UPDATE: Saab a intrat oficial în insolvenţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce a vândut Saab atunci când s-a lovit de faliment, General Motors îngroapă definitiv constructorul suedez. Conglomeratul american s-a opus salvării scandinavilor de către chinezii de la Youngman şi a împins practic fostul său subsidiar în prăpastie, fără alte şanse de salvare.
Oficial, astăzi, Saab a anunţat că intră în faliment. În comunicatul emis de scandinavi se arată: "Saab Automobile, Saab Automobile Tools şi Saab Powertrain şi-au declarat falimentul astăzi la Curtea din Vanersbourg. După ce a primit poziţia recentă a celor de la GM, care s-au opus tranzacţiei, Youngman a informat astăzi Saab Automobile că finanţarea reorganizării companiei suedeze nu va putea fi dusă la bun sfârşit."
Suedezii continuă în acelaşi comunicat: "Membrii consiliului de conducere Saab Automobile au decis în unanimitate că fără alte fonduri compania devine insolventă şi cea mai bună soluţie este declararea falimentului, în folosul creditorilor săi."
În perioada imediat următoare, Curtea va aproba probabil falimentul suedezilor şi va desemna administratorii procedurii de lichidare. Ce aduce falimentul? Oprirea activităţii şi valorificarea tuturor bunurilor de către lichidator. Creanţele încasate vor fi distribuite către creditori şi mai apoi, dacă încă mai există fonduri, către acţionari.
Practic, astăzi Saab încheie nefericit un lung proces de salvare de la faliment. Deznodământul dezamăgitor vine după ce chinezii de la Youngman s-au arătat dispuşi să salveze compania şi chiar au oferit o infuzie serioasă de capital.
Eforturile au fost zădărnicite însă de opoziţia GM, care vedea într-un Saab renăscut un concurent de temut pe piaţa din China.UPDATE: FURNIZORII NU MAI SPERĂ SĂ RECUPEREZE DATORIILE
Reacţiile după anunţul oficial al constructorului suedez nu au întârziat să apară. FKG, unul dintre cei mai importanţi furnizori ai mărcii scandinave, consideră că falimentul anunţat al celor de la Saab reprezintă "un dezastru" pentru sectorul auto suedez şi că şefii companiei poartă discuţii intense cu guvernanţii suedezi pentru a rezolva problema plăţilor restante din partea Saab. "Nu vom primi bani, este evident acest lucru, suntem ultimii în lanţ. Vorbim însă cu reprezentanţii guvernului pentru a analiza soluţiile", a declarat Frederik Sidahl unul dintre oficialii FKG, citat de Just Auto.
Conform "cozii de aşteptare", activele Saab vor fi vândute, iar din banii recuperaţi vor fi plătiţi, pe rând, creditorii mărcii suedeze. Prioritate va avea statul suedez, care a garantat un împrumut de 270 de milioane de euro pe care Saab l-a contractat la banca Europeană de Investiţii.
"China este cea mai mare piaţă a celor de la GM în afara SUA şi cea mai mare piaţă auto a lumii. Dacă scădem pick-up-urile şi SUV-urile, China rămâne cea mai mare piaţă pentru GM. E uşor de înţeles de ce aceste lucruri sunt atât de delicate pentru General Motors", continuă oficialul FKG.
SINDICATELE REACŢIONEAZĂ
Sindicatele celor aproape 4000 de muncitori Saab din oraşul Trollhattan au iniţiat întâlniri cu oficialităţile imediat după anunţul managerilor Saab. Conform liderilor de sindicat ai celor de la Saab, guvernul va acoperi în momentul declarării oficiale a falimentului salariile muncitorilor pe lunile noiembrie şi decembrie.
Salariul mediu al unui angajat Saab de la Trollhattan este de 24.000 de coroane suedeze, aproximativ 2700 de euro.20 decembrie: SAAB INTRĂ ÎN INSOLVENŢĂ
Curtea judecătorească a districtului Vanersborg a anunţat oficial marţi, 20 decembrie 2011, că cererea de intrare în insolvenţă formulată de Saab Automobile, Saab Automobile Powertrain şi Saab Automobile Tools a fost acceptată. Următorul pas este evaluarea activelor de care dispun cele trei companii.
MAȘINI FĂRĂ GARANȚIE
Saab și-a anunțat dealerii din Statele Unite, imediat după decizia Tribunalului din Vanersborg, că mașinile existente pe stoc vor fi vândute "așa cum sunt", fără niciun fel de garanție. În plus, garanția modelelor deja vândute de Saab în perioada de după cumpărarea mărcii de către Spyker este suspendată automat. Cu toate acestea, General Motors a anunțat că modelele Saab vândute de dealerii proprii până în momentul înstrăinării companiei (februarie 2010) vor rămâne în garanție așa cum a fost stabilit în contractul inițial de cumpărare. Conform inventarului anunțat de Saab, dealerii mărcii suedeze mai au circa 2500 de mașini în stoc pe piața de peste Ocean.
via | Saab | Just Auto (Înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (19.12)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (16.12)
-
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice. (06.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Pacat, mare pacat... este o zi foarte trista pentru toti cei care simt ceva pentru SAAB. Cel putin sunt mandru ca am avut privilegiul de a ma delecta cu unele modele produse de ei.
SAAB a murit!! Traiasca SAAB!! Nu se stie niciodata... ;)
Motivul apare in ultimele 2 randuri ale stirii:
"Eforturile au fost zădărnicite însă de opoziţia GM, care vedea într-un Saab renăscut un concurent de temut pe piaţa din China."
Imi pare rau de Cuantic si ztele, care erau ,,baietasi" de treaba, si asa cum eu sunt fan V.A.G, asa sunt/erau si ei fani SAAB. Pacat ca visul lor sa spulberat, insa cine stie... poate intr-o zi...
Ma gandesc la bietul SaabCuantic,cata suferinta il apasa acum.....
Suntem alaturi de tine,baiete!!!!
Multumesc!
Asta spune multe. Si GM nu e chiar oricine...
Oricum, SAAB nu a murit. SAAB nu va muri niciodata.
Nu au fost capabili sa produca o masina buna la un pret bun.
Daca nu era GM erau falimentati de 10 ani sau mai mult.
Ulitimele generati erau o combinatie de sasiuri luate de la diverse masini din grupa GM.
Care din voi care ii laudati atata ati pus banii jos pt aceasta marca?
Cimitirele de masini sunt pline de ele.
Acum GM isi apara drepturile si e normal sa faca asta.
Saab nu a mers bine niciodata asa ca nu e cazul sa dam vina pe concernul american la nesfarsit.
Era o vorba.......,,oaia care nu poate sa-si duca lana,o mananca lupii''
Si cu siguranta,lupul nu a fost GM.
Te pup,Cuantic.....condoleante...
Respect pentru fanii altor marci pentru bunul simt si respectul pe care il au pentru o legenda a industriei auto care incet, incet se stinge.
"GM a omorat Saab" e deja un mit.
Eu zic ca era deja moarta cand s-a bagat GM in afacere, era in cadere totala.
GM a vrut Jaguar la momentul respectiv, dar a castigat Ford.
Daca nu era GM, era Fiat care o vroia cu disperare.
Deja la epoca respectiva Saab avea in gama un Lancia cu stema Saab.
Graficul vorbeste de la sine, ce-am avut si ce-am pierdut.
http://www.saabhistory.com/blog/wp-content/uploads/2008/10/saab_sales_specs1.jpg
In primul rand, imi pare bine sa va revad, partenerii mei de discutie si "suferinta" :)
In al doilea rand, nu pun mare pret pe acest faliment, pentru ca legea falimentului in Suedia spune, in mare, ca Saab va fi eliberata de toate datoriile. Asadar, vesti proaste pentru SWAN, GM si Guvern, vesi extrem de proaste pentru furnizori, vesti bune pentru potentialii investitori.
Saab momentan trebuie sa stea "capra" in fata GM din cauza tehnologiei livrate de ei, practic 55% din 9-3 este GM, 35% din 9-5 si vreo 60% din 9-4x.
Continuand mica mea teorie, eu daca as vrea sa cumpar o firma, dar e plina de datorii, as prefera s-o iau fara datorii din faliment, si sa nu mai am obligatii fata de nimeni, in speta GM in aceasta situatie.
Mi se pare cel putin suspecta linistea afisata de Rachel Pang in toata tarasenia asta, si optimismul aproape contagios afisat de Youngman.
In momentul in care, sa presupunem, Saab ar fi preluata de un nou proprietar, contractele de licenta cu GM vor trebui renegociate, evident pe niste criterii mult mai relaxate, pentru ca nu vor mai valora mare lucru, iar platforma Phoenix poate fi dezvoltata in continuare.
Tragand linie, eu vad in falimentul Saab un lucru "bun"... sa zicem.
De-aia spuneam mai devreme ca "it's not over just yet".
Just my 2 cents.
Sarbatori deosebite tuturor!
Eu zic sa o tii bine cu SAAB-ul tau si sa nu mai pomenesti in viata ta de BMW ca saab e un jaf armat.
Multi dau vina ca GM nu a vrut sa vanda la chinezi, dar daca GM si statul suedez poate si altii, prefera ca tehnologia care exista acolo sa moara odata cu Saab decat sa ajunga in zona crepusculara
Este pacat!
"
Mie imi pare ca a venit vremea rece dar ganganiile dau FALIMENT :)))
Saab e in drum spre groapa cu tot cu fanii lui , asistam la inmormantarea unei moluste care demult trebuia sa fie unde e acum .
Salutari din München ;)
Intr-o vreme, administratorii site-ului mai periau (mai mult sau mai putin atent) si ei comentariile ca sa nu borasca toti imbecilii prin articole.
De o vreme incoace vad ca nu prea se mai intampla asta ceea ce este totusi un lucru bun. Cu conditia ca macar imbecilii sinistri sa fie tinuti la distanta. Ceea ce nu se intampla atata timp cat unii vin in casa voastra si va fac "mari dobitoci" iar voi nu-le ziceti nimic...
Deja s-a constituit si consolidat un mic comitet fidel pe Automarket care lupta cu ardoare si nadejde, prin intermediul ideilor si al sentimentelor, pentru salvarea celei mai revolutionare marci auto: ztele, Cuantic, 900-S, Devorattor...mai lipseste werewolf3, dar cu siguranta urmareste si el cu sufletul la gura ultimele evolutii de la Trollhattan.
Personal, imi voi intensifica eforturile de achizitie a unui SAAB propriu, iar in perspectiva tintesc sa capat o functie activa in cadrul retelei globale de distributie-service.
Doar Dumnezeu cunoaste viitorul si doar El poate sa-l calibreze "pozitiv", in functie de zbaterile noastre telurice si de buna noastra credinta...
Managerii GM nu sunt doar prosti...mai sunt si ticalosi cum ii sta bine unui gentleman in busuness.
Nu era normal ca GM sa dea tehnologie gratis. Pentru ca nici n-au facut asta. Ei au VANDUT SAAB la un moment dat.
Vrei sa stii ce era normal? Normal era ca GM sa bage bani in SAAB ca sa-l faca eficient din punct de vedere economic. Dar cum fabricarea masinilor este o chestie la care nu se pricepe toata lumea (cu atat mai putin americanii), GM a facut si acum o alta porcarie si a preferat sa distruga SAAB ca nu cumva sa-i faca pana si chinezii de 2 lei...
Am gasit in comunitatea saab o mare familie cu adevarat pasionata de aceste superbe masini. Acesta familie nu o sa se stinga niciodata si o sa tina traza imaginea emblematica a marcii. Iti multumesc SAAB
Si ca de obicei saurul numit george spune cele mai mari prostii.
Unu` care n-a fost in stare sa scrie decat doua randuri si nici alea complete?
Daca spun prostii, vino cu argumente ca sa dovedesti ca nu esti doar un alt cretin care a facut putina scoala (din aia romaneasca de dupa revolutie) si se crede un geniu...
Nu de alta, dar sunt atat de satul de imbecilitatea bravilor mei concetateni incat am ajuns sa nu ma mai revolt pentru faptul ca tarisoara asta se va prabusi in flacari iar locuitorii ei (foarte multi dintre ei cel putin) vor crapa in chinuri cumplite.
Nu pot sa cred ca vreun fan auto ar putea sa se bucure de moartea unui brand auto, oricare ar fi el...asta tine de cultura. Nu are rost sa insir istoria Saab si inovatiile , dar pot sa spun cu tarie ca SAAB NU VA MURI NICIODATA. Cu respect , Adi
Se pare ca si noi, fanii saab-romania o sa avem o intalnire nationala la aceasta data, asa ca asteptam orice pasionat sa ni se alature. Sa auzim de bine!
- Atunci cand doresti cu adevarat sa vinzi ceva, este posibil sa vinzi si un kkt ambalat! Si poti sa-l vinzi chiar si la pret de produs de lux! Experienta in vanzari a milioane de oameni din intreaga lume a demonstrat afirmatia mea inca de acum sute de ani de zile!
- Un mastodont industrial precum GM are posibilitati infinite de a-si promova produsele pe plan international. General Motors ar putea scoate profit si cu un rahat bine promovat daca si-ar dori cu adevarat! Corect pana aici?
- Saab nu este o masina de rahat! Departe de ea acest lucru...dar in polemici legate de valoarea acestei marci nu am chef sa intru acum.
- Acum, luand in calcul faptul ca Saab este o marca buna, dar prea putin cunoscuta publicului larg, iar GM este cine este, oare ce efort trebuia sa faca GM pt a promova in lume brandul Saab? Iti spun eu: UN EFORT INFIM PT EI! Asadar, problema nu este ca americanii nu au putut, este ca americanii nu au vrut! Punct
p.s.: Cand am spus ca Saab i-a incomodat pe GM, nu m-am referit la vanzarile lor record, m-am referit la potentialul acestei marci, bineinteles in cazul in care s-ar gasi cineva care sa il valorifice! Concluzia aia ai tras-o doar tu cu neuronul tau..;)
Nu isi puteau imagina ca or sa fie abandonati.
Au produs masini pe care le-au vandut cu mai putin decat costul de productie pt ca ........ nu meritau banii.
SAAB a fost si inca e un cancer pt guvern sau orice firma ii va prelua.
Singura sansa pt acest nume este sa puna chinezi numele pe masinile facute de ei.
rela?ie cu el timp de ?apte ani, Mi-a lasat, am facut tot
posibil sa-l aduca înapoi înapoi, dar totul a fost în zadar. L-am vrut înapoi
din cauza iubirii am pentru el, l-am rugat, dar el a refuzat, pâna când am
a explicat problema mea cu cineva online ?i ea a sugerat ca eu ar trebui
mai degraba ne un caster vraja care ar putea sa ma ajute o vraja sa-l aduca
înapoi, dar eu sunt tipul care nu crede în vraja, am avut de ales decât sa
încerca?i sa-l, am trimis rola vraja, mi-a spus nu a existat nici o problema ca
totul va fi bine înainte de trei zile, ca fosta mea va reveni la mine
înainte de trei zile Dr.OGUN po?i sa-l e-mail daca ave?i nevoie de asisten?a sau în rela?ia pe drogunlade@yahoo.com, am
promisiune, a aruncat vraja ?i surprinzator în a doua zi,
care a fost în jurul valorii de 04:00. Ex meu ma sunat, am fost atât de surprins, am raspuns
apela ?i tot ce a spus a fost ca el a fost atât de rau pentru tot ce sa întâmplat,
ca a vrut sa se întoarca la mine, ca ma iubesc atât de mult. Am fost atât de fericit ?i
surprins. De atunci am facut o promisiune ca toata lumea ?tiu voi
nu au o problema rela?ie, ca le voi referi la vraja
pudra pentru a le ajuta. Oricine ar putea avea nevoie de ajutor de turnare vraja, sa
e-mail drogunlade@yahoo.com
De asemenea, el a aruncat atât de multe vraja cum ar fi,
(1) vreau ex-va înapoi.
(2) Trebuie întotdeauna co?maruri.
(3) Pentru a fi promovat în biroul tau
(4) Vrei un copil.
(5) Nu vrei sa fii bogat.
(6) vrea sa de?ina so?ul / so?ia sa fie a ta pentru totdeauna singur.
(7) au nevoie de asisten?a financiara.
8) Nu vrei sa fie în control de tine casatorie
9) Vrei sa fii atras de oameni
10) childlessness
11) NEVOIE DE UN so? / so?ie
13) cum sa câ?tige LOTERIA DVS.
14) promovarea SPELL
15) vraja de protec?ie
16) precizeaza BUSINESS
17) precizeaza treaba buna
18) leac pentru orice boala / h.i.v.
Contacta?i-l astazi pe: drogunlade@yahoo.com
site-ul web :: http://drogunlade.wix.com/dr-ogun
sau WhatsApp / l numesc +2348032230074