Ford România a anunţat astăzi o schimbare majoră la nivel de management. Directorul General al biroului românesc Ford, Zoltan Brassai, a fost avansat pe o poziţie de Brand Director în cadrul Ford Europe, iar locul acestuia va fi luat de italianul Valerio Brenciaglia. În vârstă de 45 de ani, Brenciaglia a ocupat poziţii în zona de Vânzări, Marketing şi Servicii în cadrul birourilor Ford din Europa, fiind activ pentru perioada 2012-2013 şi în România, unde a fost Directorul de Marketing al diviziei Ford din ţara noastră.
Infrastructura, eterna problemă
În cadrul discuţiei pe care cei doi manageri au avut-o astăzi cu jurnaliştii, aceştia au atacat din nou problema infrastructurii din România, considerată mult sub nevoile unei companii mari care investeşte în România. Deşi au refuzat să comenteze informaţiile conform cărora fabrica din Craiova va construi noul SUV de clasă mică EcoSport pe lângă B-Max, cei doi oficiali confirmă faptul că una dintre marile probleme ale uzinei din Oltenia este reprezentată de lipsa infrastructurii."Dacă am produce la capacitate maximă la Craiova, de la fabrică ar pleca zilnic 240 de camioane, în timp ce alte 240 de camioane ar veni spre fabrică.
Nu avem infrastructura necesară. Nu avem şosele, poduri, nimic. Iar problema nu e doar a producătorului, pentru că furnizorii sunt cei mai afectaţi: camioanele lor stau să intre în fabrică ore întregi doar pentru că vin din timp ca să nu strice fluxul de producţie", spune Zoltan Brassai, cel care a condus Fod România din 2012 şi care va fi Brand Manager al diviziei Large Cars în cadrul Ford Europa."Programul Rabla avantajează Dacia"
O altă problemă a celor de la Ford este legată de condiţiile pe care Guvernul le-a pus în formatul 2015 al Programului Rabla, acuzând indirect faptul că guvernanţii ajută Dacia şi ignoră eforturile Ford de a produce la Craiova motoare care reuşeşesc să se ridice la nivelul Euro 6."Deşi în programul Rabla se avansează termeni precum eco sau protecţia mediului, nu vedem nicio strategie coerentă în acest sens. Prin Rabla s-au scos 20.000 de maşini vechi din uz, dar în ţară au intrat alte 127.000 de maşini second-hand cu emisii Euro 0. Iar bonusul eco la cumpărarea unei maşini a luat-o înapoi în loc să crească. A ajuns la jumătate faţă de anul trecut. Dacia este avantajată nu doar la nivel de program Rabla, ci şi la nivel de bonusare la achiziţie. Asta pentru că Dacia nu are niciun motor Euro 6 în gamă la această oră", spune acelaşi Zoltan Brassai.
Cu toate acestea, Ford şi-a reafirmat astăzi, prin vocea noului manager general, dorinţa de a continua investiţiile la fabrica din craiova.
"Nu avem niciun plan de a închide Craiova, de a pleca, ci avem de gând să menţinem investiţia în contextul următorilor ani", spune Valerio Brenciaglia.Ford aduce în 2015 noile EcoSport, Mustang, C-Max şi S-Max
La capitolul noutăţi în gama de modele, Ford se pregăteşte să lanseze în România modelul EcoSport, SUV-ul de clasă B pe care marca americană îl va pune faţă în faţă cu rivali precum Opel Mokka, Renault Captur sau Nissan Juke.
EcoSport va fi lansat în iunie, moment în care pe piaţă va intra şi noul Ford C-Max, despre care oficalii mărcii susţin că, deşi păstrează forma şi logica practică a unui monovolum, va oferi o mulţime de elemente tehnologice care-l vor recomanda ca pe o alternativă mai încăpătoare a lui Focus. Noul Mustang va fi disponibil în România în luna iulie - comenzile pentru icon car-ul american au început deja din această primăvară, iar în toamnă urmează lansările noilor S-Max şi Galaxy, ultimul tocmai prezentat chiar astăzi de marca americană în primele imagini oficiale.
O altă apariţie interesantă va fi cea a SUV-ului mare Edge Sport, considerat unul dintre rivalii lui VW Touareg. Modelul va fi disponibil în showroom-uri în iarna care urmează, cel mai probabil la începutul anului viitor.
Succes noului director.
Daca Ford se plange de 80 de euro per masina, noi de atatia ani, ar trebui sa ne plangem de sute si mii de euro. O facem oare ? Nu. De ce ? Pentru ca nu vrem si nu avem sange in instalatie.
Asa ca, deocamdata si sunt convins ca pentru o extraordinar de lunga perioada de timp si de acum incolo, cainii o sa latre si ursul o sa isi vada de ale lui.
Si sa nu ne miram intr-o buna zi daca cei de la Ford (in primul rand) si poate si cei de la Dacia (intr-o masura mai mica) o dau cotita si isi mai muta productia din tara asta. Ca vorba aia...s-au inchis fabrici din tari din vestul Europei, unde sindicatele si puterea civica este mult peste ce avem in Romania, insa cand vine sefu mare de la un Ford sa zicem si spune, "ia mai dai dracu pe romanii astia, ca noi am bagat bani in tara si am adus tehnologie si locuri de munca si restul industriei orizontale s-a dezvoltat si ei nu is in stare sa traga un asfalt pentru o autostrada", pai atunci s-a cam gatat.