Oficialii Volkswagen au rupt în sfârşit tăcerea cu privire la motivele pentru care au apelat la trucarea testelor de emisii şi au dezvăluit inclusiv modul în care a început întreaga poveste a software-ului capabil să ascundă adevăratele emisii de oxid de azot.
În cadrul unui amplu comunicat de presă, Volkswagen afirmă că decizia de a promova agresiv maşinile cu motoare diesel pe piaţa americană începând din 2005 a stat la baza unui întreg şir de greşeli.
La vremea respectivă, restricţiile impuse de autorităţile americane pentru emisiile de oxid de azot (NOx) ale motoarelor diesel de 2 litri erau semnificativ mai dure decât cele din Europa, iar inginerii au realizat că este imposibil să le respecte în intervalul scurt avut la dispoziţie până la lansarea noilor modele pe piaţă, dar şi din cauza limitărilor de buget.
"Regretabil, trebuie să recunoaştem că dezvoltatorii implicaţi în proiectul motorului EA 189 nu au putut găsi o cale prin care să respectele limitele mai dure pentru emisiile de NOx în Statele Unite sau cel puţin nu au putut găsi o cale care să aibă sens, să se integreze în termnele limită şi în bugetul pe care îl aveau la dispoziţie", a explicat Hans Dieter Poetsch, preşedintele Volkswagen.
Astfel, inginerii au realizat două software-uri: unul prin care motorul furniza emisii mici de NOx în testele de laborator şi unul pentru condus în regim real prin care motorul avea emisii de NOx semnificativ mai mari.
Primele modele diesel lansate în Statele Unite care aveau instalat software-ul pentru păcălirea emisiilor au fost Volkswagen Yetta 2009 şi Volkswagen Jetta Sportwagen 2009, urmate de Volkswagen Passat TDI 2012, iar în 2015 toate modelele diesel foloseau deja a treia generaţie a motorului EA 189.Pe parcursul timpului, inginerii Volkswagen au identificat o serie de măsuri prin care putreau respecta normele de emisii, însă au evitat să le implementeze. "Elementul cheie este că nu vorbim despre o singură greşeală, ci despre un lanţ de greşeli care nu a fost întrerupt în niciun moment. Când soluţiile tehnice pentru a reduce NOx au devenit disponibile, acestea nu au fost de fapt folosite aşa cum ar fi trebuit, aparent în interesul greşit al clienţilor", a mai precizat Poetsch.
Via Automotive News
De ce s-au încăpățânat să vândă mașini diesel în SUA, când regulile erau draconice, numai ei pot să răspundă.
Erau pusi pe furt si asta e adevarul.
Eu de la o masina diesel am asteptari la fiabilitate,cuplu si putere,ceea ce grupul Volkswagen la majoritatea o ofera,chiar si cel de 2,0 TDI,cu un singur ax,am vazut pe taxi la 650.000 km,omul fiind foarte multumit de acea masina,e vb de un Passat.
Daca ne referim la acualitate,Volkswagen in categoria Diesel sta foarte bine,si nu ma refer la capitolul emisii reale,deoarece nu vei putea scoate dintr-un motor de 2000cm3 diesel sa aive si 240 cp,sa fie si economic,si sa ai si emisii excelente..
Daca nu era timbrul de mediu,mi-as fi luat cu incredere ceva de la ei TDI,pt ca am cunostinte,prieteni,care imi spun ca sunt niste ¨tancuri¨ dpdv al fiabilitatii,cat al puterii stau foarte bine,sunt in top zic eu la putere,cuplu si performante.
Honda Accord 2.4 I-VTEC CVT ( cu cutia aia de viteza anesteziata ) si 185 CP face 0-100 in 7,6 sec
Skoda Superb mk 3 1.8 tsi 180cp dsg ( cutia aia de viteze super performanta ) si cu cateva zeci de kg mai usoara ca Accord face 0-100 in 8,1 sec .
Dar ce este cel mai curios in toata treaba cu Dieselgate este ca absolut nici un constructor nu ii judeca pe cei de la VW si prefera sa evita acest subiect sensibil. De ce? Poate pentru ca toti constructorii ii inteleg pe nemti? Toata lumea stie ca aceste reguli uneori sunt aberante. Amintiti-va ce iures au facut constructorii cand UE a adus in discutie limita de 99g/100 km. In plus, cateogoric ca ce a facut VW este o marlanie adevarata. Dar oare un 2.0 TFSI vreo 300 CP, emite la fel de multe emisii ca un V8 aspirat de peste 4000 cmc si care are aceiasi putere? Si cu ce consum? Nu zic, VW isi merita soarta si nemtii recunosc. Dar oare ceilalti sunt niste îngeri?
Nu exista Honda Accord care sa ajungă la 100 km/h in 7.6 secunde. Acea cifra nu o reuseste nici cu motorul de peste 201 CP. Daca mai luam in calcul si cutia automata cum ai pus la Superb cu DSG, Honda spune ca motorul de 201 CP ajunge la 100 km/h in 10 secunde. Acum poate vei spune ca Superbul e mai usor. Da, dar Accordul e mai puternic.Sau poate ne dai si noua sursa de unde te-ai inspirat ca a mea poate e gresita.
Iar in privinta Superbului ca tine am gasit si eu.
Au pacalit testele sa vanda MAI MULT, sa fie pe primul loc la performante/consum/pret/vanzari. Au fost prinsi, au dat vina pe niste ingineri care au pus softul fara stirea fabricii si acuma se tot contrazic.
Penibil, patetic, copilaresc. VAG
Noua generatie Honda Accord 2.4L CVT varianta destinata pt tarile NON-Europene, a carei greutate este mai mica decat cea Europeana cara a iesit din productie, accelereaza de la 0-100 ( sau 0-62mph ) in 7,6 sec cu cutia CVT, iar cea manuala in 6 trepte 0-100 in 7,1 sec . Mai exista si un motor V6 aspirat de 278CP putere asemanatoare cu Superb care accelereaza in 5,6 sec , iar Superb 2.0 TSI 280CP in 5,8 sec. Deci care-i smekeria cu turbo FakeVAG ?
@Andy,
Acordul European este o masina aparuta acum 7-8 ani, de aceea si acceleratiile sunt mai slabute, iar greutatea e si ea mai mare.
Hyundai Elantra 1.8 145CP 0-100 > 8,0 sec
VW Jetta 1.4 TSI 150CP 0-100 > 8,6 sec ( +5CP )
Diferenta de impozit intre cele doua fiind de 106 Lei ( suma nesemnificativa )