Motivaţia producătorilor germani de automobile a fost legată de modelele premium în portofoliile lor, care aduc venituri semnificative Uniunii Europene, atât prin costurile şi taxele aferente acestora, cât şi prin locurile de muncă asigurate de acestea.
Din păcate, aceste automobile au anumite limite în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2, de unde şi solicitarea nemţilor în favoarea indulgenţei. Noile reguli ale Comisiei Europene se vor aplica treptat, pentru fiecare constructor în parte, în funcţie de măsurile luate în trecut în această privinţă. Excepţiile folosite în trecut au rămas valabile în continuare. Mai exact, constructorii care produc mai puţin de 10.000 de automobile pe an pot aplica pentru reduceri mai mici ale emisiilor de CO2, iar producătorii pot să se asocieze în grupuri, care să acţioneze împreună în vederea reducerii emisiilor de CO2 ale vehiculelor din portofoliile acestora.În 2007, un constructor de automobile trebuia să aibă o medie de 158.7 grame CO2 pe kilometru pentru a nu fi taxat suplimentar de Uniunea Europeană. Pentru 2015, CE a stabilit o ţintă de 130 de grame pe kilometru. Noua ţintă, de 95 grame CO2 pe kilometru la nivel de flotă, reprezintă o reducere de 40% faţă de valorile solicitate pentru 2007.
Pe lângă reducerea poluării din atmosferă, noile norme le vor oferi consumatorilor automobile mai eficiente. Pentru a atinge ţintele respective, un automobil cu motor pe benzină va trebui să aibă un consum mediu de 4.1 litri la sută, pe când modelele diesel vor avea nevoie să obţină un consum mediu de 3.6 litri la sută. Bineinţeles, vorbim despre o medie la nivel de gamă, pentru portofoliul unui constructor, deci valorile de mai sus nu trebuie luate ca atare.Via AutomotiveNews (înreg.) | CE
Eu ma astept ca unii producatori sa faca totusi un front comun si sa-i mai aduca la realitate pe dinozaurii de la Bruxelles, asta daca nu vor sa ramana Europa fara multe alte fabrici si cu cateva milioane de someri in plus, s-au facut eforturi mari pt reducerea noxelor si a consumului, capacitatile cilindrice tot scad, si aceasta tendinta continua, dar cum pot unii producatori, de ex Bmw, sa aiba o medie de 95 de grame in 2020, in conditiile in care si astazi o motorizare de 2 litri depaseste bine 100 de grame, trebuie sa scoata alte entry level de 1 litru si 50 de cai? Asta inseamna ca-n 7 ani actualele motoare de 3 litri trebuie sa-si reduca noxele cu vreo 60%, mai sunt 7 ani dar generatiile noi de motoare nu apar in fiecare an, deci este imposibil dupa parerea mea. Poate liderii Europei vor sa transforme acest continent intr-o uriasa pensiune cu panselute, foarte frumos, dar din pacate economia si banii nu se fac asa, oricum Europa sta mult mai bine la consum si ecologie decat altii, noile norme sunt aberante pur si simplu.
mai rau e ca pe viitor marca Rolls va trage in jos Grupu BMW asta daca nu se face ceva(din timp)
un Rolls Royce cu motor de 3L sau chiar 4L chiar nu ar avea sens......
si asta ar obliga BMW sasi sacrifice 'propriile' masini.........
si prea cred eu ca MINI e in stare sa 'traga' cat pt. 3 marci........
aceeasi problema o are si grupu VAG care are marci ca Bentley,Lambo,Audi,Bugatti.........marci care inca 'consuma' mult aer proaspat.....
@dan si eu is de parere ca noile norme is cam severe insa nu cred ca se vor schimba......
acum nush ce sa zic.......daca detineam Grupu BMW automat scapam de Rolls Royce(acum cat il mai pot vinde pe bani frumosi)
daca Mercedes a renuntat la Maybach......nau facuto de prosti......
Rolls papa o gramada de bani din 'ograda' bmw bani care bmw iar putea investi in 'el' insusi
bmw ar putea creea un model pe platforma de Mini(vandut la pret de Mini actual)..........si gama Mini sa fie clasata putin mai jos.....la preturi mai mici cu motoare mai mici mai nepoluante si cu o productie mai mare decat cea prezenta........
asa bmw ar avea un competitor pt. Audi A1(segment in care probabil si Mercedes va intra pe viitor)
in ziua de azi e greu sa prezici ce se va intampla cu industria auto peste 7-8 ani.........
Bmw se poate scoate totusi cu noul motor de 1.5 litri si 3 cilindri, diesel si benzina, am uitat de el, va fi pe noul Mini si pe seria 1, asta mai scade media si poate sa fie perfectionat in timp, dar nu stiu daca va fi suficient, nu pot sa prezic exact ce va fi peste 7 ani, dar cum spuneam, generatiile noi de motoare nu apar asa la un an doi, deci pana in 2020 va mai aparea o noua gama de motoare, atat, nu este timp de mai multe.
pan' la urma marca BMW e mai importanta(mai mult k sigur)ca marca Rolls
si pan la urma credema ca il va vinde (mai repede sau mai tarziu)stai sa vezi ce norme se vor stabili dupa.......2020........va fi jale.......vor trebui sa scoata medii de noxe de 60g(la nivel de gama)
vai de capu meu............
PS: Daca ar sti cei de la BMW de voi sigur v-ar angaja =))))))))))))
apai 112d ar fi umilinta maxima, mai bine s-ar intoarce la produc cutite si furculite.
poi vezi nam putere de decizie la bmw.......caci daca aveam nu se fabricau modele ca 114d......5GT sau 3GT
las ca numa alti au bani sa faca supercaruri bmw........nare si mai bine fac monovolume de familie...........cel mai sport constructor dintre cei premium.....
daca ar renaste(din morti) ingineri bmw din 70'-80' sa vada ce a ajuns bmw si ce modele produc cred ca ar muri la loc..........
pt. mine masinile sunt o pasiune nici decum o necesitate sau doar un mijloc de transport........
da hai sa incheiem cu 'proiectu BMW Rolls' si sa ne intoarcem la tema subiectului......
va fi foarte greu pt. toti constructori sa scada emisiile asa mult.....
mai ales pt. nemti care au inca modele cu motoare mari.......
peoibabil japonezi vor sta cel mai bine la acest subiect..........motoare mai mici.....hibrizi mai multi.....
Da, Europa este aglomerata si poluata si se iau masuri drastice.
California a inceput norme de poluare in '70.
Dar de ce CO2?
Daca CO2 este poluant si daunator de ce este permis in bauturile copiilor si adultilor?
Sa se interzica sifonul, berea, bauturile carbogazoase?
CO2 este un gaz Natural.
De ce nu CO si NO?
Si stati linistiti ca BMW nu va renunta la Rolls. Sigur va gasi o solutie.
Pe de alta parte eu cred ca acest preag de 95 de grame nu a fost stabilit intamplator. Este o cantitate in care toti se pot incadra. Insa asta inseamna miliarde de euro investite de toti producatorii. Aici e problema. Nimeni nu vrea sa investeasca atatia bani, mai ales daca ne referim la cei care cam au probleme cu banii , gen Fiat sau PSA. Tare curios as fi sa vad si pozitia lui GM in privinta lui Opel. Nu m-as mira ca iar sa fie scos la vanzare Opel si iar "Angelica sa le dea peste gura americanilor..
Ah, si inca ceva. Vorbim de valori ale emisiei la nivel de gama, nu de model. Deci daca tu ai in gama 8 modele de exemplu, daca ai 2 electrice, una de clasa mini si mica ale caror valori sunt de ... 70-80g/km sa zicem, te poti intinde la 130-140 grame la celelalte clase. Este un amanunt important.
Nu se "extaziaza" nimeni. E pur si simpu o observatie a starii de fapt.
Utilitarele reprezinta un procent marunt din gama unui constructor, iar ce scrii tu n-are treaba cu realitatea, pt ca e vorba de o medie a emisiilor aici.
Nu spune nimeni ca majoritatea romanilor au o cultura ecologica, tocmai de aceea electricele sunt preponderent destinate tarilor EVOLUATE dpdv economic si cultural.
Ce nu pricep unii ca tine, e ca schimbarile nu survin brusc peste noapte.
Tocmai de aceea s-a lucrat si se lucreaza pe de-o parte la eficientizarea motoarelor cu ardere interna SI pe de alta parte la perfectionarea hibrizilor, masinilor 100% electrice si a altor solutii radicale.
Normele de poluare merg mana-n mana cu consumul de carburant, ori nimanui nu-i place sa dea mai mult pe benzina sau motorina. Mi se pare hilar cum pe de-o parte ridicati in slavi eficienta motoarelor modene actuale si pe de alta blamati normele de poluare prezente si viitoare. Pai cine credeti ca i-a impins de la spate pe producatori sa accelereze eficientizarea motoarelor?
In fine..
sa ai pretentia ca electricele sa se vanda la fel de bine ca masinile conventionale, cand acestea au 130 de ani de evolutie inaintea electricelor, mi se pare o cretinitate absoluta.
Nu vad de ce ati scrie atatea capitole pe aici, ca oricum nu va folosesc la nimic.
Asta e trendul. Incearca sa reduca cat mai mult emisiile si sa treaca pe masini electrice. Eu unul nu sunt deloc de acord.
"The emission limit value does not apply to each vehicle individually but to the average of all vehicles built by a manufacturer registered in the EU in one calendar year."
Adică media asta de 95 grame CO2 pe kilometru rezultă din calculul emisiilor pentru producția totală anuală de mașini noi.
Adică dacă se produc 100.000 de mașini cu emisii 120 g CO2/km trebuie să producă 100.000 de mașini cu emisii de 70 g CO2/km, ca să iasă media!
Cel puțin așa reiese. De aici se vede opoziția granzilor. Degeaba ai mașini mai nepoluante în gamă, dacă grosul vânzărilor este dat tot de mașinile cu emisii mai mari.
Mie mi se pare un obiectiv greu de realizat, cu toată producția de hibride. Trebuie să ai producție serioasă de mașini electrice să respecți limita. E o simplă chestiune de matematică. Trebuie să produci "la volum" electrice și mașini cu motorizări clasice foarte economice sau hibride mici, ca să poți vinde "la volum" mașini performante premium.
Până la urmă se pot produce și mașini poluante, dar taxele vor fi exorbitante și atunci gata cu "democratizarea" luxului.
http://www.nextgreencar.com/new-car-search/
BMW are un singur model care se apropie cât de cât de limită
Serie 1 116d EficientDynamics cu 99 g CO2/km.
Mercedes la fel
Class A 180 CDI SE cu 98 g CO2/km
Mai bine stă Audi, care are mai multe modele cu motorizare 1,6 TDI și avantajul că este în grupul VAG și poate fi calculat global, dar oricum, trebuie să vândă volume mari de mașini cu emisii sub 95 g/km, ca să poată vinde multe mașini mai puternice cu emisii mai mari.
Lucrurile nu stau bine nici pentru Dacia (paradoxal), pentru că numai Sandero și Logan 1,5 DCI se apropie de obiectivul de emisii, restul mașinilor sunt departe în sus. Dacia mai are și dezavantajul că nu poate oferi hibride sau electrice, iar o parte însemnată din producție este dat de Duster care are emsii mari. Va trebui să scoată, cred, o citadină cu motor performat să echilibreze cât de cât.
Vorbesc de situația ipotetică de peste 7 ani, când totuși vor fi obligați să pună niște motoare actualizate, cu emisii mai mici. Sau poate Dacia va fi calculată global împreună cu Renault-Nissan și atunci se vor face alte calcule. Nu se știe.
Cum zicea cineva mai sus, nu poți să scoți motoare noi peste noapte, de obicei sunt perfecționări sau evoluții ale celor existente.
Va fi greu pentru producători, asta-i sigur.
* va plangeti de faptul ca nu vor mai exista BMW-uri de lux cu puteri mari, incercati sa vedeti ce au reusit cei de la Tesla, ca sa vedeti exista solutii, ele tb. doar folosite si inbunatatite
http://www.automarket.ro/stiri/sua-tesla-model-s-depaseste-navele-amiral-ale-trio-ului-premium-din-51093.html
Si sunt convins ca nu polueaza.
Iar ca si idee, cine vrea sa-si ia masina cu motor puternic, nu se uita la pret, mai ales ca banii curg din surse "muncite" pe branci.
Tot pensionarii vor alege masini mai ecologice.
Este la fel de ofensiv si optimist in privinta electricelor. Nimic nu s-a schimbat. Va continua investitiile in crearea de fabrici si infrastructura de incarcare conform planului.
French carmaker Renault and its Japanese partner Nissan will have sold 100,000 electric vehicles this month, Carlos Ghosn, chief executive of both companies, said on Saturday at a conference in the southern French city of Aix-en-Provence.
He also said that he does not expect any strong recovery in the troubled European auto sector in the medium term. Ghosn, who has ploughed a bigger share of his companies' cash into electric car technology than any other mass-market carmaker, said that the alliance's investment in hybrid and electric vehicles "is not a bet, it is a certainty."
sursa:economictimes.indiatimes.com