Toți marii constructori își îndreaptă atenția către segmentul mașinilor electrice. Nimic mai lăudabil, doar că se pare că această aglomerare în zona mașinilor cu zero emisii ar putea duce în viitor la o criză a bateriilor.
Ne avertizează despre acest pericol tocmai Volkswagen, producătorul care promite o avalanșă de modele electrice în viitorul apropiat, poate și pentru a-și mai spăla din păcatele scandalului Dieselgate.
Ulrich Eichhorn, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Volkswagen, estimează că grupul va avea nevoie de un volum mare de baterii litiu-ion în anul 2025, atunci când va fi atins apogeul livrărilor sale de mașini cu zero emisii.
Potrivit oficialului Volkswagen, dacă fiecare constructor auto țintește ca vehiculele electrice sau hibride să totalizeze 25% din gama sa până în 2025, atunci industria auto se va afla în fața unei crize a bateriilor litiu-ion.Pentru a putea fi evitată ar fi nevoie de încă 40 de fabrici de baterii de talia uzinei Tesla Giga Factory.
Bineînțeles, toate construite până în 2025.Eichhorn face și un joc de imaginație: „Dacă istoria ar fi inversată, industria auto actuală ar fi putut la fel de bine să se dezvolte și folosind energie electrică. Iar inversarea nu ar mai fi fost posibilă. Nimeni nu și-ar fi dorit să treacă de la o mașină electrică, gata să ofere cuplu instant, la una pe benzină”.
via automotivenews
Oare știe ceva Franța, de a lungit termenul motoarelor cu ardere internă, pentru 2040?
Comunicat: datorită crizei "la baterii ", reluăm bonusurile pentru achiziționarea de modele diesel. Am glumit că sunt nasoale.
VW plânge ca o babă că nu o să fie litiu, că drobul de sare deşi nu sunt electrificati deloc.
De aceea SUA este peste UE pentru că în UE sunt germanii înapoiaţi cu tehnologia lor pe motoare termice.
de cand vb eu pe aici ca hibrizii si electricele or sa aiba probleme, si numai manute rosii imi luam, multe de la fani VW, culmea ironiei.
PS: Mai bine ar recunoaste ca nu-s in stare si nu-i duce capul sa produca solutii alternative ca Toyota si Honda, sau chiar Hyundai mai nou : in U.S se vinde de doi ani IX35 pe hidrogen la un pret foarte bun ( sub 40.000 $ ) .
plus ca pot sa recicleze..