Toyota a dezvăluit oficial noua generaţie a modelului Hilux în cadrul unor evenimente sincronizate în Australia şi Thailanda, două dintre cele mai importante pieţe pentru pick-up-ul japonez. Cu o carieră de 47 de ani în spate, Hilux bifează o nouă generaţie, gata să ajungă pe stradă în toamna acestui an.
Cum era şi normal, Hilux a fost redesenat şi beneficiază acum de o filosofie de design aliniată celorlalte modele din gamă. Partea frontală are parte de o grilă cromată impunătoare, de faruri ceva mai colţuroase şi de lumini LED pentru rularea diurnă. Pachetul estetic este completat de stopuri cu LED, de un profil muscular şi de jante cu dimensiuni între 16 şi 18 inch.
Şapte airbaguri în standard
În ceea ce priveşte dimensiunile, Hilux a crescut cu 70 mm în lungime, cu 40 de mm în lăţime şi a coborât linia plafonului. Chiar şi capacitatea rezervorului a crescut până la 80 de litri.
Şi la nivel structural noul Hilux a primit îmbunătăţiri, şasiul fiind acum ceva mai rigid pentru a asigura un comportament exemplar la testele de impact. Teste de impact pe care Toyota speră să le treacă cu cinci stele, având în vedere că noul Hilux oferă în standard control al tracţiunii şi stabilităţii, ABS, cameră pentru marşarier, şapte airbaguri, asistenţă la pornirea din rampă şi avertizare la frânarea de urgenţă.
Două dieseluri noi
În cadrul lansării, Toyota a anunţat patru motorizări pentru noul Hilux, două pe benzină şi două dieseluri. Dacă cele pe benzină este puţin probabil să le vedem în Europa, cu cele diesel sigur ne vom întâlni.Motorul de 3.0 litri diesel a fost înlocuit de unul de 2.8 litri, capabil să dezvolte 174 de cai putere şi un cuplu motor generos, de 450 de Nm, disponibil pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1600 şi 2400 rpm. Deşi cuplul a crescut cu 25%, consumul a scăzut cu 10 procente.
Revizuit a fost şi dieselul de 2.4 litri, care dezvoltă acum 147 de cai putere şi 400 de Nm, pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1600 şi 2000 rpm. Această motorizare va fi preferată pentru versiunile echipate cu tracţiune 4x2.
Dotări superioare: ecran tactil şi acces fără cheie
La aceste două motorizări vor fi ataşate o transmisie manuală sau una automată, ambele cu şase rapoarte. Mulţumită acestor configuraţii, noul Hilux va putea remorca până la 3500 de kilograme şi va putea căra în benă chiar şi 1240 de kilograme.
mi se pare ca aceasta hilux a regresat, aratand prea "coreean" :-(
Sunt curios de unde au luat noile motoare diesel, pentru ca cei care nu au culturistica auto,stiu ca e cam greu pentru toiota sa faca motoare diesel.Ar fi fain sa vad cum toti romani care muncesc din greu,sa aiba Hilux-uri. E o masina care munceste din greu, nu e premium.Cum cred unii!