Cu toate că scandalul Dieselgate a zguduit serios grupul Volkswagen și industria auto, iar nemții au plătit penalități de câteva zeci de miliarde de dolari până acum, ei nu se dezmint și vin cu o declarație cel puțin îndrăzneață, dacă nu fantezistă.
“Dieselul va avea o renaștere în viitorul nu foarte îndepărtat deoarece clienții își vor da seama de confortul acestor mașini. Imediat ce ideea că motoarele diesel pot fi prietenoase cu mediul va fi introdusă în mentalul colectiv, nu văd niciun motiv pentru care clienții să nu revină la aceste mașini,” a declarat Matthias Mueller, CEO-ul grupului Volkswagen.
Declarația oficialului VW vine în contextul în care, la nivel internațional, tot mai multe țări și orașe anunță interzicerea motoarelor diesel pentru combaterea poluării.
De curând, chiar și justiția din Germania a dat o decizie prin care autoritățile locale pot să decidă interdicții pentru aceste motoare.
Mai mult decât atât, rivalii de la Toyota au anunțat că vor să renunțe la motoarele diesel în Europa până la sfârșitul lui 2018.
Via Autonews
Doar prin reclame sigur nu.
Benzina aspirata e o gluma la dinamica si consum pe langa diesel.
Benzina turbo e o gluma la consum pe langa diesel.
Hibridele sunt o gluma la dinamica, pret si complexitate.
Electricele sunt o gluma la pret, autonomie si incarcare.
Oricat de mult i-am ura pe cei de la VW, si-i uram pentru cat de nesimtiti au fost, nu poti spune ca nu-s pragmatici in gandire. Dieselul nu are inlocuitor la acelasi pret, complexitate, dinamica si consum. Cam astea conteaza. Si sa nu aud ca e murdar, ca particule, ca NOx. Mazda a dovedit ca poate face diesel E6 fara filtre de particule si fara sa fure la teste. Sigur, nu scoade j'de sute de cai pe litru dar e arhisuficient atat cat scoate. Totul e sa nu fim ipocriti.
De ce întrebi? Te ocupi tu cu reciclarea lor și vrei să ne explici procesul? Nu ți-e teamă de concurență?
Cat priveste emisiile specifice diesel= celebrul Nox , nu stiu ce sa mai cred, dar ar trebui sa se faca odata lumina si sa se explice clar si pe intelesul tuturor ce mama dracului se intampla. Eu de exemplu am aflat de la doctorul meu ca la nivel European in marile aglomerari urbane este o incidenta a bolilor respiratorii de 25 % (!!! what the fuck !?... si eu sunt unul dintre astia) la care sa ajuns intr-un termen foarte scurt =ultimii 20 ani si ma gandesc poate avea legatura cu expansiunea motoarelor diesel din ultimii 20-30 ani.
In legatura cu dieselul din marile orase, e gresit ca se pun toate dieselurile in aceiasi oala. Cele noi (exceptand pe toate cele mincinoase) nu au nici o legatura cu fumigenele euro 2/3/4. Din pacate orasele sunt pline de dieseluri vechi si datorita lor e stigmatizat deselul. Si mai e si "moda" eliminarii filtrelor de particule care transforma chiar si masinile noi (E5, E6) in euro 3/4.
Ideea e ca in UE, prostii de la Bruxelles pun accentul pe CO2, inclusiv in Romania, noul program Rabla impus de pesedisti pune o limita de emisie pe grame de CO2. Ceea ce e o prostie. Nu CO2-ul e are efecte noicive asupra sanatatii, pe ala il scoatem si noi pe gura de cate ori expiram, ci NOx - oxizii de nitrogen, de unde vine si termenul de "noxe". Revenind la Rabla, s-a ajuns la situatia hilara sa ai masini pe benzina cu cilindree mica si care nu intrau in acele limite de poluare pentru Rabla, si sa ai DIESEL care intra. Noaptea mintii! Deci NOXele sunt cele care fac rau sanatatii si au efecte imediate. In ce priveste funinginea, cenusa, care e aruncata in aer de diesel-uri, acea cenusa era o problema inaintea introducerii filtrelor de particule (care de altfel se mai numesc si "filtru de cenusa" si care cand se umplu - la VW-urile noi, pe la 150K de km, deci cand se umple ala si tre sa-l schimbi, e mare bubu, ca te costa cateva mii de lei). De cand s-au introdus acele filtre si normele EURO tot mai draconice, noile motoare Diesel nu mai sunt poluante. Aveam o problema reala cu Diesel-ul acum vreo 20 de ani. Ce avem acum insa, e doar multa ipocrizie si diletantism al unor activisti aflati in lipsa de ocupatie. In US, poluarea are in vedere "noxele", asa cum ar trebui sa fie si la noi. Desteptii de euroguvernanti sunt preocupati de starea planetei, nu de starea de sanatate a europenilor. Pentru ca atata pot ei.
@ilici02: foarte faine comentariile. 100% de acord!
2014 limita COx Euro 6 diesel = 0,08 g/KM
2004 limita COx Euro 4 (PATRU) benzina = 0,08 g/KM
Deci un Golf din 2018 Eco-Blue-Green-Clean Diesel cu aditiv de pisat albastru in evacuare (Ad Blue) polueaza cat o masina pe benzina veche de 14 ani.
tractoare, tiruri, vapoare, locomotive, asta e diesel-ul. in rest, benzina turbo (de la o cilindree de cel putin 1.5) e cateva clase peste diesel.
1. Diesel. Avantaje: cuplu generos, dinamica foarte buna, consum mic. Dezavantaje: asa zisele emisii, cost mai mare la cumparare si la intretinere fata de benzina.
2 Benzina aspirata. Avantaje: Liniaritate in turatii, fiabilitate execlenta, testata, costuri mici de intretinere. Dezavantaje: Cuplu mic, dinamica slaba, consum mare de combustibil, emisii CO2 mari
3. Benzina turbo. Avantaje: Dinamica excelenta, cuplu mare (mai mic totusi decat un diesel echivalent) disponibil pe o plaja de turatii mare. Dezavantaje: consum urias (mult mai mare decat la benzina aspirata), emisii CO2 cat carul.
4. Pug-in hybrid. Avantaje: consum zero, emisii zero in mod electric, cuplu mare, dinamica buna in mod hibrid, timpi decenti de incarcare, fara stres daca ramai fara baterie la mijlocul traseului. Dezavantaje: autonomie foarte mica in mod electric, pret urias de achizitie, foarte compex, fiabilitate inca netestata suficient, foarte grea masina, consum foarte mare in extraurban (mai mare decat un motor pe benzia echivalent)
5. Full electric. Avantaje: Dinamica superba, silentiozitate, zero consum, zero emisii. Dezavantaje: autonomii inca mici (mai ales iarna), aproape inutilizabil in extraurban pe distante mai mari , timpi mari de incarcare, stres ca ramai in drum, preturi de achizitie ridicol de mari.
6. Electric cu pile de hidrogen. Avantaje: aceleasi ca la full electric, la care se adauga timpul scurt de alimentare cu hidrogen. Dezavantaje: pret ridicat de achizitie si cred ca mai sunt, dar nu-mi dau seama pe monet care ar mai fi.