Autorităţile americane au dezvăluit luni că un număr suplimentar de 10.000 de maşini din cadrul grupului Volkswagen au instalat software-ul de păcălire a testelor de emisii.
Acestea erau dotate cu motoare V6 TDI de 3 litri şi erau montate pe Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, Audi A6 quattro, Audi A7 quattro, Audi A8/A8L şi Audi Q5.
Grupul german a confirmat pentru agenţia de presă Reuters că software-ul în cauză se află şi pe maşinile cu această motorizare vândute în Europa şi că aici ar putea fi vorba de mai mult de 10.000 de exemplare vândute.
Cu toate acestea, Volkswagen insistă că software-ul respectiv nu a fost activat niciodată şi că are de fapt alte funcţii. "Software-ul nu alterează nivelul de emisii, dar se asigură că, la startul la rece al motorului, convertorii catalitici ajung rapid la temperatura de funcţionare, iar filtrarea emisiilor are efect", precizează Volkswagen.In schimb, autoritatea americană EPA insistă că software-ul are rolul de a controla nivelul de emisii în anumite momente, cum ar fi în cadrul testelor.
"Software-ul este un element de design care analizează temperatura, viteza, rotaţiile, schimbările de viteze sau orice alt parametru pentru a activa, întârzia sau dezactiva orice parte a sistemului de emisii", afirmă reprezentanţii EPA.
Via Reuters
Îl doare la **** pe el de mediu şi de cei din jur care-i respiră reziduurile - el vrea "decât" o maşină puternică să moară duşmanii dar să fie "dizel" să consume puţin.
Probabil o să-mi spună că oricum poluează şi celelalte sute de mii de maşini din trafic - de acord, dar măcar producătorii lor nu au pretins că emit de 5 ori mai puţin decât se întâmplă de fapt (până la proba contrarie).