Toyota, BMW şi Mercedes-Benz sunt cele mai valoroase branduri din lumea auto în 2015. Informaţia a fost confirmată oficial de celebrul Top 100 Interbrand, un studiu care analizează anual creşterile şi descreşterile valorilor companiilor din toate domeniile la nivel mondial.
Recordul industriei auto: locul al şaselea la General
La fel ca anul trecut, Toyota rămâne cel mai valoros brand al lumii auto, ocupând poziţia 6 la general. Constructorul japonez urcă două poziţii în comparaţie cu 2014 şi ajunge pe cea mai înaltă treaptă ocupată vreodată de un producător de maşini în clasamentul Interbrands. Valoarea estimată a celor de la Toyota este de 49.05 miliarde de dolari, în creştere cu 16% faţă de anul trecut. De notat şi faptul că în 2011 Toyota se afla pe locul al 11-lea la general, fiind şi atunci marca cel mai bine clasată în acest clasament.
Pe locul al doilea în clasamentul constructorilor auto se află BMW, marca bavareză reuşind să crească cu 9% faţă de anul trecut. Valoarea estimată a brandului BMW este de 37.2 miliarde de dolari, valoarea care poziţionează constructorul german pe locul 11 în clasamentul general.
Locul al treilea pe podiumul industriei auto la capitolul valoarea de piaţă este ocupat de Mercedes-Benz, care vine în clasamentul general imediat după BMW: pe poziţia a 12-a. Conform analiştilor Interbrand, valoarea de piaţă a mărcii Mercedes-Benz este de 36.7 miliarde de dolari.
Topul auto adună în total 15 mărci de renume internaţional, cea mai interesantă apariţie fiind cea a brandului MINI, new entry în Top 100, care ocupă poziţia a 98-a.
De asemenea, este interesant de notat faptul că, deşi toate mărcile auto din Top 100 au crescut ca valoare de anul trecât până acum, recentul scandal Dieselgate a afectat Volkswagen, singurul producător auto în scădere (-9%, locul 35 la General). Audi a reuşit să treacă mai uşor peste şocul din grup, crescând cu 5% (locul 44 la General).Apple domină topul Interbrand
În clasamentul general pe toate industriile, topul este dominat de companii care activează în zona tehnologică. Apple domină clar topul Interbrands, cu o valoare estimată de 170.3 miliarde de dolari (+43%), gigantul american fiind secondat de Google, locul al doilea, cu o valoare de 120.3 miliarde de dolari. Pe locul al treilea se clasează Coca-Cola, cu o valoare de 78.4 miliarde de dolari.
TOP 100 Interbrand | |||
Poz. | Brand | Valoare de piaţă (miliarde dolari) |
+/- faţă de 2014 |
1 | Apple | 170.3 | +43% |
2 | 120.3 | +12% | |
3 | Coca-Cola | 78.4 | -4% |
4 | Microsoft | 67.7 | +11% |
5 | IBM | 65.1 | -10% |
6 | Toyota | 49.05 | +16% |
7 | Samsung | 45.3 | 0% |
8 | General Electric | 42.3 | -7% |
9 | McDonald's | 39.8 | -6% |
10 | Amazon | 37.9 | +29% |
11 | BMW | 37.2 | +9% |
12 | Mercedes-Benz | 36.7 | +7% |
19 | Honda | 23 | +6% |
35 | Volkswagen | 12.5 | -9% |
38 | Ford | 11.6 | +6% |
39 | Hyundai | 11.3 | +8% |
44 | Audi | 10.3 | +5% |
49 | Nissan | 9.1 | +19% |
56 | Porsche | 8.06 | +12% |
74 | Kia | 5.7 | +5% |
79 | Harley-Davidson | 5.5 | +14% |
85 | Chevrolet | 5.13 | +2% |
87 | Land Rover | 5.10 | +14% |
98 | Mini | 4.2 | Nou |
usor usor isi va gasi si brandul asta mic un loc cuvenit...mai spre coada clasamentelor.
Sâc !
99% din potentiali clienti aleg Porsche in locul GTR-ului.
1. scandalul nu s-a stins
2. urmeaza anchete, chemari in instanta, amenzi, etc
3. bulgarele de zapada se va mari
4. dieselgate a "prins" doar o bucatica temporala
''anonimul'', scaderea chiar e mare, avand in vedere ca Toyota ( brandul cu care VW lupta corp la corp ) are o crestere cu 16% mai mare, ceea ce face ca VW sa fie in scadere cu 25% fata de Toyota. Te oftica asta nu ? :)))))
Scuzati offtopicul :))))))
Vezi sa nu ramai dezamagit.
Wow, esti un "fin" cunoscator auto..."porsche face doar porsche" ..
esti sigur ca nu face si altceva?
Iar dupa vocabular n-as zice ca ai mai mult de 14 ani... "harburi" zici.
Valoarea unui brand este rezultatul complex al mai multor elemente de baza : calitate, performanta , valoare emotionala, design, tehnologie si inovatie patentata etc. etc. Ciocu' mic copilu' ! Mai ai de invatat !
Ontopic:
Cand iti pierzi 25 de miliarde € din capitalizarea de piata intr-o singura saptamana si o treime din valoarea actunilor detinute la Volkswagen AG nu e treaba usoara, indiferent cat ne face ca ploua...
Winterkorn - infractorul - a aflat pe pielea lui ce inseamna ca calci pe nervi actionarii. De ce infractor? Pentru ca atunci cand FURI se numente ca esti infractor, de altfel ancheta penala deschisa impotriva lui Winterkorn dovedeste acest lucru.
Cazul ''dieselgate'' a ajuns si in atentia Rusiei, una dintre cele mai mari piete de desfacere. VW Group pierde teren. Zi ce ai de zis ! :))))
Ma intreb daca un Passat 2.0 TDI 150 CP ''nesoftat'' va accelera pana la 100km/h in 12 sec macar :))))
Dar unde-i domnule Renault cu tehnologii de top, investitii majore, designul emotional etc. Ah, nici nu a intrat in clasament. Ok.
''1. scandalul nu s-a stins
2. urmeaza anchete, chemari in instanta, amenzi, etc
3. bulgarele de zapada se va mari
4. dieselgate a "prins" doar o bucatica temporala''
Stai jos acum, oricum sunt cu 25% in minus sub Toyota. Deci nu as spune ca sta prea bn VW :)))
Ziceam doar ca nissan produce nu doar gtr cat si multe masini de volum, iar porsche are doar masini sport. Numarul de unitati vandute de nissan GT-R nu are nici o legatura cu numarul de unitati vandute de porsche masini sport.
Daca ai nevoie de un desen sa-mi spui iar ciocu mic poti sa spui la tine in casa.
Ori o dai cu valoarea de brand , ba vorbesti de vanzari .. nu are nici o treaba una cu alta. Zici ca vorbim de Honda Accord care nu se vinde in Europa .. este foarte adevarat . Iar daca vorbim de vanzari , are legaura VW ca vanzari cu Honda? Nu, normal.
Prima oara zici ca adaugi toate brand-urile ca valoare pentru a compara cu toyota, ceea ce este oricum normal pentru ca toate sunt sub aceeasi tutela. Iar porma cand compari cu Honda adaugi doar VW si Audi , adauga si Porsche de exemplu. Nu-ti mai da nu ?
Ce-mi place asta , calculam sa dea cum vrem .. tipic.
Si cică eu sunt ala frustrat :))
poate Daimler care are o valoare de 77,3 Mrd. EUR