Reprezentanţii Toyota afirmă că acest pas a fost necesar pentru a grăbi şi uşura dezvoltarea de noi tehnologii în domeniu prin eliminarea limitelor tradiţionale ale corporaţiilor.
Toyota generează mii de patente în fiecare an pentru produsele şi tehnologiile sale, dar compania a dat drept de folosire gratuită doar pentru cele referitoare la automobilele alimentate cu hidrogen folosind pile de combustibil. Spre comparaţie, cei de la Tesla Motors au anunţat în luna iunie a anului 2014 că nu vor întreprinde nicio acţiune legală împotriva companiilor sau persoanelor care le vor folosi tehnologia cu bună credinţă.La vremea respectivă, anunţul celor de la Tesla Motors a fost şocant, din moment ce era vorba despre patentele unei companii aflată în plină ascensiune şi care a reuşit să impresioneze mai multe ramuri ale industriei auto prin realizările sale. Între timp, anumiţi specialişti în drept care lucrează îndeaproape cu industria susţin că anunţul celor de la Tesla este prea vag şi nu a fost însoţit de niciun act oficial la momentul respectiv care să şi susţină afirmaţiile companiei americane, iar respectivul anunţ nu era suficient pentru ca o companie să-l poată urma ad litteram.
Revenind la anunţul celor de la Toyota, este vorba despre 1.970 de patente referitoare la pilele de combustibil, 290 asociate rezervoarelor de hidrogen de înaltă presiune, 70 de patente referitoare la producţia şi furnizarea de hidrogen şi aproximativ 3.350 de patente care fac referire la sistemul de control electronic al vehiculelor alimentate cu pile de combustibil.
Comentarii (4)