Toyota RAV4 electric, de la model revoluţionar la fiasco: toate unităţile sunt rechemate în service din cauza Tesla

de Bogdan Mirică
Luni, 16.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a anunţat că va rechema în service toate exemplarele modelului RAV4 electric din cauza unor probleme survenite la partea de software, dezvoltată de partenerii de la Tesla.

Pionier al segmentului SUV-urilor compacte, Toyota RAV 4 este unul dintre puţinele vehicule 4x4 care se poate lăuda şi cu experienţă îndelungată în domeniul propulsiei electrice. Pentru cei care nu ştiu, RAV4 a fost disponibil şi în versiune electrică încă din anul 1997.

Primul Toyota RAV4 electric, lansat acum 18 ani

RAV4 EV, aşa cum s-a numit el, a fost creat pentru a respecta normele impuse de statul California vehiculelor electrice. Maşina putea fi alimentată la priză şi venea echipată cu un motor electric ţinut în viaţă de o baterie de 27 kWh care, după o încărcare de cinci ore, asigura o autonomie de până la 193 de kilometri.

Disponibil pentru închiriere, modelul a fost scos şi la vânzare pentru o perioadă de şapte luni, în 2002, timp suficient pentru ca electricul să ajungă la 1484 de clienţi. Tuturor li s-a promis atunci o garanţie de aproape 100.000 de kilometri pentru baterie. RAV4 EV a ieşit din producţie în 2003, însă exemplarele sale au continuat să funcţioneze.

Prima generaţie Toyota RAV4 electric, lansată în urmă cu 18 ani.

În 2012, potrivit unui sondaj desfăşurat de Toyota, 500 din cele peste 1400 de maşini vândute în California în 2002, continuau să funcţioneze.

Noul RAV4 electric, rodul colaborării cu Tesla

Esential 155 de cai putere oferea noul Toyota RAV4 Electric.
2500 de unităţi RAV4 electric au fost produse.
Impulsionaţi de succesul de atunci, dar şi de un parteneriat cu cel mai în vogă constructor de maşini electrice, Tesla, cei de la Toyota s-au gândit să repete experimentul.
Aşa a luat naştere a doua generaţie a modelului RAV4 electric, prezentată în anul 2012. Bineînţeles, la fel ca în cazul primei generaţii, maşina a fost disponibilă în California, într-un număr limitat de exemplare: doar 2500.

Crossover-ul dispunea de un motor electric de 155 de cai putere şi o baterie litiu-ion care garanta o autonomie de 182 de kilometri. Numărul de unităţi produse s-a epuizat şi se pare că nu au existat probleme majore în cei aproape trei ani de funcţionare.

Defecţiune pentru toate unităţile produse

Totuşi, Toyota primeşte o puternică lovitură de imagine luna aceasta, când se decide să recheme în service toate cele 2500 de maşini produse. Constructorul japonez a anunţat că o defecţiune la sistemul software al maşinii poate face ca aceasta să treacă din modul Drive în modul Neutru al cutiei de viteze automate. Asta duce la pierderea puterii motorului şi  creşte riscul unui accident grav.

Toyota nu a precizat cum va remedia problema şi cât de curând o va face, dar a avut grijă să specifice că defecţiunea a survenit din cauza sistemului dezvoltat de Tesla.

Producătorul lui Model S le-a furnizat celor de la Toyota, în urma înţelegerii, trenul de propulsie şi pachetul de baterii.

Comentarii (2)

  • 1. Quality not pass!
    2. Destination: Toyota

    final destination
    9 5
  • Marian
    Acum am inteles de ce ziceau cei de la Tesla ca ofera gratis tehnologia lor din domeniul masinilor electrice, ca dupa 3 ani sa se defecteze subit cutia de viteze si sa nu mai mearga :))
    Asta da bomba cu ceas, sa explodeze cand le e lumea mai draga concurentilor care credeau ca au primit ceva gratuit ....

    PS. Nu va agitati, doar imi dadeam si eu cu parerea. Sunt convins ca toata treaba e intamplatoare si nu a fost cu intentie
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru