Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul "Dieselgate"
Volkswagen pare să nu se mai trezească din scandalul Dieselgate. Conglomeratul german este lovit de vești proaste aproape în fiecare zi. Ultimele declarații venite dinspre Wolfsburg estimează că vor mai trece multe luni până când investigațiile vor fi complet finalizate. Nemții așteaptă inclusiv o anchetă externă a casei de avocatură Jones Day din Statele Unite.
Anunțul a fost făcut după o întâlnire de șapte ore a acționarilor și a consiliului de conducere. Prelungirea scandalului continuă să afecteze serios evoluția acțiunilor VAG, care au pierdut deja o treime de la izbucnirea scandalului.
Două surse din anturajul consiliului de conducere au declarat pentru Reuters că Volkswagen caută să reducă drastic costurile și să crească lichiditățile pentru a putea face față viitoarelor procese. Mai mult, dacă situația devine critică, germanii s-ar putea vedea nevoiți să vândă o parte din acțiuni.
Volkswagen nu a comentat pe marginea acestui subiect, însă a anunțat anterior că a pregătit 6.5 miliarde de euro pentru rezolvarea problemei. Analiștii economici sunt de părere că suma este infimă în fața unui potențial val de acțiuni în judecată, venite din partea clienților și din partea autorităților locale.Max Warburton, analist în cadrul Bernstein, a declarat că în situația în care costurile scandalului Dieselgate vor depăși 10 miliarde de euro, Volkswagen va fi nevoit să facă o extindere de capital. Deși Volkswagen avea în vistierie 17.6 miliarde de euro la jumătatea acestui an, Warburton a declarat că Volkswagen are nevoie de cel puțin 10 miliarde de euro lichizi pentru a putea derula activitatea sa actuală.
În aceste condiții, grupul german ar putea scoate la vânzare acțiuni, fără drept de decizie, în valoare de 8 miliarde de euro.
Conglomeratul a luat deja primele măsuri de conservare: a înghețat orice angajare în divizia sa financiară, a exclus un schimb în cadrul uzinei sale de motoare și caută soluții pentru a îmbunătăți ratingul negativ oferit deja de Moody`s, Fitch și S&P.via reuters
Vanzarile vor scadea dramatic, vor incepe procesele pe care sigur le va pierde, amenzile catre organele de mediu pacalite.
In articolele anterioare se vehicula suma de 14-15 miliarde de euro numai amenzile.
La care se adauga si procesele, scaderi de vanzari...faceti calculele.
Asta e realitatea!
O zi buna tuturor!
Deci daca chiar aveti "cohones", in loc sa va agitati pe aici, dati o mana de ajutor VW sa iasa din ciocolata. Luati la ei actiuni ca sigur vor creste in viitorul apropiat si veti avea numai de castigat.
Acum sunt cotate la vreo 95 euro/actiune si in 2-3 luni vedeti voi ce castiguri veti obtine.
Hai, bagati mare ca sa va imbogatiti rapid.
Au alocat bani si pentru procese ? Cand iei 2.0 TDI cu 140 CP si esti incantat de cum merge, nu cred ca vei mai fi fericit cand vei ramane cu vreo 100 CP ca sa respecte VW normele de poluare.
Hai cu actiunea de VW !
Daca vindeau actiuni cand erau vreo 140 euro bucata ar fi facut afaceri. Strangeau banii mai repede. Acum daca o cumperi cu 90-100 si in 2-3 luni ajunge 50 euro, s-ar putea astia cu pliscul mare de pe aici sa nu mai piuie.
Comentatorii care spera ca un copil de tzatza ca vw va da faliment, habar nu au ce vb, s-a estimat ca vw ar avea nevoie de inca 2 dieselgate-uri pe langa acesta pentru a ajunge la faliment.
Daca mai asteptati 2-3 luni le luati la 50 :-))))