șeful VW: ”Sunt întristat că am înșelat încrederea publicului”
Cynthia Gilles, administratorul desemnat al EPA a făcut o serie de noi declarații care vin să arunce o pată neagră asupra reputației Volkswagen. ”Aceste nereguli sunt foarte grave, nu doar pentru că s-au descoperit metode de fraudare, ci și pentru că Volkswagen a ascuns voit aceste valori față de EPA și față de clienții săi din America. Mă așteptam la mai mult din partea Volkswagen”, a concluzionat cu dezamăgire Cynthia Gilles, care nu a reușit să ofere un motiv public pentru fapta comisă de Volkswagen. Nici germanii nu au vrut să facă comentarii pe marginea motivației.Cum era de așteptat, scandalul a aruncat o avalanșă de întrebări în direcția VAG. Prin urmare, Volkswagen a ieșit la rampă cu un comunicat de presă și o declarație oficială a lui Martin Winterkorn, președintele executiv Volkswagen.
Winterkorn și-a exprimat regretul și a promis că va colabora cu EPA pentru finalizarea anchetei. ”Eu, personal, sunt extrem de întristat de faptul că am distrus încrederea clienților noștri și a publicului general”.Oficialul a continuat discursul pe un ton justițiar: ”Nu tolerăm și nu vom tolera încălcări ale regulamentelor noastre interne și ale legilor în vigoare. Prin urmare, vom coopera 100% cu EPA în cadrul investigației și, la rândul nostru, vom organiza o anchetă internă pentru a stabili vinovații”, a concluzionat Winterkorn.
500.000 de mașini cu emisii mincinoase
Atitudinea Agenției de Mediu din Statele Unite a fost destul de fermă. Americanii au cerut rechemarea în service a mașinilor echipate cu programul de păcălire a testelor de emisii. Este vorba despre 482.000 de mașini: exemplare VW Jetta, Beetle și Golf produse între 2009 și 2015, exemplare Passat produse între 2014 și 2015 și chiar exemplare Audi A3 produse între 2009 și 2015.Toate mașinile rechemte în service au fost echipate cu motorul 2.0 TDI, cu patru cilindri, capabil să ofere 150 de cai putere. Culmea, motorul este promovat de germani cu eticheta ”Clean diesel”. Este încă neclar dacă rechemarea în service pentru înlăturarea software-lui va fi extinsă și asupra mașinilor vândute pe piața europeană. Cert este că Volkswagen a oprit, momentan, comercializarea modelelor afectate în SUA și ar putea avea probleme mari cu introducerea altor versiuni diesel pe piața de peste Ocean.
Cea mai mare amendă din istoria automobilului
Scandalul ar urma să aibă și implicații financiare grave pentru Grupul Volkswagen. În trecut, Kia și Hyundai au fost amendați cu 300 de milioane de dolari pentru măsluirea cifrelor oficiale de consum, tot pe piața din Statele Unite. Având în vedere gravitatea faptei, Grupul Volkswagen ar putea primi o amendă și mai mare.
Surse din cadrul EPA susțin că Volkswagen ar putea fi amendat cu până la 37.500 de euro pentru fiecare mașină cu probleme.
Asta ar duce la cea mai mare amendă din istoria industriei auto: aproximativ 18 miliarde de dolari, ehivalentul a 16 miliarde de euro. Ca să înțelegem ce înseamnă această sumă pentru al doilea cel mai mare grup auto din lume (după cifrele de producție înregistrate în 2014), facem o scurtă trimitere în trecut, când VAG anunța o investiție de 20 de miliarde de euro până în 2020, pentru cercetarea și dezvoltarea noilor tehnologii la nivelul întregului grup.În anul 2014, vânzările Grupului Volkswagen au adus în vistierie 202.5 miliarde de euro, cu 2.8% mai mult decât în 2013. Cu toate acestea, profitul operațional a fost de 12.7 miliarde de euro. De asemenea, lichiditățile pentru Divizia Automobile ajunseseră 16.9 miliarde de euro la finalul anului fiscal. Prin urmare, dacă amenda se confirmă, Volkswagen s-ar putea trezi în mijlocul unei probleme financiare.
Acțiunile companiei au scăzut dramatic
Consecințele financiare grave nu se opresc aici. Scandalul izbucnit la finalul săptămânii trecut a adus o evoluție de coșmar pentru acțiunile VAG, odată cu deschiderea bursei. Acestea au scăzut prima dată cu 18% și au ajuns apoi mai mici cu 23%, consemnând astfel o depreciere a brandului de aproximativ 15.4 miliarde de euro. Efectele ar putea avea consecințe pe termen lung, doarece acțiunile ar putea să scadă pe măsură ce sancțiunile americanilor vor fi din ce în ce mai drastice.
Mai mult, această cădere dramatică a valorii acțiunilor ar putea avea consecințe și asupra comitetului de conducere. Un analist german al Commerzbank AG, susține că verdictul unei fraude ar putea atrage înlocuirea conducerii Volkswagen.
Pana la urma francezii nu sunt chiar prosti degeaba.
Dar da-mi voie sa "prezic" ce se va intampla in Europa: desigur astfel de modele cu aceleasi motoare au ajuns si in Europa si va veni valul si pe aici. Ca urmare se va observa o crestere a importurilor de SH-uri diesel in urmatorii ani in tarile mai sarace, ca Romania, pentru ca pe la noi inca lumea nu constientizeaza cat de daunatoare sunt noxele.
In acest fel germanii vor continua sa-si vanda jafurile in Romania si sa-si cumpere alte marci mai putin poluante. Deci afectate nu sunt tarile europene mai evoluate, ci tot cele mai sarace.
Dar asa e cand alergi dupa bani, putere si faima. Cred ca VW s-a lins pe bot de nr. 1 mondial. Sau poate ca va ajunge pentru ca va avea avans datorate vanzarilor de pana acum. Si daca se va intampla asta, va ajunge nr.1 la limita. Desi eu sincer sa nu fiu nu cred ca vor ajunge. Si intre noi fie vorba, in acest mod nici nu imi doresc sa ajunga.
Eu ma intreb cu cat a fost platit furnizorul ca sa livreze un soft de genul acesta pentru VW. Si mai ales cine e furnizorul ala.
Serios? Asta spui când eşti nevinovat, nu după ce recunoşti că totul a fost făcut intenţionat.
Eu, personal, cred că e extrem de întristat că au fost prinşi.
Unul din primele lucruri pe care le inveti la o scoala de business este sa fii correct pana in varful unghiilor, cu orice pret. Chiar se merita o gaura uriasa in buget si imaginea terfelita pe ani de zile pentru niste cifre pe hartie? Oricum, cred ca anul asta isi pot lua adio de la numarul 1 in vanzari. Poate si la anul.
Ca si in cazul medicamentelor otravite de la Tylenol sau criza de la American Experss, nu pot sa nu remarc reactia "ca la carte" a Management-ului VW. Iesirea imediat la rampa, asumarea vinei, si promisiunea de colaborare cu autoritatile. Tardiv, dar mai bine mai tarziu decat niciodata.
Mi-e foarte greu sa cred ca Winterkorn n-a stiut personal de magaria asta. Deasemenea mi-e foarte greu sa inteleg cum tu, ca si corporatie, iti asumi un risc enorm sa manaresti un software si sa tragi in piept autoritatile intr-o tara cu cele mai stricte norme de poluare si mai rau, intr-o tara care este o forta incontestabila in informatica?
Bai frate, ca ma apuc io Gica Padurica sa-mi fac un upgrade la soft prin Kleemann, Vaith, Brabus sau mai stiu eu care si sper sa nu ma prinda Mercedes si sa-mi anuleze garantia e un lucru. Dar sa vii oficial ca si companie si sa bagi niste linii de cod si sa speri ca aia sunt asa de prosti si nu vad, asta deja e cretinism acut.
Ce ma deranjeaza si mai tare este ca se stie de ani de zile cat sunt de cancerigene emisiile de la diesel. Iar acum afli in media ca emisiile astea de fapt sunt de 40 (patruzeci !!!) de ori mai mari decat limitele admise? Ce se intampla in aglomerarile urbane de milioane de locuitori?
VW a zbarcit-o urat de tot de data asta si se pare ca ciomagul o sa le fie pe masura. Pacat de ei si de toata munca enorma pe care au depus-o ani si ani de zile sa ajunga la nivelul la care sunt acum.
Stii cam cum e cu astia numarul 1 mondial? Cam cum e cu romanii care au numai presedinti si primari corupti si hoti.
Mi-e scarba de tot ce inseamna minciuna. Despre produsele germane am avut mereu o parere bunicica insa nu am fost niciodata fan al masinilor produse de germani, pentru ca stiu ca mint.
@Hunter: pe piata din Romania nu se vor schimba preferintele clientilor spalati pe creier de ideea ca germanii fac cele mai bune masini. Tot pe TeDeI se vor orienta, "ca e cele mai bune"
E nasol rau ce se intampla si acum. Practic au ales sa minta desi stiau ca se pot arde rau. Probabil ca profitul ar fi fost prea mare si atunci au ales sa riste, gandindu-se ca sunt mici sansele sa fie prinsi.
Intamplarea demonstreaza ca nemtii nu-s asa de corecti si constiinciosi asa cum sunt vazuti pe plaiurile mioritice...ca un fel de semizei. Valabil si pentru japonezi care nu mai sunt ce erau acum zeci de ani.
Profetia mea e ca in urmatorii 2 ani cel putin, VW ca grup nu va ajunge pe primul loc. Toyota, VW si GM va ramane tripleta din frunte cu mari semne de intrebare si pentru GM pentru ca Hyundai-Kia le sufla in ceafa de ceva vreme.
VW numarul 1 mondial la vanzari ? Cui ii pasa. Pot iesi si la distanta de 10 milioane de auto vandute fata de urmatorii clasati. Asta nu ma va convinge pe mine ca sunt seriosi.
Si Audi sau BMW vand mai bine ca alte marci premium, insa asta pentru ca altii sunt foarte limitati si nu stiu ca mai exista si altceva.
1. VW Golf;
2. VW Polo;
...
5. VW Passat.
O fi raport platit de VW sau europenii sunt destul de creduli la Ad-Blue, pardon Ad-bullshit ?
Daca acest clasament ramane la fel si anul viitor, atunci e grav rau. Trebuie sa fii prost tare ca sa pui botul la reclame frumoase si beculete ca sa mergi pe VW cand ai atatea alte variante fiabile si mai bune.
Imi era teama ca nemtii vor insista in prostie (ca pontalacu) Dar nu. Au fost prinsi...scuze.
Aici e diferenta.
@Valeriu
Chiar ma intrebam cand apare si Bmw in peisaj, acum pe bune, eu inteleg ca asta este un bun prilej de a pune toate marcile nemtesti la gunoi, dar nu e chiar asa, lumea stie de zeci de ani ca mai exista si alte marci, tu crezi ca acest scandal va schimba raportul de forte peste noapte, clientii cu bani vor renunta brusc la Audi, bineinteles si la Bmw? Normal ca nu, pentru ca sunt spalati pe creier, o sa spui, dar asa pot renunta si la GM, si la Hyundai Kia, nici ei n-au fost tocmai corecti, probabil ca se vor mai descoperi, Doamne ajuta sa fie si Bmw pe acolo, sa vezi cum va zburda Lexus si Infiniti pe mapamond, adica daca nici asa, sa stii ca e chiar grav, vorba lui @Marian.
NU CRED CA LA W IN URMATORII MULTI ANI SE V-A PUNE PROBLEMA DACA E NR.1,2 SAU3 IN LUME CI PUR SI SIMPLU DACA V-A SUPRAVIETUI PENTRU CA VOR PIERDE PIETE MARI DE DESFACERE-USA, CANADA, IN EUROPA TARILE NORDICE CATEGORIC, PARTIAL VESTICII SI PARTEA NOASTRA DE EST IAR EXPANSIUNEA CHINEZA V-A LUA SFARSIT
IAR BURSA V-A SPECULA OPORTUNITATEA ACTIUNILE CRED CA VOR SCADEA MULT DE TOT SI PROBABIL PESTE ANI VOR APAREA ACTIONARI IMPORTANTI CU TOTUL NOI
TOATE ACESTEA VOR PROPULSA IN FATA MARCILE FRANCEZE CARE INCEARCA DE ANI BUNI SA INTRE PE PIATA DIN SUA UNDE SE PARE CA ABIA ACUM CITRO CU DS-URILE LOR AU INCERCARI TIMIDE, IN CHINA TOT CITRO STA FOARTE BINE IAR RENO ARE INTERZIS SI NUSTIU NIMIC DE INDIA.
PROBABIL VOR SUPRAVIETUI DAR PENTRU CA VOR TREBUI SA FACA CU ADEVARAT CERCETARE VOR VINDE DIN MARCILE MULTE DE ALTFEL PE CARE LE DETIN
Și mai zic unii ca germanii sunt corecți...
Sa se facă și un clasament cu mărcile care își fac cel mai puțin reclamă, că vreau să-mi cumpăr și eu mașină. Nu din asta foarte renumită, cumpărată de toți europenii, ci una mai necunoscută.
Acum conteaza fiecare ce vrea. Unii poate vor super tehnologie, dotari, confort etc. pentru ca oricum isi schimba masina la 4-5 ani...adica exact cand iese din garantie, altii poate se gandesc ca atunci cand achizitioneaza o masina noua fiabilitatea si costurile scazute in exploatare sunt mai importante pentru ca intentioneaza sa foloseasca masina 8-10 ani sau mai mult.
Romanii pica undeva la mijloc, pentru ca majoritatea achizitioneaza sh-uri. Sh-uri iesite de prin garantie aduse de afara. Genul 3-4-5 ani cu 100.000-200.000 km rulati. Rezultatul e catastrofal: costuri mari de intretinere, nervi etc.
Ideea e ca masinile complexe nu-s pentru oricine, iar romanii saraci care cumpara sh-uri se ard. Aici vina e si a guvernantilor din ultimii 25 de ani care au dus tara asta unde au dus-o...Puteam sa fim la nivel cu cehii si polonezii, peste unguri, sloveni, croati sau slovaci. Dar asta e...Pacat ca in poveste intervine si zicala "caine raios cu coada pe sus" care se aplica celor care au 10-15.000 de euro si prefera sh, eventual premium doar ca sa dea impresia ca apartin unor clase sociale superioare...de parca nu stie toata lumea ca majoritatea masinilor premium de pe piata de la noi sunt la a nspea mana...
Cam asta este respectul aratat fata de clienti si chiar si fata de ei.
SCOPUL PRINCIPAL ESTE BANUL.
este pe locul 3 , nu pe ultimul loc nebunule (articolul e din 2012)
Cu ce au mintit in legatura cu XL1 ? canta la alta masa , ca incepi sa delirezi
P.S : daca tot te iei si de Golf : http://www.automarket.ro/stiri/studiu-toyota-este-cel-mai-verde-brand-din-lume-45455.html
Acesta este link-ul care vroiam sa il pun
Astia sunt niste ipocriti ce n-ai vazut ! fac niste masini de 2 lei cu motoare de 5 l, 6 l, 12l care cosuma si au emisii de noxe cat tractoarele... cine a fost prin SUA si a condus masini americane cu motoare mari si-a dat seama ca sunt mult mai puturoase decat masinile nemtesti cu motoare de 2l si 3l, cu mici exceptii...
Asta este politica si razboi economic, daca UE nu reactioneaza suntem un continent de fraieri:
- coca cola are datorii catre fiscul american de 3,3 miliarde de dolari http://www.businessinsider.com/irs-coca-cola-tax-bill-2015-9
- la fel datorii foarte mari au microsoft, amazon.com si alte companii americane cunoscute - banutii trebuie recuperrati de undeva bine ar fi din afara Americii
- Volkswagen a devansat GM, devenind al doilea mare producător auto mondial in 2014 - ce om sanatos la cap ar da la schimb vw sau masina lui audi pe un model echivalent de la GM?
- se negociaza intens intre SUA si UE un acord de liber schimb pentru o mega piata dupa modelul UE insa americanii au o problema cu standardele de calitate din Europa care sunt prea inalte pentru producatorii americani....vezi mai multe detalii aici: http://ec.europa.eu/priorities/eu-us-free-trade/index_ro.htm
Am aflat deunăzi, cu oarece mirare, despre nişte rechemări masive petrecute prin anii...'70. Simt că trebuie să mă întreb tot mai serios dacă nu cumva pasiunea mea pentru automobilism este o opţiune...greşită. Evident, niciodată n-am elogiat maşina "perfectă", fiind continuu conştient că, prin legea firii, aceasta nu poate exista...Utopia supremă, de! Totuşi, am ajuns să cred că decenţa poate fi concepută într-un univers atât de vast, de complex şi de imprevizibil (deseori şi inextricabil) precum automobilismul, iar ea, decenţa --- acest Everest tot mai înalt şi mai greu de atins în zilele noastre --- s-ar traduce prin repudierea concomitentă a Diesel-ului şi a...SUV-ului (automat, şi a utilitarelor), ceea ce înseamnă o gravă "incorectitudine politică", pe care, de-a lungul istoriei şi al "evoluţiei", şi-a permis-o o singură marcă (dintre cele de prim rang, desigur). O asemenea realitate, privită prin prisma marasmului actual, îi conferă retroactiv acestui constructor (prefer să nu-l nominalizez) o aureolă şi o savoare aparte. Dacă aş fi cu adevărat isteţ, s-ar cuveni să-l îmbrăţişez numaidecât şi irevocabil, chiar dacă au trecut vreo 25 de ani de când nici acesta nu mai străluceşte pe firmamentul Valorilor...
Citez dintr-o stire : >>Grupul Volkswagen a incercat timp de doi ani sa ascunda vulnerabilitati de securitate antifurt ale masinilor sale, fie ca e vorba despre marca Volkswagen in sine, Audi, Bentley sau Porsche. Este vorba despre imobilizatorul electronic al motorului – componenta de siguranta care da dureri de cap si altor marci: BMW, Land Rover, Fiat, Ferrari si Maserati, scrie Bloomberg. Volkswagen ar fi insa singurii care au incercat sa ascunda problema, noteaza publicatia
Mi se pare un fleac asta, la articolul cu amenda luata de GM care are milioane de rechemari din care au rezultat si raniti nu se comenteaza , cum GM a facut piesa aia defecta pentru a economisii 1$ la o masina .. nimic? Aia e ok presupun.
Sau de milioanele de recalluri facute de japonezi de la Toyota care tot asa soldate cu raniti , nimic? La fel super ok.
Ipocrizia, frustrarea este la cota maxime iar haterii de germane sunt penibili deja.
Numai zic ca 80% din cei care comenteaza au diesel poluant , indiferent de marca, unii cu DPF anulat. Deabia astept sa-i vad cu adblue dupa ei , cum insista americanii ca ar trebui sa aiba dieselurile.
Eu le-as interzice direct pe toate , sa nu se mai chiunuie nici unul.
Americanii oricum nu vor dieseluri in tara ( pe buna dreptate), ca si francezii(cu toate ca masinile majoritare vandute sunt dci)
Chiar, sper ca nu vor amana si mai mult lansarea viitorului Phaeton, ar fi pacat, pt 16 miliarde, o nimica toata, si asa aveau prea multi bani. Eu le-as propune o varianta in care sa plateasca mult mai putin, sa recunoasca, asa cum multi experti de aici stiau deja de mult, ca au falsificat si vanzarile, de fapt nu sunt 482 000 de unitati, sunt 284 000, economie de multe miliarde, ai auzit Winterkorn??
Hai ivanove distreaza-ne , plictiseala mare fara tine.
''Anonimule'', ti-ai dat singur cu ciocanul peste degete, si tu insusi ai adus in discutie un mare avantaj si seriozitate a japonezilor de la Toyota. Acum ca sa o scurtez, nu stiu ce-i mai penibil, sa trisezi si sa ascunzi asta, sau sa recunosti ca ai gresit si sa indrepti pe banii tai ( asa cum face Toyota ) in acelasi tim castigand increderea si marind marja de satisfactie a clientilor ...... te las pe tine sa te gandesti, stiu ca esti ''profesionist'' in ale logicii :))))))........ Nu stiu de cate ori Toyota a ascuns gunoiul sub pres , dar VW a facut-o de multe ori.......Acum te intreb pe tine ce-i mai jalnic ? Ce face VW mintind clientii sau ce face Toyota indreptand greselile ?
Citez din alt comentariu ''meserias'' : >>Stii ce-ar fi amuzant draga @Mada, sa ajunga la sfarsitul anului pe primul loc, n-ar fi cea mai tare chestie?
Despre subiect e banal , nu inteleg de unde atata tevatura degeaba.
Toti astia mari care vand mult GM, Toyota si-o luasera cu recalluri multe , acum era randul si lui VW. Ce e asa mirare, surpriza? GM a fost prins ca facea econimie 1$ la o componenta care normal s-a defectat si s-a soldat cu nasoale iar Toyota nu mai zic de recalluri si probleme.
GM a luat amenda doar aproape de 1 miliard dar daca pui di un recall de 2,6 mil masini iti dai seama ca suma pierduta este uriasa, idem la Toyota. Recall-urile nu sunt ieftine deloc, amenda daca este cateva miliarde e frectie.
Probabil o sa urmeze si cei de pe locul 4 hyundai-kia.
Se dramatizeaza prea mult ca VW nu o sa se mai vanda, vai ce o sa cica clientii etc.
GM sau Toyota au fost grav afectati si nu stiu eu? Chiar cand au fost cazuri de accidente?
Sa fim seriosi, unii parca's copii pe aici sau mai rau copii frustrati fara sa-l punem pe madalin/ivanoff/mafia care se stie ca e tatal frustratilor.
Eu am vb de o chestie concreta , accidente reale.
Cat despre Toyota ca ar fi recunoscut, vad ca si VW a recunoscut .. pe mine nu ma incalzeste asta.
Poti sa le spui asta si celor care au suferit un accident din cauza proastei proiectari\fabricare a masinilor Toyota? Parca era vorba de fiabilitate la toyota chiar dupa iesirea din garantia, sau acolo nu se pune?
toyota a ascuns defectul (cum a facut vw cu noxele) , numai ca la Toyota a fost mai grav cu pedala de acceleratie.
Defect minor?? Masini de 10 ani vechime , care se poate intampla??
Esti pe dinafara sau ignorant total , uite sa-ti aduci aminte : http://abcnews.go.com/Blotter/toyota-pay-12b-hiding-deadly-unintended-acceleration/story?id=22972214
Need medicine?
Dar in America faza cu vw e mic copil, acolo dieseluriele sut rare , la noi in Europa este opus.
Sustin ideea ca Europa sa fie diesel free, sa se interzica.
Spuneam doar ca atunci si toyota a ascuns defectul deliberat iar peste 1 mil de masini problematice sunt mai rau decat 500 mii dieseluri ca poluare in America, la cate masini sunt acolo este un numar infim.
Ii suspectam pe cei de la VAG de absolut orice, numai de prostie nu. Nu spun ca masinile lor sunt proaste, dar pentru un producator ce are ambitia de a deveni numarul 1 mondial la vanzari, ce scoate in evidenta mereu ca este in fata concurentei din punctul de vedere al avansului tehnologic, nu procedezi ca un jucator de alba neagra. Acum toti producatorii au consumuri declarate mai mici decat cele reale, insa sa faci in asa fel incat sa ascunzi emisiile reale ale autovehiculelor pe care le comercializezi prin intermediul unui soft... asta este apogeul minciunii!
Au reusit sa compromita, in afara de propria reputatie, ideea de diesel in Statele Unite. Americanii dezavueaza profund motoarele diesel, iar cei ce au cumparat TDI-uri le-au cumparat pentru ca au vazut ca au emisii reduse, ca polueaza putin, etc... In afara de posibila amenda de 18 miliarde de dolari s-ar putea sa se trezeasca si cu alte mii sau zeci de mii de procese intentate de utilizatorii acelor masini. Si daca cumva au procedat la fel in Europa si China nu-i vad bine deloc.
Nici macar demisia lui Martin Winterkorn nu va putea spala rusinea in care a ajuns grupul VAG. Indiferent de cuantumul amenzii pe care o vor plati reputatia lor va avea de suferit ani de zile de acum incolo.
Mi-ar placea sa vad o investigatie de genul acesta si in legatura si cu ceilalti producatori auto. Poate asa se vor schimba putin standardele in lumea auto si atunci cand cumperi o masina in a carei carte tehnica scrie ca are un consum mediu de 5%, atat sa consume, nu 8%.
''anonimul dezorientat'' stiu ca te doare flacau si ti-e greu sa recunosti greselile VAG, dar de atat intristare vad ca o iei haisa pe miriste cu ideile :)))).
Toyota a recunosc indreptand greselile prin fapte. Pe gand VW a recunoscut prin vorbe , iar asta spui când eşti nevinovat, nu după ce recunoşti că totul a fost făcut intenţionat. ( vb celui de sus) . Exemplele de mai sus sunt chestii absolut concrete, adica problema cutiilor DSG chiar poate provoca accidente nasoale, la fel si vulnerabilitatile de securitate antifurt, sau distributiile , etc. Cazul pedalei de acceleratie nu-i ceva concret, si mult mai putin disputat. Cazul VW este la a mia abatere de acest gen, iar ei continua sa fenteze orice legatura cu realitate. Pe bune ? Pai daca sunt atat de convinsi de ''calitatile'' incontestabile ale masinilor lor , dc au mintit ?
http://0-100.hotnews.ro/2013/05/31/dupa-toyota-si-lexus-problema-covoraselor-care-blocheaza-acceleratia-ajunge-si-la-mercedes-benz-455-unitati-ml-din-romania-sunt-rechemate-in-service/
Oricum, VW a intrat intr-un mare ''rahatel'' ca sa-ti traduc asa. Asta ca sa inchei polemica cu tine, esti prea aprins de oftica :)))))........mi-e mila de tine, ca nu ti se va mai adeverii comentariul unde spuneai ca ''VW va ajunge locul unu'' , probabil trisand ca acum poate , altfel nu :))). VW trebuie sa mai invete cum sa faca masini .
Trezirea bai nu mai cititi toate tampeniile, si nu mai tineti cu dusmanii ca nu sunt asa cinstiti cum ati crede voi si nu spun tot adevarul iar tragediile provocate de americani sunt mai mari decat cele ale VW...iar romania traieste de pe urma industriei auto din europa, vedeti cate firme din vest lucreaza pentru nemti.....
" Numărul oficial al victimelor accidentelor nu este încă definit, dar fondul GM dedicat despăgubirii familiilor victimelor accidentelor cauzate de contactele defecte a compensat financiar 124 de decese până în martie 2015, de zece ori mai multe decât erau raportate de directorii companiei din Detroit în aprilie 2014. " - http://www.automarket.ro/stiri/general-motors-a-primit-o-amenda-de-900-de-milioane-de-dolari-pentru-65987.html
puneti mana si aprofundati despre europenii care au scris istorie si multi dintre ei folosesc componente produse in romania:
- Bugatti
- Lamborghini
- Bentley
- Porsche
- Ferrari
- Maserati
- Rolls Royce
- Mercedes
- BMW
- Alfa Romeo
- Audi
- Mercedes
- Jaguar
- Aston Martin
- McLaren
- Renault
- Peugeot
- Citroen
- Fiat
- VW a mintit in privinta consumului si emisiilor, nu a murit nimeni - 16,5 miliarde de dolari amenda
- GM - au murit oameni datorita masinilor produse de ei - amenda 900 de miniloane de dolari
Asistam, de fapt, la un razboi economic total intre americani si europeni.
In goana dupa bani, toata lumea minte si face intelegeri banoase stiind fiecare de minciunile celuilalt, in functie de ce "motor" de spionaj industrial are.
Acum e vorba pur si simplu de un as din maneca americanilor aruncat in fata nemtilor.
Daca cineva in secolul disperarii dupa bani mai crede ca nemtii sunt curati ca lacrima si cinstiti pana-n maduva oaselor, iar americanii alerga dupa justitie pe post de super eroi, traieste intr-un taram al basmelor.
Alte discutii, despre ce-a facut VW sau de ce nu e pace pe pamant, sunt complet inutile.
Sa nu uitam ca GM a omorat peste 100 de oameni. Vad ca nimeni nu comenteaza nimic. Asta apropo si de frustrari, ca vad ca se tot discuta pe-aici.
Companiile auto sunt mai unite decat fanii lor, care in afara sa dea cu pietre si sa injure nu stiu nimic. De-asta exista aliante auto, pentru acesti constructori sunt mult mai destepti decat fanii lor si stiu sa-si aprecieze concurenta.
De atatitudinea unora care se dau si se cred fani chiar imi este scarba.
Mai au si nesimtirea sa afirme acum dupa ce au fost prinsi cu minciuna ca vor colabora cu organismele de ancheta.........,pai cum vine asta.....la puscarie direct!!! Trebuie sa avem si noi mandria noastra, ca sa nu mai importam si sa utilizam toate cazanele(gunoiul) second hand din Germania. Inca mai exista Dumnezeu pe pamant, Doamne Ajuta.
Mă rog, om trăi şi om vide. Până una alta, te rog să-mi prezinţi nişte dovezi solide (dacă le-ai acumulat datorită experienţelor personale, cu atât mai bine) pe baza cărora ai ajuns la concluzia ta categorică despre calitatea presupus execrabilă a SUV-urilor lui GM (NA?).