Volkswagen avertizează: „Am putea asista la o criză a bateriilor litiu-ion în 2025”

de Bogdan Mirică
Luni, 10.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un oficial Volkswagen avertizează asupra unei posibile crize a bateriilor litiu-ion,în condițiile în care toți marii constructori auto vor ca 25% din gamă să fie electrică sau hibridă.

Toți marii constructori își îndreaptă atenția către segmentul mașinilor electrice. Nimic mai lăudabil, doar că se pare că această aglomerare în zona mașinilor cu zero emisii ar putea duce în viitor la o criză a bateriilor.

Ne avertizează despre acest pericol tocmai Volkswagen, producătorul care promite o avalanșă de modele electrice în viitorul apropiat, poate și pentru a-și mai spăla din păcatele scandalului Dieselgate.

Ulrich Eichhorn, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Volkswagen, estimează că grupul va avea nevoie de un volum mare de baterii litiu-ion în anul 2025, atunci când va fi atins apogeul livrărilor sale de mașini cu zero emisii.

Esential 40 de fabrici de talia Tesla Gigafactory ar mai fi necesare pentru a acoperi necesarul de baterii în 2025.
Potrivit oficialului Volkswagen, dacă fiecare constructor auto țintește ca vehiculele electrice sau hibride să totalizeze 25% din gama sa până în 2025, atunci industria auto se va afla în fața unei crize a bateriilor litiu-ion.

Pentru a putea fi evitată ar fi nevoie de încă 40 de fabrici de baterii de talia uzinei Tesla Giga Factory.

Bineînțeles, toate construite până în 2025.

Eichhorn face și un joc de imaginație: „Dacă istoria ar fi inversată, industria auto actuală ar fi putut la fel de bine să se dezvolte și folosind energie electrică. Iar inversarea nu ar mai fi fost posibilă. Nimeni nu și-ar fi dorit să treacă de la o mașină electrică, gata să ofere cuplu instant, la una pe benzină”.

via automotivenews

Comentarii (7)

  • VW să facă economie de baterii, își amână cele câteva zeci de modele anunțate.

    Oare știe ceva Franța, de a lungit termenul motoarelor cu ardere internă, pentru 2040?

    Comunicat: datorită crizei "la baterii ", reluăm bonusurile pentru achiziționarea de modele diesel. Am glumit că sunt nasoale.
    10 5
  • Dacă-i musai, se va găsi o soluție până în 2025. Piața va regla balanța dintre cerere și ofertă, dacă nu intervin politicienii.
    8 6
  • În timp ce Tesla scoate model 3 mai devreme şi deja îl livrează primilor 30 de clienţi....


    VW plânge ca o babă că nu o să fie litiu, că drobul de sare deşi nu sunt electrificati deloc.

    De aceea SUA este peste UE pentru că în UE sunt germanii înapoiaţi cu tehnologia lor pe motoare termice.
    6 6
  • Lasati ca daramam noi Muntii Apuseni ca sa le dam nemtilor materii prime pentru baterii. Si, in gropile ramase in locul muntilor, ca tot n-avem ce face cu ele, varsam niste deseuri de la centralele lor nucleare. Romani sa fie, ca nemtii se descurca. Hai sa nu plangem de mila producatorilor auto. Gasesc ei solutii, ca de-aia au departamente de cercetare. In 10 ani, bateriile litiu-ion vor fi depasite. Sa speram ca nu ne darama muntii pana atunci. La cariera deschisa de la Rovina ma refer.
    9 0
  • Arogantul
    ce ironic, sa imi dea dreptate tocmai brandul pe care il detest cel mai mult.
    de cand vb eu pe aici ca hibrizii si electricele or sa aiba probleme, si numai manute rosii imi luam, multe de la fani VW, culmea ironiei.
    5 8
  • Un nou val de praf in ochi marca germana. In traducere libera : ''prostilor, noi nu putem dezvolta niste motoare de viitor, caci ne e mai usor sa va vindem afumatura germana de anii '90 depasita care polueaza mult, cu americanii ne e mai greu sa-i pacalim cu balivernele noastre, cu europenii e floare la ureche, iar cu romanii vis devenit realitate'' HAHAHAHAH , semnat VAG .

    PS: Mai bine ar recunoaste ca nu-s in stare si nu-i duce capul sa produca solutii alternative ca Toyota si Honda, sau chiar Hyundai mai nou : in U.S se vinde de doi ani IX35 pe hidrogen la un pret foarte bun ( sub 40.000 $ ) .
    4 5
  • pai sa renunte si sa aplice tehnologii mai noi si mai bune.
    plus ca pot sa recicleze..
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru