Pionier al segmentului SUV-urilor compacte, Toyota RAV 4 este unul dintre puţinele vehicule 4x4 care se poate lăuda şi cu experienţă îndelungată în domeniul propulsiei electrice. Pentru cei care nu ştiu, RAV4 a fost disponibil şi în versiune electrică încă din anul 1997.
Primul Toyota RAV4 electric, lansat acum 18 ani
RAV4 EV, aşa cum s-a numit el, a fost creat pentru a respecta normele impuse de statul California vehiculelor electrice. Maşina putea fi alimentată la priză şi venea echipată cu un motor electric ţinut în viaţă de o baterie de 27 kWh care, după o încărcare de cinci ore, asigura o autonomie de până la 193 de kilometri.
Disponibil pentru închiriere, modelul a fost scos şi la vânzare pentru o perioadă de şapte luni, în 2002, timp suficient pentru ca electricul să ajungă la 1484 de clienţi. Tuturor li s-a promis atunci o garanţie de aproape 100.000 de kilometri pentru baterie. RAV4 EV a ieşit din producţie în 2003, însă exemplarele sale au continuat să funcţioneze.
În 2012, potrivit unui sondaj desfăşurat de Toyota, 500 din cele peste 1400 de maşini vândute în California în 2002, continuau să funcţioneze.
Noul RAV4 electric, rodul colaborării cu Tesla
Impulsionaţi de succesul de atunci, dar şi de un parteneriat cu cel mai în vogă constructor de maşini electrice, Tesla, cei de la Toyota s-au gândit să repete experimentul. Aşa a luat naştere a doua generaţie a modelului RAV4 electric, prezentată în anul 2012. Bineînţeles, la fel ca în cazul primei generaţii, maşina a fost disponibilă în California, într-un număr limitat de exemplare: doar 2500.Crossover-ul dispunea de un motor electric de 155 de cai putere şi o baterie litiu-ion care garanta o autonomie de 182 de kilometri. Numărul de unităţi produse s-a epuizat şi se pare că nu au existat probleme majore în cei aproape trei ani de funcţionare.
Defecţiune pentru toate unităţile produse
Totuşi, Toyota primeşte o puternică lovitură de imagine luna aceasta, când se decide să recheme în service toate cele 2500 de maşini produse. Constructorul japonez a anunţat că o defecţiune la sistemul software al maşinii poate face ca aceasta să treacă din modul Drive în modul Neutru al cutiei de viteze automate. Asta duce la pierderea puterii motorului şi creşte riscul unui accident grav.
Toyota nu a precizat cum va remedia problema şi cât de curând o va face, dar a avut grijă să specifice că defecţiunea a survenit din cauza sistemului dezvoltat de Tesla.
Producătorul lui Model S le-a furnizat celor de la Toyota, în urma înţelegerii, trenul de propulsie şi pachetul de baterii.
2. Destination: Toyota
final destination
Asta da bomba cu ceas, sa explodeze cand le e lumea mai draga concurentilor care credeau ca au primit ceva gratuit ....
PS. Nu va agitati, doar imi dadeam si eu cu parerea. Sunt convins ca toata treaba e intamplatoare si nu a fost cu intentie