Ungurii s-au săturat de salariile mici: angajaţii Audi ameninţă cu greva după ce li s-a refuzat o mărire de 65 de euro

de Daniel Popescu
Joi, 31.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Angajaţii Audi de la fabrica din localitatea maghiară Gyor ameninţă cu greva după ce solicitarea de mărire a salariilor cu 65 de euro pe lună a fost respinsă. Alte companii auto din ţara vecină se confrunta cu probleme similare.

Ungaria se confruntă în această perioadă cu o serie de probleme în economie care încep să afecteze inclusiv industria auto.

Cel mai grav caz are loc la fabrica Audi din localitatea Gyor, acolo unde angajaţii au cerut o mărire de salariu de 20.000 de forinţi pe lună, echivalentul a circa 65 de euro, precum şi plata unui bonus anual de 100.000 de forinţi, adică circa 325 de euro.

Ambele propuneri ar fi trebuit să intre în vigoare retroactiv de la 1 ianuarie, însă au fost respinse de conducerea Audi, iar sindicatul angajaţilor a strâns deja 7.000 de semnături pentru declanşarea unei greve.

Urmareste Automarket
"Negocierile continuă, dar comitetul a autorizat conducerea sindicatului să pregătească şi să organizeze detaliile unei posibile greve"
, precizează sindicatul AHFSZ într-un comunicat de presă.

Audi are 11.411 angajaţi la fabrica din Gyor, însă nu este singura companie din industria auto care are astfel de probleme în Ungaria.

Angajaţii altor cinci companii, dintre care cele mai multe activează tot în sectorul auto, intenţionează să intre în grevă din cauza salariilor prea mici şi a orelor suplimentare petrecute în uzine. Anul trecut, salariul mediu lunar în industria auto din Ungaria a fost de 283.936, echivalentul a circa 900 de euro.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • bravo lor! la dacia salariile sunt mai mici si nimeni nu zice nimic. ne place sa fim calcati in picioare
    12 15
  • Ai naibii nemti! Nu-s de acord nici cu gardurile nici cu marirea salariilor! Pe ei pe mama lor!
    14 0
  • @sandiliu
    Aberezi. La Dacia sunt cele mai mari salarii din Europa de Est si mult peste media nationala in Romania. Daca la Mioveni sunt salarii mici, atunci inseamna ca aia de la fabrica din Maroc fac munca voluntara, nu? Si totusi banda de asamblare merge pe repede inainte. Mai sa fie!

    Hai sa nu amenstecam lucrurile. Lipsa de respect a angajatilor in cadrul Vw AG nu-i ceva nou.
    19 5
  • inexorabil
    Bun. Să vedem ce zic cifrele: 11.411 angajați x 65 € = 741.715 €. Nu¬-și permite VAG să plătească suplimentar banii ăștia ȋn fiecare lună? Plus bonusul de 3.708.575 €. De fapt, 65 € nu mi se par o pretenție de neam prost. Cât oi fi eu de dușman al consumismului, sunt sigur că oamenii aceia (nu contează naționalitatea lor) n-au cerut bani ȋn plus pentru a-i risipi pe marafeturi , ci pentru a-și asigura cele strict necesare traiului. Sau poate că or fi cauze obiective la mijloc, ȋn sensul că Apocalipsa Dieselgate ȋi silește pe nemți să prețuiască fiecare eurocent…Doamne, ce pacoste pe capul VAGilor. Grevă le mai trebuie acum…

    Ăsta-i ciclul vieții, prieteni: grandeur et décadence...Iar dacă ți-o faci cu propriile tale mâini, gustul lăsat publicului va fi cu atât mai amar…
    17 1
  • inexorabil
    Precizare: se subȋnțelege că m-am referit la bonusul anual, chiar dacă am omis adjectivul “anual”.
    1 0
  • AndreiRN
    Care este profitul net al acestei fabrici?
    De aici trebuie inceputa discutia unei mariri de salariu.
    7 1
  • @AndreiRN
    De ce? Fabrica nu produce ce vrea ea si cand vrea ea, ca sa i se masoare performanta in profitul realizat. Daca i se impune o anumita cota de productie (anumite modele, de fapt) ce vina are fabrica in caz ca merge pe pierdere? Inseamna ca le mai scadem din salariu angajatilor, nu?
    1 0
  • Bvo lor. Oameni cu atitudine si demnitate. La noi nu are curaj nici unul sa reactioneze si sa protesteze. Niste lasi ai nostrii. Se plang pe la colturi de lipsa banilor dar prefera sa taca si sa inghita. isi merita soarta !
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru