Suedezii au inventat unul dintre cele mai dificile teste de stabilitate și tot ei caută să împingă limitele mașinilor actuale tot mai departe. Testul elanului a pus probleme mari de-a lungul timpului și continuă să o facă.
Toyota Hilux, unul dintre cele mai populare pick-up-uri din lume, pare să aibă ceva probleme cu depășirea acestei probe. Publicația suedeză Teknikens Varld, devenită populară după ce a răsturnat un Mercedes A-Klasse din 1997 și un Jeep Grand Cherokee din 2012, în cadrul aceleiași probe, susține că Hilux nu este departe de un comportament periculos. Mai mult, nu a evoluat deloc față de comportamentul său de acum nouă ani, când a fost testat de aceeași publicație.
Pus în fața evitării unui obstacol apărut brusc pe carosabil, și atunci și acum Hilux a dat dovezi serioase de instabilitate. Asta, deși viteza de deplasare era fixată la numai 60 de km/h. Ceilalți rivali din segment, cum ar fi Nissan Navara, Volkswagen Amarok, Isuzu D-Max, Mitsubishi L200 sau Ford Ranger, s-au descurcat mai bine.
Potrivit publicației suedeze, Hilux vine în standard cu un sistem ESP, dar ar fi avut nevoie și de unul împotriva răsturnării. Asta pentru că un set de anvelope cu o aderență foarte bună poate face ca mașina să se răstoarne.Concluziile testului realizat de suedezi au fost destul de simple: există o problemă cu sistemul de asistență dinamică. Recomandarea jurnaliștilor care au efectuat testul a fost ca viitorii clienți să opteze pentru dimensiuni ceva mai mici ale jantelor. Sau să renunțe la achiziție.
Presupun ca asta se intampla cand pui suspensie multilink pe spate, smechera si performanta, nu ca saracii aia de nemti cu osia lor de caruta.
Și după ce jafurile nemțești sunt casate, Toyotele astea mai merg un milion de km.
Somn ușor.
Oricum, nu Hilux constituie grosul vânzărilor pe-aicilișea. România devine un Triunghi al Bermudelor pentru…sate ȋntregi (cu natalitate tinzând spre zero), iar nouă ne trebuie tichie de mărgăritar (Hilux și altele din categoria “nu știu de-astea”).
Vă propun un exercițiu simplu – intrați pe AM, dar nu alegeți să dați “X” pe reclama mobilă care se referă la TMC, apoi accesați acest articol și veți fi martorii unei juxtapuneri superbe: “Toyota Hilux…un pericol” / “Noul Lexus RX – Amazing in motion”. Dar dacă, ȋn loc de noul Lexus RX, ar fi apărut chiar Toyota Hilux?
De-aia nu vreau să comit prostia de a mă orienta către alt site, poate mai valoros, dar nu la fel de savuros…
"Based on all the tests carried out during development, we are confident that the Toyota Hilux is a safe vehicle. As we understand, you have performed an evasive maneuver test according to your magazine testing protocols on several pickups, including the Toyota Hilux. You have informed us that the Toyota Hilux is not living up to your expectations. We were surprised by the test result, and we will take your evaluation very seriously, in the same serious way we do with the capacity for evasive maneuvers in the development of our vehicles. Hilux has been repeatedly tested according to the ISO 3888 standard for evasive maneuver tests during the development of the model and then it passed the tests successfully. Several technical parameters have an impact on the outcome of an evasive maneuver, so we want to better understand the exact parameters for your test.
Bengt Dalström, General Manager
External Affairs/PR, Toyota Sweden AB"
http://teknikensvarld.se/the-new-toyota-hilux-close-to-tipping-over-338223/
Nota 4 stai jos ca nu ai invatat nimic in ultimii 10 ani !!!
Mai citeste baiete. Nu tot ce e german e bun,de asta pe la ei japonezele stau excelent in topuri de fiabilitate si satisfactia clientului.
Iar un argument foarte bun este ca Hilux nu e o masina cu care sa fii nevoit sa faci testul elanului prea des.
La partea opusa se pare ca BMW se lauda cu o stabilitate deosebita si cand te uiti pe youtube vezi ca sunt in topul celor mai instabile si provoaca cele mai multe accidente.
Deci nu trebuie sa crezi toate testele.
Celebrele Suzuki Vitara recunoscute pt fiabilitate si performante off road sunt exact la fel. Am derapat de 3 ori cu Vitara la 60 la ora cu soferi diferiti de fiecare data si fara sa faca ce-au facut aia in test.
Toyota Hilux e o masina utilitara si trebuie conduse ca o utilitara.
PS. Cand Mercedes A Klasse s-a a picat testul asta a oprit toata productia si a reproiectat jumatate din puntea fata. Dar lasa ca tot japonezii au mai mult respect pentru consumatori, bal bla...
Pe de alta parte intreb daca stie cineva vreo statistica de hiluxuri care s-au rasturnat, aici in europa cat si pe celelte continente.
"Banuiesc ca datorita problemelor de stabilitate si fiabilitate este "unul dintre cele mai populare pick-up-uri din lume"
Ai dreptate.... insa pe cei mai fideli clienti, respectiv teroristii din ISSIS, nu-i prea intereseaza capitolul siguranta. Ca se sinucid inainte involuntar conducand masini nesigure sau ca se detoneaza, tot in sanul lui Alah ajung....
Suspensia cu arcuri foi si punte rigida nu te lasa niciodata in drum. Zicea cineva mai sus de Grand Cherokee ce are multilink pe spate. Are pentru ca nu e pick-up. Daca era pick-up, avea sigur arcuri foi.
Toate utilitarele medii-mari cu bena in spate sunt pe punte rigida si arcuri foi.
Nu sunt de acord cu afirmația ca Toyota nu a evoluat, 60km/h fata de 37km/h înseamnă +40%
Dintre toate testele pe care anumite publicații, asociații le fac (EURONCAP/AMS/...) testul acesta pare cel mai pertinent si frecvent ca si incidenta. Testele sunt făcute de piloți profesioniști, ce poate face un șofer care are 2luni vechime?
Poate exemplu nu este cel mai fericit, ești pe o strada normala si îți apare un obstacol in fata brusc, ești pe un drum național s-îți apare un animal (mi s-a întâmplat in Germania o căprioara pe drum național si in Franța pe autostrada Paris Rennes o vulpe!!!) involuntar tragi de volan pt ca nu suntem toți au Casco (o vulpe nu face pagube importante unei Hilux, dar tot tragi de volan)
2015 București 7 oameni omorâți pe trecerea de pietoni deci ca trebuie sa reducem este corect, dar se mai întâmpla, caci nici pietoni nu sunt ușă de biserica
@@xxx referitor la a doua postare, de acord dar atunci sa lipească abțibildul cu cerc roșu si restricție la 40km/h in oraș ca la camioane.
Nu am nimic cu Toyota, dar mașina are o problema, pentru care alții au băgat mulți bani sa o rezolve sau au retras-o de pe piața. Pune-te in situația in care ai tras de volan si ai accidentat o alta persoana, ajungi la politie (cel puțin) îți garantez ca nu vei avea acelaşi discurs