Un Duster de 850 CP pe Pikes Peak?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Colegii francezi de la Le Blog Auto anunţă astăzi că Renault ar putea pregăti o versiune de 850 de cai putere a lui Dacia Duster. Modelul va fi construit la cererea pilotului francez Jean-Philippe Dayraut pentru participarea la ediţia 2011 a Pikes Peak International Hill Climb. Vestea este cu atât mai surprinzătoare cu cât Jean-Philippe Dayraut concurează în Trofeul Andros pentru BMW şi împotriva lui Alain Prost, cel care se bate la titlul Andros la volanul unui Duster Ice, versiunea specială pentru această competiţie dezvoltată de Renault.
Conform jurnaliştilor francezi, Dayraut a stabilit deja contacte cu Tork Engineering şi cu Renault - cele două companii care au realizat Duster Ice - în vederea dezvoltării unei versiuni supersportive a modelului Dacia. În cazul în care acesta va fi produs, va avea sub capotă un motor de 850 de cai putere derivat din V8-ul unui Nissan GT-R de competiţie. Masa totală a maşinii ar fi de doar 900 de kilograme.
Nimic nu este însă oficial în acest moment, zvonurile circulând exclusiv prin paddock-ul Trofeului Andros.
CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?
Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaşţa de rulare este atât asfalt, cât şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea.
În 2011, Pikes Peak va avea loc în 26 iunie. Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al competiţiei.
VIDEO: RHYS MILLEN LA PIKES PEAK 2009
CINE ESTE JEAN-PHILIPPE DAYRAUT?
Pilotul francez de 41 de ani care se bate în acest an cu BMW pentru Trofeul Andros este un obişnuit al sporturilor cu motor din Hexagon. Prima sa participare în competiţiile de acest tip a avut loc în 1999, când a câştigat Formula France cu echipa AS Events.
Printre rezultatele notabile ale lui Dayraut se pot menţiona câştigarea Campionatului de Superturisme al Franţei cu un BMW M3 Silhouette (2001), locul secund în Porsche Carrera Cup Franţa 2005, poziţia a treia în Campionatul Francez GT (2008) şi poziţia a doua în International GT Open cu un Ferrari 430 GT3 Scuderia (2010).În cazul în care Dayraut ar câştiga la Pikes Peak, ar fi primul pilot francez care ar termina primul în competiţia din Colorado după Michele Mouton cu Audi în 1985.
via | Le Blog Auto
Versiunea FIA GT1 a Nissan-ului GT-R foloseste un V8, deci este posibil ca asta sa fie explicatia, dar denumirea R35 nu se refera neaparat la aceasta, ci la orice GT-R din generatia actuala.
in realitate nu e nici o legatura intre dusterul de 90 cp si asta
Este marketing, si nu m-ar mira ca viitorul sedan Dacia sa apara intr-o competitie pentru a putea beneficia de o publicitate similara cu ceea ce are Chevy Cruze in acest moment ( care a castigat un campionat .. ).
Ar fi bine sa facem un pic diferenta intre masinile de serie si corespondentele lor de circuit --- diferenta este toata masina si asemanarea este NUMELE de pe capota ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VK_engine
45 era folosit in super gt series din japonia la clasa gt500
56 e pt fia gt, la clasa gt1
ca si versiunea andros, aceste versiuni nu au nici in clin nici in maneca cu modelul de serie (doh)...
oricum am intoarce problema eu abia astept sa vad cum va arata un duster pikes peak. (in mod special aripile deportante)
PS Mai da-l incolo de Duster de 800 de cai....
...totusi.....unul de 300 mi-ar placea....
parerea mea
Dar Vasilica parca are dreptate, au inceput sa se inmulteasca maimutele cu Logan (fara nici o remarca fata de masina)
Sau ai tu ceva impotriva Skodei ;) ?