Mercedes a devenit anul trecut cel mai mare constructor premium din lume, iar în primele luni din 2017 demonstrează că va continua în acelaşi ritm.
După creşterea de 18% raportată în luna ianuarie, constructorul de la Stuttgart a anunţat un progres de 15% pentru februarie, la aproape 154.000 de unităţi. A fost cea mai bună lună februarie din istoria Mercedes ca urmare a unei creşteri explozive pe piaţa din China cu 42%, însă compania a raportat cifre bune inclusiv în Europa, acolo unde a crescut cu peste 7%.
Cea mai mică creştere a fost raportată în Statele Unite, acolo unde germanii au vândut aproape 25.000 de unităţi.
Între timp, rivalii de la BMW au vândut aproape 148.000 de unităţi pe parcursul celei de-a două luni a anului, raportând astfel o creştere cu 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Din păcate, BMW raportează vânzările pe continente împreună cu cele ale brandului Mini, însă ştim că germanii au reuşit să-şi dubleze vânzările de maşini electrificate la peste 10.000 de unităţi pe parcursul primelor două luni ale anului.În schimb, după scăderea abruptă de 13% din ianuarie, Audi şi-a estompat pierderile, iar pentru luna februarie a raportat o scădere firavă de 1.1%, la peste 125.000 de unităţi. Scăderea a fost cauzată în special de piaţa din China, acolo unde Audi are probleme încă de anul trecut şi a comercializat 34.000 de unităţi, în scădere cu aproape 6%.
Vânzările Audi din Europa au crescut cu 1.9%, la 66.000 de unităţi.Loc | Constructor |
Vânzări februarie 2017 |
Creștere | Vânzări ian-feb 2017 |
Creștere |
1 | Mercedes | 153.862 | 15% | 332.329 | 16.8% |
2 | BMW | 147.789 | 3% | 291.347 | 5% |
3 | Audi | 125.100 | -1.1% | 249.100 | -7.7% |
Via Mercedes, BMW, Audi
Pentru ca nu-si declara vanzarile lunar, doar trimestrial sau anual.