Protestul de la Dacia a luat sfârşit. Angajaţii au decis să renunţe la protest după ce conducerea le-a promis acestora că va renegocia salariale. Singura condiţie a fost aceea de a relua producţia, activitatea uzinei fiind perturbată serios, chiar dacă doar 20% dintre angajaţi au participat la acţiunea de protest.
Deşi oficialii Dacia calificaseră drept ilegal protestul angajaţilor de la uzina din Mioveni şi chiar i-au ameninţat pe aceştia că nu vor fi plătiţi pentru orele în care au absentat de la muncă, muncitorii au continuat greva şi astăzi. Potrivit acestora, nemulţumirile vizau declararea procesului ca fiind ilegal şi refuzul patronatului de a le oferi o poziţie oficială faţă de revendicările lor salariale. A fost a doua zi consecutivă de grevă la Dacia şi se pare că protestul a afectat cadenţa producţiei de la Mioveni.
Vă reamintim că în cursul zilei de ieri, reprezentanţii Automobile Dacia au anunţat că protestul organizat de muncitorii de la uzina de la Mioveni este ilegal.
Un grup de salariaţi ai fabricii Dacia a încetat lucrul şi a protestat în cadrul complexului din Argeş, iar protestul a continuat în schimbul doi, cu un număr similar de persoane. În ceea ce priveşte numărul de persoane implicate în protest, Dacia anunţă că ar fi vorba despre "câteva sute de angajaţi", pe când Mediafax anunţa peste 5.000 de salariaţi implicaţi în protest. Protestatarii solicitau creşterea salariilor cu 25%, dar conducerea uzinei le-a oferit o mărire de cinci procente, spun sursele citate de Mediafax. Reprezentanţii Dacia nu au discutat despre motivul acestui protest şi cum s-a rezolvat situaţia. Potrivit celor de la Mediafax, protestul a început în cadrul Secţiei de Vopsitorile, la ora 9:00. În ciuda faptului că protestul spontan s-a derulat în cadrul uzinei, câţiva muncitori au ţinut să-şi facă publice nemulţumirile şi au discutat cu jurnaliştii prezenţi la poarta uzinei. Vorbim despre cel de-al doilea protest spontan survenit la fabrica Dacia din Mioveni în ultimele trei luni. Ultimul protest a avut loc în decembrie, iar angajaţii erau nemulţumiţi la vremea respectivă de faptul că vor sta două zile în concediu fără plată, dar conflictul a fost soluţionat până la sfârşitul zilei lucrătoare.Revenind la protestul de astăzi, reprezentanţii Dacia spun că peste 80% dintre salariaţii implicaţi în protest au revenit la posturile lor, iar cei rămaşi la protest au fost sancţionaţi pecuniar pentru absenţa nemotivată de la locul de muncă. Sindicatul Automobile Dacia a fost notificat de conducerea companiei că protestul este ilegal, iar reprezentanţii sindicaliştilor s-au desolidarizat de participanţii la protestul spontan şi au confirmat faptul că acesta este ilegal.
Via Dacia | Mediafax
totul a pornit de la noul contract colectiv de munca prin care se eliminau primele de sarbatori iar orele suplimentare de munca nu se mai plateau.
una peste alta daca Renault nu mere bine, asta nu inseamna ca Dacia tre sa stranga cureaua, mai ales in conditiile in care un salariat roman n-are salariul celui de la Renault, iar Dacia merge bine...
@Vasi - Dacia merge binisor, salariul mediu la un muncitor Renault e de 2600 eur, in conditiile in care preturile sunt la fel de mari/mici ( alege tu ) in Franta ca cele din Romania, tu chiar acum ce nu intelegi/pricepi?
vrei neaparat ca tu, ca roman sa fii platit ca un marocan doar pt Carlos Ghosn sa aibe contul mai grasut ???, in conditiile in care Statul roman a ajutat si subventionat Dacia, chiar asa trebuie sa ne bucuram, toata viata ( ca romani ma refer si asta e aplicabil nu doar pt Dacia, vezi si domeniul IT,...altele ) ca avem un loc de munca si e de ajuns ?!
urasc mentalitatea de genul : < capul plecat sabia nu-l taie > ; < lasa ca merge si asa > ; < de nu pica, curge >
tara e minunata dar atitudinea slugarnica si imbecila ne strica...
Este vorba despre ierarhizarea valorilor sociale in bantustanul asta de tara!
Si in al doilea rand uita-te cu mandrie patriotica la uzinele ARO C-lung, Oltcit Craiova, Autocamioane Bv. Nu vreau sa ma gandesc ce s-ar intampla in cazul unei relocari Dacia (in conditiile in care este principalul exportator al Romaniei).
25% dintr-un salariu 0 este egal tot cu 0.
Respect
Si toate astea duc la dezbinare,
Ati facut un lucru bun zic eu cu protestul spontan, asta inseamna ca inca mai sunte-ti uniti, sa stiti un lucru, si va spun din propriia experienta, daca nu bate-ti fierul acum pana e cald, nu o sa mai aveti sansa asta, si zic sa profitati de ea,
il vad pe d-l Vasi, spunand ca industria auto e jalnica, e JALNICA pt ca asa ne-o prezinta domni directori si patronatul, credeti-ma,,
fiti uniti si dati cu pumnul in masa, si daca d-l Vasi poate trai cu un salariu de 2600 ron, in contextul in care benzina e 1,4 euro, e problema lui, adica noi romani sa supravietuim cu salarii de 30-40% din salariul uniuni europene, in contextul in care muncim si mai mult..
acum e momentul sa dati cu pumnul in masa, si nu va lasati, si sunt convins ca 80 % din romani sunt alaturi de voi, cum ati facut voi asa ar trebui sa faca toti salariatii din romania
bafta si nu va lasati
Un contract colectiv de munca stiu ca se negociaza intre partonat si reprezentantii muncitorilor, in cazul de fata sindicatul. Drept urmare, patronatul nu poate veni cu contractul gata facut sa-l bage pe gat muncitorilor. Asadar, reprezentantii sindicatului probabil si-au luat spaga, au semnat ca primarii si restul duca-se. Asa o fi?
- cat e fierul cald - e criza in toata lumea buna...mai iesiti afara sa vedeti cum muncitorii din vest merg acasa cu "aia" in mana
- muncim mai mult - serios? de cand? probabil din anii '60-'80 cand erau 3 schimburi si orice pierde-vara era dus la munca cu militia (si nici macar nu era un lucru rau).
mult "respect"
Industria auto este JALNICA domnu' florin, NU pentru ca asta spune patronatul, ci pentru ca asta spun cifrele de vanzari si starea globala a economiei.
Eu sunt fan Dacia si i-as sustine cu toata ardoarea pe angajatii Dacia daca as vedea o nedreptate comisa impotriva lor. Dar nu este asa. Nu poti sa ceri salariul mediu al Uniunii Europene, cand tara ta e la coada clasamentului dpdv economic si al infrastyructurii. Ca sa dai, trebuie sa oferi. Asa ca injurati guvernantii din ultimii 23 de ani.
Oricum la Dacia in Romania sunt salarii mai mari decat la fabrica Dacia din Maroc.
PS:
Stiati ca la o reprezentanta Dacia f importanta din retea, un consilier comercial cu experienta vinde pana in 10 masini, in conditiile in care inainte de criza, vindea 60-70 lejer, pe langa alti 10 colegi cu vanzari asemanatoare ? Ai idee cati consilieri s-au dat afara in prezent ?
Stiati ca acest consilier comercial Dacia castiga acum 8-10 milioane ? Ah, dar va doare in c*r de ei, am uitat... Ei sunt la privat, pe cand voi sunteti la o mare companie unde puteti emite pretentii cand aveti chef. Sunt totusi sunt colegi din retea... sunt oamenii care se chinuie sa va vanda masinile...Oameni cu familii la fel ca si voi.
Imi place corectitudinea si o duc pana in panzele albe daca e cazul.
A! Am uitat! Poporul roman are pretentii europene, pretentii emise de pe plantatie (de bananieri).
Apreciez f. mult Renault ptr. ce a facut la Dacia, ma bucur f. mult ptr Dacia si parerea mea ar fi sa nu muscam mana care ne hraneste, daca intelegeti!
Stimabile anonim, eu cred ca ai ramas blocat in epoca ceausista.
Ierarhizarea valorilor sociale??? Eu cred ca dumneata ai uitat ce s-a inamplat, teoretic, in decembrie '89. Ca a fost revolutie, ca a fost lovitura de stat, ca a fost puci kaghebist, momentul a marcat trecerea acestui sens giratoriu de tara la capitalism. Teoretic.
Asta inseamna sa ne debarasam de ideologiile egalitariste, sa scoatem ce-i mai bun din fiecare si sa intram intr-o concurenta constructiva. Numai ca noi am esuat in demersul asta ca popor, tot ne credem indreptatiti sa castigam bani conform unei "ierarhii sociale", fara sa mai conteze priceperea, calitatea, ambitia.
Doctorii si profesorii iau salarii mici in comparatie pentru ca statul, ca entitate mangeriala, a esuat, si nu e in stare sa se reorganizeze. Asta inseamna ca e anormal ca acesti oameni sa aiba salarii mici, nu ca e normal ca muncitorii de la Dacia sa aiba salarii mai mici, ca si-asa le au prea mari. Comparatia dumitale e din start gresita si se aliniaza conceptului romanesc "sa moara si capra vecinului".
Atata timp cat este o entitate privata si lucratorii au, prin lege, puterea de a negocia un contract colectiv, pot avea salariile cat vor ei, bineinteles, cu acordul angajatorului, si nu cred ca este dreptul nimanui din afara sa judece sau sa compare cu alte remuneratii din alte domenii.
Si stati voi linistiti, ca nu pleaca nici un Renault de la nici o Dacie, ei stiu bine ce beneficii au construind aici.
Cand Dacia vindea foarte bine si angajatii aveau prime (si ce prime!) atunci toti erau multumiti si intindeau covorul rosu cand veneau oficialitatile de la Renault in vizita la Pitesti. Acum, cand vanzarile sunt mai slabe, si nu doar la Dacia, se arunca cu pietre. Lasa-i sa bata cu pumnul in masa si apoi sa bata cu pumnul in masa si cei de la Renault.
Am un prieten care este medic neurochirurg la un mare spital de la noi. Castiga pe luna jumatate din cat castiga muncitorii de la Dacia, iar omul ala face operatii pe creier. Asta e rasplata pentru anii de facultate si master in care a invatat meserie de i-au sarit capacele. Uneori imi este si rusine sa vorbesc cu el despre asta, pentru ca si meseria mea e drept ca inseamna si responsabilitati, insa nu la fel de grave si mari ca ale lui. Si cu toate astea salariul meu e mult mai mare.
In timpul crizei din State din anii '30, cand si Ford a avut probleme foarte nasoale, cei din conducere le-au explicat angajatilor ca situatia nu e tocmai buna, ca va mai dura cativa ani buni si cine vrea sa plece... poate sa plece, nimeni nu se supara. Ei bine, din cele cateva mii care lucrau pe atunci la Ford, foarte putin au parasit compania la greu. Ma intreb oare daca cei de la Pitesti ar proceda la fel. Pentru ca sa si recunoastem, Renault a avut grija ca si angajatilor sa le fie bine. Oare cum ar reactina angajatii de la Dacia daca Renault ar ajunge in situatia actuala a celor de la PSA? Sau ar pati ce a patit Fiat prin 2000-2001.
Acum ca nu sunt in Romania salariile la fel ca in Franta... scuzati-ma, dar nici Romania nu se compara cu Franta si nici masinile ultimul tip cu romb pe capota concepute sa se bata cu greii industriei auto nu sunt proiectate in Romania.
TINETI-O TOT ASA CA POATE PLEACA FRANCEZII CU TOTUL DE LA NOI SI SE DUC IN MAROC SA VA VAD ATUNCI !
POPOR DE NEMULTUMITI !!
@LauCalin Daca este adevarat ce spui acel prieten al tau trebuie sa mearga el la un doctor(tot de cap) deoarece la ce specialist este nu are ce cauta in tara asta de rahat merita ceva mai bun.
Stai linistit, in cel mult 2 ani va pleca in Anglia sau America. Desi nemtii inca ii mai fac propuneri. Doar ca, din cate am inteles de la el, pe specialitatea lui, in Anglia sunt cele mai bune clinici din Europa, iar in State ar fi printre cele mai bune din lume. De-asta vrea intr-una din cele doua.
Ce nu vor sa inteleaga angajatii este ca la nivel european doar VAG nu a avut astfel de probleme. Voi credeti ca, de exemplu la uzinele GM e usor sa lucrezi la banda de montaj? Dar cu toate asta, desi GM a avut probleme foarte mari cu banii in timpul crizei, eu nu am auzit sa fi fost vreo greva.
Si oare muncitorii care lucreaza la banda de montaj, la Dacia, ce pregatire au ei in domeniul asta? Au vreo facultate de mecanica? Nu, au facut niste cursuri ca sa vezi, pe banii lui Renault cand a venit in Romania si a modernizat fabrica. Atunci oare de ce nu s-au revoltat cei de la Renault din Franta, Anglia sau Spania ca se baga bani in uzina de la noi?
Daca nu va convine... imi pare foarte rau sa o spun, depuneti-va CV-urile la Ford, la Craiova. Sau daca nu, in Ungaria la Mercedes sau la Suzuki., ca poate la aia e mai bine. Pentru ca un om care e stapan, isi cunoaste foarte bine meseria si are si o diploma in domeniu, nu cred ca moare de foame. Dar uneori orgoliul de roman e mai presus de orice.
Uzinele VW dupa al doilea Razboi Mondial au fost facute praf. Iar muncitorii de acolo nu au comentat nimic, au tras de le-au sarit capacele pe un salariu de mizerie si nu au comentat. Si uite unde e acum VW.
Unii dintre noi nu mai gandesc logic deloc si in nici un caz in perspectiva - principiul "sa moara capra vecinului" e rege la noi.
Romanii muncesc mai putin ca strainii???? Cum asa?
Suntem atatia romani care stam cu orele peste program fara sa fim platiti, atatia romani care lucreaza ca niste sclavi, atatia romani carora li se incalca drepturile [din pacate tot de alti romani], atat de multi suntem cei care au tot cele 21 de zile de concediu nu ca in alte tari EU, suntem atat de multi celor care ni se reproseaza ca muncim mult si prost cu toate ca noi nu avem nici o putere de decizie si trebuie sa suportam cate 5 sefi incompetenti la 5 subordonati [sclavi], sa mai amintesc de atatia romani din strainatate care muncesc in calitate de cetateni de rang 2 si exemplele pot continua.
Nu mai credeti toate aberatiile si tampeniile care se prezinta la stiri, nu uitati ca stirile trebuie sa fie senzationale. Mi-au trecut prin mana destule adeverinte de venit ale angajatilor Dacia, Metrorex, functionari publici si realitatea este DIFERITA de ce se prezinta la stiri si diverse emisiuni informative. Veniturile reale de care beneficieaza majoritatea ,nu cei putini care s-au instalat in functii pe relatii etc, sunt mai mici si nu au caracter permanent.
Iar daca tu, angajatule Dacia [calificat sau nu], castigi mai mult decat mine [facultate + master] atunci BRAVO TIE!!! .......inseamna ca ai reusit cat de cat sa invingi sistemul, ai tot respectul meu!!!
Sunt salarii mari la Tarom si Metrorex... la cine domnu', la mecanicul de la metrou, cel cu salopeta murdara, care lucreaza doar noaptea sa repare magistralele la lumina lanternei? Si revin la vechea intrebare, ce studii are mecanicul ala, ce studii are conductorul de tren de metrou si evident ce studii are pilotul de avion de la Tarom. Nu va convine Romania, mutati-va in tari straine. Ca parca tot mai multi spun cat de greu ne este, iar cand e vorba sa faca ceva in privinta asta aleg metoda cea mai simpla: ii injuram pe sefi, pe guvernanti, pe patroni, facem greve si asteptam sa ne pice bunatatea din cer.
Daca Renault era un constructor incompetent care isi batea joc de angajatii lui dadea faliment de mult si nu mai ajungea la peste 100 de ani de construit masini.
Si stai linistit, ca nu doar la Dacia se munceste 12 ore/zi.
Iar referirea mea la B-Max am facut-o gandindu-ma la Romania.
In rest, sunt total de acord cu tine.
eu propun nemultumitilor sa li se ia darul, cui nu-i comvine salariul actual sa plece acasa, sau cel mai bine ar fii ca Dacia sa faca o restructurare in masa sa-i elimine pe nemultumiti dupa acare sa angajeze persoane cu dorinta de munca, care stie sa pretuiasca cu adevarat banul in aceasta perioada dificila pentru Romania.
la ora actuala salariul minim al unui angajat din Dacia este aproximativ 2000 lei excluzind prime, sporuri etc,
cu acesti bani sunt foarte multe familii in Tara care traiesc 2-3 luni de zile.
ARGESUL FARA DACIA IN 3 ANI VA FII O ZONA MOARTA , UN FEL DE VEST SALBATIC UNDE OAMENII SE VOR MINCA INTRE EI.
Europa trece printr-o perioada economica dificila, iar voi sunteti corect si realist platiti in actualul context auto sau in comparatie cu alte fabrici de automobile. Bucurati-va ca aveti un loc de munca, in situatia in care rata somajului a crescut mult.
De foame nu muriti, sa fim sinceri. Ca nu va permiteti alte placeri, asta-i altceva. Aveti de asemenea un nume cu greutate sa-l puneti pe CV - Automobile Dacia - in cazul in care va hotarati sa plecati. Eu zic totusi sa indurati si sa ajutati uzina sa treaca prin momentele grele. Nu sunteti singurii supusi stresului.
NU totusi de acord cu cateva idei preconcepute/ mituri prezentate aici:
1. Renault nu va pleaca din Romania. Au aici investitii de peste 2 miliarde de euro, exista o traditie industriala, mana de lucru COMPETITIVA (sper sa ramana asa), multi furnizori locali si pozitionare geografica excelenta. Pentru a dezvolta in continuare ideea de succes numita Dacia, conditii similare sunt f greu de gasit, daca nu imposibil.
2. Nu Dacia tine Renault, ci Renault tine Dacia. Ca Dacia e un activ, nu un pasiv, asta-i altceva. Pe 2012, profitul net al Grupului Renault a fost de 1.77 miliarde euro, din care Dacia a participat cu ~75 milioane de euro, in crestere fata de anul precedent, dar in scadere fata de anul de gratie 2007, cand era boom-ul economic si a afisat peste 130 milioane euro profit. Daca asta inseamna ca Dacia a scos din rahat Renault , cum sustin unii, atunci eu traiesc intr-o realitate paralela in care matematica cunoscuta de mine si regulile bunului simt nu se mai aplica!
In loc sa ne solidarizam cu niste oameni care-si cer minimumul de drepturi, noi le dam in cap. Ca sa stam cuminti, sa nu plece "francezu" din tara. O natie de slugoi, asta suntem. Le pupate picioarele si le multumiti ca va mai arunca cate o ciosvarta putrezita. Saru-mana, conasule! Sa traiesti, boierule!
In Fanta sindicalista, se munceste 7 ore pe zi, sunt platiti regeste si sunt bine mersi. Sufera si ei in urma crizei, insa mult mai putin decat italienii sufocati de ore suplimentare si costuri enorme ale vietii sau chiar decat nemtii ingropati de taxe.
La noi, au vazut astia de-afara cat de dezbinati suntem si de-aia ne si trateaza execrabil. Nici nu trebuie sa se chinuie, a fost suficient ca guvernul sa pastreze salarii de mizerie la stat si se rezolva orice minima pretentie prin dictonul "sa moara capra vecinului".
Era un banc care ne defineste: in iad, la cazanul cu americani, paznici, la ala cu rusi, paznici, la ala cu romani, nimeni. De ce? Au grija ei sa se traga inapoi daca scoate cineva capul.
Treziti-va la realitate!
Nu suntem in Franta, iar Renault nu e acelasi lucru cu statul roman!
@dan
comunist esti tu daca lauzi sindicatele din Franta si socialistii de acolo, ti se pare ca merge din bine in mai bine cu 7 ore munca pe zi si competivitate din ce in ce mai mica? daca da, doar ti se pare.
Eu am fost mai sus, vroiam sa spun ca daca ramai pe plus datorita unei marci low-cost, poate vor intelege unii fani renault s-o lase balta cu pretentiile de premium la aceasta marca, nu este de ei, sa lase in seama Infiniti, marca lui Nissan, cand ai -40% scaderi la Laguna si aproape -30% la Latitude, marele pseudo-premium, ultimul find un model mai nou decat Laguna, eu zic ca spune totul asta.
Ah ca intentioneaza sa intre pe noi segmente cu pretentii sau ca vor sa creeze un brand premium distinct -Alpine - asta-i cu totul altceva. Dar nu are legatura cu articulul de fata.
Asa cum am mai spus, la Craiova lansarea lui B-Max a fost amanata cativa ani, Fiat si Peugeot au unele dintre cele mai slabe compacte de pe piata, Bravo respectiv 308. Crezi tu ca Fiat si Peugeot nu sunt constienti de asta? Dar nu sunt bani in momentul asta pentru inlocuitori. La fel e si cazul lui Opel Corsa. Ce vreau sa spun este ca nu conteaza ca vorbim de Italia, Franta sau Germania, criza este peste tot. Toti o simtim, putini insa o intelegem.
Da, imi dau seama ca si muncitorilor le este greu, dar nu sunt singurii. Mie in 2008 mi-au taiat 30% din salariu si am ramas fara bonuri de masa, in conditiile in care plateam chirie 200 de euro si aveam in mana 1800 de lei, iar euro era 4,6 lei. Insa ni s-a spus ca sunt vremuri grele, ca trebuie sa ne vedem de munca si lucrurile in 3-4 isi vor reveni la normal. Ei bine am revenit la vechiul salariu de-abea anul trecut si am avut parte si de niste mariri, insa bonurile de masa din vara e posibil sa ni se dea. Crezi tu ca era mai bine sa plec cand mi-au taiat salariul si am inceput sa muncesc mai mult si mai greu sau sa raman si sa tragem toti tare cativa ani? Asa e si in cazul angajatilor de la Dacia.
Deci faptul ca injuri conducerea in conditiile in care aveti cele mai mari salarii din Pitesti, si sa fim cinstiti 2000 de lei intr-un oras ca Pitestiul nu e de lepadat, mi se pare o lipsa de bun simt fata de noi, ceilalti.
Ok, este suficient sa te uiti pe multe comentarii de la anumite articole si-o sa vezi ca unii fani Renault CHIAR ASTA sustineau, istoria ii obliga sa revina la premium, vel satis nu s-a vandut prost si mai era si mai frumos decat C6 si asa mai departe, eu zic ca unii chiar credeau asta, mai ales ca era vorba de un viitor model premium facut pe platforma de mercedes, cum sa spui ca fanii NU au zis niciodata asta daca chiar au zis?:)) .De acord, nu are legatura cu subiectul, dar au fost prea multe comentarii cretine si de 2 lei de la alde @semtexuri si carlosi si realitati ale zilei, toti astia useri adica, si este frumos sa se vada realitatea, adica Renault se bazeaza din ce in ce mai mult pe un brand low-cost, prea mult rahat au mancat, cu fiecare esec si la clasa medie a lui renault o sa rad de ei pt ca erau prea smecheri, prea pusi pe jigniri ( unii chiar lucrau la renault), unde sunteti frumuseilor, -40 % Laguna pe 2012, -30 % Latitudine pe Europa, veniti cu vrajeala, va mai tine? Nu e o frustrare, e o satisfactie pentru niste persoane care au jignit aiurea.
Eu, unul, m-am saturat de prosteala asta cu "e criza, asta e strangem randurile". Le strangem de aproape 5 ani si nimic nu s-a schimbat in bine, ba din contra, e din ce in ce mai rau. Si de unde a plecat criza asta, de la oamenii de rand? De la cei care isi vad de treaba? N-a plecat de la faptul ca insasi cei care ne cer azi sa strangem randurile au fost zero barat ca manageri? Intr-o firma normala, cand strategia manageriala scartaie, ii iei la raspundere pe manageri in primul rand, nu pe muncitori. Ce vina au muncitorii ca managerul e praf?
Ceea ce se intampla acum, in general, frizeaza penibilul. Ipocrizia depaseste cotele de bun simt de ceva vreme, si ce este mai grav, sunt oameni care chiar sunt de acord cu toate masurile astea aberante.
Cum poti crede, om cu minte adulta, ca iesi din criza daca tai din banii oamenilor? Cum sa mergi inapoi pe crestere din nimic? Cum sa ingrasi gaina dandu-i mai putin porumb? Ce faci, o pui la dieta si o rogi frumos sa se ingrase din aer ca asta e, e criza?
Asa si la Dacia. Oamenilor li s-au taiat niste drepturi si au fost reprezentati defectuos la negociere. Ceri 25% ca sa ai de unde cobori, nu intri cu un nivel si iesi cu mai putin decat ai intrat doar pentru ca, vb cuiva, salariul lui Ghosn sa nu sufere. Asta e magarie, si-si pot permite atitudinea asta DOAR in Romania, pt ca stiu ca suntem niste blegi si usor de prostit sau manipulat. De asta si fura companiile straine de la noi cu sacii, pt ca stiu ca se poate. Flutura cu cateva sute de mii de euro pe la nasul cu trebuie, si mai departe isi vad de treaba. Asa am ajuns sa platim facturi, ca tara exportatoare net de energie, mai mari decat una stearpa. De teama sa nu plece "francezu" si pt ca nu stiu ce ageamiu ajuns la putere pus de unii care s-au bucurat la o sacosa vrea sa se laude cu nu stiu ce vila sau masina.
In schimb, la ei nu-si permit asa ceva, pt ca francezul de rand stie ce drepturi tb sa aiba in limita bunului simt, si stie sa isi impuna punctul de vedere.
Adevarul doare, si de-aia si primesc voturi negative. Sa doara!
Au ajuns minoritatile la noi in tara sa ameninte un copil ca poarta insemne nationale. Asa ne trebuie!!!
Renault a avut grija ca uzina de la noi sa mearga bine, pe plus. Construieste la noi niste masini care se cer. DAR problema este ca nu se mai cer la fel de mult ca in anii trecuti. Si stai calm, ca nu va dura la infinit. Se vor gasi solutii in cazul in care, doamne fereste, Dacia ar avea pierderi serioase. Intelegi ideea? Oricum Renault nu va pleca din Romania, nu se pune problema asa. Pentru ca asa cum Renault are nevoie de Romania si Romania are nevoie de Renault. O alta chestie este modul cum a fost negociat contractul dintre statul roman si Renault acum aproape 15 ani, cand statul romand le-a oferit foarte multe facilitati. Si apropo, acum 3-4 ani cand vanzarile mergeau bine inclusiv prin programul Rabla, o contributie majora l-au avut si cei de la Renault atunci cand s-a stabilit modul de acordare al tichetelor. Atunci a fost bine, nu? Ca vanzarile mergeau de nu mai facea fata uzina.
Oricum nu cred ca mai are rost sa-ti mai explic ceva. Daca tu zici ca de 5 ani nu s-a schimbat nimic... Intelege ca de 5 ani vanzarile de masini noi in Europa au scazut de la an la an, in conditiile in care au fost foarte putini care au sfidat criza, inclusiv Dacia.
Si apropo, nu cred ca esti in masura sa te legi de Carlos Ghosn. Daca acest individ impreuna cu inca 3-4 capete luminate nu ar fi luat decizia de a construi o masina low cost in Romania, jumatate din angajatii actuali de la Dacia adunau acum capsuni in Spania, erau soferi pe curse internationale sau aveau grija de mosi si babe in Italia. Deci da, mi se pare firesc ca el si echipa lui sa fie milionari in euro. Merita.
Si inca ceva: NU Dacia a scos Renault din criza. Intereseaza-te cate masini a vandut Renault in 2011 si cate din ele au fost Dacia. Dupa care sa le spui asta si colegilor de la uzina.
Foarte elocvent comentariul ! E una din RARELE ocazii cand sunt de acord cu tine. Incredibil :))
,chiar pana la deces?-Stiati ca in Dacia exista salariati cu grave probleme de sanatate cauzate de stresul psihic de la locul de munca?
In aceste conditii 2000 de lei nu inseamna mare lucru.Si as mai vrea sa va spun ca au fost sute de viteji care s-au angajat si dupa 2 zile au spus ca aici nu stau nici pe 5000 de lei.
Eu personal nu as avea incredere in calitatea masinilor produse de acum incolo la Mioveni.
1. Daca iei gama Logan + Logan cu sigla Renault +la fel Duster facute in toata lumea cred ca reprezinta minim 35% din vanzarile Renault => gama Logan+Duster a facut ca Renault sa nu fie in faliment. DACA noua gama are succes, era perioda optima de greva, nu trebuie comparat cu ce sa intampla la Opel
2. Uzina din Maroc, eu am fost in concediu in Maroc, daca iesi din zona turistica te bucuri ca traiesti in Romania, nu cred ca o uzina noua (nu stiu cred ca are 2ani) e operationala 100% dar in 2-3 ani, nu se mai stie i-au 2000 de romanasi super calificati din Dacia si ii muta in Maroc si s-a cam terminat povestea (le da un salariu de 1500E si gata). DIN PACATE pentru cei care lucreaza la Dacia exista alte tari unde mana de lucru este mai ieftina si mai grav exportul cred ca este pe undeva la 85%, Romania devine neatractiva
3. Din ciclul sa moara si capra vecinului: si ce daca au salariu de 2600RON, sa ajute domnul sa ajunga la 10000RON DACA SE POATE, doctorul care castiga mai putin poate sa vina sa lucreze pe linia de montaj daca este nemultumit sau altii care se cred mai intelectuali. Nu am cunostiinte mari de cum se fabrica o masina, dar cred ca nu este simplu atat pt MUNCITORI cat si pt INGINERI, dintr-o uzina care facea cred maxim 100000 masini/an acum fac cam 300000/an cu oameni mult mai putini. Vad ca la Dacia exista inca ruptura intre muncitori (care cred ca sunt de neinlocuit) si TESA (aia care stau toata ziua pe internet)
LauCalin are dreptate. Va plangeti de oase rupte insa v-as ruga sa-i vedeti pe danezi, nemti, olandezi si chiar polonezi cata putere de munca au. Uneori imi e rusine ca ii vad mai puternici si incerc sa tin pasul cu ei sa nu creada ca sintem mai slabi - sint zile, nu foarte des, ce-i drept, cam o data de doua ori pe luna in care stam si 16 ore la munca. Insa am fost educati sa fim puturosi din scoala, cand ni se spunea ca natia romana este cea mai muncitoare din lume (cine a facut scoala pe vremea raposatului stie despre ce vorbesc).
Odata am navigat cu un echipaj japonez si nu vreti sa stiti cat munceau aia. Noi (toti europenii) am zis ca aia sint nebuni, au munca dusa la paroxism - parca nici asa nu e bine.
E drept ca si banii sint pe masura. Insa cine imi da mie anii astia inapoi, ani in care copiii mei cresc fara mine. Sau sanatatea, ca tot se plangea unul mai devreme: sa stiti ca intotdeauna se poate si mai rau.
Dar nu am de ales, pentru ca in tara se stie cum sta treaba.
Nu uitati ca e criza in toata lumea asta.
Daca vrei tu sa stii, criza la venit la sfarsit de 2007 in lume, insa la noi abia in 2009 a inceput sa se simta. Iti spun sincer ca am vazut cu ochii mei ce disperare era atunci, la inceput de 2008, cu o imagine dezolanta de cateva sute de vapoare, fara exagerare, asteptand comenzi in rada.
1.Cu sau fara Dacia, Renault nu da faliment. Sa fie clar inteles.
2. Cu mutarea romanilor in Maroc e iarasi o mare aberatie. Plus de asta, salariile sunt mult mai mici, deci nu poate sa le dea "1500E si gata".
3.Nu spune nimeni ca nu merita banii astia 2600 RON, problema e ca ei vor mai mult si atunci devine nerealist in contextul auto actual.
1. Fara Dacia erau ca PSA, voi astia psedo fani Renault sunteti infatuati
2. Bai angajat Renault du-te si munceste in Maroc pe salariu mai mic daca esti tare. Sti care este diferenta intre mine si tine, tu zici Oui, chef, iar eu Yes, boss lasa galgara de 2 bani ca va cunosc bine cu bune si rele
3. Auzi, esti invitat la Dacia sa surubaresti pe 2600RON
"1. Fara Dacia erau ca PSA, voi astia psedo fani Renault sunteti infatuati"
Fals!
Pentru ca manageamentul lui Renault (oricat de revoltati sunteti voi) este mult mai sanatos si mai realist decat al celor de la PSA. Cei de la PSA au facut greseli grave in ultimii 5-6 ani (de exemplu au in continuare masini cel putin la fel de scumpe ca si concurenta, garantie mai mica, posibilitati de finantare mai slabe, un 206 sedan facut sa se bata cu Symbol si care a fost praf si i-a tras mult in jos, un 301 care a venit tarziu si nu este promovat ca lumea, un 308 scump, la fel si 3008... mai vrei?). Daca va mai amintiti, acum 6 ani Peugeot era undeva pe locul 4-5 in Romania si cumulat cu Citroen vindeau mai bine decat Opel sau Ford. Acum Peugeot e undeva pe 10 si Citroen cam pe locul 15. Ganditi-va acum la nivel european ce s-a intamplat si ce pierderi a avut PSA. Plus ca nici aliantele nu mai sunt ca acum 10 ani, cand PSA oferea motoare pentru BMW si Ford. Din start asta a insemnat o piedere de cateva sute de milioane.
Ei bine Renault a avut grija sa nu se intample asa ceva, sa nu aiba de suferit nici marca, nici compania si bineinteles nici angajatii. Renault nu are imaginea lui VW, nu are o gama la fel de dezvoltata (de exemplu nu are concurent pentru Tuareg sau Phaeton, nu are motoare V8 sau W12 nici pe benzina, nici pe motorina) si cu toate astea cei din conducere au tras cat au putut sa vina cu alte avantaje: pret mai bun, dotari mai multe, fiabilitate tot mai buna si masini pentru toate buzunare, adica au facut din Dacia o marca respectabila si placuta chiar si acasa la nemti. Dacia este o marca foarte apreciata in toata lumea, inclusiv englezii mai conservatori din fire o apreciaza.
Daca aveau francezii mentalitatea romaneasca (gen facem greva, cerem marire de 25% ca sa ne dea 20%) se duceau dracu de mult. Bine ca ii invatati voi afaceri pe cei de la Renault.
Si pun pariu pe ce vreti voi ca angajatii Dacia urasc masinile astea. Cand mai vine un Logan cu probleme sau cu rugina spun ceva de genu "ce prost ca si-a cumparat Logan si nu si-a cumparat Golf!"
Eu chiar nu cred ca la Dacia angajatii muncesc ca negri pe plantatie. Nu zic ca traiesc in puf, poate nu e chiar un serviciu usor, dar scuzati-ma nici un serviciu care implica responsabilitate mai mare nu este usor. Si oricum sunt oameni care au responsabilitati mult mai mari si castiga mai putin decat angajatii de la Dacia.
Dar am o intrebare: cum ar fi daca, doamne fereste, s-ar descoperi foarte tarziu o problema (de exemplu ca un metal din care e facut un pinion din cutia de viteze cedeaza mult mai repede), cand deja este in productia de serie si Renault va fi nevoit sa faca un recall la cateva zeci sau chiar cateva sute de mii de masini? Asta ar insemna o pierdere de cateva zeci de milioane poate. Asta ca sa nu vorbim de responsabilitati. Ori scuzati-ma, cand lucrezi la banda de montaj nu prea te intereseaza asta, ca nu e treaba ta, ci a inginerilor si a proiectantilor (tu ti-ai facut treaba, da-i dracu pe aia! fals! e vorba de echipa si de unitate). Aia si-o vor lua prima data in freza, poate ca vor fi si dati afara.
Dar probabil au auzit ca Renault are "la saltea" cateva zeci de miliarde de euro si e timpul sa faca ceva in privinta asta.
Si stati voi linistiti ca nu se va face mare lucru, pentru ca Renault va trebui sa bage cateva miliarde in Alpine. Si o va face, pentru ca numai asa poati fi competitiv si implicit sa se si vanda... si mai departe sa ajunga bani si pentru proiectarea altor modele, pentru modernizarea uzinelor si personalului si evident bani pentru angajati.
Deci scuzati-ma, la cum stau lucrurile sunt cam de partea celor de la Renault.
Nu sunt revoltat, daca ma gandesc mai bine am dat Daciei in 10 ani de la mine aproape 40000E (Solenza+Logan+Duster 4x4) de la mine si inca 18000E pentru 2 masini de serviciu, imi pare rau am dreptul sa trag din orice pozitie.
Lucrez in multinationala mananc stress pe paine,ca multi de pe aci care scriu, dar scuza-ma te duci si le spui in fata: vrei +25% Ok minus 25% din voi. Ce atata abureala, ce atatea contexte,
Mai rau este ca cei care conduc echipe se baga pe forum si scriu aberatii, pot sa inteleg ca sunt intr-o situatie delicata intre presiunea patronatului si cea a poporului, dar le spui adevarul: ba baieti masina se vinde bine pt ca, costa putin, marja de castig nu este mare vreti sa castigam mai mult hai sa facem mai mult si mai bine, acum ce vrei sa nu ceara nimic
Am spus prima data doar ca " Adevarul este pe la mijloc" si toti pitpalaci au sarit in sus si ce vrei ca o tara intreaga sa spuna cum vor astia de la Renault
Hai sa-ti spun si cu daca s-ar descoperii o problema:
- am pierdut o zi sa ma controleze la rugina la Logan
- La Duster a fost mai putin m-au chemat sa schimbe nu stiu ce pe la cutia de viteze
Asa, cam cum crezi ca m-am simtit
Astept raspunsul tau
Nu Alpine trebuie sa fie asul din maneca pe Renault si nu costa miliarde. A costat un miliard si ceva toate investitiile lui Renault in Romania si pentru acest lucru am cumparat Dacia, dar incep sa ma mai gandesc de acum incolo, si nu este din cauza celor 2 rechemari
Lumea sa aiba incredere ca vor veni si vremuri bune iar francezii mereu au fost prietenii nostri !