BMW Seria 1 va primi un înlocuitor cu tracţiune faţă în a doua parte a lui 2015. Acesta va fi bazat pe platforma UKL 1 şi va da naştere unui frate mai mare care va fi un SUV numit X2, aşteptat să fie un Sport Activity Coupe bazat pe viitorul X1. La fel ca Seria 1, SUV-ul X2 va împărţi platforma cu noua generaţie a hatchback-ului de la Mini şi cu Seria 2 Active Tourer, spun englezii de la Autocar citând surse din cadrul mărcii BMW. Datorită avalanşei de modele construite pe platforma respectivă, nemţii de la BMW se aşteaptă atât la creşterea profitabilităţii gamei, cât şi la amortizarea rapidă a costurilor de dezvoltare ale primelor lor modele cu tracţiune faţă.
Preţuri BMW Seria 2 Active Tourer în România: primul monovolum al mărcii pleacă de la 27.800 de euro
Sursele din cadrul BMW Group citate de englezii de la Autocar au dezvăluit viitoarea destinaţie a platformei UKL 1, care va fi aplicată şi viitoarelor Mini Countryman şi Clubman. Între X2 şi a doua generaţie a lui Countryman şi Clubman vor exista numeroase componente comune în afară de platformă, încluzând sisteme electrice, sisteme de propulsie, motorizări şi tehnologii.
A doua generaţie a lui X1 va primi şi ea platforma UKL 1 tot în 2015, în speranţa obţinerii unui nivel de profitabilitate similar cu cel realizat de Audi cu modelul Q3 şi de Mercedes-Benz cu modelul GLA, explică englezii de la Autocar.BMW: "Seria 2 Active Tourer va aduce clienţi noi pentru marcă"
BMW Seria 2 Active Tourer: prima tracţiune faţă din istoria BMW debutează pe un monovolum compact
Platforma UKL implică un motor transversal, de cilindree mai mică decât cea găsită la unităţile cu amplasare longitudinală, alături de introducerea unei configuraţii cu tracţiune faţă. Ulterior, unele modele echipate cu platforma UKL vor beneficia şi de tracţiune integrală, sistemul respectiv fiind deja dezvoltat de BMW Group şi implementat în gama Mini pe modelele care pot fi comandate cu sistemul ALL4. Acesta are acelaşi principiu de funcţionare ca şi xDrive, dar vine cu o serie de schimbări ale arhitecturii, necesare odată cu trecera de la motor longitudinal la motor transversal.
Presa germană: BMW ar putea lansa un hibrid plug-in pe nume i9 în 2016
Via Autocar
Anii 80'-90' mi se par cam cei mai buni din industria auto....
Constructori ca BMW,Mercedes si alti de rang inalt se concentrau sa faca masini cat mai diferite si pe cat se puteau de bune........
Nu se mai construiesc masini ca E30,E34 sau W124,W140
Nu vreau sa zic ca modele recente ale constructorilor nemti nu sunt bune(ar fi o prostie)insa ceva lipseste cu adevarat din farmecul unei masini noi in ziua de azi....
Ce ma deranjeaza in ziua de azi e ca fiecare constructor au o gramada de modele(unele care nau nici cea ma mica legatura cu marca)
un exemplu ar fi modelul GLA de la Mercedes......nu inteleg sensul masini!!!!!!!
Mercedes ar trebui sa construiasca doar sedanuri mari si coupe-uri de lux.......nar trebui sa construiasca SUV-uri mici pt. mase.....
BMW nar trebui sa-si mareasca(in asa hal)gama de SUV-uri(la anu poate se lanseaza acest X2 si poate X7)......si asa vom avea 7 modele de terem marca BMW......mai multe decat marci consacrate ca Jeep,Land Rover sau Toyota
asta e gandirea mea insa cred ca mai bine e so tina 'scurt si la subiect' acesti mari constructori(Germani)
De ce Doamne, de ce? Numeri pe degetele de la o mana brand-urile cu tractiune spate si astia se tampesc acuma la cap.
Dar daca privim din pct de vedere al vanzarilor si profitului, e de inteles mutarea asta, la fel si cea cu o gramada de modele de SUV-uri pentru ca piata pentru ele este imensa. Acuma ca, clientii sunt prosti si idioti e partea a 3-a, dar asta vor si BMW ofera ce se cere. Pacat...
Noroc ca nu toti vrem masini noi si ne putem bucura de masini adevarate, facute pe vremea cand cineva dadea doi bani pe calitate intai si apoi pe profitabilitate.
Se pare ca la clasa compacta nu exista o asa mare apreciere pt un hatchback cu tractiune spate, adica de la lansarea primei generatii de seria 1, in 2004, s-a vandut binisor, dar nu neaparat pt ca avea tractiune spate, s-a ajuns la concluzia ca s-ar vinde la fel de bine si cu tractiune fata, poate mai bine, se creeaza mai mult spatiu, etc.., dar eu stiu ca erau discutii cu tractiunea fata inca dinainte de lansarea primei generatii de seria 1, pe la inceputul anilor 2000 se zvonea asta, apoi inaintea generatiei actuale se vorbea si mai mult, eu apreciez ca macar au mai tras de timp:). Daca viitorul seria 1 va avea si-o versiune coupe, inseamna ca actuala serie 2 coupe va fi ultimul model compact cu tractiune spate, va avea mare cautare mult timp si dupa incetarea productiei.
Deci, daca mai ai vreun umar liber, da-mi voie sa plang pe el...