Dacă acum 10-15 ani erau consideraţi nişte nou-veniţi în industria auto, sud-coreenii de la Hyundai au reuşit să crească pe o piaţă europeană dominată de mărcile interne şi să-şi croiască drum prin "desişurile" industriei auto de pe Bătrânul Continent. Iar ultimii ani, care au adus o gamă complet întinerită, design curajos şi un nivel de calitate care se ridică cel puţin la nivelul concurenţei directe, le-au permis celor de la Hyundai să se concentreze şi pe alte zone, care până acum erau ignorate.
Este şi cazul unei divizii de performanţă în cadrul căreia să fie incluse eventuale versiuni sport de şosea ale modelelor mărcii. Intrarea oficială a celor de la Hyundai în campionatul Mondial de Raliuri, care a avut loc acum doi ani, a pavat drumul spre această divizie de performanţă, iar aceasta va începe să performeze cu adevărat din această toamnă, când Hyundai va lansa la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul primului model din gama de performanţă botezată N.
Este vorba de Hyundai i30N, model care va deveni primul reprezentant al mărcii asiatice în zona hot hatch-urilor tradiţionale şi despre care Automarket v-a informat şi acum câteva zile.Nu există informaţii oficiale legate de noul i30N, însă primele zvonuri ne dezvăluie lucruri mai mult decât interesante: noul model va beneficia de aportul unui motor turbo cu patru cilindri de 2.0 litri care va dezvolta în jur de 300 CP şi 400 Nm. Dacă aceste cifre vor fi cele oficiale, vom asista la naşterea unui nou pretendent cu acte în regulă la primele poziţii în clasamentul performanţelor din zona Hot Hatch europeană. Pentru a putea controla corect puterea dezvoltată de motor, noul Hyundai i30N va beneficia de tracţiune integrală.
Pe lângă conceptul de pre-serie a primului Hot Hatch Hyundai, marca asiatică va plusa la Frankfurt - salon care-şi deschide porţile la mijlocul lunii septembrie - cu un prototip interesant denumit oficial Vision G. Acesta a fost deja prezentat într-o serie de fotografii oficiale şi s-ar putea transforma în versiunea de serie a unui viitor Hyundai Genesis Coupe.
via IAB
Comentarii (4)