Volkswagen își ia gândul de la supremația mondială: ”Ne dorim calitate, nu cantitate. Abia în 2025 sperăm să devenim lideri”

de Bogdan Mirică
Luni, 02.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul președinte al Grupului Volkswagen abandonează planurile de cucerire globală și anunță o atenție mai mare acordată nivelului de calitate. Germanii speră să devină numărul unu mondial abia în 2025.

Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”

În urmă cu aproximativ 10 luni, la finalul anului 2014, Grupul Volkswagen privea cu încredere către 2015, anul în care, potrivit statisticilor, urma să devină cel mai mare constructor auto din lume. Cu trei ani înaintea celor mai optimiste estimări. Doar 90.000 de mașini îi despărțeau pe germani de rivalii japonezi de la Toyota, care vânduseră în 2015 un total de 10.23 milioane de mașini.

Șampania Volkswagen trebuie să mai stea însă la rece, pentru că 2015 nu va consemna triumful companiei. Cel puțin așa zic statisticile după scandalul Dieselgate. De altfel, nici conglomeratului auto nu prea mai ia în considerare cifrele și se concentrează asupra plângerilor pe care trebuie să le rezolve în instanță.

Mulți dintre noi nu am înțeles că strategia noastră pentru 2018 se baza pe mult mai mult decât numere

Matthias Muller
președintele VW Group
Planurile de a vinde 10 milioane de mașini în 2018 și de a deveni numărul unu mondal au fost și ele abandonate.
O spune chiar Matthias Muller, noul șef al Gruplui VW, cel care îl înlocuiește pe Martin Winterkorn. Muller a declarat că fiecare model lansat va fi supus unei investigații stricte.

Tot el a condamnat dorința unor membri din conducerea de a atinge recorduri de producție cu orice preț. ”Mulți oameni din afară Volkswagen, dar și mulți dintre noi nu am înțeles că strategia noastră pentru 2018 se baza pe mult mai mult decât numere. Foarte mulți s-au lăsat subordonați principiului care presupunea să fim mai rapizi, mai mari mai profitabili în materie de vânzări”, a declarat Muller.

Vom evalua în detaliu fiecare din cele 300 de modele care se află în prezent în portofoliul nostru. Vom vedea astfel contribuția fiecăruia la profitabilitatea grupului

Matthias Muller
președintele Volkswagen
Noul lider al grupului german a susținut că toate brandurile vor fi supuse unor studii de profitabilitate, în special Bugatti, pentru a stabili dacă acestea au capacitatea de a ajuta brandul în viitor.
”Vom evalua în detaliu fiecare din cele 300 de modele care se află în prezent în portofoliul nostru. Vom vedea astfel contribuția fiecăruia la profitabilitatea grupului”, a declarat același Muller.

Odată cu aceste anunțuri, Muller a prezentat și noul plan de dezvoltare pe termen lung al companiei, denumit Strategy 2025. Acesta promite revenirea companiei în vârful industriei auto și are cinci direcții importante: repararea mașinilor implicate în scandalul Dieselgate, pedepsirea celor vinovați de măsluirea datelor oficiale, reformarea legăturilor dintre branduri cu sinergii ceva mai profitabile, remodelarea atitudinii angajaților care trebuie să fie mult mai creativi și deschiși către comunicare, și o prioritizare a creșterii calității nu a numărului de unități produse.

via caranddriver

Comentarii (20)

  • Adica sa intelegem ca pana acum si-au dorit cantitate si nu calitate?
    43 5
  • acu care-i vulpea si unde-s strugurii...acum...serios mai dau si-n culmea penibilului...
    20 8
  • Inseamna ca ar trebui sa uite ce s-a intamplat in ultimii 10 ani si sa se intoarca la Gol4 4 ... 1.9 TDI ... ALH... :)
    23 5
  • incearca sa isi spele imaginea la greu
    mai intai au anuntat ca vor taia costurile cu furnizori adica calitate mai proasta si acum ne ia pe partea cu calitatea :)) http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-strange-cureaua-germanii-vor-sa-stoarca-trei-miliarde-de-euro-66725.html
    15 5
  • Trebuia sa zica ceva si el, sa nu mai tot cada actiunile. Parerea mea, de acum pana in 2025, VAG va avea cele mai slab calitative masini de pe strazi. Abea dupa aceea, daca va mai fi ceva de ei, vor ajunge la nivelul de ACUM.
    9 4
  • Hunter
    Da, VW ar trebui sa se intoarca la ceea ce oferea in timpul generatiei Golf 4 si Passat B5/B5.5. Pe vremea lui Piech, calitatea era pusa mai bine in valoare. Dupa ce a venit Wintercorn (corn de iarna), VW s-a axat pe cresterea volumului de vanzari sa devina vezi doamne number 1, numai ca fazele astea oricat de mare grup ai fi tu la nivel mondial, le atingi daca te apuci sa faci rabat la calitate. Iar de la Golf 5 si Passat B6 s-a vazut regresul (si nu au fost doar anii de criza de vina ci si politica tampita de globalizare excesiva). Abia de pe la Golf 7 s-a incercat revenirea la ceea ce a fost VW candva, la inceputul anilor 2000, insa mai e cale lunga.
    Se zvoneste ca dupa ce Wintercorn s-a cam tirat acuma, din umbra ar fi revenit Piech (chiar daca in fata publicului CEO este Muller)...ceea ce nu ar fi un lucru rau dupa mine.
    Sa nu uitam de incapatanarea lui Piech de a crea o nava amiral, fabricata manual, respectiv Phaeton, model care chiar si in prezent, aduce pierderi pentru fiecare model fabricat. De aceea pe vremuri VW cu Piech in frunte era altceva....pentru ca omul milita pentru calitate si durabilitate.
    15 3
  • In 2025 nu vor mai avea loc de asiaticii non-japonezi, in special de chinezi care vor ataca top 3. Bine, doar daca evolutia economica e tot ca cea din ultimii 10 ani, pentru ca la o adica si China poate face "poc" pana atunci...
    10 4
  • Cineva
    @Andy
    Stai linistit ca europenii nu agreaza asiaticele ! Tot VW Audi , BMW , Mercedes, Porsche, VAG. BMW AG, vor cumpara in draci ! Altii mai cu banet Ferrari, Lamborghini, Maserati Jaguar, Range Rover , Bentley, Rolls, si ce mai este prin Europa. Ca nu toate se fac un UE...dar vor marci EUROPENE ! Asia nu se va putea impune cu masinile lor in secolul asta un Europa !
    7 11
  • Complet de acord cu Hunter. VW a avut prea multe dezastre de fiabilitate si calitate in ultimii 10 ani. Sincer, imi plac masinile lor. Sunt masini bune. Dar ma enerveaza ca cer mai mult ca concurenta pentru ca sustin ca au pretentii premium datorita unor gume mai moi la interior. Dupa parerea mea nu merita un pret mai mare ca Opel sau Ford, pentru ca nu stau sa-mi frec unicornul de bord toata ziua. Si sunt mult mai scumpe si la second din nou nemeritat, doar pentru snobismul oamenilor, ca toti vor sa-si ia TDI.
    13 4
  • Deci cand ziceam ca FakeWagen este cu 10 ani in urma Toyota la toate capitolele, se pare ca nu m-am inselat. Pana in 2025 asta inseamna inca 10 ani de masini mediocre .Dar probabil stiau ca nu erau capabili sa ocupe podiumul de aceea au inceput cu fraudele, rusinos daca ne gandim cum a ocupat Toyota podiumul, si felul in care Akio Toyoda nu si-a dorit niciodata ca brandul sau sa ocupe locul UNU acolo unde de fapt chiar merita din plin, fiind primii din LUME care ofera cele mai fiabile masini, iar suprematia fiabilitatii tot ei o detin.
    10 14
  • @Madalescu_Georgian
    Cum ai ajuns la concluzia ca e cu 10 ani sub junghiurile de Toyote ?
    12 14
  • @Cineva
    Esti prea ignorant pentru secolul asta. Vanzarile la masinile japoneze cresc incet, dar sigur in Europa.
    Nissan de exemplu are o crestere cu 50% a vanzarilor si cotei de piata in ultimii 5 ani. Numai Nissan si Toyota impreuna au in jur de 9% cota de piata, adica la nivelul PSA (Peugeot si Citreon), nr 2 la nivel european. Japonia in Europa nu mi s-ar parea o prezenta insignifianta DELOC!
    12 5
  • Simplu: O toyota merge 12 ani fara probleme, iar un VW doar 2.

    Matematic e foarte corect rationamentul :)
    11 7
  • Mitica Blajinul
    Acum sa va vad pe toti , cum fugiti cu banii de la saltea sa va luati toiote fiabile. Toti vanzatorii de asiatice vor fi fericiti datorita natiei romane(reprezentate de cativa care au cultura auto) Mai stiu pe unul care zice ca are cultura muzicala : vita de copilulul minune.
    5 6
  • LOL , acelasi speech l-a avut si Toyota dupa ce au fost prinsi si amendati: nu ne intereseaza decat calitatea nu si vanzarile .
    Am mai spus-o si inainte este aceeasi reactie, de moment.
    2 2
  • Zi zau cu limba scoasa. In mintea ta de frustrat 2 ani merge, mai mult nu poti sa vezi.
    Toyota sunt cele mai plicticoase masini , atat la exterior, interior cat si la feeling de condus. Asta daca ai condtus pana acum una si alta sa poti face o diferenta. Toyota nu are dinamica , putere , directie .. este cu 10 ani in urma la asa ceva.
    Marele mit cu fiablitatea tine doar la unii , eu unul nu-mi cumpar o masina anosta sa o tin 12 ani , in maxim 7 ani o schimb iar pana acum nu am avut probleme notabile la masinile din grupul vag.
    Cand imi amintesc de unele toyota care le-am condus nu stiu ce sa ma apuce prima oara plansul sau rasul.

    @Sam93 , sa stii ca gume mai moi in loc de plastic tare nu inseamna ce crezi tu. Plasticul tare in timp incepe sa scartaie ( nu mult timp) , plasticul moale nu scartaie( nu produce greierasi).

    Mada este ca de obicei frustrat si o arde dubios pe harburi. Asta nu intelege ca pe unii nu-i intereseaza masini anoste care tin chipurile mai mult timp. O viata ai paia o irosesti cu masini puturoase anoste si plicticoase...
    Bottom line , fiecare isi alege ce-si doreste , unii sunt pasionati ,altii le folosesc doar punctual a si b iar cand ajung in B zic ce bine ca am ajuns , placerea fiind 0.
    6 5
  • inexorabil
    Este doar o strategie fumegândă, vedeți-vă de treabă! Au clocit o tactică “deșteaptă”, mizând pe eterna naivitate de factură pietist-emotivă a prostimii. Normal, cui nu i-ar plăcea să vadă infractori spășiți, chiar umili, care nu se sfiesc să lanseze promisiuni strașnice de ȋndreptare, cu o mină deprimată, dar, totodată, solemnă, “optimistă”? Ȋn fond, tot profitul și tot coroana vânzărilor ȋi interesează. Trebuie să fii tâmpit sadea ca să “pui botul” la smiorcăielile lor “pocăite” și să le admiți “return to innocence” (ȋn caz că vă place “Enigma”; ȋn contextul nostru, se poate ȋnlocui inocența cu calitatea). Cum nici ngmcoinc (un termen inexistent și imposibil de pronunțat, dar pe care ȋl voi folosi de acum ȋncolo, ȋn derâdere, referindu-mă la structura guvernamentală “Noul GM” – NGMCO Inc. – cea care a preluat patrimoniul, istoria și sigla GM-ului ante-faliment și s-a transformat apoi ȋn GM-ul actual) nu prezintă mai multă credibilitate, deși se va dezvolta mai repede…

    Adevărul este că noi, cei din rasa albă, ne facem iluzii...Indiferent ce are sau ce n-are (dixit @@VAG), Toyota Group va sta cățărat ȋn vârf pentru mulți ani. Pe de altă parte, mi s-a părut nostimă expresia folosită mai sus de @Andy: “asiaticii non-japonezi”. Deocamdată, HaKa (așa am poreclit eu Hyundai-Kia) nu poate reprezenta un rival pentru…Toyota-Lexus, deși recunosc că-mi plac Hyundai Elantra (mai ales spatele ȋl consider foarte reușit) și un pic Kia Optima (am studiat-o de aproape…mda, drăguță, ce să spun?). Totuși, rămâne o enigmă rezultatul criticabil obținut la IIHS-SOT de cel mai vândut autoturism din toate timpurile, Corolla. Oare ne așteaptă vreo surpriză din partea Corollei la următoarea ședință de intransigență americană?

    Aaaaa, stați, uitasem: viitorul ne va rezerva, hain și inexorabil, hegemonia “autonomelor”. Dar, dacă va fi bal, atunci bal să fie: aș vrea să fie ȋntocmit și un clasament al “autonomelor” care reușesc să-și scoată singure la vânzare cele mai multe exemplare, he-he-he.
    1 0
  • @VAG.

    Cum am ajuns la aceasta concluzie ? Simplu : Motoarele lor, pe langa faptul ca nu reprezinta o solutie alternativa ( fuel cell) , polueaza cat un ZAZ rusesc din anii 80'', si mananca ulei precum un tractor agricol, performantele sunt mediocre daca le racordam la normele de poluare reale ( nu trunchiate ) , pe langa asta FakeWagen ar trebui sa investeasca alte miliarde ca sa si obtina aceleasi performante in conformitate cu emisiile reale. Acum sper ca ai inteles.......ma cam indoiesc in privinta asta, stiu ca esti fan VAG, dar asta e......... este dureros stiu....... . In rest ce sa zic, probabil erau constienti ca nu vor pupa primul loc dupa care tot saliveaza.


    @@VAG,

    Salutare ''maiestre'' , chiar ma gandeam cand va aparea un ''expert auto'' in peisaj.

    Citez : ''altii le folosesc doar punctual a si b iar cand ajung in B zic ce bine ca am ajuns , placerea fiind 0'' . Adevarul (ca), daca nu te murdaresti putin de ulei si vasilina pe mana stand pe jos din oprire in oprire pana ajungi in punctul B, chiar ca placerea este 0, numai FakeWagwn iti ofera acest ''feedback'' si ''placere'' pana in B, Toyota ''aia anosta'' si cu tehnologie ''invechita pe hidrogen'' ( TDI-ul este viitorul evident ) nu ofera aceasta ''placere'' . De acord ;)........ In rest asa cum zici tu , Toyota nu ofera multe, nici macar reclama ''DieselGate'' , pacat .....
    7 4
  • ptr @@vag
    banuiesc ca faci parte din cocalarimea romana; iti trebuie un pic de lumina!!!
    0 1
  • Nu m-ai nimerit , nu sunt fan diesel deloc , nici tdi. Eu sunt benzinar . Cand am fost la reprezentanta ( dealer ) a marelui toyota , mi-am exprimat dorintele pentru masina dorita de mine din acel segment si nu o au reusit sa-mi ofere masina dorita de mine ca performante etc. Am facut nu un test vreo 5 ( am avut binevointa) , ff slabe modele la dinamica , performante , suspensii , am plecat foarte dezamagit. Masini lenese rau , sa nu mai zic anoste cand intrai in ele.
    La asta m-am referit cand am zis din punctul a in b , pentru aia or fi bune sau pt cei fara pretentii de altceva.
    Pana la urma am luat alt brand.
    Daca nu ma crezi , putem merge impreuna la toyota , facem ce drive test vrei tu cu masina din segmentul care ma interesa .. sincer f penibile pentru ce cautam eu.

    Pentru babalaul asta de sus ptr @@vag(adica eu) poti dormi linistit in continuare. Prin exprimare ne-am demonstrat frustrarea si stepa de bizon de trafic. Somn usor!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru