În timp ce mașinile electrice cu energia stocată în baterii Litiu-Ion încep să facă ochi în Europa (apropo, dacă nu ați citit jurnalul nostru de test cu Renault Zoe vă invităm s-o faceți AICI), Toyota încearcă marea cu degetul și anunță "aterizarea" în Europa a primelor exemplare ale modelului Mirai. Dacă ați lipsit de la lecția despre mașinile de serie electrice Fuel Cell alimentate pe baza celulelor de hidrogen, aflați că Mirai este primul model de acest tip produs în serie care este comercializat mass-market pe toate continentele.
Toyota a decis astfel să sară pasul clasic, al modelelor pur electrice alimentate pe bază de baterii, și să treacă direct la pilele de hidrogen care completează gama eco formată din versiuni hibride și hibride plug-in ale modelelor din gamă.
Evident, Toyota Mirai nu e încă o mașină care să conteze pe piață la nivel de cifre de vânzări, însă impactul tehnologic pe care-l aduce acest model în lumea auto este unul extrem de important.
De altfel, una dintre primele fotografii ale lui Mirai pe tărâm european, în portul britanic Portbury, înfățișează modelul japonez alături de prima generație Prius, elementul simbolic din imagine fiind extrem de bine conturat.Desfacere în doar trei țări europene
pompe de alimentare cu hidrogen. Conform celor de la Toyota, Mirai va fi lansat ulterior și pe alte piețe, pe măsură ce rețelele de alimentare de acest tip se vor dezvolta în Europa.
Toyota Mirai nu va fi disponibil în prima fază decât pe trei piețe europene: Germania, Anglia și Danemarca. Pe scurt, este vorba de singurele țări care au investit în dezvoltarea unei rețele - și așa limitate - dePrețul de listă al unui Toyota Mirai în Germania este de 66.000 de euro fără taxe, iar volumul de vânzări așteptat de Toyota pentru primul an este unul extrem de modest: 50-100 de unități. În Japonia, Mirai a primit 1500 de comenzi încă înainte de lansarea oficială care a avut loc în primăvara acestui an.
Toyota Mirai are o autonomie de aproape 500 de kilometri şi este primul automobil de serie mare oferit doar într-o versiune alimentată cu hidrogen. Acesta are pile de combustibil care transformă hidrogenul în energie electrică şi foloseşte energia rezultată pentru a angrena roţile.Singurul lucru care iese pe ţeava de eşapament a acestui vehicul este apă, iar reprezentanţii mărcii nipone afirmă că este sigură pentru consumul uman, în ciuda faptului că este produsă de un autovehicul.
via Toyota
Nu mentioneaza nicaieri daca apa este data afara sau stransa undeva. Ei spun doar ca este potabila.
Sunt placut surprins ca si-au facut intrarea si in Germania.
Se aude acolo pe la fanii masinilor germane !!! Aia care au inventat totul !
Haideti cu manute rosii de oftica !
http://www.newsday.com/classifieds/cars/consumer-reports-best-and-worst-car-brands-in-2015-include-lexus-mazda-and-toyota-1.10387053
Dacă toți s-ar lua după cum arată o mașină ai vedea banda de urgență în Germania plină de VW, BMW-uri și Audi. Din fericire mai există unii care înțeleg ca o mașină nu e produsă pentru parada modei, ci pentru utilitate. Din aceasta cauza cele mai apreciate mărci în lume rămân uratele Lexus, Mazda, Toyota și restul.....
Până să ajungem noi romanii sa înțelegem aceste lucruri, vom cumpăra în continuare jafuri germane super poluante, în timp ce germanii își vor îmbunătăți parcul auto pe baza romanilor proști care ii scăpa pe ei de diesel-urile vechi.
@cei care își dau singuri mânuțe verzi: nu cred ca vor falimenta mărcile germane, pentru ca sunt încă destui de mulți limitați în lume care nu se pricep la mașini și le cumpără doar pentru ca sunt frumoase. Habar nu au de problemele mașinilor, nu citesc, nu se informează și apoi pierd bani și timp pe la service-uri pentru a-si repara frumusețile.
Dacă pentru voi contează sa-i arătați vecinului ce mașină frumoasă v-ati luat, atunci succes băieți. Toyota nu va falimenta pentru că vă luați voi mașini germane. Pana una-alta și anul asta este cel mai apreciat brand în Germania după mulți ani la rând.
Stii... unii dintre noi suntem si pasionati de masini, adica nu ne cumparam un conserva pe roti doar ca sa mergem la munca si in weekend la tara, la facut tuica de prune. Unii apreciem o istorie, un brand puternic, o imagine de marca, un design care sa te faca sa-ti iubesti masina si dupa 10 ani sau sa te urci in ea la 3 dimineata ca sa dai o tura. De acord, unii reusesc sa faca asta cu o Toyota Celica sau Supra, altii cu un BMW sau Alfa Romeo, ideea e ca pentru unii sunt aspecte mai importante decat pretul mai mic, dotarile mai multe sau fiabilitatea aia, care pana la urma e doar o statistica.
Exceptia i8, in rest ...
din fericire, nu toti producatorii sunt sponsorizati, si cei ca nissan, tesla si altii sunt tentati sa incerce ...
Probabil cand vor produce Lancia, Citroen, Peugeot sau Alfa Romeo...
Pana atunci produc doar niste cutii de conseve cu sigla bmw ori vw.