La mijlocul acestei luni, Toyota, pionierul tehnologiei hibride, făcea un nou pas important în reducerea mediei sale de emisii prin lansarea modelului Mirai, primul său automobil alimentat cu hidrogen.
Toyota Mirai, primul model de serie alimentat cu hidrogen al mărcii, vine în Europa în 2015
La nici două săptămâni de atunci, constructorul japonez vrea să sublinieze impactul pozitiv pe care l-ar putea avea modelul Mirai asupra piețelor din Japonia, SUA și Europa, unde comercializarea va începe în primăvară, respectiv vară.
Seiji Mizuno, omul care a creat ansamblul de propulsie al noului Mirai, are mare înc
redere în ceea ce se află sub caroseria sedanului. Alimentat cu hidrogen, acesta funcționează ca o mașină normală, lasând însă în urmă doar apă și căldură. Mai exact, Mirai emite vapori de apă pe ţeava de eşapament, în locul noxelor pe care le emit maşinile convenţionale alimentate cu combustibili fosili.Apa care iese pe țeava de eșapament este atât de curată, încât Mizuno a declarat că este chiar mai sănătoasă decât laptele. „Am testat într-un laborator special impactul consumului de apă rezultată în urma procesului de propulsie al noului Mirai. Pot să vă spun că dacă vom compara această apă cu laptele vom observa mai puține impurități organice”, a declarat Mizuno.
Oficialul japonez nu recomandă însă consumul unei astfel de ape. Asta pentru că ea rezultă din combinarea hidrogenului din rezervor cu oxigenul din mediul înconjurător.
„În anumite zone ale globului aerul poate conține bacterii dăunătoare, cum este E.coli, care ar putea influența negativ organismul. Așadar, calitatea apei rezultată pe țeava de eșapament poate fi alterată de aerul pe care îl respiră mașina”, a concluzionat Mizuno.via automotive news (înreg.)
Comentarii (5)