Volkswagen nu putea lipsi de la CES 2015, cel mai mare târg de tehnologie desfășurat săptămâna aceasta în Las Vegas. Constructorul din Wolfsburg a dezvăluit conceptul Golf R Touch, ca o ipoteză a viitoarelor planșe de bord Volkswagen.
Surpriza germanilor încearcă să anticipeze o modificare decisivă în interiorul viitoarelor modele, care vor renunța la conservatorismul actual al funcțiilor în favoarea unor experiențe senzoriale apropiate de cele ale tabletelor sau telefoanelor inteligente.
Trei ecrane digitale generoase
Pentru a expune noile tehnologii, germanii au folosit un Golf R de 300 de cai putere, în interiorul căruia au definit trei zone noi de interacțiune, bazate pe gesturi și funcții tactile. Volkswagen susține că astfel clienții vor avea o experiență mult mai sigură și mai intuitivă și vor putea personaliza mai ușor culorile și grafica sistemului multimedia.
Potrivit comunicatului oficial, clienții vor avea la dispoziție nu mai puțin de 16.7 milioane de culori pentru ambient.
Sistem de recunoaștere a gesturilor
Pe lângă toate aceste zone digitale, Golf R Touch vine și cu o cameră 3D, montată la nivelul acoperișului și capabilă să recunoască gesturile. Atunci când șoferul atinge plafonul cu mâna, comenzile de iluminare ale habitaclului apar pe unul din cele trei ecrane amintite mai devreme.
De asemenea, un gest înainte-înapoi la nivel acoperișului poate trage sau deschide parasolarul care acoperă plafonul panoramic. Un gest similar la nivelul scaunelor permite ajustarea lor, iar atingerea lateralului aduce comenzile de ajustare pe unul din ecrane.
@@Alex, da bah meseriasule ''sunt tot vituale'', asta inseamna ca fluxul de aer iese ''prin ecran'' dupa tartacuta ta de creier , ce mai tehnologie :)))))
eram sarcastic cand am spus ca aeratoarele sunt virtuale; nici nu imi inchipuiam ca cineva poate intelege gresit ce am zis; o_O
Dar ei nu stiu ca daca bate soarele puternic, de ex vara, vezi canci in ecran? (asa e la rns500 nush cat rcd etc )
Prefer stilul noului HR-V care imbina parca mai bine controalele clasice cu cele digitale (se pare ca si la Jazz-ul viitor vom vedea cam aceeasi idee).
Oricum un mare plus pentru digitalizarea color a panoului de bord (turometru, vitezometru etc). Acolo controalele analogice nu mai au chiar niciun rost in ziua de azi.
multumiti?
era sa zic ca e la misto. nu e la misto, dar e un exercitiu de design mai mult, asa ca nu e de mirare ca lipsesc chestii ca aeratoarele. evident ca nu ar putea iesi fara aeratoare sau ceva care sa suplineasca functia lor.
insa nu pricep cum faci sa le folosesti in mers, butoanele de pe displayurile astea sunt de regula mai mici decat butoanele fizice, asa ca e cam nasol daca trebuie sa iti iei ochii de la drum.
https://www.youtube.com/watch?v=64l8d_e1n5Q
Cum or sa arate toate aceste screen-uri in urma folosirii?! Daca esti transpirat sau daca sunt unii cu mainile mai grase toate ecranele alea vor fi de vis! In fiecare zi va trebui sa stergi la ecrane.
Daca vrei sa te scarpini in cap ti se deschide plafonul?! Sau daca vorbesti cu pasagerii si gesticulezi in timp ce conduci, cum vor reactiona toate? Sau daca iti intra o musca pe geam (sau si mai rau o albina) si dai din maini sa o alungi, sa inteleg ca o sa porneasca muzica, ventilatia o sa o ia razana, luminile se vor aprinde si se vor stinge etc ...
Cum se vor descurca cei mai in varsta? Daca le tremura un pic mana, au pus-o! Plus ca le vor trebui lectii intense de folosire, cred ca se va da si diploma de absolvire!
Cea mai tare chestie este lipsa de siguranta! Sa nu-mi spuna cineva ca vor putea opera in mers toate aceste touch-uri fara sa se uite la ecran! Un buton il simti si fara sa te uiti, cum faci sa actionezi comenzile fara sa te uiti la ecran?
https://www.youtube.com/watch?v=NfVv2mJJ1Ew
Din cate vad eu in filmulet, ecranul nu trebuie atins. Cred ca este un ststem asemanator cu cel de la consolele Xbox, Nintendo sau care mai sunt. sa nu ma intelegi gresit. Si eu sunt importiva lipsei butoanelor fizice. Cred ca un sistem combinat, cum este cel de la BMW ar fi cel mai bun.
2. Cand masinile autonome vor deveni ceva normal, nu se vor mai pune intrebari despre atentia la drum.