Chiar dacă asigurarea de răspundere civilă auto (RCA) este obligatorie, în anul 2014 doar 71.3% dintre maşinile din parcul auto national aveau o astfel de poliţă, sub nivelul minim de 85% impus în Uniunea Europeană.
Cea mai plauzibilă explicaţie? "Probabil că mulţi dintre proprietarii vehiculelor care nu sunt tehnic funcţionale pe perioade îndelungate de timp nu încheie poliţe de asigurare RCA pentru acestea", precizează CC în comunicat.
În plus, procentul real ar putea fi cu 2-3% mai scăzut, întrucât statistica este realizată pe baza numărului de înmatriculări dezvăluite de DRPCIV, iar aceste date nu includ maşinile cu numere roşii provizorii, ale autorităţilor locale sau ale ministerelor MApN sau MAI.
Consiliul Concurenţei consideră că numărul de poliţe RCA ar creşte dacă acestea ar fi emise într-un mod asemănător cu rovienetele, întrucât "această abordare conduce atât la radierea unui număr însemnat de vehicule care sunt scoase efectiv din uz, dar sunt încă înmatriculate, cât şi la încheierea de poliţe RCA pentru multe vehicule folosite doar ocazional".O altă problemă este că 90% din piaţa RCA este dominată de numai 7 companii de asigurări, clasamentul fiind condus de Euroins (18.94%), Carpatica (16.81%) şi Astra (16.38%).
CC consideră că situaţia capătă accente de oligopol.Pe de altă parte, romanii nu se înghesuie nici măcar să facă Inspecţia Tehnică Periodică (ITP). Datele Registrului Auto Român arată că, între 2010-2014, doar 74-78% dintre maşini au avut ITP valabil, cauza probabilă fiind similară cu cea de pe piaţa RCA-ului.
CRED CA MERG PE PRINCIPIUL CA "DA-L IN *** PE ALA DIN SPATE, CA DACA INTRA IN MINE, EL E VINOVAT, CONFORM LEGII IDIOATE"
Si de aceea zic, oricat s-ar supara unii, ca e sfant CASCO.
Plecand de aici ar trebui sa platim impozit in functie de cat polueaza masina, ce Euro are si nu in functie de capacitatea cilindrica. Unul cu motor Euro 6, pe benzina, de 1,4 litri plateste acelasi impozit cu un harb non-Euro, cu motor de 1,4. Nu este corect si nici normal. In tarile din vest se plateste in functie de cat polueaza masina respectiva. La noi nu se doreste acest lucru pentru cei care au harburi sunt buni la vot si atunci nu se doreste sa dispara rablele de pe soselele din Romania.
Este buna si asigurarea Casco, dar nu toti isi permit.
SI mie mi-ar placea sa vad pe strazi doar masini euro 6, dar nu cred ca se poate face asta foarte rapid, si nu impozitarea este solutia. Prefer sa se faca cum trebuie ITP-ul, si sa se scoata din uz masinile care nu mai sunt in stare buna de functionare.
Esti in eroare. Impozitul pe mijlocul de transport, adica cel datorat an de an organului fiscal local, nu se raporteaza la valoarea bunului. sau la vechime (cum de altfel ar fi normal) ci exclusiv la capacitatea cilindrica. Astfel se ajunge la situatia paradoxala ca un amarat cu un ARO pe care-l foloseste sa-si care zarzavaturile de la gradina la piata, masina a carei valoare de piata tinde spre zero, sa fie nevoit, fie sa faca o multime de combinatii sa-si declare masina autoutilitara, fie sa achite impozit cat unul cu BMW sau chiar mai putin daca BMW-ul are sub 3000 cmc. Nu confunda impozitul cu taxa de inmatriculare sau de poluare.
partea rea e ca rovinieta e mai scumpa la autoutilitara.
In locul comparatiei Aro vs BMW, eu prefer sa compar o masina diesel cu motor de 2.2 cu un A8 2.0 TFSI Hybrid. Adica Ford Mondeo, Honda Civic sau Accord, Mazda 6, Mercedes C si altele, cu un Audi A8 2.0 TFSI Hybrid.
Eu cred că se acordă o importanță excesivă Fiscului…Ȋntreaga noastră existență gravitează ȋn jurul obligațiilor financiare către prea-puternicii zilei, pardon, organismele de reglementare a cheltuielilor publice. De când ieși prin fanta de lumină și până la baterea ultimului cui ȋn coșciug, indiferent de orânduirea social-politică ȋn funcțiune, ești ȋndoctrinat (intoxicat) cu menirea trans-celestă (a-ha!) a plăților către ce (sau cine?) "trebuie”, deși motivațiile la schimb par anemice: păi, bugetarii, sănătatea, ȋnvățământul, o roabă cu bitum și o bancă montată și vopsită ȋn parc. Dar săracii (ajunși muritori de foame din cauze “pur obiective”, ba chiar din propria lor cauză) care te trag de mânecă pe stradă să nu-i lași ȋn voia sorții? Lor ce li se “alocă” de la bugetul de stat? Avem un sistem de protecție socială pe care merită să urinezi și să defechezi, pardon de expresii/intenții.
Dar, ah, suntem pe un site “cu profil auto”, cum mă urechease odată, pe AM, o revoltată anti-inexorabilă. Aici contează mașinile și drumurile. Magnifice drumuri…Ȋncheiem polițe RCA pentru a ne pune la adăpost de hazardul subiectiv, dar ce facem cu cel obiectiv, relevat de ȋnsăși starea drumurilor? Ar trebui să mă simt fericit că nu-l bușesc și nu mă bușește x sau y, dar mașina mi-e torturată de “sculpturile” anumitor porțiuni carosabile?
Dincolo de ironiile mele de "frustrat", evident că obligațiile financiare trebuie să existe și să fie onorate până la ultimul cent , fiindcă se cuvine a da Cezarului ce este al Cezarului și așa Ȋi place lui Dumnezeu, dar nici Cezarul să nu uite că n-a fost instalat (atât de către cei de jos, prostimea, cât și de către Cel de Sus) chiar fără nicio ȋndatorire…El este doar un iconom al celor lumești, trecătoare, iar dacă nici la atâta lucru nu-și dă silința sau nici măcar nu se gândește, atunci de ce și cum să i se ȋncredințeze cele veșnice?