Raportul anual al organizaţiei TÜV SÜD din Germania a indicat o rată ridicată a defectelor pentru Dacia Logan, modelul având clasări slabe în categoria maşinilor cu o vechime cuprinsă între 3 şi 7 ani.
Esential
4.2
unităţi Opel Meriva dintr-o sută de exemplare verificate au avut un defect care a stârnit atenţia TUV.
45.1
la sută este cea mai mare rată de defect înregistrată în acest studiu, aferentă unui Chrysler PT Cruiser de 11 ani vechime.
Organizaţia germană TÜV SÜD a publicat rezultatele analizei inspecţiilor tehnice făcute în perioada iulie 2012 – iunie 2013, realizată în parteneriat cu publicaţia AutoBild. Ediţia 2013 a analizei a venit cu laude pentru Opel Meriva, Toyota Prius şi Porsche 911, în timp ce modelele
Dacia Logan, Citroen C4, Chevrolet Matiz şi Fiat Panda s-au clasat la polul opus al competiţiei.
Opel Meriva a fost campionul ediţiei din acest an, având o rată de defect de numai 4.2 la sută (4.2% dintre maşinile verificate au fost depistate cu defecte), depăşind Mazda2 şi Toyota iQ. La fel ca în fiecare an, rezultatele au fost obţinute în urma analizării tuturor inspecţiilor tehnice derulate în atelierele TÜV din Germania. Aceste inspecţii sunt echivalentul german al ITP-ului din România şi defectele din studiu vizează doar incompatibilităţile vehiculului testat cu normele rutiere germane, neimplicând o defecţiune care a cauzat imobilitatea vehiculului.
STATISTICĂ OFERITĂ DE 7.9 MILIOANE DE MAŞINI
În perioada menţionată mai sus, au fost verificate 7.9 milioane de maşini şi aproape un sfert dintre acestea au avut cel puţin un defect, cu 4.9 la sută mai multe decât în cazul anului precedent. Nemţii de la TÜV SÜD spun că problema nu este din cauza maşinilor mai puţin bine îngrijite, ci din cauza noilor reglementări privind iluminarea vehiculelor, acestea fiind mai stricte şi incluzând reglarea incorectă a farurilor ca defect care obligă şoferul să se întoarcă ulterior pentru o nouă inspecţie. Lista de defecte comune a implicat şi elemente precum sistemul de direcţie, sistemul de frânare, planetarele şi eventuale scurgeri de ulei.
Din păcate pentru maşina naţională, analiza din acest an a adus două clasări pe ultimul loc pentru Dacia Logan, la categoriile Maşini mai vechi de trei ani şi Maşini mai vechi de cinci ani, alături de o clasare pe penultimul loc la categoria Maşini mai vechi de şapte ani. Un alt model care a reuşit performanţa negativă de a obţine două clasări pe ultimul loc la rata de defect este Chrysler PT Cruiser, la categoria maşinilor mai vechi de şapte, respectiv 11 ani.
În cazul maşinilor mai vechi de nouă ani, Mercedes-Benz ML a avut cea mai mare rată de defect: 42.7 procente dintre maşinile testate de TUV au avut defecte.
În materie de rate reduse de defect, pe lângă Opel Meriva (4.2 procente) merită să enumerăm modelul Toyota Prius, câştigătorul a două categorii (maşini mai vechi de 5 ani şi mai vechi de 7 ani), alături de Porsche 911, laureat al altor două categorii, respectiv maşinile mai vechi de 9 şi de 11 ani. În cazul fiecărei categorii de vechime a vehiculelor, modelele germane şi japoneze au ocupat primele cinci poziţii, cu o singură excepţie: Ford Kuga.
CELE MAI ÎNTÂLNITE DEFECTE: LUMINILE ŞI SCURGERILE DE ULEI
Potrivit datelor furnizate de nemţii de la TÜV SÜD, cel mai comun defect apărut a fost la instalaţia de iluminare. Rata apariţiei acestui defect creşte odată cu vârsta vehiculului, iar incidenţa defectelor creşte odată cu vechimea automobilelor testate. După defectele la instalaţia de iluminare, cel mai comun defect a fost integrat la categoria "scurgeri de ulei de motor sau de transmisie". Problemele la sistemul de frânare, planetare şi suspensii au venit pe următoarele locuri.
REZULTATE POZITIVE (PRIMUL LOC ESTE CEL MAI BUN)
Maşini cu vechimea de până la 3 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
1 |
Opel Meriva |
4.2 |
2 |
Mazda2 |
4.6 |
3 |
Toyota iQ |
4.8 |
4 |
Porsche 911 |
5.2 |
5 |
BMW Z4 |
5.5 |
5 |
Audi Q5 |
5.5 |
7 |
Audi A3 |
5.6 |
8 |
Mercedes-Benz GLK |
5.6 |
9 |
Toyota Avensis |
5.7 |
9 |
Mazda3 |
5.7 |
Maşini cu vechimea de până la 5 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
1 |
Toyota Prius |
7.3 |
2 |
Ford Kuga |
7.8 |
3 |
Porsche Cayenne |
8.1 |
3 |
Volkswagen Golf Plus |
8.1 |
5 |
Volkswagen Passat CC |
8.4 |
6 |
Audi A4 |
8.7 |
7 |
Volkswagen Tiguan |
8.8 |
8 |
Toyota Auris |
9.1 |
9 |
Porsche 911 |
9.2 |
10 |
Mazda2 |
9.3 |
Maşini cu vechimea de până la 7 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
1 |
Toyota Prius |
9.9 |
2 |
Porsche 911 |
11.1 |
3 |
Mazda2 |
12.1 |
4 |
Volkswagen Golf Plus |
12.4 |
5 |
Mazda MX-5 |
12.8 |
6 |
Toyota Corolla Verso |
13.4 |
7 |
Toyota RAV4 |
13.6 |
8 |
Honda Civic |
13.8 |
9 |
Toyota Yaris |
13.9 |
10 |
Mercedes SLK |
14.3 |
Maşini cu vechimea de până la 9 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
1 |
Porsche 911 |
10.3 |
2 |
Toyota Corolla Verso |
14.5 |
3 |
Toyota RAV4 |
16.2 |
4 |
Volkswagen Golf Plus |
17.5 |
5 |
Toyota Avensis |
17.9 |
6 |
Honda Jazz |
18.2 |
7 |
Mazda MX-5 |
19.0 |
8 |
Toyota Corolla |
19.4 |
9 |
Mercedes SLK |
19.5 |
10 |
Ford C-Max |
19.6 |
Maşini cu vechimea de până la 11 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
1 |
Porsche 911 |
12.8 |
2 |
Toyota RAV4 |
18.5 |
3 |
Toyota Corolla |
21.5 |
4 |
Toyota Yaris |
22.4 |
5 |
Honda Jazz |
23.1 |
6 |
Mazda MX-5 |
23.4 |
7 |
Mercedes SLK |
24.4 |
8 |
Volkswagen Golf IV |
25.4 |
9 |
Ford Fusion |
27.5 |
10 |
Audi TT |
27.8 |
REZULTATE NEGATIVE (ULTIMUL LOC ESTE CEL MAI SLAB)
Maşini cu vechimea de până la 3 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
121 |
Fiat Punto |
14.5 |
121 |
Chevrolet Aveo |
14.5 |
123 |
Volkswagen Sharan |
14.7 |
124 |
Citroen C4 Picasso |
15.2 |
125 |
Alfa Romeo 159 |
15.4 |
126 |
Fiat Bravo |
15.7 |
127 |
Chevrolet Matiz |
16.1 |
128 |
Citroen C4 |
16.6 |
129 |
Fiat Panda |
17.1 |
130 |
Dacia Logan |
19.4 |
Maşini cu vechimea de până la 5 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
113 |
Chevrolet Captiva |
22.1 |
114 |
Ford Ka |
22.8 |
115 |
Fiat Panda |
23.3 |
116 |
Renault Kangoo |
23.8 |
117 |
Citroen Berlingo |
24.2 |
117 |
Seat Ibiza |
24.2 |
119 |
Chevrolet Matiz |
24.7 |
120 |
Fiat Doblo |
25.3 |
121 |
Citroen C4 |
25.5 |
122 |
Dacia Logan |
28.9 |
Maşini cu vechimea de până la 7 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
104 |
Alfa Romeo 147 |
29.7 |
105 |
Renault Megane |
29.9 |
106 |
Fiat Punto |
30.4 |
107 |
Peugeot 307 |
30.6 |
108 |
Renault Laguna |
32.6 |
108 |
Fiat Stilo |
32.6 |
110 |
Renault Kangoo |
33.2 |
111 |
Dacia Logan |
33.8 |
112 |
Fiat Doblo |
33.9 |
113 |
Chrysler PT Cruiser |
37.7 |
Maşini cu vechimea de până la 9 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
86 |
Renault Kangoo |
36.8 |
87 |
Chevrolet Matiz |
37.0 |
88 |
Volkswagen Sharan |
37.3 |
89 |
Ford Galaxy |
37.5 |
90 |
Alfa Romeo 147 |
37.9 |
91 |
Alfa Romeo 156 |
38.2 |
92 |
Renault Laguna |
38.9 |
93 |
Chrysler PT Cruiser |
40.3 |
94 |
Fiat Stilo |
41.2 |
95 |
Mercedes ML |
42.7 |
Maşini cu vechimea de până la 11 ani |
Poziţie |
Marcă şi model |
Procentul maşinilor cu defecte (%) |
69 |
Alfa Romeo 147 |
41.9 |
70 |
Renault Kangoo |
42.1 |
71 |
Renault Laguna |
42.2 |
72 |
Alfa Romeo 156 |
42.5 |
73 |
Mini |
42.6 |
74 |
Volkswagen Sharan |
42.9 |
75 |
Ford KA |
43.3 |
76 |
Fiat Stilo |
43.8 |
77 |
Ford Galaxy |
44.2 |
78 |
Chrysler PT Cruiser |
45.1 |
Via TÜV SÜD
In rest e o masina exceptionala.
Numai bine va doresc si drumuri line!!!
Nici o problema cu ele. Revizii si doar atat.
Mașina are aproape 90.000 km (75% din km parcurși in oraș).
Consum 5,8 % pe ultimii 6.500 km. Ar mai fi impozitul anual și rca-ul.
O fi bine ?
Am prieteni taximetristi cu 150-350.000km si zero probleme de fiabilitate. Doar revizii si schimbat cate o consumabila (placute, si alte piese care sunt consumabile datorita drumurilor noastre, insa alea doar la intervale mari).
evident ca un Porsche va fi mereu bine intretinut si o masina de flota, de exemplu logan sau aveo, va fi chinuit.
La dacie yice ca are probleme cu piese de pe puntea fata, articulatii la servodirectie si rugina chiar din primii ani. Nu yice ca ti se opreste in drum. Pentru ala e ADAC Pannenstatistik. Asa e in tara, daca merge inca insepamna ca e ok.
Ca o precizare, Tüv-ul german nu prea are nimic de-a face cu RAR-ul romanesc. Daca nu bate exact cum trebuie farul, te trimite in service sa il faci. La fel daca ai cauciucurile uzate, tamburii frana, daca nu ti se sting toate becurile in bord etc
Am vazut cazuri cand un Punto din 95 a trecut TUVul fara probleme si un Golf 2005 a fost întors de doua ori. In principiu pana sa mergi cu ea in TUV trebuie sa treci pe la service. macar de 3-400 euro indiferent de masina sau car de tandru mergi cu ea.
Asa e! Logan nu e mai fiabil decat Toyota! Dar cine are aceasta pretentie? Uitati-va ce masini sunt cotate ca fiind nefiabile? Modele ale unor producatori renumiti! Cine fabrica Sharan oare? Cat costa in plus un Sharan fata de un Logan?
In alta ordine de idei, cititi reviste straine si veti vedea ca lipsa de fiabilitate dintr-un punct de vedere german inseamna inclusiv faptul ca scartaie un scaun sau ca se aude un mic zgomot atunci cand schimbi viteza? Sa fim seriosi insa! N-am vazut prea multi oameni ramasi cu Loganul in drum!
Si pana la urma, in ciuda acestor topuri, un lucru este evident! Nemtii cumpara Dacia! Asta este adevarul! In curtile unor vile superbe din Germania vezi Loganuri ale unor germani "imbecili", in timp ce, in fata unor cutii de chibrit din Romania vezi sh-uri nemtesti ale un romani "destepti" dornici sa nu surubareasca! Nemtii fac chituri de tunning pentru Dacia si chituri de calatorie (corturi care se monteaza pe masina, marchize mobile pentru concediu etc...) speciale pentru modelele Dacia! In timp ce in Romania majoritatea soferilor considera un concediu de 4000 de km cu masina o misiune imposibila!
Clasamentul acesta Tüv se refera la revezia periodica si include toate problemele posibile, mici si mari- rugina, frane, lumini etc.
Tatal meu are logan 2007, 1.5 dci, 95.000 km si in afara de consumabile a schimbat doar o bieleta. sa va zic cat a carat saracuta masina?
Neamtu tipa si daca bate vandul mai tare cu un km/h.
VW vrea sa lanseze gama low-budget ca sa contracareze elanul luat de DACIA.
Si cum au spus si ceilalti: DACIA e peste tot in Germania!
La cat platesti pt un Logan eu zic ca dupa 4 ani iti iei altul nou si tot e rantabil. Pierzi 8000 euro.
Daca iti iei un passat de 30.000 euro cat valoreaza dupa 4 ani? 15.000 maxim. Pierzi o gramada de bani.
TUV Germany sunt imposibili. Daca nu lumineaza becul cu intensitatea dim carte ca ai schimbat becul cu alta marca te respinge. De ce credeti ca vand nemtii masinile? Va spun eu: Ca sa ia TUV sa reintre in circulatie il costa cateva mii. Asa mai bine o vinte si scapa de batai de cap.
Sa-mi spuna si mie cineva care a cumparat o masina din Germania si a dat o fuga pana la TUV sa faca inspectie acolo. A trecut testul.
Sa fim seriosi!
Chiar daca nu avem Dacii in parcarea personala macar sa laudam si sa apreciem evolutia marcii nationale in ultimii ani.
O zi buna tuturor
Tatal meu are logan 2007, 1.5 dci, 95.000 km si in afara de consumabile a schimbat doar o bieleta. sa va zic cat a carat saracuta masina?
Neamtu tipa si daca bate vandul mai tare cu un km/h.
VW vrea sa lanseze gama low-budget ca sa contracareze elanul luat de DACIA.
Si cum au spus si ceilalti: DACIA e peste tot in Germania!
La cat platesti pt un Logan eu zic ca dupa 4 ani iti iei altul nou si tot e rantabil. Pierzi 8000 euro.
Daca iti iei un passat de 30.000 euro cat valoreaza dupa 4 ani? 15.000 maxim. Pierzi o gramada de bani.
TUV Germany sunt imposibili. Daca nu lumineaza becul cu intensitatea dim carte ca ai schimbat becul cu alta marca te respinge. De ce credeti ca vand nemtii masinile? Va spun eu: Ca sa ia TUV sa reintre in circulatie il costa cateva mii. Asa mai bine o vinte si scapa de batai de cap.
Sa-mi spuna si mie cineva care a cumparat o masina din Germania si a dat o fuga pana la TUV sa faca inspectie acolo. A trecut testul.
Sa fim seriosi!
Chiar daca nu avem Dacii in parcarea personala macar sa laudam si sa apreciem evolutia marcii nationale in ultimii ani.
O zi buna tuturor
una dintre cele mai frecvente fiind : "tu ai facut un studiu pe 8milioane de masini... dar io stiu ca nea costica este muctumit de masina lui, deci studiul tau este de cacat"
automarket se duce lejer la vale, fix langa alte doua publicatii online ... articolele sunt similare, comentatorii similari, ineptiile afisate de ei sunt similare...