Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”
În urmă cu aproximativ 10 luni, la finalul anului 2014, Grupul Volkswagen privea cu încredere către 2015, anul în care, potrivit statisticilor, urma să devină cel mai mare constructor auto din lume. Cu trei ani înaintea celor mai optimiste estimări. Doar 90.000 de mașini îi despărțeau pe germani de rivalii japonezi de la Toyota, care vânduseră în 2015 un total de 10.23 milioane de mașini.
Șampania Volkswagen trebuie să mai stea însă la rece, pentru că 2015 nu va consemna triumful companiei. Cel puțin așa zic statisticile după scandalul Dieselgate. De altfel, nici conglomeratului auto nu prea mai ia în considerare cifrele și se concentrează asupra plângerilor pe care trebuie să le rezolve în instanță.
Planurile de a vinde 10 milioane de mașini în 2018 și de a deveni numărul unu mondal au fost și ele abandonate. O spune chiar Matthias Muller, noul șef al Gruplui VW, cel care îl înlocuiește pe Martin Winterkorn. Muller a declarat că fiecare model lansat va fi supus unei investigații stricte.Tot el a condamnat dorința unor membri din conducerea de a atinge recorduri de producție cu orice preț. ”Mulți oameni din afară Volkswagen, dar și mulți dintre noi nu am înțeles că strategia noastră pentru 2018 se baza pe mult mai mult decât numere. Foarte mulți s-au lăsat subordonați principiului care presupunea să fim mai rapizi, mai mari mai profitabili în materie de vânzări”, a declarat Muller.
Noul lider al grupului german a susținut că toate brandurile vor fi supuse unor studii de profitabilitate, în special Bugatti, pentru a stabili dacă acestea au capacitatea de a ajuta brandul în viitor. ”Vom evalua în detaliu fiecare din cele 300 de modele care se află în prezent în portofoliul nostru. Vom vedea astfel contribuția fiecăruia la profitabilitatea grupului”, a declarat același Muller.Odată cu aceste anunțuri, Muller a prezentat și noul plan de dezvoltare pe termen lung al companiei, denumit Strategy 2025. Acesta promite revenirea companiei în vârful industriei auto și are cinci direcții importante: repararea mașinilor implicate în scandalul Dieselgate, pedepsirea celor vinovați de măsluirea datelor oficiale, reformarea legăturilor dintre branduri cu sinergii ceva mai profitabile, remodelarea atitudinii angajaților care trebuie să fie mult mai creativi și deschiși către comunicare, și o prioritizare a creșterii calității nu a numărului de unități produse.
via caranddriver
mai intai au anuntat ca vor taia costurile cu furnizori adica calitate mai proasta si acum ne ia pe partea cu calitatea :)) http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-strange-cureaua-germanii-vor-sa-stoarca-trei-miliarde-de-euro-66725.html
Se zvoneste ca dupa ce Wintercorn s-a cam tirat acuma, din umbra ar fi revenit Piech (chiar daca in fata publicului CEO este Muller)...ceea ce nu ar fi un lucru rau dupa mine.
Sa nu uitam de incapatanarea lui Piech de a crea o nava amiral, fabricata manual, respectiv Phaeton, model care chiar si in prezent, aduce pierderi pentru fiecare model fabricat. De aceea pe vremuri VW cu Piech in frunte era altceva....pentru ca omul milita pentru calitate si durabilitate.
Stai linistit ca europenii nu agreaza asiaticele ! Tot VW Audi , BMW , Mercedes, Porsche, VAG. BMW AG, vor cumpara in draci ! Altii mai cu banet Ferrari, Lamborghini, Maserati Jaguar, Range Rover , Bentley, Rolls, si ce mai este prin Europa. Ca nu toate se fac un UE...dar vor marci EUROPENE ! Asia nu se va putea impune cu masinile lor in secolul asta un Europa !
Cum ai ajuns la concluzia ca e cu 10 ani sub junghiurile de Toyote ?
Esti prea ignorant pentru secolul asta. Vanzarile la masinile japoneze cresc incet, dar sigur in Europa.
Nissan de exemplu are o crestere cu 50% a vanzarilor si cotei de piata in ultimii 5 ani. Numai Nissan si Toyota impreuna au in jur de 9% cota de piata, adica la nivelul PSA (Peugeot si Citreon), nr 2 la nivel european. Japonia in Europa nu mi s-ar parea o prezenta insignifianta DELOC!
Matematic e foarte corect rationamentul :)
Am mai spus-o si inainte este aceeasi reactie, de moment.
Toyota sunt cele mai plicticoase masini , atat la exterior, interior cat si la feeling de condus. Asta daca ai condtus pana acum una si alta sa poti face o diferenta. Toyota nu are dinamica , putere , directie .. este cu 10 ani in urma la asa ceva.
Marele mit cu fiablitatea tine doar la unii , eu unul nu-mi cumpar o masina anosta sa o tin 12 ani , in maxim 7 ani o schimb iar pana acum nu am avut probleme notabile la masinile din grupul vag.
Cand imi amintesc de unele toyota care le-am condus nu stiu ce sa ma apuce prima oara plansul sau rasul.
@Sam93 , sa stii ca gume mai moi in loc de plastic tare nu inseamna ce crezi tu. Plasticul tare in timp incepe sa scartaie ( nu mult timp) , plasticul moale nu scartaie( nu produce greierasi).
Mada este ca de obicei frustrat si o arde dubios pe harburi. Asta nu intelege ca pe unii nu-i intereseaza masini anoste care tin chipurile mai mult timp. O viata ai paia o irosesti cu masini puturoase anoste si plicticoase...
Bottom line , fiecare isi alege ce-si doreste , unii sunt pasionati ,altii le folosesc doar punctual a si b iar cand ajung in B zic ce bine ca am ajuns , placerea fiind 0.
Adevărul este că noi, cei din rasa albă, ne facem iluzii...Indiferent ce are sau ce n-are (dixit @@VAG), Toyota Group va sta cățărat ȋn vârf pentru mulți ani. Pe de altă parte, mi s-a părut nostimă expresia folosită mai sus de @Andy: “asiaticii non-japonezi”. Deocamdată, HaKa (așa am poreclit eu Hyundai-Kia) nu poate reprezenta un rival pentru…Toyota-Lexus, deși recunosc că-mi plac Hyundai Elantra (mai ales spatele ȋl consider foarte reușit) și un pic Kia Optima (am studiat-o de aproape…mda, drăguță, ce să spun?). Totuși, rămâne o enigmă rezultatul criticabil obținut la IIHS-SOT de cel mai vândut autoturism din toate timpurile, Corolla. Oare ne așteaptă vreo surpriză din partea Corollei la următoarea ședință de intransigență americană?
Aaaaa, stați, uitasem: viitorul ne va rezerva, hain și inexorabil, hegemonia “autonomelor”. Dar, dacă va fi bal, atunci bal să fie: aș vrea să fie ȋntocmit și un clasament al “autonomelor” care reușesc să-și scoată singure la vânzare cele mai multe exemplare, he-he-he.
Cum am ajuns la aceasta concluzie ? Simplu : Motoarele lor, pe langa faptul ca nu reprezinta o solutie alternativa ( fuel cell) , polueaza cat un ZAZ rusesc din anii 80'', si mananca ulei precum un tractor agricol, performantele sunt mediocre daca le racordam la normele de poluare reale ( nu trunchiate ) , pe langa asta FakeWagen ar trebui sa investeasca alte miliarde ca sa si obtina aceleasi performante in conformitate cu emisiile reale. Acum sper ca ai inteles.......ma cam indoiesc in privinta asta, stiu ca esti fan VAG, dar asta e......... este dureros stiu....... . In rest ce sa zic, probabil erau constienti ca nu vor pupa primul loc dupa care tot saliveaza.
@@VAG,
Salutare ''maiestre'' , chiar ma gandeam cand va aparea un ''expert auto'' in peisaj.
Citez : ''altii le folosesc doar punctual a si b iar cand ajung in B zic ce bine ca am ajuns , placerea fiind 0'' . Adevarul (ca), daca nu te murdaresti putin de ulei si vasilina pe mana stand pe jos din oprire in oprire pana ajungi in punctul B, chiar ca placerea este 0, numai FakeWagwn iti ofera acest ''feedback'' si ''placere'' pana in B, Toyota ''aia anosta'' si cu tehnologie ''invechita pe hidrogen'' ( TDI-ul este viitorul evident ) nu ofera aceasta ''placere'' . De acord ;)........ In rest asa cum zici tu , Toyota nu ofera multe, nici macar reclama ''DieselGate'' , pacat .....
La asta m-am referit cand am zis din punctul a in b , pentru aia or fi bune sau pt cei fara pretentii de altceva.
Pana la urma am luat alt brand.
Daca nu ma crezi , putem merge impreuna la toyota , facem ce drive test vrei tu cu masina din segmentul care ma interesa .. sincer f penibile pentru ce cautam eu.
Pentru babalaul asta de sus ptr @@vag(adica eu) poti dormi linistit in continuare. Prin exprimare ne-am demonstrat frustrarea si stepa de bizon de trafic. Somn usor!