Volkswagen profită de ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Detroit pentru a introduce conceptul CrossBlue, anticipat încă de acum doi ani de presa de specialitate. Conceptul anticipează un viitor model de serie poziţionat între Tiguan şi Touareg, capabil să transporte chiar şi şapte pasageri.
Creat special pentru piaţa nord-americană, mai exact pentru SUA şi Canada, conceptul a fost dezvoltat pe baza platformei modulare MQB, din ce în ce mai populară în gama modelelor din grupul Volkswagen.
Deşi germanii îl aşează între cele două SUV-uri ale mărcii, conceptul CrossBlue propune dimensiuni atipice pentru un model care se vrea în acest segment intermediar. Asta pentru că el este chiar mai lung decât Touareg, care măsoară 4795 mm lungime. Lungimea lui CrossBlue este de 4986 mm, lăţimea are 2014 mm, iar înălţimea ajunge la 1732 mm.
Deşi conceptul vine cu o configuraţie 2+2+2 a scaunelor, oferind în total doar 6 locuri, VW susţine că versiunea de serie va dispune de 7 locuri. Bazându-se pe această afirmaţie, mai multe surse vorbesc chiar despre o variantă cu 7 locuri a actualului Touareg.Noul CrossBlue se foloseşte de serviciile unui tren de propulsie hibrid, ce include un diesel TDI Clean Diesel. Unitatea cu ardere internă livrează 190 de cai putere şi este asistată de două motoare electrice, unul de 54 de cai, poziţionat pe axa faţă, şi unul de 114 cai, amplasat pe puntea spate.
Ansamblul de propulsie este completat de o baterie litiu-ion de 9.8 kWh, de o transmisie DSG cu şapte rapoarte şi de o tracţiune integrală. Când bateria este încărcată, ea poate asigura o propulsie pur electrică pe o distanţă de 22 de kilometri. Autonomia totală ajunge însă la 1064 kilometri.
Resursele celor trei unităţi de propulsie generează o putere totală de 305 cai şi un cuplu motor de 700 Nm. Adică suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 7 secunde şi pentru a atinge o viteză maximă de 204 km/h. În modul electric, viteza maximă este limitată la doar 120 km/h.
Sau, mai stii?...
Design-ul mi se pare foarte bine inchegat. Un SUV frumos proportionat, cu linii masculine si moderne. Configuratia cu 6-7 locuri probabil poate fi aleasa de client la fel ca la Ford Freestyle/Flex.
Combinatia diesel + electric mi se pare perfecta pentru un hibrid. Mult mai economa si mai eficace decat variantele pe benzina. Autonomia de ~1000 km e de nota 10 deasemenea.
SUV-ul asta il vad ca un raspuns direct la adresa lui Mercedes GL care anul trecut a vandut de-a rupt in America de Nord. Bineinteles ca pretul va fi unul mai mic si va fi un SUV accesibil unui numar mai mare de clienti. Putinele diferentieri pe care le mai vad fata de GL sunt luxul interior si probabil tinuta de drum, izolarea fonica. Ca si practicalitate insa au nimerit-o foarte bine.
Ramane de vazut unde o vor produce, in Mexic sau in Chatanooga, Tennessee. Zic asta pentru ca mi se pare gandit pentru piata Nord Americana. Toate modelele produse de VW in Mexico la inaugurarea fabricii au avut probleme de tot felul. VW Jetta e un caz clasic. De la a doua generatie insa au reusit sa puna la punct lucrurile admirabil si astazi sunt intre fruntasi. Probabil asa va fi si cu modelul asta. Oricum, abia astept sa-l vad pe strada.
190 CP interni cu 54 cai electrici fata si cu 114 cai electrici spate =?
la mine rezulta 358 CP la voi 305 CP. Matematica asta, bat-o vina !
Daca ma uit la poze vad un Jeep Grand Cheeroke cu sigla de VW..
Urat...urat din partea nemtilor.
Au copiat Jeep Grand Cherocke
Nui nimic, prin 2023 cocalarii bistriteni si giurgiuveni or sa cumpere fumegatoare din astea cu volan pe dreapta si nr de BG
Cum de ce ti-au ascuns comentariul? Pentru ca ai luat foarte multe voturi negative de la VAG-isti! Nu stiai? Sa fereasca doamne-doamne sa spui ceva despre o masina germana ca ti se urca toata ghertoimea romana in cap! Ca daca ordinea si civilizatia germana ne displac profund, ne-am facut o pasiune din masinile germane si din tehnicile gestapoviste de baga pumnul in gura oricui are alta opinie decat noi!
Culmea e ca sunt fost posesor de VW si chiar mi se par niste masini reusite cele din grupul VAG (pentru clientii care prefera un design oarecum clasic), dar asta nu ma opreste in a fi obiectiv...
Nu am zis nimic de rau, doar faceam o comparatie intre linii.
Mai mult decat atat, imi place linia Grand Cherokee-ului (mi se pare cea mai reusita dintre generatiile de GC), si implicit imi place si linia acestui concept VW. Dar nu se poate sa nu remarci asemanarea...
Si eu sunt fost posesor de VW numai ca, spre deosebire de tine, mi s-a luat de asa zisa fiabilitate germana. De fapt cred ca 90% din cei care mai cred in mitul asta sunt ori oameni care si-au dorit o masina germana atat de mult incat, acum cand o au nu-i mai recunosc de bucurie defectele, ori oameni care isi doresc atat de mult o masina germana incat nimeni si nimic nu-i poate trezi din visare.