După mai multe luni de negocieri tensionate, reprezentanţii guvernelor europene au ajuns la un acord cu privire la ţintele de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehicule.
UE a decis reducerea emisiilor cu 37.5% pentru autoturisme şi cu 31% pentru vehiculele utilitare, până în 2030, însă industria auto europeană susţine că aceste obiective pun în pericol joburile din sector şi vor afecta clienţii finali.
Asociaţia de profil din Germania (VDA) spune că noua legislaţie stabileşte reguli foarte dure fără să promoveze suficient tranziţia către vehiculele electrice.
La rândul său, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) şi-a exprimat îngrijorarea şi susţine că, "deşi obiectivele de reducere a emisiilor par plauzibile, ele sunt complet nerealiste în contextul actual de piaţă".
Emisiile CO2 au fost stabilite în 2015 la o medie de 130 de grame pe kilometru la nivel de gamă, iar ţintele pentru 2020 sunt de 95g/km.
Aproximativ 15 milioane de autovehicule sunt vândute anual în Uniunea Europeană, iar, potrivit estimărilor oficiale, autoturismele sunt responsabile pentru mai mult de 10% din emisiile CO2 din UE.
Via Automotive News
Nu legislatorul trebuie sa vina cu solutii tehnologice ci producatorii auto trebuie sa investeasca si sa gaseasca tehnologii noi daca considera ca cele actuale nu sunt suficient de bune.
Adevarul e ca tipa pt ca nu vor sa bage bani in cercetare.