TÜV SÜD Germania: rezultate slabe la statisticile privind rata de defecte pentru Dacia Logan

de Sebastian Toma
Marti, 10.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Raportul anual al organizaţiei TÜV SÜD din Germania a indicat o rată ridicată a defectelor pentru Dacia Logan, modelul având clasări slabe în categoria maşinilor cu o vechime cuprinsă între 3 şi 7 ani.

Esential 4.2 unităţi Opel Meriva dintr-o sută de exemplare verificate au avut un defect care a stârnit atenţia TUV.
45.1 la sută este cea mai mare rată de defect înregistrată în acest studiu, aferentă unui Chrysler PT Cruiser de 11 ani vechime.
Organizaţia germană TÜV SÜD a publicat rezultatele analizei inspecţiilor tehnice făcute în perioada iulie 2012 – iunie 2013, realizată în parteneriat cu publicaţia AutoBild. Ediţia 2013 a analizei a venit cu laude pentru Opel Meriva, Toyota Prius şi Porsche 911, în timp ce modelele Dacia Logan, Citroen C4, Chevrolet Matiz şi Fiat Panda s-au clasat la polul opus al competiţiei. Opel Meriva a fost campionul ediţiei din acest an, având o rată de defect de numai 4.2 la sută (4.2% dintre maşinile verificate au fost depistate cu defecte), depăşind Mazda2 şi Toyota iQ. La fel ca în fiecare an, rezultatele au fost obţinute în urma analizării tuturor inspecţiilor tehnice derulate în atelierele TÜV din Germania. Aceste inspecţii sunt echivalentul german al ITP-ului din România şi defectele din studiu vizează doar incompatibilităţile vehiculului testat cu normele rutiere germane, neimplicând o defecţiune care a cauzat imobilitatea vehiculului.

STATISTICĂ OFERITĂ DE 7.9 MILIOANE DE MAŞINI

În perioada menţionată mai sus, au fost verificate 7.9 milioane de maşini şi aproape un sfert dintre acestea au avut cel puţin un defect, cu 4.9 la sută mai multe decât în cazul anului precedent. Nemţii de la TÜV SÜD spun că problema nu este din cauza maşinilor mai puţin bine îngrijite, ci din cauza noilor reglementări privind iluminarea vehiculelor, acestea fiind mai stricte şi incluzând reglarea incorectă a farurilor ca defect care obligă şoferul să se întoarcă ulterior pentru o nouă inspecţie. Lista de defecte comune a implicat şi elemente precum sistemul de direcţie, sistemul de frânare, planetarele şi eventuale scurgeri de ulei.

Din păcate pentru maşina naţională, analiza din acest an a adus două clasări pe ultimul loc pentru Dacia Logan, la categoriile Maşini mai vechi de trei ani şi Maşini mai vechi de cinci ani, alături de o clasare pe penultimul loc la categoria Maşini mai vechi de şapte ani. Un alt model care a reuşit performanţa negativă de a obţine două clasări pe ultimul loc la rata de defect este Chrysler PT Cruiser, la categoria maşinilor mai vechi de şapte, respectiv 11 ani.

În cazul maşinilor mai vechi de nouă ani, Mercedes-Benz ML a avut cea mai mare rată de defect: 42.7 procente dintre maşinile testate de TUV au avut defecte.

În materie de rate reduse de defect, pe lângă Opel Meriva (4.2 procente) merită să enumerăm modelul Toyota Prius, câştigătorul a două categorii (maşini mai vechi de 5 ani şi mai vechi de 7 ani), alături de Porsche 911, laureat al altor două categorii, respectiv maşinile mai vechi de 9 şi de 11 ani. În cazul fiecărei categorii de vechime a vehiculelor, modelele germane şi japoneze au ocupat primele cinci poziţii, cu o singură excepţie: Ford Kuga.

CELE MAI ÎNTÂLNITE DEFECTE: LUMINILE ŞI SCURGERILE DE ULEI

Potrivit datelor furnizate de nemţii de la TÜV SÜD, cel mai comun defect apărut a fost la instalaţia de iluminare. Rata apariţiei acestui defect creşte odată cu vârsta vehiculului, iar incidenţa defectelor creşte odată cu vechimea automobilelor testate. După defectele la instalaţia de iluminare, cel mai comun defect a fost integrat la categoria "scurgeri de ulei de motor sau de transmisie". Problemele la sistemul de frânare, planetare şi suspensii au venit pe următoarele locuri.

REZULTATE POZITIVE (PRIMUL LOC ESTE CEL MAI BUN)

Maşini cu vechimea de până la 3 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Opel Meriva 4.2
2 Mazda2 4.6
3 Toyota iQ 4.8
4 Porsche 911 5.2
5 BMW Z4 5.5
5 Audi Q5 5.5
7 Audi A3 5.6
8 Mercedes-Benz GLK 5.6
9 Toyota Avensis 5.7
9 Mazda3 5.7

Maşini cu vechimea de până la 5 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Toyota Prius 7.3
2 Ford Kuga 7.8
3 Porsche Cayenne 8.1
3 Volkswagen Golf Plus 8.1
5 Volkswagen Passat CC 8.4
6 Audi A4 8.7
7 Volkswagen Tiguan 8.8
8 Toyota Auris 9.1
9 Porsche 911 9.2
10 Mazda2 9.3

Maşini cu vechimea de până la 7 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Toyota Prius 9.9
2 Porsche 911 11.1
3 Mazda2 12.1
4 Volkswagen Golf Plus 12.4
5 Mazda MX-5 12.8
6 Toyota Corolla Verso 13.4
7 Toyota RAV4 13.6
8 Honda Civic 13.8
9 Toyota Yaris 13.9
10 Mercedes SLK 14.3

Maşini cu vechimea de până la 9 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Porsche 911 10.3
2 Toyota Corolla Verso 14.5
3 Toyota RAV4 16.2
4 Volkswagen Golf Plus 17.5
5 Toyota Avensis 17.9
6 Honda Jazz 18.2
7 Mazda MX-5 19.0
8 Toyota Corolla 19.4
9 Mercedes SLK 19.5
10 Ford C-Max 19.6

Maşini cu vechimea de până la 11 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
1 Porsche 911 12.8
2 Toyota RAV4 18.5
3 Toyota Corolla 21.5
4 Toyota Yaris 22.4
5 Honda Jazz 23.1
6 Mazda MX-5 23.4
7 Mercedes SLK 24.4
8 Volkswagen Golf IV 25.4
9 Ford Fusion 27.5
10 Audi TT 27.8

REZULTATE NEGATIVE (ULTIMUL LOC ESTE CEL MAI SLAB)

Maşini cu vechimea de până la 3 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
121 Fiat Punto 14.5
121 Chevrolet Aveo 14.5
123 Volkswagen Sharan 14.7
124 Citroen C4 Picasso 15.2
125 Alfa Romeo 159 15.4
126 Fiat Bravo 15.7
127 Chevrolet Matiz 16.1
128 Citroen C4 16.6
129 Fiat Panda 17.1
130 Dacia Logan 19.4

Maşini cu vechimea de până la 5 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
113 Chevrolet Captiva 22.1
114 Ford Ka 22.8
115 Fiat Panda 23.3
116 Renault Kangoo 23.8
117 Citroen Berlingo 24.2
117 Seat Ibiza 24.2
119 Chevrolet Matiz 24.7
120 Fiat Doblo 25.3
121 Citroen C4 25.5
122 Dacia Logan 28.9

Maşini cu vechimea de până la 7 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
104 Alfa Romeo 147 29.7
105 Renault Megane 29.9
106 Fiat Punto 30.4
107 Peugeot 307 30.6
108 Renault Laguna 32.6
108 Fiat Stilo 32.6
110 Renault Kangoo 33.2
111 Dacia Logan 33.8
112 Fiat Doblo 33.9
113 Chrysler PT Cruiser 37.7

Maşini cu vechimea de până la 9 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
86 Renault Kangoo 36.8
87 Chevrolet Matiz 37.0
88 Volkswagen Sharan 37.3
89 Ford Galaxy 37.5
90 Alfa Romeo 147 37.9
91 Alfa Romeo 156 38.2
92 Renault Laguna 38.9
93 Chrysler PT Cruiser 40.3
94 Fiat Stilo 41.2
95 Mercedes ML 42.7

Maşini cu vechimea de până la 11 ani
Poziţie Marcă şi model Procentul maşinilor cu defecte (%)
69 Alfa Romeo 147 41.9
70 Renault Kangoo 42.1
71 Renault Laguna 42.2
72 Alfa Romeo 156 42.5
73 Mini 42.6
74 Volkswagen Sharan 42.9
75 Ford KA 43.3
76 Fiat Stilo 43.8
77 Ford Galaxy 44.2
78 Chrysler PT Cruiser 45.1

Via TÜV SÜD

Comentarii (27)

  • Scrooge
    Nu cred ca e o noutate. Se stie ca dupa 2-3 ani incepi sa surubaresti la Logan cam cum o faceai la 1310. Pana la urma pretul isi spune cuvantul. Oricum cine nu-i convine, sa-si cumpere 911 :)
    58 23
  • Un oarecare
    Cui nui convine sa cumpere o Toyota :D ca e plin topul de ele. :D
    43 10
  • chiar asa?...
    dar rablele lor de 30 si de mii de euro cu probleme la nici 10000km...nu dau exemple concrete le stiti voi ...nu am logan si nici nu mi-ar trebui din motive personale (nu legate de calitate)...cam nesimtiti.din ce am discutat cu posesori de logan pot spune ca 80% se declara multumiti,discutabi e dieselul in rest....
    56 10
  • Brill_CK
    Salutare! Eu sint proprietar de KIA si ma mindresc enorm ca aceasta masina nu e in aceasta categorie. Are 4 anu si jumatate si inca n-am surubarit nimic la ea decit reviziile normale si i-am schimbat eu becurile de la pozitii cu leduri.
    In rest e o masina exceptionala.
    Numai bine va doresc si drumuri line!!!
    21 22
  • Italiencele sunt pe primul loc ... din coada ca de obicei! E lumea rea si are ceva cu ei ..... 147, 156, 159 , stilo, doblo, panda
    34 14
  • Noi avem la firma 3 modele de Dacia Logan. Logan van, berlina, MCV din generatii diferite.
    Nici o problema cu ele. Revizii si doar atat.
    53 10
  • Pai normal ca nu se da spaga la ce drumuri au...
    8 0
  • Cu unele cari cartofi cu altele iesi doar in weekend...banuiesc ca nu cari cartofi cu Porsche sau Alfa Romeo dar daca si asa se defecteaza...:)
    18 2
  • Citroen C4 (hdi 109cp,2007), revizii normale, schimbat placuțe frana 53.000 km (mai mergeau vreo 3.000 km), lamele stergatoare(al 2-lea rand) iar luna aceasta am schimbat (mai mult preventiv) și acumulatorul original (fiamm).
    Mașina are aproape 90.000 km (75% din km parcurși in oraș).
    Consum 5,8 % pe ultimii 6.500 km. Ar mai fi impozitul anual și rca-ul.
    O fi bine ?
    17 8
  • Dacia Plant
    Am avut logan pe benzina cu 100.000km si zero probleme.
    Am prieteni taximetristi cu 150-350.000km si zero probleme de fiabilitate. Doar revizii si schimbat cate o consumabila (placute, si alte piese care sunt consumabile datorita drumurilor noastre, insa alea doar la intervale mari).
    43 8
  • Mai exact la ce refera defectele lor pana la urma?La o ciobitura in parbriz sau la o cutie de viteze explodata?Eu am vorbit cu o multime de proprietari de Logan care nu au avut nicio problema,ca sa nu mai vorbesc de taximetristi cu peste 200 de mii de kilometri care se declara multumiti de masini.Nu mai credeti fratilor toate prostiile care vi se vand....
    24 3
  • carcotasul
    da, mersi, dar in ce conditii sunt pastrate masinile pe locurile fruntase, si in ce conditii sunt pastrate cele de la coada?
    evident ca un Porsche va fi mereu bine intretinut si o masina de flota, de exemplu logan sau aveo, va fi chinuit.
    25 1
  • Nu tot la nemti se "rasturna" Loganul mai ceva ca si A-classul?
    24 2
  • Sa fim seriosi, nu poti pune in aceeasi oala problemele de ambreaj, cutie de viteze, motor cu cele legate de un bec sau alte chestii minore. La cat costa Locanul e si normal sa nu se investit in cercetare cat intr-un porsche 911, pentru fiecare beculet.
    24 0
  • Am cumpart tot topul. Am o Kia Ceed din 2011. Din pacate e intre lucul 90 si 120 din 164 - cate sunt in top in cam toate intervalele in care apare.
    La dacie yice ca are probleme cu piese de pe puntea fata, articulatii la servodirectie si rugina chiar din primii ani. Nu yice ca ti se opreste in drum. Pentru ala e ADAC Pannenstatistik. Asa e in tara, daca merge inca insepamna ca e ok.
    Ca o precizare, Tüv-ul german nu prea are nimic de-a face cu RAR-ul romanesc. Daca nu bate exact cum trebuie farul, te trimite in service sa il faci. La fel daca ai cauciucurile uzate, tamburii frana, daca nu ti se sting toate becurile in bord etc
    14 16
  • rectific. Kia ceed cam pe locul 90 din aprox 120 auto.
    2 6
  • Unde se poate vedea clasamentul complet? Multumesc!
    4 4
  • Asta este mai de graba un clasament al proprietarilor.
    Am vazut cazuri cand un Punto din 95 a trecut TUVul fara probleme si un Golf 2005 a fost întors de doua ori. In principiu pana sa mergi cu ea in TUV trebuie sa treci pe la service. macar de 3-400 euro indiferent de masina sau car de tandru mergi cu ea.
    7 7
  • Eu nu inteleg care-i marea problema!
    Asa e! Logan nu e mai fiabil decat Toyota! Dar cine are aceasta pretentie? Uitati-va ce masini sunt cotate ca fiind nefiabile? Modele ale unor producatori renumiti! Cine fabrica Sharan oare? Cat costa in plus un Sharan fata de un Logan?

    In alta ordine de idei, cititi reviste straine si veti vedea ca lipsa de fiabilitate dintr-un punct de vedere german inseamna inclusiv faptul ca scartaie un scaun sau ca se aude un mic zgomot atunci cand schimbi viteza? Sa fim seriosi insa! N-am vazut prea multi oameni ramasi cu Loganul in drum!
    Si pana la urma, in ciuda acestor topuri, un lucru este evident! Nemtii cumpara Dacia! Asta este adevarul! In curtile unor vile superbe din Germania vezi Loganuri ale unor germani "imbecili", in timp ce, in fata unor cutii de chibrit din Romania vezi sh-uri nemtesti ale un romani "destepti" dornici sa nu surubareasca! Nemtii fac chituri de tunning pentru Dacia si chituri de calatorie (corturi care se monteaza pe masina, marchize mobile pentru concediu etc...) speciale pentru modelele Dacia! In timp ce in Romania majoritatea soferilor considera un concediu de 4000 de km cu masina o misiune imposibila!
    26 6
  • johnny
    se simt amenintati de marca Dacia, de asta spun mizeriile astea. Am atatia cunoscuti cu loganuri si nu se plang deloc, dimpotriva chiar le lauda, piese ieftine, consum rezonabil. Decat sa-mi iau un jaf la mana a 9-a, mai bine un logan nou-nout. Ii dau dreptate lui Misha, nu te poti asteptata inca de la dacia ca la pretul asta sa fie la fel ca marciile prenium de prestigiu. Mai au multe de facut cei de la dacia si chiar imi plac noile modele. Sa vedeti de acum incolo ce masinute or sa scoata, s-au pus pe treaba baietii.
    17 3
  • Johnny, la clasamentul ADAC Pannenstatistik, dacia e printre primele locuri, parca Sandero era pe primul loc. Asta inseamna ca nu te lasa in drum, motor fiabil si electronice ok.
    Clasamentul acesta Tüv se refera la revezia periodica si include toate problemele posibile, mici si mari- rugina, frane, lumini etc.
    11 1
  • CatalinRaven
    Dacia merita fiecare banut.
    Tatal meu are logan 2007, 1.5 dci, 95.000 km si in afara de consumabile a schimbat doar o bieleta. sa va zic cat a carat saracuta masina?
    Neamtu tipa si daca bate vandul mai tare cu un km/h.
    VW vrea sa lanseze gama low-budget ca sa contracareze elanul luat de DACIA.
    Si cum au spus si ceilalti: DACIA e peste tot in Germania!
    La cat platesti pt un Logan eu zic ca dupa 4 ani iti iei altul nou si tot e rantabil. Pierzi 8000 euro.
    Daca iti iei un passat de 30.000 euro cat valoreaza dupa 4 ani? 15.000 maxim. Pierzi o gramada de bani.
    TUV Germany sunt imposibili. Daca nu lumineaza becul cu intensitatea dim carte ca ai schimbat becul cu alta marca te respinge. De ce credeti ca vand nemtii masinile? Va spun eu: Ca sa ia TUV sa reintre in circulatie il costa cateva mii. Asa mai bine o vinte si scapa de batai de cap.
    Sa-mi spuna si mie cineva care a cumparat o masina din Germania si a dat o fuga pana la TUV sa faca inspectie acolo. A trecut testul.
    Sa fim seriosi!
    Chiar daca nu avem Dacii in parcarea personala macar sa laudam si sa apreciem evolutia marcii nationale in ultimii ani.
    O zi buna tuturor
    17 4
  • CatalinRaven
    Dacia merita fiecare banut.
    Tatal meu are logan 2007, 1.5 dci, 95.000 km si in afara de consumabile a schimbat doar o bieleta. sa va zic cat a carat saracuta masina?
    Neamtu tipa si daca bate vandul mai tare cu un km/h.
    VW vrea sa lanseze gama low-budget ca sa contracareze elanul luat de DACIA.
    Si cum au spus si ceilalti: DACIA e peste tot in Germania!
    La cat platesti pt un Logan eu zic ca dupa 4 ani iti iei altul nou si tot e rantabil. Pierzi 8000 euro.
    Daca iti iei un passat de 30.000 euro cat valoreaza dupa 4 ani? 15.000 maxim. Pierzi o gramada de bani.
    TUV Germany sunt imposibili. Daca nu lumineaza becul cu intensitatea dim carte ca ai schimbat becul cu alta marca te respinge. De ce credeti ca vand nemtii masinile? Va spun eu: Ca sa ia TUV sa reintre in circulatie il costa cateva mii. Asa mai bine o vinte si scapa de batai de cap.
    Sa-mi spuna si mie cineva care a cumparat o masina din Germania si a dat o fuga pana la TUV sa faca inspectie acolo. A trecut testul.
    Sa fim seriosi!
    Chiar daca nu avem Dacii in parcarea personala macar sa laudam si sa apreciem evolutia marcii nationale in ultimii ani.
    O zi buna tuturor
    4 3
  • ar trebui sa constituie "infractiune" si sa fie sterse comentariile celor care fac greseli flagrante de argumentare ...

    una dintre cele mai frecvente fiind : "tu ai facut un studiu pe 8milioane de masini... dar io stiu ca nea costica este muctumit de masina lui, deci studiul tau este de cacat"

    automarket se duce lejer la vale, fix langa alte doua publicatii online ... articolele sunt similare, comentatorii similari, ineptiile afisate de ei sunt similare...
    9 9
  • Toate sunt consumabile asa ca defecte au toate, dar cat costa remedierea defectelor este problema am prieteni care au dacia si in 5 ani a bagat in piese doar 200 de euro atat si are un Logan mcv 1,5 dci este super multumit de masina.
    1 1
  • am logan de 6 ani si merge ceas ,schimbat doar consumabile am facut o afacere pe cinste cand l-am cumparat ,. cei care -l vorbesc de rau sunt invidiosi sau nu stiu sa-l conduca
    2 0
  • NEMTII DE LA TUV SUD ! ca sa vezi , dar de ce nu spun ei cum au spus inca vre o 2 oameni pe aici in coment uri , cate DACIA logan si sandero sunt in germania ? A asta au uitat sa mai precizeze , au spus insa MISHA si JHONY E PLINA GERMANIA DE DACIA , SANDERO chiar intr un numar mai mare , carcotasii or sa atace spunand ca se exagereaza , acum nu spun ca ai sa vezi in toate parcarile ,din BERLIN ori STUTGART DACII , dar in partea care a tinut inainte de DDR , DRESDA , LEIPZIG , HALLE, BURGSTAL , acolo sunt destul de multe DACII , pun pariu ca peste ceva timp au sa se duca ai nostrii sa le aduca de acolo in tara ,cum au facut si dupa 90 , cand au adus dacii din UNGARIA !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru