Un italian va conduce biroul Ford România. Între timp, Ford acuză infrastructura: "Pierdem până la 80 de euro per maşină la transport din cauza drumurilor"

de Mircea Meșter
Vineri, 03.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Valerio Brenciaglia îi ia locul lui Zoltan Brassai la conducerea Ford România. Cei doi manageri au discutat astăzi cu jurnaliştii şi au enumerat problemele pe care al doilea constructor auto al ţării le are: infrastructura e la pământ, iar Dacia e avantajată de programul Rabla.

Ford România a anunţat astăzi o schimbare majoră la nivel de management. Directorul General al biroului românesc Ford, Zoltan Brassai, a fost avansat pe o poziţie de Brand Director în cadrul Ford Europe, iar locul acestuia va fi luat de italianul Valerio Brenciaglia. În vârstă de 45 de ani, Brenciaglia a ocupat poziţii în zona de Vânzări, Marketing şi Servicii în cadrul birourilor Ford din Europa, fiind activ pentru perioada 2012-2013 şi în România, unde a fost Directorul de Marketing al diviziei Ford din ţara noastră.

Infrastructura, eterna problemă

Esential 30 de kilometri pe oră este viteza medie a unui camion care tranzitează România.
50-80 de euro este suma pe care Ford o pierde la transportul fiecărei maşini din cauza infrastructurii deficitare din România.
În cadrul discuţiei pe care cei doi manageri au avut-o astăzi cu jurnaliştii, aceştia au atacat din nou problema infrastructurii din România, considerată mult sub nevoile unei companii mari care investeşte în România. Deşi au refuzat să comenteze informaţiile conform cărora fabrica din Craiova va construi noul SUV de clasă mică EcoSport pe lângă B-Max, cei doi oficiali confirmă faptul că una dintre marile probleme ale uzinei din Oltenia este reprezentată de lipsa infrastructurii.

"Dacă am produce la capacitate maximă la Craiova, de la fabrică ar pleca zilnic 240 de camioane, în timp ce alte 240 de camioane ar veni spre fabrică.

Nu avem infrastructura necesară. Nu avem şosele, poduri, nimic. Iar problema nu e doar a producătorului, pentru că furnizorii sunt cei mai afectaţi: camioanele lor stau să intre în fabrică ore întregi doar pentru că vin din timp ca să nu strice fluxul de producţie", spune Zoltan Brassai, cel care a condus Fod România din 2012 şi care va fi Brand Manager al diviziei Large Cars în cadrul Ford Europa.

"Programul Rabla avantajează Dacia"

Prin Rabla s-au scos 20.000 de maşini vechi din uz, dar în ţară au intrat alte 127.000 de maşini second-hand cu emisii Euro 0. Nu vedem nicio strategie în acest sens.

Zoltan Brassai
Ex-Manager Ford România
O altă problemă a celor de la Ford este legată de condiţiile pe care Guvernul le-a pus în formatul 2015 al Programului Rabla, acuzând indirect faptul că guvernanţii ajută Dacia şi ignoră eforturile Ford de a produce la Craiova motoare care reuşeşesc să se ridice la nivelul Euro 6.

"Deşi în programul Rabla se avansează termeni precum eco sau protecţia mediului, nu vedem nicio strategie coerentă în acest sens. Prin Rabla s-au scos 20.000 de maşini vechi din uz, dar în ţară au intrat alte 127.000 de maşini second-hand cu emisii Euro 0. Iar bonusul eco la cumpărarea unei maşini a luat-o înapoi în loc să crească. A ajuns la jumătate faţă de anul trecut. Dacia este avantajată nu doar la nivel de program Rabla, ci şi la nivel de bonusare la achiziţie. Asta pentru că Dacia nu are niciun motor Euro 6 în gamă la această oră", spune acelaşi Zoltan Brassai.

Cu toate acestea, Ford şi-a reafirmat astăzi, prin vocea noului manager general, dorinţa de a continua investiţiile la fabrica din craiova.

"Nu avem niciun plan de a închide Craiova, de a pleca, ci avem de gând să menţinem investiţia în contextul următorilor ani", spune Valerio Brenciaglia.

Valerio Brenciaglia, noul director general al biroului Ford România.

Ford aduce în 2015 noile EcoSport, Mustang, C-Max şi S-Max

La capitolul noutăţi în gama de modele, Ford se pregăteşte să lanseze în România modelul EcoSport, SUV-ul de clasă B pe care marca americană îl va pune faţă în faţă cu rivali precum Opel Mokka, Renault Captur sau Nissan Juke.

EcoSport va fi lansat în iunie, moment în care pe piaţă va intra şi noul Ford C-Max, despre care oficalii mărcii susţin că, deşi păstrează forma şi logica practică a unui monovolum, va oferi o mulţime de elemente tehnologice care-l vor recomanda ca pe o alternativă mai încăpătoare a lui Focus. Noul Mustang va fi disponibil în România în luna iulie - comenzile pentru icon car-ul american au început deja din această primăvară, iar în toamnă urmează lansările noilor S-Max şi Galaxy, ultimul tocmai prezentat chiar astăzi de marca americană în primele imagini oficiale. 

O altă apariţie interesantă va fi cea a SUV-ului mare Edge Sport, considerat unul dintre rivalii lui VW Touareg. Modelul va fi disponibil în showroom-uri în iarna care urmează, cel mai probabil la începutul anului viitor.

Comentarii (6)

  • Alinescu
    Asta ne mai lipsea. In loc ca Dacia si Ford sa construiasca un grup de lobby care sa-i faca pe rasnitarii astia de la guvern sa construiasca dracu autostrazi, ei se injura unii pe altii. Bine asa. Vai de mama noastra.

    Succes noului director.
    22 1
  • cam asa dar fix invers
    sa vezi cat pierdem noi din cauza drumurilor la capitolul suspensie, jante si cauciucuri, mult mai mult de 80 euro
    30 0
  • antonny
    Doamna Lia Olguta Vasilescu construieste stadion in loc sa se ocupe de infrastructura si locuri de munca
    14 1
  • Decât să facă autostrazi mai bine fac Dacia duster.
    0 1
  • o mai faci si doamna pe penala aia si spurcata la gura....
    10 2
  • Hunter
    Daca Dacia si Ford ar trebui sa construiasca cu grup de lobby, cum spunea cineva mai sus, poate ar trebui si noi, ca natie, sa construim un grup de lobby si sa facem ceva in tara asta, deoarece pentru noi am face nu pentru Mos Craciun si prietenii sai. Numai ca e simplu de comentat pe net, toti ne dam cu parerea, dar cand vine vorba sa luam atitudine fiecare si sa ne unim, ne facem ca ploua si asteptam sa vina altii sa ia initiativa. Asta e valabil la toate capitolele traiului din tara asta.
    Daca Ford se plange de 80 de euro per masina, noi de atatia ani, ar trebui sa ne plangem de sute si mii de euro. O facem oare ? Nu. De ce ? Pentru ca nu vrem si nu avem sange in instalatie.
    Asa ca, deocamdata si sunt convins ca pentru o extraordinar de lunga perioada de timp si de acum incolo, cainii o sa latre si ursul o sa isi vada de ale lui.
    Si sa nu ne miram intr-o buna zi daca cei de la Ford (in primul rand) si poate si cei de la Dacia (intr-o masura mai mica) o dau cotita si isi mai muta productia din tara asta. Ca vorba aia...s-au inchis fabrici din tari din vestul Europei, unde sindicatele si puterea civica este mult peste ce avem in Romania, insa cand vine sefu mare de la un Ford sa zicem si spune, "ia mai dai dracu pe romanii astia, ca noi am bagat bani in tara si am adus tehnologie si locuri de munca si restul industriei orizontale s-a dezvoltat si ei nu is in stare sa traga un asfalt pentru o autostrada", pai atunci s-a cam gatat.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru