Sărbătoare astăzi la Craiova. La aproximativ două luni de la ieșirea de pe banda de producție a ultimului exemplar B-Max, uzina din Oltenia a produs astăzi primul exemplar al SUV-ului de clasă mică EcoSport. Conform celor de la Ford, eliminarea din gamă a lui B-Max are la bază cererea în scădere pentru monovolumele de segment B, iar relocarea producției lui EcoSport, care până acum a fost produs în India, este bazată pe cererile în creștere pentru acest tip de SUV-uri.
Evenimentul de astăzi a fost onorat cu prezența de președintele și de primul ministru al României, dar și de oficialități internaționale precum Steven Armstrong, vicepreședinte al grupului Ford și președinte al Ford Motor Company Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
"EcoSport este un nou exemplu al modului în care Ford își construiește operațiunile pe baza avantajelor propriei game - implicit pe baza unor SUV-uri de clasă mondială. Odată cu creșterea cererilor pentru EcoSport și în general pentru SUV-urile din această categorie, este momentul oportun pentru a reloca producția în Europa pentru a ne ridica le nivelul cerințelor clienților noștri", a declarat Steven Armstrong.
Pentru a adapta fabrica de la Craiova la producția noului model, Ford a investit 200 de milioane de euro în retehnologizare, suma totală pe care constructorul american a adus-o în România din 2008, anul preluării uzinei craiovene, ridicându-se la peste un miliard de euro.
Și numărul angajaților de la Craiova a crescut cu 1700 în acest an, finalul lui 2017 urmând să găsească uzina - producție auto și producție motoare - cu 3900 de angajați.Noul EcoSport va fi produs la Craiova și livrat ulterior în 56 de piețe din toată lumea. Craiova va deveni astfel sursa unică de producție pentru piețele europene, dar și pentru țări precum Africa de Sud, Turkmenistan sau îndepărtata Noua Caledonie.
Noul EcoSport: tracțiune integrală opțională și motor diesel 1.5 de 125 CP
Modelul care va fi produs la Craiova a fost prezentat oficial de Ford la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie 2017, fiind o evoluție stilistică și de calitate a versiunii EcoSport pe care Ford o importa până acum în Europa de la uzina din Chennai, India. Principalele elemente adăugate în portofoliul SUV-ului care se va lupta pe piață cu rivali precum Renault Captur, Opel Crossland X, Peugeot 2008 sau Volkwagen T-Roc este posibilitatea configurării mașinii împreună cu un sistem de tracțiune integrală și apariția unui nou motor diesel de 1.5 litri pe care Ford l-a botezat oficial EcoBlue. Acesta dezvoltă 125 CP.
Poate daca am avea insa si autostrazi, Ford ar produce si un model care face grosul vanzarilor in Europa: Fiesta sau Focus. Am putea profita la maxim de Brexit si de faptul ca salariile in Romania sunt mult mai mici ca in Germania. Mi-as dori sa vad Fieste cu volanul pe dreapta produse la Craiova si exportate in UK :-)
Deși repet (c-am mai spus-o) B-Max-ul nu și-a meritat cruda soartă, fiind un van-uleț reușit, spațios și f. modulabil pt dimensiunile lui.
Ar fi interesant daca va oferi si benzina 4X4 sau o varianta hibrid-electrica cat mai curand.
Oricum MULT SUCCES !
Si spor la AUTOSTRADA / DRUM EXPRESS Craiova-Pitesti sau ce-o mai fi si or mai promite guvernantii..... Intrucat de 25 de ani ne tot mint - cu nerusinare....
Pentru design si dotari pentru modelul ECOSPORT - nota generala 8.....