Vești excelente de la Craiova: Ford anunță producția unui al doilea model pe lângă SUV-ul EcoSport

de Mircea Meşter
Marti, 22.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O investiție de 200 de milioane de euro care suplimentează cu 1500 locurile de muncă de la Craiova. Acesta este planul celor de la Ford pentru al doilea model care va fi produs la uzina olteană. Numele său și momentul startului producției sunt încă necunoscute.

Ford a confirmat astăzi oficial faptul că fabrica de la Craiova va produce un al doilea model pe lângă SUV-ul EcoSport, asamblat la uzina din Oltenia începând cu toamna anului trecut. Deși numele și segmentul modelului care va completa astfel producția de la Craiova nu sunt cunoscute, Ford anunță faptul că uzina craioveană va primi o investiție de 200 de milioane de euro pentru tehnologizare și adaptarea liniei de producție la noul model. În plus, găzduirea asamblării acestuia va genera 1500 de noi locuri de muncă, ceea ce va duce la un total de 5900 de angajați ai uzinei doljene.

"Noul vehicul se adaugă actualului SUV de clasă mică Ford EcoSport motorului 1.0 EcoBoost, ambele produse deja la situl de producție din Craiova. Noul model și data de start a producției acestuia vor fi confirmate în apropierea momentului lansării acestuia", arată comunicatul oficial al biroului de presă Ford. 

Ford Ka+ sau altceva?

Esential 200 de milioane de euro este investiția suplimentară Ford la Craiova care pregătește uzina de producția noului model. Totalul investiției din 2008 încoace ajunge astfel la 1.5 miliarde de euro.
1500 de noi angajați va avea uzina din Craiova la momentul începerii producției noului model. Totalul va ajunge astfel la 5900.
2019 este anul începerii producției noului vehicul la Craiova.
Informația legată de apariția unui nou model pe linia de asamblare de la Craiova nu este însă una nouă. În mijlocul negocierilor contractului colectiv de muncă pentru 2018, care au avut loc la finalul anului trecut, un document intern semnat de John Oldham, pe atunci directorul Ford România, sublinia faptul că viitorul uzinei ar putea include un nou model, prezentat atunci cu numele de cod BX 726. 

Nu este foarte clar care va fi acest model, însă particula "B" din codul intern Ford și faptul că linia de producție de la Craiova este adaptată să coonstruiască modele de segment B ne duc la concluzia că vorbim de un vehicul care face parte din clasa mică (segmentul B european).

După eliminarea din gamă a monovolumului B-Max din cauza vânzărilor slabe, singurele modele Ford de clasă mică au rămas bestseller-ul Fiesta, produs la fabrica din Koln și care e foarte puțin probabil să fie relocat, și modelul de buget KA+, care în acest moment este produs în India. Aducerea în România a lui KA+, pe un traseu India-România urmat anterior și de EcoSport, ar însemna că țara noastră ar produce două dintre cele mai interesante modele de buget ale segmentului citadin european: Sandero și KA+.

O altă posibilitate este cea a producției unui model care în acest moment nu există în gama Ford, cum ar fi un crossover urban de buget, eventual bazat pe platforma anterioarei generații Fiesta. Acest lucru ar explica particula "X" din denumirea de cod a modelului, însă ar fi al treilea model de clasă B cu alură de crossover din gamă, după EcoSport și Fiesta Active.

În sfârșit, o variantă mai puțin probabilă ar fi modelul de clasă mini (segment A) Ka, cel mai mic vehicul din gama europeană Ford, a cărui producție la fabrica poloneză din Tychy a fost oprită încă din 2016. Nu este clar dacă Ford va decide însă reluarea producției acestui model pe o platformă nouă în contextul în care anterioara generație a fost produsă pe o bază tehnică comună cu cea a lui Fiat 500.

Ford KA+ se produce în acest moment în India și este adaptat pentru piața europeană.
Testul Automarket cu modelul Ford de buget poate fi citit aici.

Producție: cel mai devreme în a doua jumătate a anului 2019

Nici data de lansare a producției noului model nu este cunoscută. Contactați de Automarket, oficialii Ford România nu au dorit să ofere informații punctuale pe acest subiect. Totuși, având în vedere antecedentele Ford (producția lui EcoSport a fost anunțată în primăvara lui 2016, iar producția a început în toamna lui 2017), ne putem aștepta la o perioadă de cel puțin 12 luni până când fabrica din Craiova va "înghiți" investiția suplimentară de 200 de milioane de euro și va putea începe producția.

Altfel spus, noul model va începe să fie produs la Craiova cel mai devreme la mijlocul anului 2019, ceea ce înseamnă că prezentarea sa oficială va avea loc, cel mai probabil, la Salonul Auto de la Geneva din martie 2019.

Investiția de 200 de milioane de euro va duce suma totală pe care Ford a plasat-o din 2008 până astăzi în complexul de producție de la Craiova la 1.5 miliarde de euro. Pe lângă EcoSport și noul model misterios, fabrica Ford din Craiova continuă să asambleze o parte din producția europeană a multipremiatului motor 1.0 EcoBoost, cel mai popular propulsor al mărcii Ford în Europa.

Comentarii (8)

  • Alin Stoica
    Ma bucur ca va exista masina asta, Craiova avea nevoie de ea. Foarte pertinente si logice ipotezele dlui Mircea Mester. Sunt curios ce model va veni la Craiova pana la urma.
    12 9
  • Va fii un alt suv de mici dimensiuni .
    Doar atat se poate spune deocamdata .
    6 9
  • ACE - Craiova
    S-ar parea ca modelul nou ar fi FORD Fiesta Active....un Fiesta mai inaltat cu cca.3-4 cm fata de masina normala....
    7 10
  • mircea
    @ACE-Craiova
    Ford Fiesta Active se produce în momentul ăsta la Koln, pe linia de asamblare clasică Fiesta, alături de toate celelalte versiuni. Mașina e deja lansată și prezentă pe piață. Este exclusă această posibilitate.
    10 4
  • O logică simplă (pe baza dictonului *follow the money*) ar indica reluarea cu Ka+ a migrării... indo-europene Chennai-Craiova începute cu Ecosport. Și care - coincidență deloc întîmplătoare - i-a costat pe Ford tot 200 milioane.

    ...De ce? Simplissim - pentru evitarea taxei protecționiste UE de 10% - economie care mă-ndoiesc totuși se va reflecta și-n vreo reducere de preț a rățuștei urîte (în fine, aduce mai mult a patină cu rotile pentru elefanți. :-)).

    În rest, ca *patriot naționale* vorba lui nea Iancu, numai de bine-s și urările mele. Adică succese maxime-n vânzâri - posibil și asta, fiindcă rățușca patinatoare Ka+ nu-i mai urîtă decît Ecosportul, care se vinde însă mai bine.
    Ar fi și greu de fapt să fie ȘI MAI urîtă...
    19 4
  • ACE - Craiova
    Acum mai bine de un an - un an si jumatate, era vorba de producerea FORD Fiesta in Romania, ca al doilea model.
    Sindicatele din Germania nu doreau insa absolut deloc sa se mute o parte din productia Fiesta in Romania.
    Succesul comercial al EcoSport i-a incantat pe americani deoarece uzina craioveana duduie la aceasta ora - ea este practic O CLOSCA CU PUI DE AUR ....Vom vedea in toamna (sau pana atunci) care este modelul ales de americani si atunci vom afla cine a fost mai aproape de adevar...
    Pacat insa ca, TOATE GUVERNELE ROMANIEI - din 2007 pana astazi - I-AU MINTIT CU NERUSINARE pe cei de la FORD - cu zambetul pe buze - ca vor construi Autostrada Craiova- Pitesti....
    15 8
  • Revin pt un plus de claritate: pe scurt, credeam că nu doar jurnaliștii auto ar trebui să cunoască nivelul investițiilor necesare pentru un model NOU - adică +/- un miliard, deci cu mult peste cele 200 mil. euro anunțate de Ford (doar presele pentru noi panouri de caroserie costă mai mult.)

    Implicit, răspunsul la pseudo-ghicitoarea asta rămîne doar mutarea la Craiova a liniei de fabricație pentru un model preexistent - să fie deci vorba de F-150, Edge ori Explorer...?! :-)

    P.S. @ACE: Să nu exagerăm totuși cu cloștile alea - hiperbolă valabilă doar pt Dacia, care vinde-n Europa 4 Sandero pentru 1 Ka+ sau cca. 3 Duster vs.1 Ecosport.

    OK, Ecosportul se mai vinde (bine) în piețele emergente gen India / Brazilia, dar și-n SUA (binișor, adică 1/2 față de Europa - pe americani chiar nu-i înțeleg totuși.)

    În rest, de acord cu nesimțirea guvernanților coloniei noastre - scuze, A LOR (greșesc de fapt, că nici a lor nu-i - fiind doar vătafi vînduți altor interese.).
    15 1
  • Va rog sa va uitati putin si peste Ford Territory si cu putina imaginatie s-ar putea sa iese ceva.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru