Toyota nu va mai lansa mașini cu motoare diesel în Europa: "Succesul lui C-HR demonstrează că nu avem nevoie de diesel"

de Daniel Popescu
Joi, 26.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota anticipează că nu va mai lansa niciun model cu motorizare diesel în Europa, ca urmare a succesului la vânzări înregistrat de SUV-ul C-HR, disponibil doar cu propulsie pe benzină și hibridă.

În toamna anului trecut, Toyota a lansat noul SUV C-HR pe piața din Europa, iar constructorul japonez a surprins la vremea respectivă prin faptul că a oferit doar versiuni cu motoare pe benzină și o variantă hibridă.

Propulsia diesel lipsește complet din oferta Toyota C-HR, însă acest lucru nu a avut practic un impact negativ asupra vânzărilor. De altfel, oficialii Toyota au fost luați prin surprindere de succesul înregistrat de noul model: de la lansarea efectivă pe piață din luna octombrie 2016 și până în luna august 2017, Toyota C-HR s-a comercializat în 84.000 de unități în Europa, iar SUV-urile au ajuns să reprezinte 30% dintre vânzările japonezilor pe Bătrânul Continent, în creștere de la numai 12% cu un an în urmă.

"Cu mult timp în urmă ne-am gândit că nu vom vinde C-HR cu un motor diesel. La momentul respectiv, dealerii au fost împotriva deciziei și au spus că au nevoie de diesel. Dar trebuia să urmăm trendul pe termen lung al vehiculelor ecologice", spune Didier Leroy, vice-președintele executiv al Toyota.

Pe baza succesului înregistrat de C-HR, oficialul constructorului anticipează că Toyota nu va mai lansa niciun model nou în Europa care să aibă și versiune diesel.

Considerat al doilea om ca putere de decizie în cadrul Toyota după CEO-ul Akio Toyoda, Leroy a admis totuși ca aceasta este o opinie pur personală. "Opiniea mea, iar aceasta este opinia mea, nu a companiei, este că nu vom mai lansa nicio mașină cu motor diesel", a adăugat el.

Pe de altă parte, succesul lui C-HR i se poate atribui atât creșterilor înregistrate în general de segmentul SUV-urilor, cât și designului inedit al noului model lansat de Toyota.

Via Autocar

Comentarii (13)

  • Adevarul e ca in vacanta din septembrie am vazut o groaza de C-HR-uri in Italia si Slovenia. Toate, absolut toate, erau hibride.

    Asta arata ca populatiile astea mai sudice sau mai sud-estice, cum ne place noua sa privim Europa, asa ca si cum am fi de prin nord-vestul Germaniei, nu-s chiar atat de inapoiate si inchistate in mentalitati vechi.
    22 1
  • LEXMARK
    "de la lansarea efectivă pe piață din luna octombrie 2016 și până în luna august 2017, Toyota C-HR s-a comercializat în 84.000 de unități în Europa"
    Hmmm, curios atunci cum de nu se gaseste in topul comunicat mai ieri alaltaieri unde se vorbea despre Qashqai,k evident mereu inovatorul Golf si alte modele comercializate pe batranul continent?...
    Si mai curios, cum de nu se regaseste acest model in toate testele comparative cu vezi Noul CrossPolo, pardon T-Rock si alte modelel din aceasta clasa.
    Redactia, sunteti pe frecventa?...
    6 10
  • @LEXMARK Topul dat ieri de AM e incomplet. S-au axat pe faptul ca Golf a fost cumparat de 51.500 de clienti in septembrie, iar Qashqai de 29.000. Au completat pana la a 10-a pozitie si au precizat ca Sandero a fost achizitionat in septembrie de 15.500 de clienti, ocupand locul 24.

    E clar ca daca C-HR a gasit 84.000 de clienti pana in August (deci nu include si luna respectiva), vorbim de o medie de 8.400 de auto/luna. E normal sa nu fie in top 20, cand altii vand mult mai mult, inclusiv Dacia cu Sandero (aproape dublu/luna).
    13 0
  • Nu lanseaza diesel pentru ca nu au. Singurele dieseluri cu care s-au jucat sunt vechi si neactualizate. Nu stiu insa de ce nu imprumuta un motor cum se mai practica.
    In alta ordine de idei, vanzarile bune de CHR sun determinate mai degraba de excentricitatea modelului decat de motorizarea hibrida. Din pacate pentru ei, numarul de clienti excentrici (si cu ceva bani), nu e mare si e saturat repede. Volumele de vanzari nu se fac de catre fani/pasionati/excentrici/hipsteri etc. A se vedea vanzarile extrem de slabe ale noilor Alfa Romeo.
    3 7
  • @Andy...pastrand proportiile si referindu-ma strict la spatiul carpato-danubiano-pontic am ramas surprins sa constat ca in partea asta de nord a tarii, unde locuiesc, am vazut mai multe CHR-uri decat in spre sud, de exemplu Cluj (unde am avut placerea sa lenevesc aprox. 1 saptamana toamna asta)

    acuma nu stiu daca populatiile neaose din nordul tarii is mai putin inchistate dar cert e, ca la volanul Toyotelor astora mai mult am vazut femei si, aici ii raspund lui @ilici al 2 lea ......pentru unii dintre soferii de CHR bag mana'n foc ca nu's de fel niste hipsteri sau excentrici.
    5 0
  • Edikkk
    succesul enorm se bazeaza pe cele trei ingrediente
    1) SUV
    2) sistem Hibrid
    3) dotari de confort in conducerea auto - camere video spate / fata cu prezentare pe ecran, semnalare unghi mort, asistenta la franare in caz de obstacole, avertizare parasire banda circulatie

    Cu alte cuvinte, consumatorii STIU exact ceea ce isi doresc : si anume confort la superlativ din toate punctele de vedere.

    Ei vor sa conduca cat mai in siguranta, sa parcheze cat mai in siguranta !!!! (da!!!), sa aiba o tinuta de drum cat mai confortabila, si mai ales sa conduca cat mai confortabil (NU schimbator de viteze pentru motoare termice, nici macar schimbatoarele automate, ci conducere auto gen e-pedal (adica dintr-o singura pedala)
    si chiar autonom daca se poate...

    restul cu stick si full-termice mai viseaza doar romanii... si nici romanii toti... ci o sectiune din ce in ce mai mica.. .
    12 2
  • @Edikk

    usurel cu boii in deal. Ingredientele succesului "enorm" le regasesti si la concurenti. In consecinta poate ne explici de ce acestia sunt in fata lui CHR....in conditiile in care nu au nici hibrid si nici cutie de tip E-pedal. Dar nu te du prea departe, te ajut eu, are legatura cu pretul.

    Si asa bati toba cu E-pedalu' asta de parca e boca arsenic renascut! Nici macar hibrizii Toyota nu se conduc in stil E-pedal, asa ca las'o moarta'n papushoi de gargara. Intr-adevar cand lasi pe liber intra in regenerare de unde apare o usoara franare dar nu se apropie de E-pedal.
    3 3
  • Observatie
    @vianu Nu te-ai prins ca Edikkk e Mascarescu reinventat? S-a dat cu Eco, acum e fan Nissan (tot la japoneze a ramas) in general si Note E-Power si Leaf in special.
    4 4
  • ba m-am prins....Cred ca avem de aface cu un caz tipic de personalitate multipla. Azi iti vorbeste coerent, maine se uita in bec toata ziua....
    4 2
  • @Edikkk

    Nu te lasa baiete!!!
    Tine-o sus si tare!!! O dai bine!! Votul iti da dreptate!
    E rai astia, niste bubuli...
    Nu te lasa! Suntem alaturi de tine.

    Semnat: fanii
    8 1
  • Edikkk
    hi hi hi, multumesc @Funny

    hai ca esti ... funny
    5 0
  • @Edikkk

    Sper ca ”no offence” 4 u (in caz contrar imi cer scuze).

    Am vrut doar sa iti smulg un zambet... sincer... si ti-am dat verde de doua ori ... la primul si mai ales la al doilea comentariu....
    Desigur ca meritam si eu cel putin un rosu, dar imi doresc sa nu fi fost de la tine. Ptr ca imi esti simpatic... pe bune...

    P.S. keep it up!

    Semnat: Fani(ca) - nume de cod evident
    2 0
  • Edikkk
    dle Fanica, Funny sa spun mai bine, in nici-un caz nu ti-am dat vot negativ, rosu

    totusi daca nici la gluma nu mai tinem, deja parca restul nu mai conteaza.. .

    :)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru