UPDATE: Oficialii brandului Honda în România au infirmat zvonul potrivit căruia Accord ar urma să părăsească piaţa din Europa la începutul lui 2015. Modelul de segment D va fi comercializat în continuare pe Bătrânul Continent şi implicit în România, pe parcursul anului 2015.
Cât priveşte posibilitatea de a vedea un urmaş pentru actualul Accord şi în Europa, oficialii Honda sunt rezervaţi. Potrivit acestora, constructorul nipon evaluează toate opţiunile existente în contextul unei pieţe europene pe care segmentul D manifestă o scădere continuă.
În vreme ce marile branduri din industria auto se zbat pentru a oferi un concurent redutabil în segmentul sedanurilor de clasă medie, Honda bate în retragere. Honda ar vrea să scoată de pe piaţa europeană Accord, reprezentantul său în clasa D. O veste tristă, care vine de la Stephen Collins, directorul Honda Australia. Pe piaţa australiană, Honda vindea versiunea europeană a lui Accord alături de cea americană.
Se pare că divizia australiană va renunţa la Accord-ul european pentru că oficialii japonezi au decis să nu-l mai ofere nici pe Bătrânul Continent. De aici şi concluzia că Accord va dispărea din oferta Honda începând cu 2015.„Februarie 2015 este ultima lună în care va mai fi fabricată versiunea europeană a modelului Accord. În Europa, segmentul D este în scădere, prin urmare o astfel de decizie era uşor de înţeles”, a declarat Collins.
Veştile sunt cu atât mai proaste cu cât Honda nu a aprobat încă un urmaş pentru Accord pe piaţa europeană. Modelul va continua să fie vândut în Statele Unite sub denumirea Acura TLX.
1articolul vine in contradictie cu articolul aceluias autor din sept 2012
2 va rog sa gasiti modalitatea de a afisa numele autorului langa titlul articolului pe pagina principala asa incat sa nu pierdem timpul cu toate prostiile
O masina cu siguranta mai buna decat modele ale unor constructori de volum dar de, daca nu e nemteasca nu se vinde.
Ceea ce ma face sa cred ca poate ne trezim cu Accordul american. Lucru logic daca e sa ma gandesc ca vor rezulta ceva economii pentru companie.
In al doilea rand, motoarele aspirate japoneze au avut mereu consumuri corecte, comparativ cu ascutitorile turbo lansate de nemti/francezi. Stiu, fiindca am avut un tsi care era dezastru la consum fata de un 1.8 i-Vtec. Iar ca exemplu actual, vezi performantele noilor motoare aspirate de la Mazda: rafinament, puteri si cuplu similare cu cele turbo si consumuri mult mai mici.
In al doilea rand TSI-urile exista nu pentru ca sunt mai bune fata de unele motoarele aspirate, ci pentru ca sunt mai cerute de public.
Dar marea problema la Honda ( off topic, si Mitsubishi) este imagine de marca mai slaba. Dpdv al fiabilitatii Accord poate fi considerata fara retinere una dintre cele mai fiabile masini din clasa ei, alaturi de Mazda 6 si Toyota Avensis. Si mai e o problema: intretinerea mai scumpa. Honda nu a facut nimic sa-si imbunatateasca imaginea in privinta acestor aspecte. Si uite ca ii costa.
e o speculatie, nimic mai mult. in china e o alta varianta de accord care merge fff bine, in sua, acura merge din ce in ce mai bine, iar daca veti citi stirile despre honda-acura, care nu apar in europa, dar le gasiti pe unele forumuri, chiar de la noi ( dar cine nu stie sa "citeasca" e partea a doua ) , o sa vedeti ca, tot ca speculatie, s-ar putea sa vina ceva din sua:
daimyo.ro/index.php?PHPSESSID=7055278724b6bdb6fa048db4099ff03e&topic=38.msg1337#new
daimyo.ro/index.php?topic=46.45
parca e altceva, nu ?
Eu am Honda din 2007, reprezentanta m-a vazut la ei doar din 20000 in 20000 km pt revizii si o singura data pt schimbarea acumulatorului.
Accord-ul din SUA nu cred ca are cum sa vina pentru ca acolo neexistand normele Euro sunt alte motoare cu alte norme de poluare.
Pe de alta parte, din surse care doresc sa-si mentina anonimatul, pot sa confirm stirea din articol care nu este deloc o speculatie.
Si, apropo, salutari si aici!
nu era mai bine sa te abtii? daca n-ai nimic sa spui mai bine ramai filosof
Mie chiar imi place Honda, dar ce ai gasit ti indecent in comentariul lui Lache, chiar nu inteleg?!!
On toppic:
In alta ordine de idei, sunt momente in care si branduri renumite platesc tributul miturilor create in jurul lor. Nu e suficient sa faci masini fiabile, trebuie sa stiii sa le vinzi, sa ai o retea de service-uri cat de cat pusa la punct, sa te implici pentru ca, acea calitate pe care tu o clamezi sa se regaseasca si in serviciile acestora. Asta nu a facut Honda, cel putin in Romania. Cand iti dai pe imaginea pe mana unor jepcari ordinari, care nu mai stiu cum sa ia pielea de pe clienti, iti meriti soarta.
Subaru este exact in aceeasi situatie! Aceeasi dealeri jepcari. Culmea, in Romania cel putin modelele mai ieftine de Impreza care puteau concura cu VW sau Opel, nu s-au mai importat. Toata lumea trebuia sa-si cumpere STI sau alte modele mai scumpe!
Si apoi, sa ne intelegem, au fost marci extrem de renumite care, nu doar ca au renuntat la anumite modele, dar au incetat sa mai existe. Simca, Talbot, Datsun (lasans la o parte vestile relansarii pe post de low-cost in Rusia).
Prin urmare chiar nu as sta sa le plang de mila japonezilor.
Honda, la fel ca si Suzuki sau Mitsubishi, este mult mai bine vazuta pe alte domenii, nu neaparat pe automobile. Pentru ca si Suzuki sau Mitsubishi au vanzari destul de slabe in Europa cand vine vorba de masini. Si totusi nu prea se plange niciuna.
Era culmea sa se renunte, deoarece are o istorie in spate, este la a 9-a generatie parca. Si daca nu se cumpara in Ro, exista cumparatori destui in Europa, care aprecieaza aceasta marca si celebrele motorizari VTEC si Dieselul de 2.2. Dupa cum vedeti au actualizat si motorizarile pt taxele din Europa, si au lansat motorul 1.6diesel. O sa-l puna sigur pe noua generatie, deoarece l-au pus si pe CR-V.
Cunoscatorule,stii cand intra VTEC-ul in functiune? Ma intreb daca esti in stare sa-l faci sa lucreze!
BTW. eu am un Accord! Care dintre voi are? Putem discuta o gramada despre Honda.
Sa traiesti @Misha!
Mai, eu ma gandesc ca poate clientii aia potentiali de hhhonda agord s-or fi orientat mai degraba spre o motocositoare de circuit Parca poti sa stii? Sa nu crezi ca vreau sa spun ca erau niste cocalari care salivau pe internet. Vai de mine!!! Potentialii aia clienti care nu si-au mai luat acord, exact ca tine, erau numai lorzi si conti care au avut nevoie de o motocositoare fiabila, indestructibila si care respira calitate prin toti porii. Au avut nevoie de o super-motocositoare pe pasunile de langa castelele lor ca sa-si termine treaba cat mai repede si sa se intoarca urgent pe internet. Sa se refuleze pe un oarecare zarnesteanu pe care nu l-au vazut in viata lor. Vezi? De-aia pleaca acord din Europa.
Honda. Toti sar de c.. in sus cand aud de Honda de parca le-ar fi facut ceva aceasta marca, sar in sus persoane care nici macar nu au pus vreodata piciorul intr-o astfel de masina, poate nici carnet nu au.
Au auzit din batrani ca ar consuma mult, ca fiabilitatea lor este doar un mit, si multe altele.
Cui nu-i convine cumpara VAG si cu asta basta daca chiar sunteti atat de disperati dupa ei.
Da ,Accord mi se pare o masina f.scumpa.Pret de lista la 2l si 156CP cu/fara automata,benzina,undeva la 3-3000euro-varianta full?!Cat sa dea dealerul:10-15%maxim si tot e o masina scumpa!Sa fim seriosi,Accord e o masina OK din multe puncte de vedere,dar ca si Laguna,e un model vechi-an aparitie 2008,cu facelift 2012.A doua problema o vad prin motorizari,neadaptate la cerintele Europei,ca si celelalte japoneze,care nici ele nu stau pe roze
Despre oportunitatea de mai innoi masina,probabil daca nu o faci cu totul,e prea costisitor
In rest numai de bine
PS Nissan a renuntat de mult la Primera, Toyota va renunta la Avensis, Honda le urmeaza exemplul. Singura sansa a japonezilor in fata constructorilor consacrati din Europa sunt crossoverele si SUV-urile.
Cat despre confirmarile sau infirmarile importatorului Honda in Ro, eu nu le-as lua in serios, avand in vedere ca oamenii aia habar n-au de viata lor, d-apai de Honda, si nici nu prea-i baga in seama nimeni de la Honda Motor Co. Si asta no spun cu certitudine, nu cu rautate. De altfel, felul in care ei promoveaza brand-ul in Romania vb de la sine.
Evident ca exemplarele produse se vor vinde pana se va lichida stocul deci in cursul anului 2015.
Problema e ca nu se spune nimic de un inlocuitor si aici apare marele semn de intrebare!