Uber România a anunţat o nouă strategie prin care încearcă să sporească numărul de utilizatori ai serviciului de transport, dar şi numărul şoferilor care activează în cadrul platformei. Pentru prima oară de la intrarea pe piaţa din România în luna februarie a anului trecut, Uber a redus tarifele pentru a deveni mai accesibil decât serviciile tradiţionale de taximetrie din Bucureşti.
Astfel, începând din 30 augugust, o călătorie cu Uber costă doar 1.3 lei/km, cu un tarif de pornire de 1.3 lei şi un cost de staţionare de 0.22 pe minut. Practic, tariful este cu 10% mai mic decât cel de 1.45 lei/km practicat începând din această vară, în timp ce serviciile clasice de taximetrie au tarife de cel puţin 1.39 lei/km. Tariful minim de călătorie rămâne stabilit la 8 lei, în timp ce anularea comenzii după cel puţin 5 minute de la iniţierea ei este taxată cu 6 lei.
Cu noile tarife, o călătorie de la Piaţa Unirii la Aeroportul Henri Coandă ar urma să coste 33.3 lei în condiţii de trafic normal, în loc de 37 de lei cât costa până acum.Aceste tarife sunt valabile pentru serviciul de bază UberX, în cadrul căruia vor putea activa acum şi şoferi care deţin maşini de cel mult 15 ani vechime, după ce anterior vechimea maximă a maşinii permise în cadrul programului era de 10 ani.
Maşinile disponibile pe UberX sunt cele precum Dacia Logan, Peugeot 207, Skoda Fabia, Volkswagen Polo sau Renault Clio.Serviciul UberSelect beneficiază de o reducere şi mai mare a tarifului, de la 2.45 lei/km la numai 1.65 lei/km, cu un tarif de staţionare de 0.28 lei/minut. În cadrul acestui serviciu clienţii vor fi conduşi la destinaţie cu maşini precum Audi A3, Citroen C4, Dacia Duster sau Ford Focus care au cel mult 10 ani vechime.
Noua politică de tarife vine la scurt timp după intrarea pe piaţă a companiei rivale Taxify, care oferă tarife de 1.45 lei/km, similare cu cele practicate de Uber până acum.
Via Uber
Adevarul e ca sunt doar masini slabe, incomode, urat mirositoare, soferi... colorati si care cu greu se incumeta sa ridice geamurile si sa porneasca ac-ul: "pai io cum mai fumez bo$$?!?!?! Cum sa conduc cu ambele maini in masina?!?!?! Cum ma mai aude fra3ru ala in secunda 2 de verde?!?!?!"
A folosi un serviciu precum Uber reprezinta progres si un mare beneficiu pentru cei care locuiesc in Bucuresti si alte orase mari.
Insa, ca in Romania, am impresia ca, chiar marile companii de kaxi sunt cele care blocheaza progresul tech in Romania.