Volkswagen Golf 7 este ”World Car of the Year 2013”

de Bogdan Mirică
Joi, 28.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În cadrul unei conferinţe de presă desfăşurate în cadrul Salonului Auto de la New York, un juriu format din 66 de jurnalişti auto a decis că a şaptea generaţie Volkswagen Golf merită să primească titlul "World Car of the Year 2013".

Dacă Salonul Auto de la Geneva a fost martorul desemnării ”Maşinii Anului în Europa”, Salonul Auto de la New York a marcat atribuirea distincţiei de ”World Car of the Year”.

În cea de-a doua zi a salonului american, în cadrul unui eveniment dedicat, mebrii juriului au strigat numele câştigătorului dintr-o listă care a mai inclus: Audi A3, Land Rover Range Rover, Mazda6, Mazda CX-5, Mercedes-Benz A-Class, Peugeot 208, Porsche Boxster/Cayman, Scion FR-S/Subaru BRZ/Toyota GT86 şi Volvo V40.

Câştigător a fost însă Volkswagen Golf 7, marcând o reîncununare a progresului constructorului german. Modelul compact este la al doilea premiu internaţional din ultima lună, după cea primit şi titlul de Maşina Anului în Europa. De asemenea, este pentru al doilea an consecutiv când titlul World Car of the Year revine unui model Volkswagen, după ce în 2012 el a ajuns la micul Up!.

Esential 66 de jurnalişti s-au aflat în juriul ”World Car of the Year”.
Cei 66 de jurnalişti au jurizat şi alte două categorii ”World Performance Car” şi ”World Green Car”.
La categoria dedicată modelelor sportive, Porsche Cayman şi Boxster au învins modele cu tradiţie ca Aston Martin Vanquish, Audi RS5, BMW M6, BMW M135i, Ferrari F12 Berlinetta, Mercedes-Benz SL63 AMG, Mercedes-Benz SLS AMG Roadster, Renault Clio Sport şi Scion FR-S/Subaru BRZ/Toyota GT86.

Titlul de cel mai ”verde” model al anului i-a revenit lui Tesla Model S, care i-a devansat pe Renault Zoe, Smart ForTwo Electric Drive, Volkswagen Jetta Hybrid and Volvo V60 Plug-In Hybrid Diesel.

Nu în ultimul rând, jurnaliştii au acordat şi premiul pentru cel mai furmos design. Cum era de aşteptat, el i-a revenit lui Jaguar F-Type.

Comentarii (50)

  • hm....acum este apa la moara. Interesant si ca reclamele WV spuneau: "The Car. Of The Year."

    ma bucur in schimb ca Tesla si F-Type au iesit cum am preconizat
    12 19
  • Bravo lor!!! Binemeritat pe drept avand in vedere ce ofera si la ce pret. Imi pare rau doar de A Class. Poate data viitoare :)
    29 35
  • Hm...acelasi lucru l-ai zis si la Car of the Year, apa la moara, dar n-a fost cine stie ce. Crezi in conspiratii @gelu?

    Golf 7 a luat tot, ambele premii importante, deja este un best-seller, sa vina Golf 8, ce rost mai are.
    32 39
  • era si de asteptat......la cat de apreciat e Golf-u peste tot in lume
    daca e sa scot BMW seria 3 din ecuatie probabil Golf-ul e masina perfecta pentru orice familie.......
    33 49
  • @dan_grc......nu, nu cred in conspiratii. Absolut deloc.

    Daca cei 66 de jurnalisti au hotarat ca 7-le trebuie sa fie World Car of the Year, foarte bine. Personal nu-mi spune nimic titlul in sensul ca nu ma va face sa vad altfel Golful decat pana acum. Si da, abia acum este world car of the year

    Mai demn de luat in discutie este titlul luat de Tesla. Implicatiile in industria auto sunt mai mari decat "aurul" luat de Golf.
    30 22
  • pai avand cele mai mari vanzari , au si cele mai mari venituri asa ca nu le-a fost greu sa stranga spaga uriasa pt a crea acest "boom" cu masina anului si au facut ceva ce nu s-a mai facut pana acum . Masina anului in EU si in lume. Asta pentru ca pana acum nu au castigat aproape deloc acest titlu si cam asta le mai lipsea ca sa intareasca increderea si procentului care inca era in dubii daca golf e " Dumnezeu pe pamant". Acm sa curga comenzile, sa vina banii ! pt mn e f clar. Cum spune si gelu , mie golf-ul nu imi "scoala" nici un sentiment , de fapt ma face sa casc si asa va fi mereu :)
    19 17
  • Ma mir ,caci la cat sunt de varza atat la siguranta cat si la toate domeniile . In plus mai incurajeaza si hotia .
    14 31
  • Antonio
    Golf nu e deloc masina perfecta pentru familia mea. Urasc pe cei care incearca sa vorbeasca in numele altora. Nu vreau sa fiu uniformizat si vopsit in aceeasi culoare cu altii. Punct.
    39 26
  • antonny
    De maine toate Golfurile plecate din reprezentanta va fi brenduite cu "World Car of the Year 2013”
    21 15
  • E curat-murdar.Corolla 11 trebuia sa iasa masina anului.Daca Golful asta il mai pui si pe gaz,atunci chiar ca ti se potriveste perfect.Cazanul si instalatia de gaz este viitorul.
    12 22
  • @antonny
    La fel ca toate renault-urile care in 2005 si 2006 erau branduite cu "F1 Champions" si la fel ca toate modelele care au castigat acest titlu.
    @yoyo, primul este @gelu care se oftica.
    18 28
  • Eu ma asteptam, indiferent de parerile unora.

    @Mafia, hai ca-ti dau un exemplu (oarecum in cunostinta de cauza, sti tu la ce ma refer): motorul ala de 86 CP de pe cel mai ieftin Golf are performante si consum mai bune decat 1.3 99 CP cat are Auris in versiunea de baza. Daca tinem cont ca e diferenta intre ele de 13 CP eu zic ca e ceva. Iar diferentele fata de 1.6 105 CP de pe Mazda 3 sunt foarte mici in favoarea Mazdei, in conditiile in care motorul de pe Mazda este mai puternic cu 21 CP.
    Cat despre motoarele aspirate si fiabilitate... sa zic ca tine, ca sa nu o luam inca o data de la capat.
    Pana una alta, felicitari celor de la VW pentru cele 3 premii importante pe care le-au castigat in ultimii 2 ani.

    VW nu este un simbol al fiabilitatii si la cate probleme au, mai mult sau mai putin suparatoare DAR si cu exceptii in care masinile se comporta bine (aici o incadrez fara retinere si pe a mea), este de remarcat faptul ca totusi se vinde. Ideea este ca intr-un Golf te simti mai bine decat in concurentii directi. Si asta atrage multi clienti. Deci faza ca se vor destepta si vor alege altceva... asa se spune de la Golf IV si uite ca nu prea e asa.
    33 26
  • A IESIT PORCARIA OF THE YEAR 2013! hai cu micii si cu bericica sa sarbatorim pe o manea "faina". mai degraba ar trebui sa se gandeasca la un recall masiv nu sa spaguiasca din greu ca sa faca reclama buna. ma intreb daca in china tot ca masina anului e vazuta? de romanica nu zic nimic ca e o tara plina de limitati mintali
    21 20
  • @LauCalin
    Esti un tip destept,nici nu stiu de ce ii raspunzi la aberatiile si minciunile unora.Iar despre motoarele VW sunt foarte fiabile.Din punctul meu de vedere cea mai buna statistica a fiabilitatii este ADAC (Automobil Club German). Este cel mai mare club auto din lume, cu peste 15 milioane de membrii. Serviciul lor de interventii rutiere are peste jumatate de milion de actiuni pe an si este baza celui mai mare studiu despre frecventa defectiunilor din lume. In acest studiu VW este constant pe primele pozitii cu un numar foarte mic de defectiuni. Din punctul meu de vedere asta inchide definitiv discutia de fiablilitate. Atentie, e cea mai mare statistica din lume pe piata unde sunt cele mai multe VW-uri! Nu e vorba de parerea unui specialist sau o experienta personala.

    Studiul aici: http://www.adac.de/sp/presse/meldungen/technik_umwelt/ADAC-Pannenstatistik-2011%20.aspx Ai inclusiv informatii despre ce defectiuni apar la ce modele. Poti folosi Google Translate.La revedere,drum bun!
    22 24
  • @LauCalin
    In general in comentariile tale dai dovada de o buna cultura in domeniul auto.Nici nu stiu de ce iti pierzi timpul sa raspunzi la aberatii,minciuni si ura bolnavicioasa.Trebuie sa intelegi ca anumite persoane au ochelari de cal,care o tin numai pe a lor, indiferent de realitate. Din punctul meu de vedere cea mai buna statistica a fiabilitatii este ADAC (Automobil Club German). Este cel mai mare club auto din lume, cu peste 15 milioane de membrii. Serviciul lor de interventii rutiere are peste jumatate de milion de actiuni pe an si este baza celui mai mare studiu despre frecventa defectiunilor din lume. In acest studiu VW este constant pe primele pozitii cu un numar foarte mic de defectiuni. Din punctul meu de vedere asta inchide definitiv discutia de fiablilitate. Atentie, e cea mai mare statistica din lume pe piata unde sunt cele mai multe VW-uri! Nu e vorba de parerea unui specialist sau o experienta personala.

    Studiul aici: http://www.adac.de/sp/presse/meldungen/technik_umwelt/ADAC-Pannenstatistik-2011%20.aspx Ai inclusiv informatii despre ce defectiuni apar la ce modele. Poti folosi Google Translate.
    16 22
  • sunte-ti siguri ca vw din imagine este un golf 7 sau 6, jeta, etc.???????
    ce dilema....!!!!
    15 22
  • Vasilica
    Cand ziceam ca Golf este cea mai echilibrata masina din lume si este imposibil sa nu castige eram luat la misto. Eeeee ia de la WCOTY , ia de la WCOTY!!
    Iar asta cu fiabilitatea sunt mizerii aruncate de vanzatori neevoluati la minte care traiesc in preistorie (recte romanica).Multi isi merita soarta traind in tara asta alaturi de specimenele astea...
    22 17
  • Cati din cei care se dau cu parerea s-au urcat in golf 7 ori l-au condus?Fiecare isi lauda marca pe care o detine sau ce a mai auzit si el pe la altii.Ce conteaza ca prima varianta are doar 86 de cai atat timp cat face fata concurentei ce are cai mai multi si aceleasi performante.Iar pt varianta de 105 cp mai pui cateva sute de euro si s-a rezolvat.Pentru anumite persoane poate cei 86cp sunt suficienti.Golful vine in standard cu radio cd cu touch screen , e ceva nou fata de concurenta.Si motoarele sunt mult peste concurenta.Vedeti astra j de 195cp si noul gtd care este peste astra atat la performante cat si la consumuri si cu vreo 2000Euro mai ieftin.Se vede ca golful are ceva in plus fata de restul marcilor atat la dotari cat si la motoare .
    19 12
  • gogu @bubu
    da, sunte-m siguri :)))
    9 4
  • Deci daca ai masina japoneza poti sa sari bordurile si nu ramai inzepezit...o inteligenta sclipitoare. Ai putea fi ales presedinte in tara asta de destepti!!
    17 3
  • Ciudat faptu ca a catigat golful acest premiu , mai ales cand neamtul de Winterkorn se mira ce bine este realizat Hyundai ul i30 ,aratandu le celor din conducere ce bn este asamblat si cerandu le sa faca aceeasi aclitate , dar..... sunt departe de a crea o masina fiabila cum sunt japonezele sau coreenele cele din sud caci exista si coreea de nord e cum am face o comparatie dintre Coreea de Sud cu cea de Nord
    6 17
  • @Chaos

    Pana acum n-au mai castigat "aproape deloc" acest premiu la Golf? Golf 6 a castigat "decat" in 2009 acelasi premiu, in 2010 Polo si-n 2012 Up, sa dai spaga de 4 ori in 5 ani? asa o fi, stii tu ceva cu siguranta. Dar eu nu inteleg un lucru, este un premiu pana la urma, chiar daca nu l-ar fi castigat oricum se vindea bine, voi nu intelegeti ca Golf se va vinde bine si la a 10-a generatie? Se pare ca nu, oricat de mult i-ar apuca pe unii cascatul.
    22 10
  • Laucalin
    @Mafia, daca poate un Beetle sa urce o bordura nenorocita acoperita cu zapada, crede-ma ca o poate face orice Golf, Octavia sau Rapid. Acum 2 sapt am fost pe Transfagarasan si am urcat evident pana unde s-a putut. Aveam cauciucurile de iarna iar drumul era acoperit cu zapada si gheata. Nici o secunda nu am simtit vreo senzatie de nesiguranta, desi drumul era cu serpentine, bolovani, bucati de lemne din copaci, era noapte etc. O data am si lovit-o pe dedesubt de am crezut ca am distrus ceva, Cand am ajuns in Bucuresti am urcat-o pe elevator sa vad daca a patit ceva. Ghici ce, nici un semn ca as fi lovit-o.
    Si nu este vorba neaparat de puterea mai mare, ci de cuplu (care din nou e mai bun) si de modul cum ajunge puterea la roti.
    Si daca tot vrei motor puternic in standard, ai uitat sa treci si Renault Megane. Dar nu, stai, ca aia nu e japoneza sau coreeana. Ideea este ca la o masina nu puterea conteaza cel mai mult, ci modul cum este folosita. E o diferenta mare.
    19 8
  • ”World Car of the Year
    2013” poate "USA car of the year 2013...."

    la ce mizerii de masini fac americanii nu ma mira ca au avut orgasm intr-un ww prea scump pentru valoarea sa.
    3 12
  • yoyo@mafia
    Honda Civic 1.4
    Acceleratie 0-100 km/h s13.4

    Toyota Auris 1.33
    Acceleratie 0-100 km/h s13.1

    Mai are rost sa discutam????
    Mazda 3 facelift 1.6
    Acceleratie 0-100 km/h s12.2

    Volkswagen Golf 7 1.2 TSI 85CP
    Acceleratie 0-100 km/h s11.9
    17 5
  • @Chaos
    Cele mai mari vanzari le are Toyota, deci implicit si cele mai mari venituri, nu? Dar cand faci interioare de acum 10 ani cel putin e greu sa castigi titlul de masina anului la nivel global, daca tot esti asa nemultumit de cine a castigat.
    11 2
  • Toata lumea
    Toata lumea
    Sare-acum cu mine!!!!
    11 8
  • On topic: ne place sau nu ne place, Golful a fost si va ramane una din cele mai echilibrate masini din lume, iar cand vine vorba sa dai 20 de mii de euro, multi aleg sa nu se complice prea mult. Pentru ca Golful, are putin din fiecare. Mi se pare aberant sa spui ca VW nu e fiabil, sau alte rautati din astea. Eu m-am urcat si in Golf si in Auris, 207, Megane, Civic sau Leon si drept sa spun, concernul VW ofera o foarte buna pozitie la volan, poate cea mai buna, cel putin la clasa asta. Si nimeni nu ma poate contrazice aici, pentru ca am testat pe pielea mea. Eu am si o mica problema aici, pentru ca la inaltimea mea de 1.90, e mai greu sa-ti gasesti pozitia ideala.
    14 4
  • G7 a luat acest premiu, pentru ca merita! punct!
    restul comentariilor legate de capacitati cilindrice, puteri,,,timpi 0-100 sunt nule, G7 e SEFUL!
    11 4
  • P>S uite ce am observat fara sa imi dau seama

    G7 1.2TSI 105hp
    Acceleratie 0-100 km/h s10.2

    Mitsubishi Lancer 1.8 140CP Invite
    Acceleratie 0-100 km/h s10.4

    Pana si motorul de 1.2 sta mai bine :)) PENIBIL!

    Ai ajuns de la "se ia dupa cilindree ci dupa putere" sa compari echiparile.

    p.s pt acel amarat de 240 HP G7 vine cu GTI-ul de 220 si ii da FUM fara 4x4

    Acceleratie 0-100 km/h s6.5
    6 3
  • @Marchem

    Ochelarii de cal sunt in privinta preferintelor auto, mai mult la el mai putin la mine, am inteles, dar propunerea mea nu mai are legatura cu preferintele auto, putea sa fie si fan Bmw, pur si simplu ce face el este altceva, mai glumim, ne contram, "ne radem", dar sa-ti multiplici un comentariu de 7 ori de nici nu mai poti sa citesti ce este pe aici este prea mult, si aceasta practica inmulteste-o de zeci si zeci de ori, de imi este acum mie cu neputinta sa inteleg despre ce ochelari de aceeasi factura vorbesti.
    10 8
  • uai frate,ce mai batalii pe aici...dueluri ,pistoale ,flecme ,ce mai..tot tacimu...da fac pariu ca multi dintre astia cu ifose de vw,renault sau toyota conduc...logan!!! ha ha ha ...sau golf2 hi hi hi
    5 1
  • @dan_grc: tin sa spun de la inceput ca nu intentionez sa jignesc pe nimeni, iar daca am facut-o, imi cer scuze. Referirea mea era la fanatismul unora dintre noi, iar parerea mea e ca foarte multi de pe aici nu vad imaginea de ansamblu si o tin una si buna: masina lor e cea mai buna. Iar in unele discutii anterioare, mie mi-ai lasat putin impresia asta, mai ales pe la inceputurile tale. E drept ca in ultima perioada esti mult mai obiectiv, insa stii povestea cu cuiurile din usa, nu? :)))))))
    5 3
  • @MarchenM

    Eu inteleg ce spui tu, dar aici nu vorbeam de fanatism repet, pur si simplu nu poti sa umpli paginile la un articol si apoi ceilalti sa se chinuie sa citeasca ce-i pe pagina respectiva, daca nu i-ar fi sterse comentariile ai idee cum ar arata o pagina mai veche daca vrei sa recitesti anumite articole si comentarii mai vechi? Adica daca vrea sa se joace s-o faca pe can-can si alte asemenea publicatii, in rest poate sa fie fanatic cat vrea cu orice marca, dar nu sa faca flood pe forum toata ziua.

    Cat priveste obiectivitatea, nimeni nu este 100% obiectiv si toti suntem, mai mult sau mai putin subiectivi cu masinile noastre, dar de exemplu eu niciodata n-am impus vreo marca cuiva pe gat, mai ales Bmw, pe mine nu ma intereseaza sa conving pe cineva, exceptand cazurile in care sunt intrebat sau mi se cere parerea, ca sunt mai acid sau mai agresiv cateodata da, recunosc, dar sunt si multe atacuri nejustificate si stereotipuri, nu ma straduiesc sa fiu popular si nici sa multumesc pe toata lumea.
    12 7
  • ironie sau nu insa vechiul vw Golf R 4x4 de 265HP are suta in 5.6 iar Evo de 295 in 5.8 ...chiar nu mai e nimic de spus! Dc pt tine faptul ca masinile lor desi au 20-30 de CP in plus, motorizari mai mari si performante mai slabe nu inseamna nimic atunci habar nu ai despre ce vorbesti si nu esti un prieten al fenomenului auto ...esti doar un cocalar ignorant!
    8 3
  • 2009 Subaru Legacy,150 CP si 196 NM,11.1 secunde
    2005 bmw 320 2litri,4 cilindri,150CP,200NM,9 secunde
    2005 Jetta 150CP,200NM,9.2 secunde
    2007 Dodge Avenger,156 CP,190Nm
    ....
    Si lista continua.E lunga lista asta.Toate cele de mai sus au motoare de 2 litri si 4 cilindri.Chiar si Bmw-ul asta are 4 cilindri.Si nici unul nu este turbo.Cut the crap,shit dribbler!
    1 2
  • mai prostilor care va certati aici, voi ati vazut macar in viata voastra masinile despre care vorbiti???
    dau un exemplu sa va linistesc: la mine in oras este un singur mitsubishi si ala de prin anul 2000 cred, in schimb golfuri la orice colt de strada, concluzia o trageti voi...
    de asta este GOLF number 1.
    2 5
  • Eu nu inteleg fenomenul "Golf" am mers cu ele nu mi s-a parut ceva iesit din comun fata de altele si nici vreo frumusete de masina nu este
    Au castigat BRAVO pe viitor o sa ma uit cu mare atentie la ele
    7 8
  • LauCalin
    "In plus o putere mai mare inseamna o caroserie mai bine antifonata , o insonorizare mai buna , fiind dat faptul ca vom avea un motor mai '' barbatesc '' care va suna mai dur decat un banal 1.2 de 86 cai."

    Wow! Spui ca nu vrei sa pleci primul de la semafor dar ne spui de motoare barbatesti. Eu ma retrag, nu cred ca mai are rost sa spun ceva.
    9 7
  • LauCalin
    Nu, nu este vorba de suparare (doar ultrasii Renault au reusit sa o faca :)) ). Doar ca sincer uneori nu te inteleg. Ti-am aratat concret ca un Golf, desi are motorul mult mai slab decat un Auris in versiunea de baza, are performante mai bune si consum mai mic. In principiu, in viata de zi cu zi consumul este cu aprox. 1l/100 km mai mare decat cel declarat de constructor. Deci oricum o dai si la Auris consumul va fi mare mare, asa ca proportiile dintre consumul mai mic declarat pentru Golf se va pastra si in mod real fata de Auris.
    Iar faza cu bordurile si zapada... zau ca nu inteleg cum ai ajuns la concluzia asta.
    Iti inteleg aprecierea fata de masinile japoneze, ti-am spus ca si eu le plac (altfel nu recomandam la 2 prieteni masini japoneze in locul celor nemtesti... si sunt f multumiti de fiabilitatea lor), dar fiecare masina inseamna un anumit compromis mai mult sau mai putin reusit. Cat despre insonorizare datorita motoarelor mai mari... pe bune (sti tu la ce ma refer). :)
    12 23
  • andy.s
    Good for them, congratulations!
    Gut für sie, herzlichen Glückwunsch!
    Bravo lor, felicitari!
    10 12
  • Da 10,2s pana la100/km si multe vizite la nene mecanicul
    11 3
  • @John, nu, nu m-am referit la fani. M-am referit la ultrasi. E o diferenta. Te simti jignit? Trist ;)
    Apropo, eu nu te-am facut mascarici asa cum m-ai facut tu, asta ca tot zici de jigniri.
    11 21
  • @LauCalin
    Ne scutesti! Ultras e oricine isi permite sa te contrazica prin argumente solide. Restul e can-can.
    17 12
  • :* :)) ;)
    3 4
  • nu sant un fan VW,dar cred ca golful va fii foarte greu de depasit la vanzari in clasa sa!
    1 3
  • a facut istorie in intreaga lume .
    1 4
  • a fost pe prima pagine de cand sa nascut ,iar acum dupa 30 si ceva de ani si bunicul strabunicului golf inca mai apare din cand in cand pe sosele! ETERNUL GOLF!!!
    2 5
  • si dacia 1100 este destul de intalnita pe drumurile patriei, dar nu a gastigat nimic, dor firma
    2 3
  • Cei de la VW au stiut sa exploateze succesul pe care l-a avut golful acum 10-12 ani. Sa nu uitam ca la un moment dat i-au pus spate de Passat si l-au denumit "noul Jetta". In rest Golf 7 este o masina ca si celelalte din clasa ei, diferenta este data de gusturi si preferinte.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru