Topul vânzărilor de maşini electrice în Europa în 2014: Nissan Leaf, Renault Zoe, Tesla Model S

de Mircea Meșter
Luni, 19.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault-Nissan domină topul vânzărilor de maşini electrice în Europa în anul 2014. Conform statisticilor naţionale de vânzări, Leaf şi Zoe au împreună aproape o jumătate din piaţă.

Esential 11.500 de kilometri parcurg în medie anual posesorii de maşini diesel şi/sau benzină din Europa.
16.600 de kilometri este numărul mediu de kilometri pe care posesorul de maşină electrică din Europa îi parcurge anual.
Europenii au cumpărat anul trecut puţin peste 56.000 de maşini electrice, iar peste un sfert dintre acestea sunt exemplare ale modelului Nissan Leaf.

Conform statisticilor oficiale publicate astăzi de biroul european al mărcii Nissan, pe podium la capitolul vânzări europene se află, alături de Leaf (14.658 de unităţi, 26% cotă de piaţă), o rudă din Grupul Renault-Nissan, Renault Zoe (11.227 de unităţi, 20% cotă de piaţă). Astfel, cu 46% din totalul vânzărilor de electrice, Renault-Nissan conduce de departe cursa constructorilor auto la acest capitol. Pe locul al treilea al topului se află Tesla Model S, un hit de vânzări în Norvegia.

Modelul mărcii americane a reuşit să adune 8.734 de clienţi în cursul anului 2014.

Nissan leaf conduce pentru al patrulea an consecutiv acest clasament. "Observăm acum impactul pe care recomandările clienţilor lui Leaf le au în vânzări, pentru că 95% dintre aceştia sunt fericiţi să dea referinţe pozitive despre maşină, iar 50% susţin că nu se vor întoarce niciodată la diesel sau benzină. Acest tip puternic de promovare combinat cu o creştere a numărului de oameni care află despre ecomiile masive pe care le fac clienţii maşinilor electrice fac ca vânzările lui Leaf să crească în continuare", spune Guillaume Cartier, senior vicepreşedinte Nissan Europa pe vânzări şi marketing.

În continuarea topului vânzărilor maşinilor electrice se află trei maşini germane: BMW i3 (5804 unităţi, 10% din piaţă), Volkswagen e-up! (5.365 de unităţi, 10%) şi Volkswagen e-Golf (3.328 de unităţi, 6%).

Loc Model Vânzări în 2014 Cotă de piaţă
1 Nissan Leaf 14.658 26%
2 Renault Zoe 11.227 20%
3 Tesla Model S 8734 15%
4 BMW i3 5804 10%
5 VW e-Up! 5365 10%
6 VW e-Golf 3328 6%

Foarte interesant este faptul că analizele prelucrate de Nissan arată că posesorii modelului Leaf au parcurs anul trecut în medie 16.600 de kilometri, ceea ce depăşeşte clar media de kilometri parcurşi de posesorii modelelor pe benzină şi diesel la nivel european, situată la 11.500 de kilometri.

via Nissan

Comentarii (5)

  • cineva
    Si la noi prin tara, pe cand vedem borne suficiente pentru astfel de masini? Ca altfel le iei si ramai cu ele in pana...
    6 5
  • 95% dintre aceştia sunt fericiţi să dea referinţe pozitive despre maşină

    mi-a aparut un zambet larg pe fatzau. SI nu pentru ca e vorba de Nissan ci pentru ca o masina electrica se dovedeste a satisface necesitatile unui sofer obisnuit....16.000km/an...

    Sunt curios...cand vor scoate generatia a II a de Leaf (a carui design va fi drastic modificat) daca va fi la fel de bine primit.
    8 8
  • si Opel Ampera?nu se mai comercializeaza?
    1 11
  • @davidjupanu: nu e 100% electrica, e hibrida chiar daca motorul termic nu actioneaza rotile.
    12 1
  • In decembrie anul trecut am fost in Tesla (taxi de la aeroprtul Schiphol pana la hotel 18km), masina mi s-a parut remarcabila
    13 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru