Ups, eroare! Iulie 2016, prima lună cu scăderi la vânzări auto în Europa după doi ani de creșteri

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Vineri, 05.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de maşini noi au scăzut în Europa de Vest cu 2% în luna iulie, aceasta fiind prima scădere lunară pentru această regiune din ultimii doi ani.

Piaţa auto din Europa de Vest înregistrează cea mai modestă prestaţie din ultimii doi ani, potrivit unor date furnizate de compania LMC Automotive, care ia în calcul cifrele oficiale şi propriile predicţii.

Astfel, vânzările de maşini noi din această regiune au ajuns în luna iulie la 1.070.598 de unităţi, în scădere cu 2% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Este pentru prima oară după august 2013 când vânzările lunare scad comparativ cu perioada similară a anului precedent, însă există o serie de explicaţii.

Cea mai importantă dintre ele este că luna iulie a avut cu o zi lucrătoare mai puţin decât anul trecut, însă Germania şi Franţa au tras în jos piaţa auto după rezultate dezamăgitoare. Astfel, Germania, cea mai mare piaţă auto, a raportat o scădere de 3.9%, cu rezultate contradictorii ale mărcilor, în timp ce Franţa a coborât cu 9.6%.

Urmareste Automarket
Aceste scăderi majore au anulat practic creşterile mai mult sau mai puţin modeste înregistrate în alte 3 pieţe majore: Spania a crescut cu 4.3%, Italia cu 2.9%, iar Marea Britanie cu 0.1%.
Scăderea este remarcată şi la rata anualizată a maşinilor vândute, adică la numărul de unităţi comercializate în perioada august 2015 - iulie 2016 comparativ cu periaoda simulară din anii precedenţi.

"Rata de vânzare a ajuns la un nivel relativ dezamăgitor de 13.4 milioane de unităţi pe an în iulie. Nu am vrea să scoatem în evidenţă vânzările pe o lună, dar rezultatele arată o rată anualizată mai slabă decât în prima parte a anului", afirmă analiştii LMC Automotive.

Via Automotive News

Comentarii (6)

  • Flavius
    daca dealerii din Romania( despre care stim ca preturile de vanzare sunt mai mici decat in occident) isi permit, chiar in aceste conditii, sa acorde discounturi , solutia ar fi ca producatorul sa scoata pe poarta fabricilor , masini mai ieftine cu 15-25 %
    2 9
  • @Flavius, esti destept rau.....
    6 3
  • Caz concret in Franta

    Citroen C4 de ocazie cumparat acum un an jumate (din 2012, aprox 90.000 km la bord) cu 11.900 E este ofertat azi de dealer Citroen cu aprox 6.000 E (are acum aprox 130.000 la bord) PLUS 7.500 bonus la achizitia unui C4 Aircross FULL 4X4 nou, care coboara astfel la 19.000 E

    Deci in final acest C4 valoreaza 13.500 E, mai mult decat pretul de achizitie initial, chiar daca e sub forma unui bonus la cumpararea unei masini noi!

    Imi pare rau dudule, dar Flavius chiar are dreptate. De unde pomana asta de 7500 E daca nu din marja producatorului sau a dealer.ului?

    Preturile autoturismelor noi sunt EXAGERAT de umflate

    Parerea mea...
    5 2
  • @MiGA
    Din diferența între prețul real de producție și prețul foarte mare de vânzare, pentru că au mai multe filozofii de profit ( per bucată produsă sau per volum vânzări) si marketing de rețea.
    5 1
  • Unii ar vrea sa cumpere masini la pret te materie prima... la naiba, degeaba, ca doar si materia aia prima e luata "gratis" din pamant...
    4 2
  • hazard
    Toate preturile sunt umflate. E o conspiratie! :))
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru