Cei de la Ford au fost zgârciti cu detaliile tehnice referitoare la noua lor motorizare, însă au specificat că tehnologiile EcoBoost vor reduce atât consumul de carburant, cât şi emisiile de CO2 cu până la 20% faţă de unităţile pe care le înlocuieşte, iar nivelul de putere va fi similar cu cel dezvoltat de 1.6 EcoBoost. Motorizarea de 1.5 litri are patru cilindri în linie şi este supraalimentată cu un turbocompresor, beneficiind de injecţie directă şi de distribuţie variabilă. Blocul motor este realizat din aluminiu, iar tehnologiile şi inovaţiile prezente pe fratele său mai mic şi cu un cilindru în minus, 1.0 EcoBoost, au fost integrate cu succes şi pe noul propulsor, printre care se numără şi galeria de evacuare integrată în chiulasă.
O noutate la nivelul acestui propulsor este introducerea unui ambreiaj controlat de calculator pentru a gestiona pompa de apă acţionată de curea, menit să reducă semnificativ timpul de încălzire al motorului şi să sporească eficienţa unităţii, această idee fiind o premieră în gama motoarelor Ford.Noul Ford Mondeo, primul model din gama constructorului american care va primi noua motorizare, va debuta la finalul acestei luni la Salonul Auto de la Shanghai. Ulterior, motorizarea 1.5 EcoBoost va fi introdusă în gama Ford Fusion vândută pe piaţa din Statele Unite ale Americii, alături de gama Mondeo comercializată în Europa. Din 2009 până în prezent, Ford a vândut peste 600.000 de motoare EcoBoost, iar americanii estimează că 80% din modelele din portofoliu vor fi disponibile şi în versiuni echipate cu această tehnologie până la finalul anului curent.
Via Ford
1.0 ecoboost nu e derivat din 1.6 ecoboost (folosesc unele tehnologii similare)
1.5-ul acesta e derivat din 1.0 ecoboost.
Cel putin asta am inteles eu din articol.
Sau daca e identic, poate e mai simplu de produs ...
Pt. orice motor nou (care inca nu este pus in vanzare) este putin probabil sa se "vorbeasca" de fiabilitate altfel decat de bine. Adica reclama, deoarece nu sunt dovezi ca nu ar fi totul f. bine. Pe de alta parte, daca motorul este derivat sau inspirat de 1,0, atunci cureaua de distributie este imersata in ulei, cu recomandare de inlocuire la 250 000 km -deci f. fiabil.
"Exporturile au făcut un salt de 10% în februarie, susţinute de Dacia şi Ford"
„Efectele pozitive ale noii game de autoturisme Dacia lansate la sfârşitul anului 2012 şi creşterea graduală a producţiei la fabrica românească Ford (în special producţia de motoare) s-ar putea să fie deja cuantificate în performanţa bună a exporturilor României. Credem că exporturile ar putea să primească în continuare un impuls puternic odată ce facilităţile de producţie DeLonghi şi Bosch vor deveni operaţionale (în T2 2013, respectiv în T3 2013)“
Adică Dacia hulită de mulți și Ford au crescut exporturile României cu 10%. Asta arată pe deoparte unde e industria românească și pe de alta, cât de nuli pentru societate sunt muți românași care, în afară de gargară, nu prea produc nimica, ce să mai zicem de export.
No coment!