Toyota Avensis, berlina de segment mediu a mărcii japoneze, ar putea fi eliminată din gamă în favoarea unei hibride de dimensiuni comparabile, titrează cei de la Automotive News. După cum a explicat Didier Leroy, şeful diviziei europene a mărcii japoneze, directorii companiei au trebuit să aleagă între dezvoltarea unui nou model, special pentru piaţa din Europa, sau să creeze un model hibrid global aparţinând segmentului D. Din păcate pentru fanii lui Avensis, segmentul berlinelor de clasă medie este la cel mai slab nivel al vânzărilor din ultimul deceniu, clienţii acestora fiind atraşi fie de crossovere de volum, fie de modelele premium cu preţuri comparabile.
TEST DRIVE Toyota AVENSIS FACELIFT
Estimările IHS Automotive spun că vânzările lui Avensis vor atinge 29.339 unităţi în 2014, la aproape jumătate faţă de nivelul atins în 2010. Analiştii se aşteaptă ca Toyota să-l scoată pe Avensis din portofoliu în decursul anului 2018. Modelul este produs la fabrica Toyota din Burnaston, Regatul Unit, fiind vândut în această formă doar pe piaţa din Europa. Între timp, pe piaţa din SUA, a doua cea mai mare piaţă auto din lume, Toyota vinde deja un hibrid de clasă medie în versiune berlină, modelul Camry, oferit şi în versiuni cu sistem de propulsie convenţional.
Analiştii din industrie au remarcat faptul că producătorii japonezi de automobile au fost cel mai puternic afectaţi de scăderea segmentului de berline medii.
Nissan a părăsit acest segment în 2008, când a renunţat la Primera, iar următorii producători aşteptaţi să renunţe la clasa medie sau să-şi schimbe dramatic gama sunt Toyota şi Honda. Previziunile IHS Automotive anunţă eliminarea producţiei lui Honda Accord din Japonia în decursul anului 2015, pe când ultimul Avensis ar urma să fie construit la Burnaston undeva în anul 2018. Reprezentanţii celor două mărci nu au comentat informaţiile privind datele la care vor renunţa la aceste modele.Toyota va beneficia de motoare SkyActiv de la Mazda
Via AutomotiveNews (înreg.)
Daca nu luam in considerare Nissan, Kia si Hyundai o duc mult mai bine in Europa decat producatorii japonezi (culmea ca la preturi in ultima vreme sunt cam la fel)
In afara de Mazda 3,6, CX-5 nu as lua nimic de la japonezi.
Poate doar un Civic dar cu alte motoare/transmisii, nu astea concepute in anii 90.
Dar si japonezii au o parte din vina...probabil ca motoarele sunt calcaiul lui Ahile. Prea traditionalisti (in ultimii 10-15 ani) si dand dovada de o dubioasa inertie nu au reusit sa se adapteze la cerintele (de design si motorizare) specifice pietei europene mult mai mobile si volatile decat cea americana.
Din pacate, cred ca japonezii au ajuns intr-o situatie similara celei din anii '90, cand erau de departe cei mai mari producatori de electronice din lume. Acum nu mai au niciun producator in top 3. Au ajuns in aceasta situatie pentru ca nu s-au adaptat deloc pietei. Ei tot insistau cu produse care se vandusera bine ani la rand, dar incercau oarecum sa vanda Walkman-uri in timp ce altii vindeau mp3 playere.
Sper sa nu se supere pe mine fanii japonezilor, dar aceasta este situatia... In afara de Mazda, care nu e un producator foarte mare, ceilalti au ramas in urma cam din toate punctele de vedere. Nu am nimic cu masinile japoneze, ba chiar vreau sa vad si alte variante decat produsele europenilor, dar momentan doar Ford le da o replica.
Si acum pentru crevetele de mai sus, bah tu poti sa faci ceva numai in boxeri, nu detaliez, te las sa ghicesti.
Ai reusit sa superi un singur fan de japoneze, singurul suficient de limitat incat sa nu accepte un adevar, nedelcu marean alias @mafia.
Acest segment de clasa medie este in picaj de mai mult timp, cu exceptia celui premium, nu ma gandesc decat la faptul ca viitorul Passat va defila cam singur, pana acum a avut concurenta destul de buna, chiar daca s-a vandut mai bine, dar pe viitor diferentele vor fi si mai mari, poate un viitor Insignia, nu stiu PSA cum va continua, sper s-o faca, atat cu-n viitor 508 cat si cu-n C5, Renault cu Laguna 4, daca va mai aparea, cu Toyota si Honda lucrurile sunt clare, Ford intarzie lansarea noului Mondeo in Europa, a mai ramas Mazda care are vanzari in crestere in Europa, chiar si pe clasa medie, dar oricum tabloul pare sumbru, din pacate noul Passat va avea probabil cea mai usoara misiune dupa multi ani.
Passat-ul va avea avantajul noului venit dar, asa cum spuneam, nici ceilalti nu stau cu mana in poponeata, mai ales ca toti au inregistrat cresteri cu 2 cifre in primul sfert al anului.
Deci nu, nu va avea o misiune usoara....
1. Viitoarea generatie Europeana Honda Accord este gata sa apara la jumatatea lui 2015 ( conform informatiilor spuse de managerul de vanzari, de asemenea cel care m-a insotit in cadrul acelui drive test ) , pe piata din State tocmai a aparut Acura TLX , adica viitoare generatie Accord care se va vinde in EU sub sigla Honda. O masina revolutionara, cu motorizari peste 250 HP.
Si nu in ultimul rand :
2. Modelul Avensis va fii inlocuit cu un vehicul hybrid alimentat cu hidrogen ( asta inseamna o mare evolutie la clasa medie, ba chiar va fii cea mai tehnologizata din lume ) .
vezi ca amesteci clasele intre ele sa-ti iasa tie clasamentul. Si pentru a nu fi discutii inutile, A3 e considerata in zona premium compact ori premium mid-size. Na, vag sa traiasca ca nu mai stii care si cum sa le separi copiutele :))
deci ai observat lipsa de logica a alaturarii lui Clio cu A3, dar nu ti se pare deloc ilogic sa pui alaturi un model considerat premium si unul de buget mediu. Si asta doar pentru ca asa vrei tu....
Discutia e absolut inutila.
PS poate faci un pustiu de bine si dai niste linkuri cu vanzarile minune ale lui A3? Nu contest ca nu s-ar vinde foarte bine, dar procentul ala de 57,4% de la skoda octavia, cu care focus e depasit, pare putin umflat.