Actualul model Fiat Punto este pe piaţă din 2005, iar italienii au de gând să îl ţină în producţie până în 2016. Modelul de clasă B s-a numit iniţial Grande Punto, apoi Punto Evo după faceliftul primit în 2009 şi apoi simplu Punto începând cu 2012. În cadrul evenimentului organizat de grupul Fiat în care s-au anunţat proiectele viitoare ale mărcilor din grup, s-a menţionat doar faptul că urmaşul său va sosi în 2016.
Jurnaliştii de la Automotive News au reuşit însă să afle mai multe detalii despre urmaşul modelului Punto. În primul rând, Fiat va renunţa la denumirea Punto în favoarea numelui 500 Plus, viitorul model de clasă B urmând a face parte dintr-o familie mărită a gamei 500. Fiat 500 Plus va intra în această gamă între actualul Fiat 500 hatchback şi monovolumul Fiat 500L.
A doua informaţie este că Fiat va construi urmaşul lui Punto la uzina Tychy din Polonia, renunţând la actuala linie de producţie de la uzina din Melfi, Italia. Uzina din Polonia asamblează actualmente modelul Fiat 500 şi va primi o investiţie masivă pentru a mări capacitatea de producţie.
La uzina Melfi din Italia, grupul Fiat are în plan producţia noului Jeep Renegade şi a viitorului Fiat 500X.Actualul Fiat Punto nu o duce prea bine la capitolul vânzări în Europa, anul trecut Fiat reuşind să vândă 103.822 de unităţi, o scădere de 22% faţă de 2012. Liderul vânzărilor în clasa mică este Ford Fiesta cu 292.640 unităţi livrate în 2013.
Hai sa incerc sa imi dau cu parerea... adica tii pe piata un model cu o vechime de 10 ani cand concurenta aduce un model nou la fiecare 4-5 ani si te mai minunezi de ce nu ti se vinde masina si inlocuitorul este ... ce??? un fiat 500 ??? pai eu vreau un Punto, un nou Bravo nu tot 500.
Si la Lancia la fel, vreu o Delta adevarata, o Lancia de segment D competitiva, nu acelasi 500 deghizat in Ypsilon ...
Pacat de niste nume grele din industrie ca o sa ajunga doar niste amintiri
Poate ai dreptate insa nu uita ca si acum Alfa nu va putea tinde prea sus pt ca acolo e Maserati! Pe de alta parte daca nu era VW marci precum Skoda si Seat poate acum nu ar mai exista... cine stie... Da, Audi va vinde sa zicem 1,5 milioane de unitati iar ruda mai saraca Alfa 5-600000! Acestea vor avea un design tipic Alfa pe platforme Audi la preturi ceva mai mici decat modelele germane.
O mare parte din problemele Alfa Romeo sunt generate de perceptia clientelei care considera modelele Fiat si Alfa Romeo ca fiind modele nefiabile (perceptie alimentata si de presa) chiar daca nu e total adevarat... Pe de alta parte insa, ne place sau nu, adevarat sau fals, modelele germane sunt percepute exact invers... iar asta se vede in vanzari.
Dacă își rezolvă problemele de fiabilitate la partea electrică, Fiat ar putea ajunge o opțiune interesantă. Din punct de vedere mecanic, sunt foarte fiabile.