Toyota Mirai a ajuns în Europa. Modelul alimentat cu hidrogen e disponibil deocamdată în doar trei țări: Germania, Anglia și Danemarca

de Mircea Meșter
Miercuri, 12.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vești bune pentru cei care cred într-un viitor al modelelor electrice alimentate cu hidrogen. Toyota a anunțat că primele exemplare ale lui Mirai, primul model de serie de acest tip, au ajuns în Europa.

În timp ce mașinile electrice cu energia stocată în baterii Litiu-Ion încep să facă ochi în Europa (apropo, dacă nu ați citit jurnalul nostru de test cu Renault Zoe vă invităm s-o faceți AICI), Toyota încearcă marea cu degetul și anunță "aterizarea" în Europa a primelor exemplare ale modelului Mirai. Dacă ați lipsit de la lecția despre mașinile de serie electrice Fuel Cell alimentate pe baza celulelor de hidrogen, aflați că Mirai este primul model de acest tip produs în serie care este comercializat mass-market pe toate continentele.

Toyota a decis astfel să sară pasul clasic, al modelelor pur electrice alimentate pe bază de baterii, și să treacă direct la pilele de hidrogen care completează gama eco formată din versiuni hibride și hibride plug-in ale modelelor din gamă. 

Evident, Toyota Mirai nu e încă o mașină care să conteze pe piață la nivel de cifre de vânzări, însă impactul tehnologic pe care-l aduce acest model în lumea auto este unul extrem de important.

De altfel, una dintre primele fotografii ale lui Mirai pe tărâm european, în portul britanic Portbury, înfățișează modelul japonez alături de prima generație Prius, elementul simbolic din imagine fiind extrem de bine conturat.

La fel ca primul Prius, noul Toyota Mirai a iscat multe controverse legate de designul exterior neconvențional.

Desfacere în doar trei țări europene

Esential 66.000 de euro este prețul fără taxe de achiziție al unui Toyota Mirai în Germania.
Toyota Mirai nu va fi disponibil în prima fază decât pe trei piețe europene: Germania, Anglia și Danemarca. Pe scurt, este vorba de singurele țări care au investit în dezvoltarea unei rețele - și așa limitate - de pompe de alimentare cu hidrogen. Conform celor de la Toyota, Mirai va fi lansat ulterior și pe alte piețe, pe măsură ce rețelele de alimentare de acest tip se vor dezvolta în Europa.

Prețul de listă al unui Toyota Mirai în Germania este de 66.000 de euro fără taxe, iar volumul de vânzări așteptat de Toyota pentru primul an este unul extrem de modest: 50-100 de unități. În Japonia, Mirai a primit 1500 de comenzi încă înainte de lansarea oficială care a avut loc în primăvara acestui an.

Toyota Mirai are o autonomie de aproape 500 de kilometri şi este primul automobil de serie mare oferit doar într-o versiune alimentată cu hidrogen.

Acesta are pile de combustibil care transformă hidrogenul în energie electrică şi foloseşte energia rezultată pentru a angrena roţile.Singurul lucru care iese pe ţeava de eşapament a acestui vehicul este apă, iar reprezentanţii mărcii nipone afirmă că este sigură pentru consumul uman, în ciuda faptului că este produsă de un autovehicul.

via Toyota

Comentarii (16)

  • Ivanoff
    Felicitari Toyota! Jos palaria . Ai deschis un nou capitol in industria auto, iar asta este de apreciat. Asteptam ca si modelele Lexus sa aiba propulsii pe hidrogen.
    22 20
  • Designul n-o va ajuta prea mult în Europa. Și prețul e unul destul de ridicat. Bănuiesc că exploatarea va fi una foarte ieftină căci altfel...
    25 3
  • Ar fi ideal ca apa aceea in loc sa fie evacuata in aer sa fie stransa intr-un mic compartiment detasabil, care sa avertizeze soferul cand este plin, ca sa se mai hidrateze si el.

    Nu mentioneaza nicaieri daca apa este data afara sau stransa undeva. Ei spun doar ca este potabila.
    15 7
  • P.S.: Mirai arata bine pe langa Pajero Sport. E urata dar totusi, are un farmec. Pajero e doar urata,
    13 5
  • Marius
    Felicitari japonezilor.
    Sunt placut surprins ca si-au facut intrarea si in Germania.
    Se aude acolo pe la fanii masinilor germane !!! Aia care au inventat totul !
    Haideti cu manute rosii de oftica !
    http://www.newsday.com/classifieds/cars/consumer-reports-best-and-worst-car-brands-in-2015-include-lexus-mazda-and-toyota-1.10387053
    15 13
  • @Marius care oftica? Stai linistit, va fi un "hit" in Germania:) Mai ales datorita designului. Se va vinde ca painea calda. Am auzit ca toti fanii AMG-urilor si ai M-urilor s-au pocait si au deschis lista de comenzi pentru acest minunat exemplar al industriei auto.
    19 7
  • @Marius ti-am dat singura manuta verde, ca sa-ti arat cat de ofticat sunt si cate cosmaruri o sa am la noapte ca Toyota va falimenta brand-urile germane.
    17 4
  • Marius
    Cu designul ei anost Prius este cel mai bine vândut hibrid din LUME.
    Dacă toți s-ar lua după cum arată o mașină ai vedea banda de urgență în Germania plină de VW, BMW-uri și Audi. Din fericire mai există unii care înțeleg ca o mașină nu e produsă pentru parada modei, ci pentru utilitate. Din aceasta cauza cele mai apreciate mărci în lume rămân uratele Lexus, Mazda, Toyota și restul.....
    Până să ajungem noi romanii sa înțelegem aceste lucruri, vom cumpăra în continuare jafuri germane super poluante, în timp ce germanii își vor îmbunătăți parcul auto pe baza romanilor proști care ii scăpa pe ei de diesel-urile vechi.
    @cei care își dau singuri mânuțe verzi: nu cred ca vor falimenta mărcile germane, pentru ca sunt încă destui de mulți limitați în lume care nu se pricep la mașini și le cumpără doar pentru ca sunt frumoase. Habar nu au de problemele mașinilor, nu citesc, nu se informează și apoi pierd bani și timp pe la service-uri pentru a-si repara frumusețile.
    Dacă pentru voi contează sa-i arătați vecinului ce mașină frumoasă v-ati luat, atunci succes băieți. Toyota nu va falimenta pentru că vă luați voi mașini germane. Pana una-alta și anul asta este cel mai apreciat brand în Germania după mulți ani la rând.
    13 16
  • Marius, eu am spus de Mirai că nu o prea ajută designul. E părerea mea. Văd că tu ai extins concluzia la toate modelele japoneze. Nimic mai fals.
    9 1
  • Unde dai si unde crapa! Multa frustrare in postul lui @marius...si al lui Ivanoff. Se pare ca statisticile, sondajele si nu mai stiu eu ce grafice va hranesc orgoliul ranit mai baieti. Pe linga cifre scoase din nu mai stiu eu ce brosura sau cine stie ce argument invocat de voi mai sunt si unele argumente futile legate de achizitionarea unei masini ca: stil, design, placere, factor wow, feeling...lucruri pe care niste hipnotizati sau mai degraba "luminati"ca voi nu o sa le inteleaga niciodata. Nu iti iei o Toyota pentru ca vecinul sau sondajul spune ca e multumit de ea sau pentru ca nu stiu eu ce studiu spune asta. Iti iei o Toyota pentru ca esti convins ca e masina potrivita pentru tine, pentru ca iti place, pentru ca te si reprezinta. Asa ca mai relaxati-va!
    8 4
  • @Marius nu stiu daca ai avut placerea sa vizitezi Germania, dar daca o vei face, iti recomand sa numeri cate masini noi nemtesti vezi pe strazi si cate japoneze. Cand aflii un raport, asa... in mare... atunci sa vii sa ne spui care-i cel mai apreciat brand. Cred ca poti face exercitiul asta cam prin orice tara Europeana.

    Stii... unii dintre noi suntem si pasionati de masini, adica nu ne cumparam un conserva pe roti doar ca sa mergem la munca si in weekend la tara, la facut tuica de prune. Unii apreciem o istorie, un brand puternic, o imagine de marca, un design care sa te faca sa-ti iubesti masina si dupa 10 ani sau sa te urci in ea la 3 dimineata ca sa dai o tura. De acord, unii reusesc sa faca asta cu o Toyota Celica sau Supra, altii cu un BMW sau Alfa Romeo, ideea e ca pentru unii sunt aspecte mai importante decat pretul mai mic, dotarile mai multe sau fiabilitatea aia, care pana la urma e doar o statistica.
    14 2
  • razvanis
    De ce masinile ecologice, eco, etc, trebuie sa fie atat de urate.
    Exceptia i8, in rest ...
    7 1
  • abia astept sa se prabuseasca piata masinilor conventionale si sa scada pretul drastic pentru cele electrice sau pe hidrogen, care ar trebui sa fie mult mai simple, mai ieftine si mai ieftin de folosit. dar cata vreme colosii petrolului sponsorizeaza producatorii de masini, lucrurile nu vor progresa prea mult.
    din fericire, nu toti producatorii sunt sponsorizati, si cei ca nissan, tesla si altii sunt tentati sa incerce ...
    3 3
  • Nemtii fac masini frumoase !? :)))))
    Probabil cand vor produce Lancia, Citroen, Peugeot sau Alfa Romeo...
    Pana atunci produc doar niste cutii de conseve cu sigla bmw ori vw.
    9 11
  • vor da lovitura cu ea....sau vor da faliment
    3 1
  • Doamne cat de urata poate fi !!! Iar comentariul cum ca masinile poluante vor fi trase pe dreapta este eronat. COstul producerii hidorgenului este si el poluant. HIdrogenul se produce in mod ne-eficient cu un necesar enrom de energie. Pe langa necesarul de energie costul mare il reprezinta electrozii care disociaza hidorgenul din apa. UN calcul simplu spune ca daca iei o masina ( probabil nu atat de urata) cu motor diesel de 15.000 euro cu care mergi in 5 ani cat o tii 150.000 km si te va costa motorina: 7 litri*1.5 euro* 150.000 /100= 15700 euro tot nu ajungi al costul de 66.000 euro. IUbesc dpdv teoretic alternativa cu fuell cell hidrogen dar nu acelasi lucru il poate psune si portofelul meu. De ce sa platesti dulu pentru o masina atatd e urata?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru