Viitorul rival Tesla Motors al lui Seria 3 se va numi Model III

de Mircea Meșter
Joi, 17.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După actualul Model S şi viitorul SUV Model X, Tesla Motors va scoate pe piaţă un sedan mediu electric care va purta numele Model III. "Ar fi trebuit să se numească Model E, dar cei de la Ford ne-au ameninţat cu procese", spune Elon Musk, directorul companiei americane.

Esential 700 de maşini pe săptămână produce Tesla Motors în acest moment. Ritmul va creşte până la finalul anului la 1000.
35.000 de maşini va scoate Tesla de pe linia de producţie în 2014, record absolut în istoria companiei.
35.000 de dolari va fi preţul viitorul lui Tesla Model III în SUA.
Tesla Motors a confirmat oficial, prin vocea directorului companiei, Elon Musk, faptul că viitorul model al mărcii va purta denumirea oficială Model III. Aşa cum presa din SUA anunţase anterior, modelul va fi mai mic în dimensiuni decât actualul Model S, urmând să intre pe segmentul premium în care BMW Seria 3, Audi A4 şi Mercedes C-Klasse se luptă pentru supremaţie. 

Deşi în prima fază ar fi trebuit că modelul Tesla să poarte numele Model E, cei de la Ford - deţinătorii de drept ai acestei denumiri în zona auto - au făcut plângere pentru ca Tesla Motors să nu-şi boteze noul model astfel.

"Aveam numele Model S pentru sedan şi Model X pentru viitorul SUV, iar un prieten a întrebat cum o să-i spunem celui de-al treilea model. M-am gândit că, dacă avem Model S şi X, am putea avea Model E. Am vrut să-i spunem Model E, însă cei de la Ford ne-au dat în judecată, spunând că vor să folosească ei acest nume. Ce nebunie! Ford a încercat să omoare acronimul "SEX". Deci a trebuit să ne gândit la alt nume. La final, am ajuns la varianta Model III. Cu trei bare", spune Elon Musk într-un interviu acordat publicaţiei britanice Auto Express.

Evident, maşina pe care o vor propune cei de la Tesla Motors va fi disponibilă exclusiv în versiune electrică, iar preţul său de bază în SUA va fi de 35.000 de dolari, unul excelent pentru un model full-electric din această clasă. Conform declaraţiilor lui Musk, acest preţ de desfacere va fi posibil datorită faptului că Tesla îşi va produce bateriile in-house în deja cunoscuta "Gigafactory", o fabrică specială care-şi va deschide porţile în 2016, în acelaşi timp cu lansarea noului model.

Conform declaraţiilor lui Elon Musk, producţia în regie proprie a bateriilor va însemna ca totalul costurilor acestora va scădea cu 30%.

Comentarii (3)

  • Mai lasati seria 3, m-am saturat eu de aceste comparatii,de ce sa nu fie concurent pt IS, oricum din articol nu reiese ca cei de la Tesla pomenesc de seria 3, asta e asa o practica in presa, toata lumea concureaza cu seria 3, chiar si modele care inca nu exista.
    12 3
  • Mda, foarte "original" . Elon Musk abunda de creativitate...
    3 7
  • milford66
    astia au mesaj ascuns....nu exista masina mai buna in lume decat seria 3 de la BMW!!! SIGUR?!?!?! pe bune?!?!?! rclama sufletul comertului....cu masini!!!!!!!
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru