Volvo a anunţat astăzi oficial faptul că viitoarea generaţie a modelului XC90, care va fi lansată în cursul anului 2014, va beneficia de trei sisteme de siguranţă care vor fi prezente în premieră mondială în dotarea unui model de serie, indiferent de segment. Cele trei sisteme se bazează pe sistemul radar şi pe camerele pe care le are maşina în dotare, iar rolul lor este acela de a evita coliziuni şi accidente care au loc în mod frecvent pe şosele din cauza neatenţiei şoferului sau a pietonilor.
Primul dintre aceste sisteme este o evoluţie a detectorului de pietoni (Pedestrian Detection), pachet pe care Volvo îl are deja inclus în cadrul City Safety. De această dată, sistemul este capabil să "vadă" pietonii pe timp de noapte, în întuneric complet, având de asemenea capacitatea de a frâna automat în caz de nevoie dacă detectează un posibil impact cu aceştia. City Safety cu Pedestrian Detection în întuneric va continua să ofere şi frână automată în cazul unor acroşaje iminente cu biciclişti sau cu alte maşini. Următorul pas al evoluţiei acestui sistem este detectarea animalelor şi frânarea autonomă în caz de nevoie, această facilitate urmând să fie lansată după apariţia pe piaţă a lui XC90.
În sfârşit, ultimul sistem oferit de viitorul XC90 este cea mai avansată iterare existentă a unui sistem de cruise control adaptiv. Dacă acest tip de pachet oferit astăzi de majoritatea mărcilor oferă - în funcţie de caz - păstrarea distanţei faţă de maşina din faţă şi accelerare şi frânare automată dacă aceasta reduce sau creşte viteza, sistemul oferit de Volvo XC90 va plusa cu direcţie complet autonomă. Maşina va lua astfel ca reper vehiculul din faţă şi liniile de marcaj al benzilor pe austostradă şi va vira uşor automat în funcţie de acestea.
"La lansarea primei generaţii XC90, în anul 2002, modelul beneficia de un număr mare de elemente de siguranţă excepţionale, implicit o soluţie care împiedica răsturnarea maşinii şi care pe atunci era o premieră la nivel mondial.
Prin dezvăluirea acestor trei pachete care vor face parte din oferta noii generaţii XC90, confirmăm poziţia de lideri ai siguranţei auto", spune Thomas Broberg, unul dintre oficialii Volvo care se ocupă de zona de siguranţă a modelelor suedeze.Pe lângă sistemele prezentate mai sus, Volvo vizează dezvoltarea în viitorul apropiat al unor pachete prezentate în ultimele luni. Acestea sunt legate de parcarea autonomă (maşina găseşte singură un loc liber în parcare şi se garează automat, fără ajutorul şoferului), de comunicarea Car-2-Car (maşinile comunică inteligent între ele pentru evitarea accidentelor) şi de detecţia animalelor, sistem care va face parte din pachetul City Safety.
Zi buna.
Sunt două diferenţe mari pe sistemul Volvo faţă de ceea ce oferă Mercedes.
1. Distronic Plus cu Steering Assist NU are direcţie autonomă. Volanul este controlat în continuare de şofer, iar în cazul în care este călcată linia de marcaj dintre benzi eşti atenţionat şi volanul se mişcă în sens invers, de asemenea pentru atenţionare. La Volvo, şoferul poate sta cu mâinile pe lângă corp, volanul se roteşte automat.
2. În cazul lui BAS PLUS cu Asistent Cross-Traffic este mai simplu: sistemul Mercedes are în vedere traficul de şosea (maşini, şi biciclişti), deci nu pietoni. În plus, nu funcţionează noaptea, în timp ce la Volvo da. Mercedes-Benz are un sistem de Pedestrian Recognition, dar nu funcţionează activ pe timp de noapte.
Te las pe tine sa traduci:
1. DISTRONIC PLUS with STEER CONTROL and Stop & Go Pilot – safe distance, safely in the lane
This innovative driver assistance system helps the driver to maintain a safe distance from the vehicle ahead and remain in the centre of the lane. Especially on long journeys and in tailback traffic, DISTRONIC PLUS with Steer Assist and Stop & Go Pilot provides a great deal of stress-relieving comfort. When necessary the radar-based system brakes the vehicle, and if possible then accelerates it back to the preset speed. This lessens the risk of rear-end collisions and improves driving comfort. STEER CONTROL is able to help the driver with lateral guidance of the vehicle. On straight roads and even on slight bends it generates a steering moment that helps keep the vehicle in the centre of its lane. To do this, the system uses a stereo camera to follow clear lane markings, and at lower speeds also the vehicle travelling ahead.
2. PRE-SAFE® Brake with pedestrian recognition – warn, brake, protect
If the danger of a collision with another vehicle or a pedestrian is recognised, PRE-SAFE® Brake prompts the driver to act with visual and acoustic warnings. If the driver fails to act, the system can give him an additional, tangible warning by autonomous partial braking which already slows the vehicle down. If there is still no driver reaction, PRE-SAFE® Brake initiates autonomous emergency braking to prevent an accident or greatly mitigate the impact severity. The combination of radar sensors and a stereo camera makes it possible to register both vehicles moving ahead and stationary obstacles, as well as pedestrians. As the latter can appear suddenly, PRE-SAFE® Brake can in this case initiate autonomous emergency braking immediately while giving the warning. Up to an initial speed of 50 km/h this makes it possible to avoid a collision with pedestrians or stationary objects completely autonomously.
Zi buna.
Se pare ca "partial", "warning", "slight", "lane marking", "up to 50km/h" pot comporta traduceri diferite.
Ca sa-ti explic: Sistemele de la Mercedes functioneaza prin intermediul ESP-ului care franeaza una din roti pentru a putea efectua virajele. In plus, precum a spus si mircea, trebuie sa fii in permanenta cu cel putin o mana pe volan....
La Volvo... poti sa tragi un pui de somn la volan, ca nu se supara masina si actioneaza sistemele prin care ar reactiona si soferul. Nu doar prin intermediul ESP. La Volvo, aceste sisteme vor functiona la diferente de viteze, nu la viteza efectiva a vehicului. Adica functioneaza pana la o diferenta de viteza intre masina si obstacol de pana la 70 km/h. Adica daca tu ai 200 Km/h si obstacolul din fata ta are 130 km/h, sistemul va functiona normal pentru EVITAREA coliziunii. Daca diferenta e mai mare de 70 Km/h sistemul va functiona astfel incat sa ATENUEZE impactul.
Au facut un sistem de protectie destul de solid... se pare ca se indreapta cu pasi mai solizi si mai mari spre masina autonoma, fara a folosi radarele alea de tanc pe care le are Google. Bravo lor.
Si ce e si mai frumos, e ca aceste optiuni nu vor costa foarte mult... cel putin nu la fel de mult ca la Mercedes sau alte marci premium. Sunt filozofii si principii diferite in spatele sistemelor astea...
Cand va fi complet autonoma vor putea sa o reduca la o capsula care sa o ia pe unde vrea sa te duca unde ai nevoie. Foarte practic dar:
- nu mai conduci tu...Asa ziceam si de automata. Cine stie. Poate chiar va fi in regula
- sa vezi glume in trafic cand un cretin suparat ca l-ai depasit se pune in fata ta si tu nu mai poti pleca de acolo (ca sa nu zic da peste e) pentru ca masina nu vrea.
- sa vezi chin pe bietul procesor cand va trebui sa inteleaga de ce masina din fata merge in zig-zag sau jumate pe camp, de ce pe sensul ei vin masini si din sens invers sau de ce ba sunt ba nu sunt benzi ca sa nu mai zic ca asa cum mentiona Cosmin la noi macadamul incepe inca de pe astfalt si se inteteste fin pana ajunge camp arabil.
- iar apoi, de ce nu, mai punem si internet pe masina si nici nu mai trebuie sa ma talhareasca ci doar o sa o cheme hackerii la ei, seara cand dorm sau cand ma dau jos la o tigara...
In rest bravo celor de la Volvo ca inoveaza. Inovatia misca planeta.
Acelaşi răspuns ca pentru Mercedes: aşa este, celelalte sisteme de cruise control activ corectează direcţia la părăsirea benzii de rulare. Cel de la Volvo este însă direcţie autonomă: maşina virează singură, teoretic poţi merge 100 de kilometri pe autostradă fără a ţine mâinile pe volan. Pur şi simplu volanul se mişcă singur stânga-dreapta ca şi cum l-ai mişca tu, dar nu are nevoie de intervenţia şoferului.
Altfel spus, cele de la Audi, Mercedes şi nu numai sunt sisteme de direcţie de asistenţă, nu autonome. Adică te ajută, nu fac treaba în locul tău.
respect volvo!