UPDATE: Angajaţii Dacia au oprit acţiunea de protest la Uzina din Mioveni

de Sebastian Toma
Joi, 21.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Angajaţii dacia au decis să oprească acţiunea de protest iniţiată ieri în cadrul Uzinei de la Mioveni. Muncitorii au fost de acord să reia activitatea, producţia fabricii fiind serios afectată.

Protestul de la Dacia a luat sfârşit. Angajaţii au decis să renunţe la protest după ce conducerea le-a promis acestora că va renegocia salariale. Singura condiţie a fost aceea de a relua producţia, activitatea uzinei fiind perturbată serios, chiar dacă doar 20% dintre angajaţi au participat la acţiunea de protest.

Deşi oficialii Dacia calificaseră drept ilegal protestul angajaţilor de la uzina din Mioveni şi chiar i-au ameninţat pe aceştia că nu vor fi plătiţi pentru orele în care au absentat de la muncă, muncitorii au continuat greva şi astăzi. Potrivit acestora, nemulţumirile vizau declararea procesului ca fiind ilegal şi refuzul patronatului de a le oferi o poziţie oficială faţă de revendicările lor salariale. A fost a doua zi consecutivă de grevă la Dacia şi se pare că protestul a afectat cadenţa producţiei de la Mioveni.

Vă reamintim că în cursul zilei de ieri, reprezentanţii Automobile Dacia au anunţat că protestul organizat de muncitorii de la uzina de la Mioveni este ilegal.

Un grup de salariaţi ai fabricii Dacia a încetat lucrul şi a protestat în cadrul complexului din Argeş, iar protestul a continuat în schimbul doi, cu un număr similar de persoane. În ceea ce priveşte numărul de persoane implicate în protest, Dacia anunţă că ar fi vorba despre "câteva sute de angajaţi", pe când Mediafax anunţa peste 5.000 de salariaţi implicaţi în protest. Protestatarii solicitau creşterea salariilor cu 25%, dar conducerea uzinei le-a oferit o mărire de cinci procente, spun sursele citate de Mediafax. Reprezentanţii Dacia nu au discutat despre motivul acestui protest şi cum s-a rezolvat situaţia.

Esential 25 la sută este creşterea salarială solicitată de angajaţii Dacia care au protestat la uzina din Mioveni, spun sursele citate de Mediafax.
Potrivit celor de la Mediafax, protestul a început în cadrul Secţiei de Vopsitorile, la ora 9:00. În ciuda faptului că protestul spontan s-a derulat în cadrul uzinei, câţiva muncitori au ţinut să-şi facă publice nemulţumirile şi au discutat cu jurnaliştii prezenţi la poarta uzinei.
Vorbim despre cel de-al doilea protest spontan survenit la fabrica Dacia din Mioveni în ultimele trei luni. Ultimul protest a avut loc în decembrie, iar angajaţii erau nemulţumiţi la vremea respectivă de faptul că vor sta două zile în concediu fără plată, dar conflictul a fost soluţionat până la sfârşitul zilei lucrătoare.

Revenind la protestul de astăzi, reprezentanţii Dacia spun că peste 80% dintre salariaţii implicaţi în protest au revenit la posturile lor, iar cei rămaşi la protest au fost sancţionaţi pecuniar pentru absenţa nemotivată de la locul de muncă. Sindicatul Automobile Dacia a fost notificat de conducerea companiei că protestul este ilegal, iar reprezentanţii sindicaliştilor s-au desolidarizat de participanţii la protestul spontan şi au confirmat faptul că acesta este ilegal.

Via Dacia | Mediafax

Comentarii (66)

  • Sunt nedumerit. Salariul MEDIU la Automobile Dacia e 2.600 RON, adica mult peste cat castiga un roman obisnuit. De ce pun sare pe rana cand industria auto e intr-o stare atat de jalnica? Nu-i inteleg.
    58 16
  • Nu contest solicitarile salariatilor Dacia, dar am vaga impresie ca daca o tin asa o sa cante-n frunza peste cativa anisori cand isi vor muta cei de la Renault productia pe alte meleaguri..........
    40 14
  • Am citit azi undeva ca Porsche va da 8000 de euro bonificatie fiecarui angajat. Dacia e cumva pe minus la vanzari? Nu cred!Francezii, ca si austriecii, nemtii turcii si cine ne mai slugareste pe noi ca natie sub titulatura de investitori, s-au obisnuit sa-si traga tot malaiul din profit iar pe angajati....da-i in ....ca rezolva dpdv juridic cu 4-5 parlamentari si ministri. De ce sa dea 1000 de euro la 10000 de muncitori cand o rezolva cu 100000 pt fiecare dintre cei cu ,,cojones''
    19 42
  • BaditzaEx
    FALS, FALS, FALS !!!

    totul a pornit de la noul contract colectiv de munca prin care se eliminau primele de sarbatori iar orele suplimentare de munca nu se mai plateau.
    24 38
  • BaditzaEx
    ne-a mers rau si o sa ne mearg rau ( din anul 500 pana-n 2050 ) daca nu incetam, sa mai fim Ipocriti si Tradatori , dam mana cu strainii si ne vindem unii pe altii de aceea cand vine fmei-ul ''negociem'' din genunchi.
    una peste alta daca Renault nu mere bine, asta nu inseamna ca Dacia tre sa stranga cureaua, mai ales in conditiile in care un salariat roman n-are salariul celui de la Renault, iar Dacia merge bine...
    @Vasi - Dacia merge binisor, salariul mediu la un muncitor Renault e de 2600 eur, in conditiile in care preturile sunt la fel de mari/mici ( alege tu ) in Franta ca cele din Romania, tu chiar acum ce nu intelegi/pricepi?
    vrei neaparat ca tu, ca roman sa fii platit ca un marocan doar pt Carlos Ghosn sa aibe contul mai grasut ???, in conditiile in care Statul roman a ajutat si subventionat Dacia, chiar asa trebuie sa ne bucuram, toata viata ( ca romani ma refer si asta e aplicabil nu doar pt Dacia, vezi si domeniul IT,...altele ) ca avem un loc de munca si e de ajuns ?!

    urasc mentalitatea de genul : < capul plecat sabia nu-l taie > ; < lasa ca merge si asa > ; < de nu pica, curge >
    tara e minunata dar atitudinea slugarnica si imbecila ne strica...
    37 47
  • @BaditzaEx
    Prietene, nu e vorba ca un roman sa fie platit prost ca un marocan, e vorba ca in Romania unde salariul mediu este sub 2000 RON, la Dacia media este de 2600 dar majoritatea angajatilor sunt MUNCITORI, da? Am prieteni MEDICI care inca mai profeseaza in Ro, dar nu pentru mult timp, si au salariu mult sub 2.600 RON.

    Este vorba despre ierarhizarea valorilor sociale in bantustanul asta de tara!

    Si in al doilea rand uita-te cu mandrie patriotica la uzinele ARO C-lung, Oltcit Craiova, Autocamioane Bv. Nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla in cazul unei relocari Dacia (in conditiile in care este principalul exportator al Romaniei).

    25% dintr-un salariu 0 este egal tot cu 0.

    Respect
    33 6
  • florin
    Oameni buni, si eu sunt un Lider de Sindicat in industria auto, si pot sa va spun ca toate marile companii din industria Auto, si nu numai, dar in generat Auto, profita de naivitatea noastra a romanilor, pt ca tre sa recunoastem, suntem naivi, plecam urechea la tot felu de minciuni si de povesti si avem tendinta sa dam crezare minciunilor,
    Si toate astea duc la dezbinare,
    Ati facut un lucru bun zic eu cu protestul spontan, asta inseamna ca inca mai sunte-ti uniti, sa stiti un lucru, si va spun din propriia experienta, daca nu bate-ti fierul acum pana e cald, nu o sa mai aveti sansa asta, si zic sa profitati de ea,
    il vad pe d-l Vasi, spunand ca industria auto e jalnica, e JALNICA pt ca asa ne-o prezinta domni directori si patronatul, credeti-ma,,
    fiti uniti si dati cu pumnul in masa, si daca d-l Vasi poate trai cu un salariu de 2600 ron, in contextul in care benzina e 1,4 euro, e problema lui, adica noi romani sa supravietuim cu salarii de 30-40% din salariul uniuni europene, in contextul in care muncim si mai mult..
    acum e momentul sa dati cu pumnul in masa, si nu va lasati, si sunt convins ca 80 % din romani sunt alaturi de voi, cum ati facut voi asa ar trebui sa faca toti salariatii din romania
    bafta si nu va lasati
    16 25
  • De ce pe pagina principala imi arata 7 comentarii (inclusiv al meu), iar cand deschid sunt doar 4?
    0 7
  • @BaditzaEx
    Un contract colectiv de munca stiu ca se negociaza intre partonat si reprezentantii muncitorilor, in cazul de fata sindicatul. Drept urmare, patronatul nu poate veni cu contractul gata facut sa-l bage pe gat muncitorilor. Asadar, reprezentantii sindicatului probabil si-au luat spaga, au semnat ca primarii si restul duca-se. Asa o fi?
    10 0
  • - sa batem cu pumnul in masa - tipic romanesc, Numai la mitingurile noastre se aude "HUOOOO...HOTIII...."
    - cat e fierul cald - e criza in toata lumea buna...mai iesiti afara sa vedeti cum muncitorii din vest merg acasa cu "aia" in mana
    - muncim mai mult - serios? de cand? probabil din anii '60-'80 cand erau 3 schimburi si orice pierde-vara era dus la munca cu militia (si nici macar nu era un lucru rau).

    mult "respect"
    25 12
  • Ma lasi cu sefii de sindicate...! Sunt cei mai mari mafioti... numai interesele angajatilor nu urmaresc ei...
    Industria auto este JALNICA domnu' florin, NU pentru ca asta spune patronatul, ci pentru ca asta spun cifrele de vanzari si starea globala a economiei.
    Eu sunt fan Dacia si i-as sustine cu toata ardoarea pe angajatii Dacia daca as vedea o nedreptate comisa impotriva lor. Dar nu este asa. Nu poti sa ceri salariul mediu al Uniunii Europene, cand tara ta e la coada clasamentului dpdv economic si al infrastyructurii. Ca sa dai, trebuie sa oferi. Asa ca injurati guvernantii din ultimii 23 de ani.
    Oricum la Dacia in Romania sunt salarii mai mari decat la fabrica Dacia din Maroc.

    PS:
    Stiati ca la o reprezentanta Dacia f importanta din retea, un consilier comercial cu experienta vinde pana in 10 masini, in conditiile in care inainte de criza, vindea 60-70 lejer, pe langa alti 10 colegi cu vanzari asemanatoare ? Ai idee cati consilieri s-au dat afara in prezent ?
    Stiati ca acest consilier comercial Dacia castiga acum 8-10 milioane ? Ah, dar va doare in c*r de ei, am uitat... Ei sunt la privat, pe cand voi sunteti la o mare companie unde puteti emite pretentii cand aveti chef. Sunt totusi sunt colegi din retea... sunt oamenii care se chinuie sa va vanda masinile...Oameni cu familii la fel ca si voi.

    Imi place corectitudinea si o duc pana in panzele albe daca e cazul.
    35 1
  • Oare poporul chinez nu se simte umilit de exploatatorii capitalisti care deschid acolo fabrica dupa fabrica (asa cum se simt muncitorii romani)?

    A! Am uitat! Poporul roman are pretentii europene, pretentii emise de pe plantatie (de bananieri).

    Apreciez f. mult Renault ptr. ce a facut la Dacia, ma bucur f. mult ptr Dacia si parerea mea ar fi sa nu muscam mana care ne hraneste, daca intelegeti!
    22 11
  • @ @BaditzaEx
    Stimabile anonim, eu cred ca ai ramas blocat in epoca ceausista.
    Ierarhizarea valorilor sociale??? Eu cred ca dumneata ai uitat ce s-a inamplat, teoretic, in decembrie '89. Ca a fost revolutie, ca a fost lovitura de stat, ca a fost puci kaghebist, momentul a marcat trecerea acestui sens giratoriu de tara la capitalism. Teoretic.
    Asta inseamna sa ne debarasam de ideologiile egalitariste, sa scoatem ce-i mai bun din fiecare si sa intram intr-o concurenta constructiva. Numai ca noi am esuat in demersul asta ca popor, tot ne credem indreptatiti sa castigam bani conform unei "ierarhii sociale", fara sa mai conteze priceperea, calitatea, ambitia.
    Doctorii si profesorii iau salarii mici in comparatie pentru ca statul, ca entitate mangeriala, a esuat, si nu e in stare sa se reorganizeze. Asta inseamna ca e anormal ca acesti oameni sa aiba salarii mici, nu ca e normal ca muncitorii de la Dacia sa aiba salarii mai mici, ca si-asa le au prea mari. Comparatia dumitale e din start gresita si se aliniaza conceptului romanesc "sa moara si capra vecinului".
    Atata timp cat este o entitate privata si lucratorii au, prin lege, puterea de a negocia un contract colectiv, pot avea salariile cat vor ei, bineinteles, cu acordul angajatorului, si nu cred ca este dreptul nimanui din afara sa judece sau sa compare cu alte remuneratii din alte domenii.
    Si stati voi linistiti, ca nu pleaca nici un Renault de la nici o Dacie, ei stiu bine ce beneficii au construind aici.
    17 12
  • Marocul isi freaca mainile!
    9 8
  • Cristian
    Oprirea spontana a lucrului la Dacia e datorata atat de lipsa de transparenta a negocierii contractului de munca dintre sindicat si administratie (in nici un caz de cresterile salariale, care vor fi... in ninus comparativ cu majorarile primate in anii trecuti), dar mai cu seama din cauza ''sclaviei'' la care suntem supusi in fiecare zi; Si aici tin sa amintesc: un program de austeritate de nemaginat al tuturor cheltuielilor, incercarea administratiei de a ne obliga sa recuperam in weekend-urile din cursul anului a lipsei de comenzi pentru sectoare in care temporar nu este activitate, si in cauza disparitia platii orelor suplimeltatere, intimidarea si pedepsirea acelora care au curaj sa vorbeasca liber sefului - oprirea spontana a lucrului este obrazul aratat de muncitorui catre aministratia care ne trateaza cu dispret!
    12 10
  • Da, si eu sunt de acord cu Vasi. Pe de alta parte imi amintesc de grevele celor de la PSA de anul trecut, inclusiv la Salonul de la Geneva. Nimeni nu a facut scandal, au protestat ce au protestat omeneste, dupa care si-au vazut de munca.
    Cand Dacia vindea foarte bine si angajatii aveau prime (si ce prime!) atunci toti erau multumiti si intindeau covorul rosu cand veneau oficialitatile de la Renault in vizita la Pitesti. Acum, cand vanzarile sunt mai slabe, si nu doar la Dacia, se arunca cu pietre. Lasa-i sa bata cu pumnul in masa si apoi sa bata cu pumnul in masa si cei de la Renault.
    Am un prieten care este medic neurochirurg la un mare spital de la noi. Castiga pe luna jumatate din cat castiga muncitorii de la Dacia, iar omul ala face operatii pe creier. Asta e rasplata pentru anii de facultate si master in care a invatat meserie de i-au sarit capacele. Uneori imi este si rusine sa vorbesc cu el despre asta, pentru ca si meseria mea e drept ca inseamna si responsabilitati, insa nu la fel de grave si mari ca ale lui. Si cu toate astea salariul meu e mult mai mare.
    In timpul crizei din State din anii '30, cand si Ford a avut probleme foarte nasoale, cei din conducere le-au explicat angajatilor ca situatia nu e tocmai buna, ca va mai dura cativa ani buni si cine vrea sa plece... poate sa plece, nimeni nu se supara. Ei bine, din cele cateva mii care lucrau pe atunci la Ford, foarte putin au parasit compania la greu. Ma intreb oare daca cei de la Pitesti ar proceda la fel. Pentru ca sa si recunoastem, Renault a avut grija ca si angajatilor sa le fie bine. Oare cum ar reactina angajatii de la Dacia daca Renault ar ajunge in situatia actuala a celor de la PSA? Sau ar pati ce a patit Fiat prin 2000-2001.
    Acum ca nu sunt in Romania salariile la fel ca in Franta... scuzati-ma, dar nici Romania nu se compara cu Franta si nici masinile ultimul tip cu romb pe capota concepute sa se bata cu greii industriei auto nu sunt proiectate in Romania.
    18 4
  • sadasd
    ATAT SE PLANG SA NU UITAM CA SALARIUL MEDIU ESTE DE PESTE 2000 RON LA DACIA, sa mearga ei la PETROSANI sa vada ce salarii primesc acolo, sau in alte zone unde daca castigi 1000 esti FOARTE FERICIT.
    TINETI-O TOT ASA CA POATE PLEACA FRANCEZII CU TOTUL DE LA NOI SI SE DUC IN MAROC SA VA VAD ATUNCI !
    POPOR DE NEMULTUMITI !!
    8 6
  • Vasilica
    Daca stirea este adevarata cum ca si azi isi continua grava imi pare nespus de bine, asta ca sa le fie nasol si francezilor ca si asa imi provoaca o scarba de neimaginat.

    @LauCalin Daca este adevarat ce spui acel prieten al tau trebuie sa mearga el la un doctor(tot de cap) deoarece la ce specialist este nu are ce cauta in tara asta de rahat merita ceva mai bun.
    7 14
  • diferenta este ca la noi preturile sunt la piata europei chiar mai mari dar salariile sunt cu mult sub realitate. la noi painea este mai ieftina si cam atat. in afara serviciile sunt foarte scumpe la noi mult mai ieftine. statul cheltuie bani fara cap si asta e marea problema muncesti astazi pe 2000ron maine nu mai ai munca primesti 500 somaj nu ca nu are ponta bani de costum hugo boss
    3 7
  • Pai na, unii dintre noi mai traiesc cu speranta ca in tara asta, daca ai o facultate pe care o termini cu note foarte bune, poti sa faci ceva.
    Stai linistit, in cel mult 2 ani va pleca in Anglia sau America. Desi nemtii inca ii mai fac propuneri. Doar ca, din cate am inteles de la el, pe specialitatea lui, in Anglia sunt cele mai bune clinici din Europa, iar in State ar fi printre cele mai bune din lume. De-asta vrea intr-una din cele doua.
    6 1
  • Sa se ia la puricat toate licitatiile statului si afacerile cu Tva! daca se va face asta iti zic ca in 2-3 ani dupa ce se confisca tot suntem mai bine ca nemtii! iar firmele ce platesc la negru la fel puscarie frate!
    4 3
  • Au printre cele mai mari salarii din Romania, au ore suplimentare platite dublu, prime ... si fac greva ca de ce sunt controlati la poarta si de ce li se pune fiola : DE CE NU NE LASATI SA FURAM SI UN INJECTOR? DE NU PUTEM BEA UN PAHAREL DE DIMINEATA,,,,,,,,,, PENIBILI
    11 5
  • Asta cu 2.600 ron mult decat castiga un roman obisnuit zici ca e boc cu ipad ca oricare roman! 2.600 ron pe cartea de munca inseamna 1.700 ron sa traiesti tu cu 1.700 ron sa ai familie si sa vrei sa-ti ajuti copiii la ceva. Nu mai zic de tinerii care vor sa aibe si ei o casa face taticu imprumut pe 35 de ani ca asa e la noi.
    5 10
  • Majoritatea parerilor sunt impotriva grevei muncitorilor. E si normal cu cele 2 informatii lansate: 2600 salariu mediu, 25% cerere de marire. Asta inseamna lipsa de PR a sidicatului si a protestatarilor. De fapt media salariala e umflata mult de personalul TESA (chiar daca e in numar mai mic), cel care si primeste adevaratele prime de obiectiv prin asuprirea muncitorimii prin tratamente nu foarte ortodoxe. Intradevar salariile muncitorilor sunt frumoase se invart pe la 2000 RON net cu schimbul 3, sambete si duminici lucrate (cam 4-5 zile suplimentare pe luna daca ai noroc). O parte din cei care scriu commenturi aici, inclusiv eu, sunt oameni care au munca de birou si care cred ca un muncitor fara scoala pierde vremea pe net vreo 8 ore pe la Dacia si incaseaza 2600 RON. Munca in uzina pe banda de montaj de exemplu e a naibii de grea cu o singura pauza de odihna de 10 min in afara de cea de pranz, in timp ce banda merge cu o cadenta spre limita superioara care nu-ti permite o clipa de odihna pt ca pierzi sirul. Asta inseamna eficienta pentru companie dar amar si jale pentru muncitori. Oricum oamenii spera ca in fiecare an la un 200 RON marire care si aia vine in 2 transe (mai si septembrie). Si inca o chestie: sindicalistii s-au desolidarizat cu cei ramasi in greva. Cand oamenii intra dezorganizati in greva de capul lor inseamna ca liderii sindicatelor au esuat in menirea lor si nu mai sunt reprezentative pentru cei care i-au ales.
    7 10
  • sunteti bugetari cu toti platiti din inpozitele noastre habar nu aveti ca la dacia se munceste ca in mina si suntem tratati precum sclavi la noi acasa si salariile sunt foarte mici in raport cu volumul de munca prestat iar fata de un muncitor din franta sau spania care nu are randamentul unui muncitor roman sunt penibile si raportul muncitor sef este de 50 la 50 informativa tampitilor mai bine
    5 7
  • Salariul mediu la Dacia nu e 2600 ci 2100 ron. Oamenii cer o marire de 25% la salariul minim, adica 500 ron, brut. Se ofera 5%, tot la salariul minim adica, 100 ron brut. Oamanii aia produc o masina in fiecare minut, se munceste. E bataie de joc! Tot vad pe aici ca ar trebui ca angajatii sa tina capul plecat!Pt ce sa faca asta? Ei muncesc si e dreptul lor!Vanzarile Dacia au scapat din rahat Renault in Europa si nu numai!E normal ca oamenii care au muncit pt asta sa isi primeasca drepturile!
    6 14
  • @salar
    Vanzarile dacia au scapat din rahat Renault si se bazeaza din ce in ce mai mult pe asta dar ei aveau pretentii de premium, cand ei in afara de Dacia se mai bazeaza pe twingo, Clio si Megane in principal, in rest cam praf. Eu zic sa le acorde cei 25% ca nu-i mare lucru, pentru ca o zi de intrerupere a a productiei aduce pierderi de zeci de milioane, daca ar fi cateva saptamani deja ar fi enorm.
    8 20
  • @Salar, imi dau seama ca este mult de munca, imi dau seama ca salariatii nu de drag fac greva. Nici mie nu-mi place de multe ori ce se intampla la mine la serviciu. dar e simplu... iti convine, e bine si ne intelegem. Nu-ti convine... imi pare rau, eu atat pot sa-ti ofer, du-te sa-ti dea altul mai mult pe munca mai putina. Angajatii nu vor sa inteleaga ca vanzarile din Europa sunt la nivelul anilor '90. Cat timp Dacia a sfidat criza cu o masina low cost atunci nici un angajat nu a fost nemultumit.
    Ce nu vor sa inteleaga angajatii este ca la nivel european doar VAG nu a avut astfel de probleme. Voi credeti ca, de exemplu la uzinele GM e usor sa lucrezi la banda de montaj? Dar cu toate asta, desi GM a avut probleme foarte mari cu banii in timpul crizei, eu nu am auzit sa fi fost vreo greva.
    Si oare muncitorii care lucreaza la banda de montaj, la Dacia, ce pregatire au ei in domeniul asta? Au vreo facultate de mecanica? Nu, au facut niste cursuri ca sa vezi, pe banii lui Renault cand a venit in Romania si a modernizat fabrica. Atunci oare de ce nu s-au revoltat cei de la Renault din Franta, Anglia sau Spania ca se baga bani in uzina de la noi?
    Daca nu va convine... imi pare foarte rau sa o spun, depuneti-va CV-urile la Ford, la Craiova. Sau daca nu, in Ungaria la Mercedes sau la Suzuki., ca poate la aia e mai bine. Pentru ca un om care e stapan, isi cunoaste foarte bine meseria si are si o diploma in domeniu, nu cred ca moare de foame. Dar uneori orgoliul de roman e mai presus de orice.
    Uzinele VW dupa al doilea Razboi Mondial au fost facute praf. Iar muncitorii de acolo nu au comentat nimic, au tras de le-au sarit capacele pe un salariu de mizerie si nu au comentat. Si uite unde e acum VW.
    12 4
  • bai fratilor ,eu lucrez la DACIA, si sa stiti ca salariu mediu de 2600 RON cum se vehiculeaza ,este inclus cu toate primele care se dau intr-un an.Daca nu lucrezi nicio sambata pe luna iei in jur de 1800 de roni pe luna in cazul in care lucrezi 2 saptamani de sch 3.Voi stiti bugetarilor ce inseamna sch 3 in DACIA sa faci o masina LA 40 SEC?? Te duci acasa dimineata la 8 si te mai trezesti seara la 8 rupt de oase.Eu nu zic ca nu este cat de cat bn dar iti mai pui si sanatatea inainte.Muncesti zece ani si tragi pe dreapta.In MAROC se fac cam 200 de masini pe zi daia au si salarii mai mici ,si noi cand faceam 200 pe zi aveam cam 1000-1200 ron pe luna . Oricum salariatii DACIA au cerut 25% dar stiau ca nu se vor acorda acest procent.Apropo la metrou stiti ce salarii sint? La tarom stiti ce salarii sint?Sint multe firme private care merg pe profit bineinteles care dau salarii de peste 4000 de ron asa ca sa nu mai vb de DACIA ca nu sint ei pe primul loc la salarii.
    9 10
  • Pai ca la brutarie, cum iese o paine coapta de la cuptor asa iese si Dacia de pe banda, 40 de secunde mi se pare record mondial, mai putin de 2-3 minute n-am mai auzit, oare strag chiat toate suruburile?
    9 18
  • ofensiva reno
    Sa vina Alpine cu preturi de Infiniti, o sa duduie vanzarile:)), mai degraba sa faca o dacie sport ca vor avea succes mult mai mare.
    5 29
  • Cel mai trist, este faptul ca, din toate comentariile care au fost postate la acest articol reiese lipsa de solidaritate a noastra, a romanilor, suntem unii impotriva celorlalti, nu este o doar diferenta de opinii, de parca nu am fi toti aceeasi oameni care se lupta cu acelasi sistem si infrunta aceleasi probleme in dorinta de a avea cu totii un trai mai bun.

    Unii dintre noi nu mai gandesc logic deloc si in nici un caz in perspectiva - principiul "sa moara capra vecinului" e rege la noi.

    Romanii muncesc mai putin ca strainii???? Cum asa?
    Suntem atatia romani care stam cu orele peste program fara sa fim platiti, atatia romani care lucreaza ca niste sclavi, atatia romani carora li se incalca drepturile [din pacate tot de alti romani], atat de multi suntem cei care au tot cele 21 de zile de concediu nu ca in alte tari EU, suntem atat de multi celor care ni se reproseaza ca muncim mult si prost cu toate ca noi nu avem nici o putere de decizie si trebuie sa suportam cate 5 sefi incompetenti la 5 subordonati [sclavi], sa mai amintesc de atatia romani din strainatate care muncesc in calitate de cetateni de rang 2 si exemplele pot continua.

    Nu mai credeti toate aberatiile si tampeniile care se prezinta la stiri, nu uitati ca stirile trebuie sa fie senzationale. Mi-au trecut prin mana destule adeverinte de venit ale angajatilor Dacia, Metrorex, functionari publici si realitatea este DIFERITA de ce se prezinta la stiri si diverse emisiuni informative. Veniturile reale de care beneficieaza majoritatea ,nu cei putini care s-au instalat in functii pe relatii etc, sunt mai mici si nu au caracter permanent.

    Iar daca tu, angajatule Dacia [calificat sau nu], castigi mai mult decat mine [facultate + master] atunci BRAVO TIE!!! .......inseamna ca ai reusit cat de cat sa invingi sistemul, ai tot respectul meu!!!
    5 12
  • @Dan, la cat de in rahat e tara asta sa spui totusi merci ca Renault nu a dat afara din Romania si nu a limitat productia, adica salariile nu prea au fost afectate. Din contra. Uita-te inclusiv la cei de la Ford cum au amanat lansarea lui B-Max 2 ani (!) datorita problemelor cu banii pe care le-au avut in State.
    Sunt salarii mari la Tarom si Metrorex... la cine domnu', la mecanicul de la metrou, cel cu salopeta murdara, care lucreaza doar noaptea sa repare magistralele la lumina lanternei? Si revin la vechea intrebare, ce studii are mecanicul ala, ce studii are conductorul de tren de metrou si evident ce studii are pilotul de avion de la Tarom. Nu va convine Romania, mutati-va in tari straine. Ca parca tot mai multi spun cat de greu ne este, iar cand e vorba sa faca ceva in privinta asta aleg metoda cea mai simpla: ii injuram pe sefi, pe guvernanti, pe patroni, facem greve si asteptam sa ne pice bunatatea din cer.
    Daca Renault era un constructor incompetent care isi batea joc de angajatii lui dadea faliment de mult si nu mai ajungea la peste 100 de ani de construit masini.
    Si stai linistit, ca nu doar la Dacia se munceste 12 ore/zi.
    12 2
  • antonny
    @lauCalin .......ce studii are soferul de la RATB ??? incaseaza salariu cu sporuri si vechime cam 3500 ron
    1 6
  • @Mafia, ti-am raspuns cu mare placere. :)
    Iar referirea mea la B-Max am facut-o gandindu-ma la Romania.
    In rest, sunt total de acord cu tine.
    7 0
  • Ca de obicei mai sunt tarani prosti si copii acneici in mintea carora Dacia = Renault si automat orice produs asociat cu ei. Ei bine, nu-i asa mascaricilor.
    12 1
  • no name
    A T E N T I E, rusine sa le fie celor care au decis sa se ajunga la aceasta situatie,NU ESTE CORECT PENTRU ROMANIA alti sa faca greva pentru salarii de peste 2000 lei, iar altii sa munceasca poate in conditii si mai grele pentru 800 lei, ma refer la cei din alte zone ale Tari, nu din Muntenia.si asa la Dacia se angajeaza la greu pe "Cunostinte"-ma refer la parte materiala, nu conteaza ce calificare ai ce studii ai , ai ceva de dat si intri la Dacia.
    eu propun nemultumitilor sa li se ia darul, cui nu-i comvine salariul actual sa plece acasa, sau cel mai bine ar fii ca Dacia sa faca o restructurare in masa sa-i elimine pe nemultumiti dupa acare sa angajeze persoane cu dorinta de munca, care stie sa pretuiasca cu adevarat banul in aceasta perioada dificila pentru Romania.
    la ora actuala salariul minim al unui angajat din Dacia este aproximativ 2000 lei excluzind prime, sporuri etc,
    cu acesti bani sunt foarte multe familii in Tara care traiesc 2-3 luni de zile.
    ARGESUL FARA DACIA IN 3 ANI VA FII O ZONA MOARTA , UN FEL DE VEST SALBATIC UNDE OAMENII SE VOR MINCA INTRE EI.
    6 4
  • Vasilica
    Multi cretini cred ca principala problema a rahatului asta sa o numesc tara este DACIA si angajatii sai nu ticalosii astia care ne fura.
    2 8
  • Ok, inteleg ca munciti din greu si ca gradul de automatizare e redus, dar ar trebui sa luati in calcul mai multi factori si sa priviti jumatatea plina a paharului.
    Europa trece printr-o perioada economica dificila, iar voi sunteti corect si realist platiti in actualul context auto sau in comparatie cu alte fabrici de automobile. Bucurati-va ca aveti un loc de munca, in situatia in care rata somajului a crescut mult.
    De foame nu muriti, sa fim sinceri. Ca nu va permiteti alte placeri, asta-i altceva. Aveti de asemenea un nume cu greutate sa-l puneti pe CV - Automobile Dacia - in cazul in care va hotarati sa plecati. Eu zic totusi sa indurati si sa ajutati uzina sa treaca prin momentele grele. Nu sunteti singurii supusi stresului.

    NU totusi de acord cu cateva idei preconcepute/ mituri prezentate aici:

    1. Renault nu va pleaca din Romania. Au aici investitii de peste 2 miliarde de euro, exista o traditie industriala, mana de lucru COMPETITIVA (sper sa ramana asa), multi furnizori locali si pozitionare geografica excelenta. Pentru a dezvolta in continuare ideea de succes numita Dacia, conditii similare sunt f greu de gasit, daca nu imposibil.
    2. Nu Dacia tine Renault, ci Renault tine Dacia. Ca Dacia e un activ, nu un pasiv, asta-i altceva. Pe 2012, profitul net al Grupului Renault a fost de 1.77 miliarde euro, din care Dacia a participat cu ~75 milioane de euro, in crestere fata de anul precedent, dar in scadere fata de anul de gratie 2007, cand era boom-ul economic si a afisat peste 130 milioane euro profit. Daca asta inseamna ca Dacia a scos din rahat Renault , cum sustin unii, atunci eu traiesc intr-o realitate paralela in care matematica cunoscuta de mine si regulile bunului simt nu se mai aplica!
    25 6
  • Doamne, cat comunism a ramas in sangele poporului asta! De-asta nici n-o sa ne adaptam vreodata la principiile unei piete libere, concurentiale. Din cauza celor incapabili, si restul trebuie sa sufere, sa fim "egali". Mai grav e ca gandirea asta a fost insuflata si tinerilor de catre parintii lor. N-o sa ajungem nicaieri.
    In loc sa ne solidarizam cu niste oameni care-si cer minimumul de drepturi, noi le dam in cap. Ca sa stam cuminti, sa nu plece "francezu" din tara. O natie de slugoi, asta suntem. Le pupate picioarele si le multumiti ca va mai arunca cate o ciosvarta putrezita. Saru-mana, conasule! Sa traiesti, boierule!
    In Fanta sindicalista, se munceste 7 ore pe zi, sunt platiti regeste si sunt bine mersi. Sufera si ei in urma crizei, insa mult mai putin decat italienii sufocati de ore suplimentare si costuri enorme ale vietii sau chiar decat nemtii ingropati de taxe.
    La noi, au vazut astia de-afara cat de dezbinati suntem si de-aia ne si trateaza execrabil. Nici nu trebuie sa se chinuie, a fost suficient ca guvernul sa pastreze salarii de mizerie la stat si se rezolva orice minima pretentie prin dictonul "sa moara capra vecinului".
    Era un banc care ne defineste: in iad, la cazanul cu americani, paznici, la ala cu rusi, paznici, la ala cu romani, nimeni. De ce? Au grija ei sa se traga inapoi daca scoate cineva capul.
    5 10
  • Conform unora de aici
    Franta=Romania=Renault=Dacia=Alpine

    Treziti-va la realitate!

    Nu suntem in Franta, iar Renault nu e acelasi lucru cu statul roman!
    10 1
  • Dacia nu a scos din rahat propriu-zis pe Renault, dar Dacia i-a ajutat sa ramana pe plus ca si procente la vanzarile generale, altfel aveau scaderi importante.
    @dan
    comunist esti tu daca lauzi sindicatele din Franta si socialistii de acolo, ti se pare ca merge din bine in mai bine cu 7 ore munca pe zi si competivitate din ce in ce mai mica? daca da, doar ti se pare.
    4 10
  • Daca esti unul si acelasi cu Salar sau @salar, inseamna ca o dai la intors. Daca nu, asta-i cu totul alta idee si e mai apropiata de adevar.
    9 1
  • ofensiva renault
    @Vasi
    Eu am fost mai sus, vroiam sa spun ca daca ramai pe plus datorita unei marci low-cost, poate vor intelege unii fani renault s-o lase balta cu pretentiile de premium la aceasta marca, nu este de ei, sa lase in seama Infiniti, marca lui Nissan, cand ai -40% scaderi la Laguna si aproape -30% la Latitude, marele pseudo-premium, ultimul find un model mai nou decat Laguna, eu zic ca spune totul asta.
    4 12
  • Ce scrii tu e o mica frustrare personala legata de fanii Renault care NU au sustinut niciodata ca Renault - ca un marca de Volum - ar avea pretentii premium. Nici Renault, nici fanii sai nu au afirmat ca Latitude ar fi model premium, ci doar un model complementar Lagunei. Cunosc bine chestiunea si nu-mi plac situatiile cosmetizate.
    Ah ca intentioneaza sa intre pe noi segmente cu pretentii sau ca vor sa creeze un brand premium distinct -Alpine - asta-i cu totul altceva. Dar nu are legatura cu articulul de fata.
    19 0
  • @Dan, nu trebuie sa pupi in fund pe nimeni. Frate, Europa e in criza cu vanzarile de masini (asta e un lucru pe care cei care lucreaza la Dacia nu vor sa-l inteleaga), dupa ceva timp asta a inceput sa se simta si la Dacia, Renault si-a luat niste masuri de precautie (ai fi vrut sa ramana productia la fel de mare ca in 2007, sa se puna praful pe masini in showroom ca vanzarile sunt mai slabe si eventual sa va mareasca salariile? ceva parca nu se leaga, nu crezi?)
    Asa cum am mai spus, la Craiova lansarea lui B-Max a fost amanata cativa ani, Fiat si Peugeot au unele dintre cele mai slabe compacte de pe piata, Bravo respectiv 308. Crezi tu ca Fiat si Peugeot nu sunt constienti de asta? Dar nu sunt bani in momentul asta pentru inlocuitori. La fel e si cazul lui Opel Corsa. Ce vreau sa spun este ca nu conteaza ca vorbim de Italia, Franta sau Germania, criza este peste tot. Toti o simtim, putini insa o intelegem.

    Da, imi dau seama ca si muncitorilor le este greu, dar nu sunt singurii. Mie in 2008 mi-au taiat 30% din salariu si am ramas fara bonuri de masa, in conditiile in care plateam chirie 200 de euro si aveam in mana 1800 de lei, iar euro era 4,6 lei. Insa ni s-a spus ca sunt vremuri grele, ca trebuie sa ne vedem de munca si lucrurile in 3-4 isi vor reveni la normal. Ei bine am revenit la vechiul salariu de-abea anul trecut si am avut parte si de niste mariri, insa bonurile de masa din vara e posibil sa ni se dea. Crezi tu ca era mai bine sa plec cand mi-au taiat salariul si am inceput sa muncesc mai mult si mai greu sau sa raman si sa tragem toti tare cativa ani? Asa e si in cazul angajatilor de la Dacia.
    Deci faptul ca injuri conducerea in conditiile in care aveti cele mai mari salarii din Pitesti, si sa fim cinstiti 2000 de lei intr-un oras ca Pitestiul nu e de lepadat, mi se pare o lipsa de bun simt fata de noi, ceilalti.
    12 2
  • @Antonny, esti tu convins ca un sofer pe ratb are 3500 de lei? Intamplarea face ca am o ruda care lucreaza la ratb si nu e deloc asa. Cei cu vechime (de peste 15 ani) au undeva intre 2500-3000 de lei cu tot cu prime, sporuri sau bonuri. Dar cu toate astea 2500 de lei in Bucuresti nu se compara cu 2500 de lei in Pitesti.
    10 1
  • @Vasi
    Ok, este suficient sa te uiti pe multe comentarii de la anumite articole si-o sa vezi ca unii fani Renault CHIAR ASTA sustineau, istoria ii obliga sa revina la premium, vel satis nu s-a vandut prost si mai era si mai frumos decat C6 si asa mai departe, eu zic ca unii chiar credeau asta, mai ales ca era vorba de un viitor model premium facut pe platforma de mercedes, cum sa spui ca fanii NU au zis niciodata asta daca chiar au zis?:)) .De acord, nu are legatura cu subiectul, dar au fost prea multe comentarii cretine si de 2 lei de la alde @semtexuri si carlosi si realitati ale zilei, toti astia useri adica, si este frumos sa se vada realitatea, adica Renault se bazeaza din ce in ce mai mult pe un brand low-cost, prea mult rahat au mancat, cu fiecare esec si la clasa medie a lui renault o sa rad de ei pt ca erau prea smecheri, prea pusi pe jigniri ( unii chiar lucrau la renault), unde sunteti frumuseilor, -40 % Laguna pe 2012, -30 % Latitudine pe Europa, veniti cu vrajeala, va mai tine? Nu e o frustrare, e o satisfactie pentru niste persoane care au jignit aiurea.
    4 16
  • @LauCalin
    Eu, unul, m-am saturat de prosteala asta cu "e criza, asta e strangem randurile". Le strangem de aproape 5 ani si nimic nu s-a schimbat in bine, ba din contra, e din ce in ce mai rau. Si de unde a plecat criza asta, de la oamenii de rand? De la cei care isi vad de treaba? N-a plecat de la faptul ca insasi cei care ne cer azi sa strangem randurile au fost zero barat ca manageri? Intr-o firma normala, cand strategia manageriala scartaie, ii iei la raspundere pe manageri in primul rand, nu pe muncitori. Ce vina au muncitorii ca managerul e praf?
    Ceea ce se intampla acum, in general, frizeaza penibilul. Ipocrizia depaseste cotele de bun simt de ceva vreme, si ce este mai grav, sunt oameni care chiar sunt de acord cu toate masurile astea aberante.
    Cum poti crede, om cu minte adulta, ca iesi din criza daca tai din banii oamenilor? Cum sa mergi inapoi pe crestere din nimic? Cum sa ingrasi gaina dandu-i mai putin porumb? Ce faci, o pui la dieta si o rogi frumos sa se ingrase din aer ca asta e, e criza?
    Asa si la Dacia. Oamenilor li s-au taiat niste drepturi si au fost reprezentati defectuos la negociere. Ceri 25% ca sa ai de unde cobori, nu intri cu un nivel si iesi cu mai putin decat ai intrat doar pentru ca, vb cuiva, salariul lui Ghosn sa nu sufere. Asta e magarie, si-si pot permite atitudinea asta DOAR in Romania, pt ca stiu ca suntem niste blegi si usor de prostit sau manipulat. De asta si fura companiile straine de la noi cu sacii, pt ca stiu ca se poate. Flutura cu cateva sute de mii de euro pe la nasul cu trebuie, si mai departe isi vad de treaba. Asa am ajuns sa platim facturi, ca tara exportatoare net de energie, mai mari decat una stearpa. De teama sa nu plece "francezu" si pt ca nu stiu ce ageamiu ajuns la putere pus de unii care s-au bucurat la o sacosa vrea sa se laude cu nu stiu ce vila sau masina.
    In schimb, la ei nu-si permit asa ceva, pt ca francezul de rand stie ce drepturi tb sa aiba in limita bunului simt, si stie sa isi impuna punctul de vedere.
    Adevarul doare, si de-aia si primesc voturi negative. Sa doara!
    Au ajuns minoritatile la noi in tara sa ameninte un copil ca poarta insemne nationale. Asa ne trebuie!!!
    4 12
  • Ce prosteala mah? Ce sa faci daca nu se vand masini? Sa aduci cu forta oameni in showroom? Pentru stimularea consumului sunt necesare masuri macroeconomice, care nu tin de niciun manager de la Dacia sau Renault.
    12 0
  • Dan, azi s-a declarat oficial ca Opel va inchide uzina din Bochum pentru ca este pe pierdere de ani buni. Deci Opel a venit cu o propunere, muncitorii au zis nu, iar Opel a spus la revedere. Ghici tu cine a avut de pierdut in treaba asta, compania Opel sau muncitorii?
    Renault a avut grija ca uzina de la noi sa mearga bine, pe plus. Construieste la noi niste masini care se cer. DAR problema este ca nu se mai cer la fel de mult ca in anii trecuti. Si stai calm, ca nu va dura la infinit. Se vor gasi solutii in cazul in care, doamne fereste, Dacia ar avea pierderi serioase. Intelegi ideea? Oricum Renault nu va pleca din Romania, nu se pune problema asa. Pentru ca asa cum Renault are nevoie de Romania si Romania are nevoie de Renault. O alta chestie este modul cum a fost negociat contractul dintre statul roman si Renault acum aproape 15 ani, cand statul romand le-a oferit foarte multe facilitati. Si apropo, acum 3-4 ani cand vanzarile mergeau bine inclusiv prin programul Rabla, o contributie majora l-au avut si cei de la Renault atunci cand s-a stabilit modul de acordare al tichetelor. Atunci a fost bine, nu? Ca vanzarile mergeau de nu mai facea fata uzina.
    Oricum nu cred ca mai are rost sa-ti mai explic ceva. Daca tu zici ca de 5 ani nu s-a schimbat nimic... Intelege ca de 5 ani vanzarile de masini noi in Europa au scazut de la an la an, in conditiile in care au fost foarte putini care au sfidat criza, inclusiv Dacia.
    Si apropo, nu cred ca esti in masura sa te legi de Carlos Ghosn. Daca acest individ impreuna cu inca 3-4 capete luminate nu ar fi luat decizia de a construi o masina low cost in Romania, jumatate din angajatii actuali de la Dacia adunau acum capsuni in Spania, erau soferi pe curse internationale sau aveau grija de mosi si babe in Italia. Deci da, mi se pare firesc ca el si echipa lui sa fie milionari in euro. Merita.
    Si inca ceva: NU Dacia a scos Renault din criza. Intereseaza-te cate masini a vandut Renault in 2011 si cate din ele au fost Dacia. Dupa care sa le spui asta si colegilor de la uzina.
    11 0
  • @LauCalin

    Foarte elocvent comentariul ! E una din RARELE ocazii cand sunt de acord cu tine. Incredibil :))
    10 1
  • sef UEL in DACIA
    Acord total cu dan si as mai completa ceva pentru cei care invidiaza salariatii Dacia - Stiati ca in Dacia se munceste pana la epuizare totala
    ,chiar pana la deces?-Stiati ca in Dacia exista salariati cu grave probleme de sanatate cauzate de stresul psihic de la locul de munca?
    In aceste conditii 2000 de lei nu inseamna mare lucru.Si as mai vrea sa va spun ca au fost sute de viteji care s-au angajat si dupa 2 zile au spus ca aici nu stau nici pe 5000 de lei.
    2 8
  • @sef UEL
    Mi se par chestiuni destul de grave. Sa inteleg ca a decedat cineva la locul de munca? Eu n-am auzit de asemenea precedent la Dacia. Chiar si asa. Sa inteleg ca banii rezolva totul. Adica 25% in plus la salariu ar elimina riscul de deces si stresul psihic cu daune permanente? Imi pare o ipocrizie. Nu va tine nimeni fortat. Sunt sigur ca puteti supravietui castigand dintr-un job cu mai putin stres.
    8 1
  • AndreiRN
    Incet asamblarea se va muta in alta locatie si vor ramane acolo doar subasamble.
    Eu personal nu as avea incredere in calitatea masinilor produse de acum incolo la Mioveni.
    0 10
  • Noi avem o vorba "Copilul care nu plange, nu i se da tata" Cred ca adevarul este pe la mijloc:
    1. Daca iei gama Logan + Logan cu sigla Renault +la fel Duster facute in toata lumea cred ca reprezinta minim 35% din vanzarile Renault => gama Logan+Duster a facut ca Renault sa nu fie in faliment. DACA noua gama are succes, era perioda optima de greva, nu trebuie comparat cu ce sa intampla la Opel
    2. Uzina din Maroc, eu am fost in concediu in Maroc, daca iesi din zona turistica te bucuri ca traiesti in Romania, nu cred ca o uzina noua (nu stiu cred ca are 2ani) e operationala 100% dar in 2-3 ani, nu se mai stie i-au 2000 de romanasi super calificati din Dacia si ii muta in Maroc si s-a cam terminat povestea (le da un salariu de 1500E si gata). DIN PACATE pentru cei care lucreaza la Dacia exista alte tari unde mana de lucru este mai ieftina si mai grav exportul cred ca este pe undeva la 85%, Romania devine neatractiva
    3. Din ciclul sa moara si capra vecinului: si ce daca au salariu de 2600RON, sa ajute domnul sa ajunga la 10000RON DACA SE POATE, doctorul care castiga mai putin poate sa vina sa lucreze pe linia de montaj daca este nemultumit sau altii care se cred mai intelectuali. Nu am cunostiinte mari de cum se fabrica o masina, dar cred ca nu este simplu atat pt MUNCITORI cat si pt INGINERI, dintr-o uzina care facea cred maxim 100000 masini/an acum fac cam 300000/an cu oameni mult mai putini. Vad ca la Dacia exista inca ruptura intre muncitori (care cred ca sunt de neinlocuit) si TESA (aia care stau toata ziua pe internet)
    1 10
  • Fratilor, eu sint inginer de profesie si lucrez numai cu straini. Stau 6 luni plecat din tara, perioada in care se munceste zilnic, fara weekend sau Craciun, de la 6 dimineata la 6 seara. Repar motoare navale, asa incat temperatura MEDIE in sala masini e de 35 de grade, la un zgomot de peste 100 dB. Avem 12 ore de munca si 12 ore de inchisoare intre 4 pereti. Noroc cu netul asta.
    LauCalin are dreptate. Va plangeti de oase rupte insa v-as ruga sa-i vedeti pe danezi, nemti, olandezi si chiar polonezi cata putere de munca au. Uneori imi e rusine ca ii vad mai puternici si incerc sa tin pasul cu ei sa nu creada ca sintem mai slabi - sint zile, nu foarte des, ce-i drept, cam o data de doua ori pe luna in care stam si 16 ore la munca. Insa am fost educati sa fim puturosi din scoala, cand ni se spunea ca natia romana este cea mai muncitoare din lume (cine a facut scoala pe vremea raposatului stie despre ce vorbesc).
    Odata am navigat cu un echipaj japonez si nu vreti sa stiti cat munceau aia. Noi (toti europenii) am zis ca aia sint nebuni, au munca dusa la paroxism - parca nici asa nu e bine.
    E drept ca si banii sint pe masura. Insa cine imi da mie anii astia inapoi, ani in care copiii mei cresc fara mine. Sau sanatatea, ca tot se plangea unul mai devreme: sa stiti ca intotdeauna se poate si mai rau.
    Dar nu am de ales, pentru ca in tara se stie cum sta treaba.
    Nu uitati ca e criza in toata lumea asta.
    16 1
  • @dan: cand e criza nu se pune problema de ingrasat gainile, ci de scapat de la infometare. Daca ai o cantitate limitata de porumb (ca tot ai dat tu exemplu), atunci o rationalizezi, nu o dai toata deodata caci dupa-aia te uiti la stele cu icoana in mana.
    Daca vrei tu sa stii, criza la venit la sfarsit de 2007 in lume, insa la noi abia in 2009 a inceput sa se simta. Iti spun sincer ca am vazut cu ochii mei ce disperare era atunci, la inceput de 2008, cu o imagine dezolanta de cateva sute de vapoare, fara exagerare, asteptand comenzi in rada.
    16 1
  • Copile, o dai in extreme si arunci cuvinte fara sa ai habar ce se intampla.
    1.Cu sau fara Dacia, Renault nu da faliment. Sa fie clar inteles.
    2. Cu mutarea romanilor in Maroc e iarasi o mare aberatie. Plus de asta, salariile sunt mult mai mici, deci nu poate sa le dea "1500E si gata".
    3.Nu spune nimeni ca nu merita banii astia 2600 RON, problema e ca ei vor mai mult si atunci devine nerealist in contextul auto actual.
    10 1
  • @@xxx
    1. Fara Dacia erau ca PSA, voi astia psedo fani Renault sunteti infatuati
    2. Bai angajat Renault du-te si munceste in Maroc pe salariu mai mic daca esti tare. Sti care este diferenta intre mine si tine, tu zici Oui, chef, iar eu Yes, boss lasa galgara de 2 bani ca va cunosc bine cu bune si rele
    3. Auzi, esti invitat la Dacia sa surubaresti pe 2600RON
    1 10
  • @xxx

    "1. Fara Dacia erau ca PSA, voi astia psedo fani Renault sunteti infatuati"

    Fals!

    Pentru ca manageamentul lui Renault (oricat de revoltati sunteti voi) este mult mai sanatos si mai realist decat al celor de la PSA. Cei de la PSA au facut greseli grave in ultimii 5-6 ani (de exemplu au in continuare masini cel putin la fel de scumpe ca si concurenta, garantie mai mica, posibilitati de finantare mai slabe, un 206 sedan facut sa se bata cu Symbol si care a fost praf si i-a tras mult in jos, un 301 care a venit tarziu si nu este promovat ca lumea, un 308 scump, la fel si 3008... mai vrei?). Daca va mai amintiti, acum 6 ani Peugeot era undeva pe locul 4-5 in Romania si cumulat cu Citroen vindeau mai bine decat Opel sau Ford. Acum Peugeot e undeva pe 10 si Citroen cam pe locul 15. Ganditi-va acum la nivel european ce s-a intamplat si ce pierderi a avut PSA. Plus ca nici aliantele nu mai sunt ca acum 10 ani, cand PSA oferea motoare pentru BMW si Ford. Din start asta a insemnat o piedere de cateva sute de milioane.
    Ei bine Renault a avut grija sa nu se intample asa ceva, sa nu aiba de suferit nici marca, nici compania si bineinteles nici angajatii. Renault nu are imaginea lui VW, nu are o gama la fel de dezvoltata (de exemplu nu are concurent pentru Tuareg sau Phaeton, nu are motoare V8 sau W12 nici pe benzina, nici pe motorina) si cu toate astea cei din conducere au tras cat au putut sa vina cu alte avantaje: pret mai bun, dotari mai multe, fiabilitate tot mai buna si masini pentru toate buzunare, adica au facut din Dacia o marca respectabila si placuta chiar si acasa la nemti. Dacia este o marca foarte apreciata in toata lumea, inclusiv englezii mai conservatori din fire o apreciaza.
    Daca aveau francezii mentalitatea romaneasca (gen facem greva, cerem marire de 25% ca sa ne dea 20%) se duceau dracu de mult. Bine ca ii invatati voi afaceri pe cei de la Renault.
    Si pun pariu pe ce vreti voi ca angajatii Dacia urasc masinile astea. Cand mai vine un Logan cu probleme sau cu rugina spun ceva de genu "ce prost ca si-a cumparat Logan si nu si-a cumparat Golf!"

    Eu chiar nu cred ca la Dacia angajatii muncesc ca negri pe plantatie. Nu zic ca traiesc in puf, poate nu e chiar un serviciu usor, dar scuzati-ma nici un serviciu care implica responsabilitate mai mare nu este usor. Si oricum sunt oameni care au responsabilitati mult mai mari si castiga mai putin decat angajatii de la Dacia.
    Dar am o intrebare: cum ar fi daca, doamne fereste, s-ar descoperi foarte tarziu o problema (de exemplu ca un metal din care e facut un pinion din cutia de viteze cedeaza mult mai repede), cand deja este in productia de serie si Renault va fi nevoit sa faca un recall la cateva zeci sau chiar cateva sute de mii de masini? Asta ar insemna o pierdere de cateva zeci de milioane poate. Asta ca sa nu vorbim de responsabilitati. Ori scuzati-ma, cand lucrezi la banda de montaj nu prea te intereseaza asta, ca nu e treaba ta, ci a inginerilor si a proiectantilor (tu ti-ai facut treaba, da-i dracu pe aia! fals! e vorba de echipa si de unitate). Aia si-o vor lua prima data in freza, poate ca vor fi si dati afara.
    Dar probabil au auzit ca Renault are "la saltea" cateva zeci de miliarde de euro si e timpul sa faca ceva in privinta asta.
    Si stati voi linistiti ca nu se va face mare lucru, pentru ca Renault va trebui sa bage cateva miliarde in Alpine. Si o va face, pentru ca numai asa poati fi competitiv si implicit sa se si vanda... si mai departe sa ajunga bani si pentru proiectarea altor modele, pentru modernizarea uzinelor si personalului si evident bani pentru angajati.
    Deci scuzati-ma, la cum stau lucrurile sunt cam de partea celor de la Renault.
    12 0
  • @LauCalin
    Nu sunt revoltat, daca ma gandesc mai bine am dat Daciei in 10 ani de la mine aproape 40000E (Solenza+Logan+Duster 4x4) de la mine si inca 18000E pentru 2 masini de serviciu, imi pare rau am dreptul sa trag din orice pozitie.
    Lucrez in multinationala mananc stress pe paine,ca multi de pe aci care scriu, dar scuza-ma te duci si le spui in fata: vrei +25% Ok minus 25% din voi. Ce atata abureala, ce atatea contexte,
    Mai rau este ca cei care conduc echipe se baga pe forum si scriu aberatii, pot sa inteleg ca sunt intr-o situatie delicata intre presiunea patronatului si cea a poporului, dar le spui adevarul: ba baieti masina se vinde bine pt ca, costa putin, marja de castig nu este mare vreti sa castigam mai mult hai sa facem mai mult si mai bine, acum ce vrei sa nu ceara nimic
    Am spus prima data doar ca " Adevarul este pe la mijloc" si toti pitpalaci au sarit in sus si ce vrei ca o tara intreaga sa spuna cum vor astia de la Renault
    Hai sa-ti spun si cu daca s-ar descoperii o problema:
    - am pierdut o zi sa ma controleze la rugina la Logan
    - La Duster a fost mai putin m-au chemat sa schimbe nu stiu ce pe la cutia de viteze
    Asa, cam cum crezi ca m-am simtit
    Astept raspunsul tau
    Nu Alpine trebuie sa fie asul din maneca pe Renault si nu costa miliarde. A costat un miliard si ceva toate investitiile lui Renault in Romania si pentru acest lucru am cumparat Dacia, dar incep sa ma mai gandesc de acum incolo, si nu este din cauza celor 2 rechemari
    1 13
  • raduku
    Dupa parerea mea , avand in vedere mersul pietei auto , m-as face "mic" daca ar trebui sa cer mariri de salarii. Si eu lucrez in aceeasi industrie si ne rugam in fata icoanei sa avem ce face si in continuare. Ne scolim , invatam si ne pliem peste deciziile managementului 100 %.
    Lumea sa aiba incredere ca vor veni si vremuri bune iar francezii mereu au fost prietenii nostri !
    3 0
  • sunt vecin cu fabrica dacia si cunosc si o serie de angajati cu 8 clase (oameni fara teama de foamete...sunt ajutati de vaca si gaini plus pensiile parintilor). au incercat cativa colegi sa se angajeze. domnii mari(pile,relatii hoti,mafie)cand li sa oferit cadou suma de 100 milioane mai ca i-au scuipat pe cei ce voiau sa munceasca. cat trebuie sa dai ca sa ajungi muncitor la dacia? in fine daca fabrica ar angaja la liber jumatate din pitesti ar veni cu placere si pe 15 mil. nu stiu de ce francezii suporta niste brstii si putori ce nu se multumesc cu peste 30 mil.
    2 1
  • cand cumperi o dacia noua simti ca miroase a balegar? ai dreptate toti cocalarii taranii si inculti cu relatii asambleaza masini cu izul familial
    2 3
  • Unii romani se pare ca traiesc aici ca la Monaco frate !!! si le pute Dacia. Adica una dintre putinele industrii care mai functioneaza in Romania. Lasa ca nu le pute britanicilor, nemtilor si francezilor. Oricum sunt mai multi, iar Romania nu mai e demult principala piata de desfacere. Dacia nu merita o tara ca asta. Daca eram la conducerea Automobile Dacia, va lasam cu c/rul in balta, bai romani prosti!
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru