Toyota lucrează deja la viitorul său sistem de alimentare cu hidrogen deşi abia a prezentat prima maşină de serie care foloseşte acest carburant. Şeful acestui proiect promite un sistem cu 75% mai ieftin decât actuala versiune, programat pentru lansare peste şase ani.
Esential
483
de kilometri este autonomia primului model de serie alimentat cu hidrogen oferit de cei de la Toyota.
Toyota vrea să reducă preţul sistemelor sale de alimentare cu hidrogen la un sfert din nivelul actual în termen de şase ani.
Anunţul vine de la Yasuhiro Nonobe, şeful echipei care proiectează sisteme de alimentare cu pile de combustibil în cadrul Toyota Motor Corporation. În prezent, marca niponă se află la a doua generaţie de sisteme de alimentare cu hidrogen şi lucrează deja la al treia generaţie, deşi abia
a prezentat o versiune de serie a primului său automobil alimentat cu hidrogen destinat publicului larg. Cei de la Toyota sunt deja încântaţi de reducerea de costuri pe care au realizat-o de la prima la a doua generaţie a sistemelor lor de alimentare cu
pile de combustibil, versiunea folosită de Mirai fiind la 1/20 din preţul sistemului precedent de alimentare cu hidrogen.
Şeful departamentului de dezvoltare de sisteme de alimentare cu hidrogen de la Toyota a declarat că intenţia sa este să lanseze a treia generaţie de sisteme cu pile de combustibil în termen de cinci sau şase ani, precizând că Olimpiada de la Tokyo este ”o oportunitate excelentă” pentru a promova produsele ecologice ale companiei.
Asta înseamnă că Toyota ar putea lansa în 2020 un alt model alimentat cu hidrogen sau un succesor direct al lui Mirai, primul său autoturism cu
pile de combustibil disponibil publicului larg.
În 2025, Nonobe estimează că diferenţa de preţ dintre un automobil convenţional şi unul alimentat cu hidrogen va fi similară cu cea dintre un hibrid şi un model cu sistem convenţional de propulsie.
Aşa arată portul de alimentare cu hidrogen al lui Toyota Mirai. Combustibilul are nevoie de pompe speciale de alimentare pentru că este administrat la o presiune înaltă.
Costurile ridicate ale tehnologiei pilelor de combustibil se datorează membranelor sofisticate asociate acestor sisteme, a metalelor rare folosite în interiorul pilelor de combusitibl şi pentru rezervoarele de hidrogen realizate cu ranforsare de fibră de carbon.
În plus, automobilele respective au nevoie de un set de acumulatori pentru a stoca energia electrică dezvoltată de pilele de combustibil. Amortizarea acestor costuri este dificilă momentan din cauza costurilor ridicate de achiziţie ale acestor modele, care nu sunt pe atât de atrăgătoare pentru consumatori precum ar putea să fie din cauza unor reţelele de alimentare cu hidrogen foarte slab dezvoltate, în cazurile în care aceste reţele există.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Comentarii (0)