Toyota l-ar putea înlocui pe Avensis cu un model hibrid

de Sebastian Toma
Joi, 19.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Deoarece vânzările lui Avensis sunt în scădere, iar o versiune hibridă nu este în plan, analiştii auto spun că Toyota va renunţa la Avensis în 2018. Reprezentanţii Toyota au confirmat tangenţial informaţia, spunând că Avensis nu va primi o versiune hibridă, dar că vor lansa o berlină de segment D cu sistem de propulsie hibrid.

Toyota Avensis, berlina de segment mediu a mărcii japoneze, ar putea fi eliminată din gamă în favoarea unei hibride de dimensiuni comparabile, titrează cei de la Automotive News. După cum a explicat Didier Leroy, şeful diviziei europene a mărcii japoneze, directorii companiei au trebuit să aleagă între dezvoltarea unui nou model, special pentru piaţa din Europa, sau să creeze un model hibrid global aparţinând segmentului D. Din păcate pentru fanii lui Avensis, segmentul berlinelor de clasă medie este la cel mai slab nivel al vânzărilor din ultimul deceniu, clienţii acestora fiind atraşi fie de crossovere de volum, fie de modelele premium cu preţuri comparabile.

TEST DRIVE Toyota AVENSIS FACELIFT

Estimările IHS Automotive spun că vânzările lui Avensis vor atinge 29.339 unităţi în 2014, la aproape jumătate faţă de nivelul atins în 2010. Analiştii se aşteaptă ca Toyota să-l scoată pe Avensis din portofoliu în decursul anului 2018. Modelul este produs la fabrica Toyota din Burnaston, Regatul Unit, fiind vândut în această formă doar pe piaţa din Europa. Între timp, pe piaţa din SUA, a doua cea mai mare piaţă auto din lume, Toyota vinde deja un hibrid de clasă medie în versiune berlină, modelul Camry, oferit şi în versiuni cu sistem de propulsie convenţional.

Colaborare istorică în Japonia: Honda, Nissan, Toyota, Subaru, Mitsubishi, Mazda şi Suzuki vor dezvolta împreună motoare

Aşa arată Toyota Camry Hybrid, berlina de segment mediu vândută de marca japoneză în Statele Unite ale Americii aşteptată să-l înlocuiască pe Avensis în Europa din 2018.

Analiştii din industrie au remarcat faptul că producătorii japonezi de automobile au fost cel mai puternic afectaţi de scăderea segmentului de berline medii.

Nissan a părăsit acest segment în 2008, când a renunţat la Primera, iar următorii producători aşteptaţi să renunţe la clasa medie sau să-şi schimbe dramatic gama sunt Toyota şi Honda. Previziunile IHS Automotive anunţă eliminarea producţiei lui Honda Accord din Japonia în decursul anului 2015, pe când ultimul Avensis ar urma să fie construit la Burnaston undeva în anul 2018. Reprezentanţii celor două mărci nu au comentat informaţiile privind datele la care vor renunţa la aceste modele.

Toyota va beneficia de motoare SkyActiv de la Mazda

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (24)

  • N-am sa inteleg de ce brand-urile japoneze nu merg atat de bine in Europa ca in America, pentru ca si acolo s-au adaptat la piata si au luat fata producatorilor americani traditionali gen Chevy si Ford...E adevarat ca in Europa sunt mult mai multe firme insa nu cred ca europenii sunt mai nationalisti ca americanii cand vine vorba de achizitionarea unei masini produsa de o firma cu baza pe alt continent...

    Daca nu luam in considerare Nissan, Kia si Hyundai o duc mult mai bine in Europa decat producatorii japonezi (culmea ca la preturi in ultima vreme sunt cam la fel)
    2 2
  • Pt ca desi bune si calitative masinile lor(cu exceptia Mazda) nu inspira nimic. Sunt urate la propriu si pe alocuri depasite tehnologic.
    In afara de Mazda 3,6, CX-5 nu as lua nimic de la japonezi.
    Poate doar un Civic dar cu alte motoare/transmisii, nu astea concepute in anii 90.
    11 7
  • probabil ca americanii sunt cei mai nationalisti ...dar sunt si mai pragmatici. Apoi automobilul in America e o unealta care te duce din pc A in pc B. Pana si Kia e privita cu mai multa toleranta...Daca e sa ne referim strict la Romania, clientul damboviteano-pontic in infinita sa ignoranta (am avut fro' 40 de ani de limitare informationala) a preluat in mod automat (dupa '89) obiceiul european si prejudecatile de tip "e tehnica germana" ori "merge ceas (elvetian)", etc

    Dar si japonezii au o parte din vina...probabil ca motoarele sunt calcaiul lui Ahile. Prea traditionalisti (in ultimii 10-15 ani) si dand dovada de o dubioasa inertie nu au reusit sa se adapteze la cerintele (de design si motorizare) specifice pietei europene mult mai mobile si volatile decat cea americana.
    11 7
  • in europa se vinde la greu diesel. japonezii au cam ramas in urma la capitolul asta. pana aucm 2 3 ani cumparau de la altii motoarele diesel, ca ei nu aveau. a contat si asta...
    5 1
  • @@Andy, bah eu ti-as recomanda Moskwicz facelift. Este mult mai bun decat ce ''pilotezi'' tu acum adica o trotineta. Hai fii serios si recunoste ca nu ai cumpara nimic de la nici un producator, fiindca nu ai bani, esti chiaun. Hai ca te lasa sa te joci cu trotineta, iti dau un ciubuc.
    4 22
  • Cred ca, in Europa, Camry va avea vanzari chiar mai slabe decat Avensis. Totusi, Camry hibrid are vanzari slabe si in SUA, unde varianta pe benzina are vanzari enorme.

    Din pacate, cred ca japonezii au ajuns intr-o situatie similara celei din anii '90, cand erau de departe cei mai mari producatori de electronice din lume. Acum nu mai au niciun producator in top 3. Au ajuns in aceasta situatie pentru ca nu s-au adaptat deloc pietei. Ei tot insistau cu produse care se vandusera bine ani la rand, dar incercau oarecum sa vanda Walkman-uri in timp ce altii vindeau mp3 playere.

    Sper sa nu se supere pe mine fanii japonezilor, dar aceasta este situatia... In afara de Mazda, care nu e un producator foarte mare, ceilalti au ramas in urma cam din toate punctele de vedere. Nu am nimic cu masinile japoneze, ba chiar vreau sa vad si alte variante decat produsele europenilor, dar momentan doar Ford le da o replica.
    12 4
  • @Shelby, nepoate, pai Ford ti se pare un produs japonez ? Ce draq ma voi sunteti pasionati sau stiti doar sa carcotiti ? Dar Warszava , ce origine isi are nepoate ?

    Si acum pentru crevetele de mai sus, bah tu poti sa faci ceva numai in boxeri, nu detaliez, te las sa ghicesti.
    2 21
  • sdfsdf
    eu cred ca e normal sa nu se vanda japoneze in europa........ce japonezii cumpara reno?sau pejo?sau skoda?.....intr-adevar japonezele sunt fiablie dar sunt urate si mai ales in interior....dar putem cumpara europene(japoneze mascate) c1 si 107
    2 3
  • @Shelby

    Ai reusit sa superi un singur fan de japoneze, singurul suficient de limitat incat sa nu accepte un adevar, nedelcu marean alias @mafia.

    Acest segment de clasa medie este in picaj de mai mult timp, cu exceptia celui premium, nu ma gandesc decat la faptul ca viitorul Passat va defila cam singur, pana acum a avut concurenta destul de buna, chiar daca s-a vandut mai bine, dar pe viitor diferentele vor fi si mai mari, poate un viitor Insignia, nu stiu PSA cum va continua, sper s-o faca, atat cu-n viitor 508 cat si cu-n C5, Renault cu Laguna 4, daca va mai aparea, cu Toyota si Honda lucrurile sunt clare, Ford intarzie lansarea noului Mondeo in Europa, a mai ramas Mazda care are vanzari in crestere in Europa, chiar si pe clasa medie, dar oricum tabloul pare sumbru, din pacate noul Passat va avea probabil cea mai usoara misiune dupa multi ani.
    9 2
  • Nu m-as baza pe lipsa concurentilor lui Passat. Chiar daca fata de anul trecut a avut o mica scadere (inevitabila dealtfel), Passat-ul cel nou va trebui sa se bata cu un Mondeo invechit dar care e (inca) pe cai mari (posibil ca acesta sa fie motivul intarzierii) , o Insignia cu cresteri de 30%, o Mazda6 care pluseaza foarte bine si, cel mai putin interesanta in economia ecuatiei, o Laguna care e posibil sa ofere surprize dar prea putine pentru a fi bagata in seama.

    Passat-ul va avea avantajul noului venit dar, asa cum spuneam, nici ceilalti nu stau cu mana in poponeata, mai ales ca toti au inregistrat cresteri cu 2 cifre in primul sfert al anului.

    Deci nu, nu va avea o misiune usoara....
    6 5
  • @ dan_grc
    Dominatia VW Group in Europa nu este categorica doar la clasa medie ci si in clasa compacta . Daca pozitia de lider indiscutabil al lui VW Golf nu mai surprinde pe nimeni, insa in luna mai 2014 pe locul 2 in clasa compacta s-a aflat Audi A3 care a devansat Ford Focus ce a cazut pe 3 . Insa pe locul 4 in clasa compacta se afla uraganul Skoda Octavia 3 ce a avut o crestere de 57.4 % in luna mai, fiind foarte probabil ca in luna iunie Octavia 3 sa sara direct pe locul 2 iar cum vanzarile A3 au explodat odata cu debutul variantei sedan, nu este exclus ca in luna iunie 2014 podiumul clasei compacte in Europa sa fie ocupat integral de VW Group .
    4 2
  • Ivanoff
    HA-HA-HA, azi zambesc. Nu doar datorita faptului ca saptamana trecuta am avut onoarea sa conduc Honda Accord de generatie noua ( o masina care se ridica la nivel premium, si care bate cu succes orice rival din segmentul D de volum ) , ma bucur din doua motive :

    1. Viitoarea generatie Europeana Honda Accord este gata sa apara la jumatatea lui 2015 ( conform informatiilor spuse de managerul de vanzari, de asemenea cel care m-a insotit in cadrul acelui drive test ) , pe piata din State tocmai a aparut Acura TLX , adica viitoare generatie Accord care se va vinde in EU sub sigla Honda. O masina revolutionara, cu motorizari peste 250 HP.

    Si nu in ultimul rand :

    2. Modelul Avensis va fii inlocuit cu un vehicul hybrid alimentat cu hidrogen ( asta inseamna o mare evolutie la clasa medie, ba chiar va fii cea mai tehnologizata din lume ) .
    3 8
  • @ Ivanoff
    Acura TLX NU se va importa in Europa ( declaratie oficiala Honda la lansarea de la Detroit ) si NU va fi produsa in Europa ( Marea Britanie ) datorita costurilor mari de investitii ce au sanse zero de a fi recuperate datorita vanzarilor infime Honda Accord in Europa . Daca ne obisnuisem ca in Europa Audi A6/ BMW Seria 5/ Mercedes E-Klasse sa spulbere la vanzari Honda Accord, parca e prea de tot cand acum acelasi lucru il face si modelul Mercedes S-Klasse .....
    6 2
  • @no-name

    vezi ca amesteci clasele intre ele sa-ti iasa tie clasamentul. Si pentru a nu fi discutii inutile, A3 e considerata in zona premium compact ori premium mid-size. Na, vag sa traiasca ca nu mai stii care si cum sa le separi copiutele :))
    5 5
  • Ivanoff
    ''Pretene'' anonim, matale de unde ai mai aparut ? Dupa stejarii infloriti ? Ca sa spui un lucru tre' sa fii abil ca sa afirmi. Managerul de vanzari Honda Pipera s-a exprimat destul de clar cand a punctat acest aspect, spunand ca '' TLX este viitorul Accord European'' , daca tu crezi ca stii mai multe ca el, ori ai baut ceai de coaja de rachita, ori mic-ul dejun a fst unul neprietenos pt domnia ta. Ce fumezi ca sa intru si eu in filmul tau ?Si vezi ca incurci clasele ( iar aici sunt de acord cu vianu ).
    5 5
  • @ Ivanoff
    Audi A3 este un model din clasa compacta . Premium dar din clasa compacta iar faptul ca in Europa la clasa compacta doar VW Golf se vinde in prezent mai bine decat Audi A3 spune totul despre succesul comercial al modelului Audi A3 . In timpul lber cauta pe google despre salonul Detroit 2014 si vei vedea declaratii din partea managerilor globali Honda si nu din Pipera cu privire la faptul ca Acura TLX nu va fi importata in Europa ca noul Honda Accord iar de productie in Europa nici vorba tinand cont de investitiile masive necesare si care nu au nicio sansa sa fie recuperate .
    5 4
  • Tot nu i-ati sters diareea de la gura lui Marian.Nedelcu?
    5 2
  • Ivanoff
    Bai, chiar te mai intreb odata, ce fumezi ca sa intru si eu in filmul tau?. Tu esti din alt film bai cumetre. Ori esti unul dintre cei care stau o jumatate de ora sa alimenteze la pompa de 20 de lei ? Show room-ul Honda din Pipera este unul de ''desfacere'' , acolo te duci sa ridici orice model comandat la alta reprezentanta ( daca nu la ea ). Managerul de vanzari este managerul international al tuturor dealerilor autorizati de vanzari din RO, care colaboreaza cu companii din afara granitelor tarii.Ce-i asa greu de inteles oare ? Dar ''inteligenta'' ta mirifica, poate vedea peste ''declaratiile'' managerului. Hai ca pute deja.
    2 4
  • @Ivanoff
    Bai Ivanoave (ca nu esti frantuzit cum te dai), lasa T-80-ul si du-te la Rostov pe Don acolo unde ti-e locul.
    2 2
  • @no-name...insisti inutil...sunt sigur ca pe tine te satisfac vanzarile A3 dar A3 e in alta categorie. Si Clio este peste A3, asta spune totul despre succesul comercial al modelului renault...
    3 3
  • @ vianu
    Vorbeam de clasa compacta nu de clasamentul celor mai vandute modele din Europa unde Clio este pe locul 2 dupa Golf . Insa la clasa compacta in Europa Audi A3 sa se vanda mai bine decat orice compacta ( Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Mercedes Clasa A, BMW Seria 1, etc ) mai putin VW Golf este intr-adevar o performanta remarcabila . Revanind la Honda Accord ( modelul european ) , va disparea de pe piata ( in 2015 cel mai probabil ) exact din aceleasi motive pentru care ultima generatie Nissan Primera nu a avut urmas, desi era un model competent insa nu s-a vandut in cantitati suficiente pentru a fi rentabil din punct de vedere economic ( eu personal si acum intorc capul cand vad un Nissan Primera din ultima generatie, fiind si in prezent extrem de actuala din punct de vedere al designului ) .
    4 4
  • @no-name

    deci ai observat lipsa de logica a alaturarii lui Clio cu A3, dar nu ti se pare deloc ilogic sa pui alaturi un model considerat premium si unul de buget mediu. Si asta doar pentru ca asa vrei tu....

    Discutia e absolut inutila.

    PS poate faci un pustiu de bine si dai niste linkuri cu vanzarile minune ale lui A3? Nu contest ca nu s-ar vinde foarte bine, dar procentul ala de 57,4% de la skoda octavia, cu care focus e depasit, pare putin umflat.
    2 2
  • @ vianu
    Majoritatea site-urilor europene de profil au prezentat acest clasament cu cele mai vandute 10 modele din Europa in luna mai 2014 ( http://www.alvolante.it/news/classifica-auto-piu-vendute-europa-maggio-2014-336048 ) .
    2 2
  • @ vianu
    Audi A3 a depasit la vanzari Ford Focus . Despre Skoda Octavia am zis ca daca-si mentine trendul actual ( foarte probabil ) are mari sanse sa depaseasca la vanzari atat Ford Focus dar si Audi A3 .
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru