Viitorul Nissan Leaf anunţă revoluţia electricelor: autonomie de peste 500 de kilometri

de Mircea Meșter
Luni, 29.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan Leaf, cea mai vândută maşină electrică din lume, se pregăteşte de o nouă generaţie în 2017. Iar modelul japonez anunţă o autonomie radical schimbată: de la 200 la peste 500 de kilometri.

După ce Tesla ne-a demonstrat tuturor că maşinile electrice pot să aibă o autonomie ridicată şi că tehnologia e disponibilă şi în 2015, chiar dacă preţul ei e încă unul foarte mare, Nissan pregăteşte o lovitură pe piaţa maşinilor cu emisii zero. Modelul Leaf, cea mai vândută maşină electrică la nivel mondial în 2014, va dispune începând cu generaţia următoare de baterii care vor face un salt tehnologic imens faţă de cele din prezent, reuşind să-şi tripleze autonomia maximă.

Dacă actuala generaţie Nissan Leaf permite o autonomie maximă de circa 200 de kilometri, noul model, programat pentru lansare în 2017-2018, promite peste 500 de kilometri cu o singură încărcare. 

Deşi informaţia nu este încă publică şi oficială, ea vine dinspre o întâlnire a potenţialilor investitori pe care Carlos Ghosn, CEO-ul Nissan, a organizat-o în Japonia. Un clip publicat cu această ocazie arată un Leaf a cărui autonomie afişată pe bord este de 544 de kilometri, un indiciu al faptului că revoluţia electricelor este pe cale să înceapă în viitorul foarte apropiat.

Comentarii (10)

  • daca autonomia in mod real de condus ar fi de peste 500 kilometri si timpi de incarcare sar fi de 2-4 ore atuncia ar putea fi o refolutie pt. modelele electrice....
    15 3
  • andrei
    depinde de trafic, nu ca e reala sau nu. nu se da autonomia calculata pentru traficul din bucuresti, de exemplu :).
    6 13
  • LauCalin
    Sa fie in viata reala si de 400 de km si tot ar fi bine.
    15 1
  • @andrei
    Asta e avantajul electricelor. Când stau pe loc, dacă nu ai Ac-ul pornit consumă ZERO (farurile de zi și bordul sunt pe led și consumă infim). Randamentul motoareleor eletrice este de peste 90% (față de 40% la combustie internă), și când stă, nu consumă, așa că consumul de pe bord este mult mia puțin dependent de trafic
    17 2
  • Problema cu masinile electrice nu-i autonomia. Ceva ce idiotii astia de la Nissan se pare ca nu inteleg. Problema is timpii de incarcare. Nimanui nu-i place sa stea 12 ore sa-si incarce masina. Chiar si la o Tesla, iti ia mai bine de 1 ora la un supercharger de-al lor. Pe cand sa alimentezi o masina cu benzina iti ia 2 minute. Si sunt sigur ca multi ar prefera sa aiba o autonomie de 150-200 de km, dar sa se incarce masina in 5 minute, in comparatie cu o autonomie de 500 de km dar care necesita einspe ore de incarcare.
    10 18
  • Sunt sigur ca timpii de incarcare a acumulatorilor tine doar de capacitatea "idiotilor" de a intelege si nu de niste limitari ale tehnologiei pe care (sub diverse forme) o folosesc toti pentru ca "pe asta o avem cu asta defilam".

    in fine....500km!!!...Leaf asta e ca un cobai. Imi inchipui ca undeva acolo "la sertar" exista niste modele extrem de interesante ca design si dimensiuni care abia asteapta un implant de organe...electrice.
    15 1
  • qwerty
    Bateriile electrice nu au viteza de incarcare liniara.
    O Tesla se incarca pana la 80% in 30 min, pana la 100% in 60 - 70min ; mai mult decat dublu ca durata pentru doar 20%.
    Deci nu are sens sa-i faci "plinul", e mult mai rapid sa incarci mai des dar doar pana la 80% . Tesla recomanda ca timpul de incarcare la supercharger sa nu depaseasca 30 min.

    Asa sunt toate bateriile, cu cat sunt mai goale, cu atat primesc curent mai repede. O baterie de capacitate de 500km se incarca pana la o autonomie de 200km mult mai rapid decat o baterie care are capacitatea maxima 200km.

    Deci acest Leaf garantat se va putea incarca mult mai rapid decat vechiul Leaf pana la o anumita autonomie. (pana la plin tot la fel de mult va dura cu aceeasi tehnologie)
    11 1
  • @qwerty Tesla recomanda ca bateria de pe Model S sa fie incarcata la 80%.Din cate stiu vine si setata din fabrica asa.Daca vrei 100% trebuie sa intri in setari.
    @Sam93 Supercharger-ul de la Tesla incara 80% din bateria (cat e recomandat pt folosirea in oras a masinii) in 20-30 de min nu o 1h.Si e free forever and ever.
    5 3
  • Si sa nu uitam ca tehnologia bateriilor e in schimbare - http://www.extremetech.com/electronics/202778-an-aluminum-graphite-battery-that-could-charge-your-smartphone-in-60-seconds
    3 1
  • Sau asta - http://www.pocket-lint.com/news/130380-future-batteries-coming-soon-charge-in-seconds-last-months-and-power-over-the-air
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru