Piaţa auto este dominată în ultima perioadă de o serie de alianţe şi parteneriate între constructori, iar ultimul exemplu vine în această săptămână din îndepărtata Japonie. Toyota şi Suzuki au decis să-şi unească forţele pentru dezvoltarea maşinilor ecologice, a siguranţei şi a tehnologiei informaţiei.
Obiectivul principal al parteneriatului este ca Toyota să profite de avantajele oferite de Suzuki în segmentul maşinilor mici şi ieftine, în timp ce Suzuki va beneficia de tehnologiile dezvoltate de Toyota, întrucât nu deţine resurse pentru a înveşti suplimentar în cercetare şi dezvoltare.
Cele două companii vor rămâne însă rivale pe piaţă şi vor avea libertatea de a realiza parteneriate şi cu alţi constructori. "Trebuie să avem abilitatea de a răspunde la schimbări pentru a supravieţui. Pe lângă cercetarea şi dezvoltarea realizată individual de fiecare companie, este foarte important să ai parteneri cu acelaşi obiectiv şi aceeaşi pasiune", spune Akio Toyoda, CEO-ul Toyota.La rândul lor, cei de la Suzuki se tem că vor rămâne în urmă din cauza lipsei de investiţii majore în cercetare şi dezvoltare, astfel că parteneriatul cu Toyota va ajuta compania să treacă peste aceste obstacole. "Cercetarea şi dezvoltarea din industria auto se schimbă rapid, iar viitorul pare periculos", afirmă Osamu Suzuki, preşedintele Suzuki.
Via Automotive News
Ex: C-HR: 19.560 - 30.180 euro
Vitara: 16.650 - 23.750 euro
Yaris: 12.875 - 19.414 euro
Swift: 10.000 - 14.000 euro
Daca Suzuki ar fi divizie a Toyotei, ar avea acelasi rol ca Skoda la VAG.