UPDATE: După anunţarea vânzărilor Scania şi MAN, cifra totală a maşinilor vândute de VW Group în prima jumătate a anului este de 5.07 milioane, diferenţa dintre cei grupul german şi Toyota fiind astfel de doar circa 20.000 de maşini.
Pe locul al doilea se află Volkswagen Group, care în primele şase luni au vândut 5.070.000 maşini, în timp ce rivalii de la GM au reuşit să adune 4.92 milioane de unităţi vândute.
Poziţiile primei jumătăţi de an se menţin astfel aceleaşi ca la finalul lui 2013, rezultate de vânzări ale anului trecut indicând Toyota pe locul întâi (9.88 milioane de unităţi), VW Group pe locul al doilea (9.73 milioane de unităţi) şi GM pe locul al treilea (9.71 milioane de unităţi).
Ţinta declarată a celor de la Volkswagen este atingerea primei poziţii în acest top până în 2018, creşterea fiind bazată pe prognozele pozitive de creştere pe piaţa americană.
Topul celor mai mari constructori ai lumii după vânzări a fost condus timp de 76 de ani de General Motors (1931-2007), Toyota preluând apoi sceptrul cu o singură sincopă, cauzată de tsunami-ul care a devastat coasta estică a Japoniei în 2011.
General Motors a revenit în acel an pe prima poziţie, însă americanii au pierdut din nou primul loc în anul imediat următor. Mai mult, GM a ajuns pe trei în acest top în 2013, când Volkswagen Group a depăşit în premieră conglomeratul american şi s-a instalat pe poziţia secundă.TOYOTA MOTOR COMPANY |
VOLKSWAGEN AUTO GROUP |
GENERAL MOTORS |
|
VÂNZĂRI 2009 milioane maşini (poziţie) |
7.8 (1) | 6.3 (3) | 7.3 (2) |
VÂNZĂRI 2010 milioane maşini (poziţie) |
8.4 (1) | 7.1 (3) | 8.4 (2) |
VÂNZĂRI 2011 milioane maşini (poziţie) |
7.9 (3) | 8.2 (2) | 9.0 (1) |
VÂNZĂRI 2012 milioane maşini (poziţie) |
9.7 (1) | 9.1 (3) | 9.3 (2) |
VÂNZĂRI 2013 milioane maşini (poziţie) |
9.98 (1) | 9.73 (2) | 9.71 (3) |
VÂNZĂRI 2014 (6 luni) milioane maşini (poziţie) |
5.097 (1) | 5.07 (2) | 4.92 (3) |
Anul trecut, Grupul Hyundai a vândut 7.56 milioane de maşini la nivel mondial şi se aşteaptă la 7.9 milioane în acest an. Încă sunt departe.
atunci sa va vad!
Ideea e ca ceea ce conteaza e ceea ce se intampla (asta si la ce zice LEE) si nu "daca" si cu "parca".
Haideti s-o spunem pe sleau: VAG a urmarit --- in mod constient, organizat si rabdator --- sa acopere (productiv) toate segmentele de piata (calitativ sau nu, are mai putina importanta!!!). Iata atuul nemtilor, care (am subliniat si deunazi) ii va ajuta sa-si ia in primire coroana nu peste multa vreme si sa n-o cedeze...niciodata! Sincere felicitari (anticipat). Una este sa ai cap, alta este sa ai minte si alta sa te folosesti de ea.
interesant cum "galbejitii" astia reusesc sa le-o traga constant de cativa ani, fara tzasphe producatori cumparati , fara camioane si altele...
nici H-K nu-s departe, cu doar 2 producatori(foarte ironizati in RO- chinezarii,conserve, copii nereusite, gunoaie,etc) vand doar cu 30% mai putin decat cei 9 din VW si cei 7-8 din GM.
1. La inceputul anilor 90 erau masini low-cost care intr-adevar de multe ori aveau parti copiate sau imprumutate de la producatori mai mari (vezi Daewoo-GM)
2.Dupa 2004-2005 si mai ales dupa 2009, dupa ce au marit calitatea considerabil si au ajuns producatori de volum buget, stil Skoda sau Renault, Hyundai-Kia au vandut destul si in Romania insa majoritatea romanilor, nepermitandu-si o masina noua ci doar una la second in cel mai bun caz, a ramas sa ironizeze marcile coreene desi nu stiau cu ce se mananca. Vulpea cu strugurii.
Din cele doua motive rezulta ca foarte multi prefera sa faca pe dracu in 4 (credite, ramanerea fara lichiditati dupa cumpararea masinii sau alte prostii) doar pentru a achizitiona o masina europeana pentru ca da mai bine in fata vecinilor de la bloc si in fata prietenilor sau rudelor. Personal cunosc destui care au preferat o Kia cu care au facut 2-3 concedii din diferenta de bani fata de ceva asemanator de la VW de exemplu si altii care au preferat VW, au ingropat toate economiile in ele (si-au facut chiar si credite) iar acum abia merg anual 2-3 zile la mare si 2-3 la munte (de concedii in strainatate nu mai vorbim ca nu e cazul) si alearga dupa produse ieftine (de la alimente la cosmetice si alte lucruri de zi cu zi).
Pana la urma, nu toti sunt copii de bani gata, manelisti, interlopi , manageri,etc., ca sa aiba economii de 10-15000 euro sa-i dea pe o masina.
Problema apare cand te duci la banca sa ceri banii astia pentru un bemveu sh, si la prima problema cu el, te duci la alta banca sa faci refinantare...
In rest ai dreptate,foarte multi inca sufera de idei preconcepute, care dauneaza grav buzunarului...lor.
Interesant pentru mine ar fi (daca s-ar putea) care este marja operationala la cei 3 colosi si alti bineinteles
si vezi ca este VW Group si doar Toyota nu Toyota group
Or sa i-a o mare teapa cand or sa-si dea seama americanii ce troace de masini fac cu fiabilitate 10000 km.
@@LEE, eu cred ca daca VW va pune mana pe Suzuki, va face ce vor ei cu japonezii. Pentru ca nemtii sunt razbunatori si orgoliul lor le-a fost "atins" acum cativa ani cand Suzuki si-a bagat... ceva in ce au stabilit cu nemtii (stiti voi, acele motoare diesel care au fost luate defapt de la Fiat, ca nemtii nu aveau nimic interesant). Nu ar fi exclus ca in acest caz Suzuki, pentru ca este vazuta in general ca o marca mai accesibila, sa fie gandita in Europa... spre low cost? Poate fi un motiv pentru care VW tot amana lansarea unui low cost, desi spune ca cerceteaza, analizeaza, calculeaza... si se scarpina la ceafa uitandu-se peste gard, la ce a facut Renault din Dacia.
Asa ca s-ar putea ca Dacia sa ramana mereu singura firma low-cost care a activat vreodata in Europa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group
baietii au adunat si vanzarile de la = Neoplan , Ducati, FAW-Volkswagen , Shanghai Volkswagen ???
==========
Toyota are 5 branduri, cum aminteau baietii mai sus.....
===========
GM :
General Motors produces vehicles in 37 countries under ten brands: Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Opel, Holden, Vauxhall, Wuling, Baojun, Jie Fang, UzDaewoo.[5][6] General Motors holds a 20% stake in IMM, and a 96% stake in GM Korea. It also has a number of joint-ventures, including Shanghai GM, SAIC-GM-Wuling and FAW-GM in China, GM-AvtoVAZ in Russia, Ghandhara Industries in Pakistan, GM Uzbekistan, General Motors India, General Motors Egypt, and Isuzu Truck South Africa.
=========
Baietii cred ca se pierd intre atatea cifre de adunat.........
Nu le va trebui mult nemtilor sa ajunga pe primul loc, eu estimaz ca anul acesta se va intampla. japonezii au asigurata piata clasica insa prea putine sanse de dezvoltare, iar nemtii au intrat slab in Asia si au mari sanse de dezvoltare acolo cat si in SUA.
In alta ordine de idei, cifrele sunt fabuloase si diferentele mici intre primii trei, este naiv sa vorbesti ca si cand nu au importanta urmatorii clasati cand discutam de colosi mondiali.
Referitor la viitor, cred ca americanii au fost din nou mai destepti si se baseaza tot mai mult pe masinile electrice, ele sunt viitorul, si din pacate europenii nu fac mare lucru la capitolul asta. Nici unul din cei trei producatori nu au facut suficient in sensul asta. le rad in nas un afacerist apropae necunoscut pana nu demult, ma refer la Tesla, dar si cei de la detroit electric. In 30 de ani clasamentul va arata diferit mult si ma tem ca nici unul din cei trei nu va mai fi in top.
Si cand te gandesti ca unii spuneau de Martin Winterkorn ca este un patetic (pe langa altii)...
Ideea este ca daca VW pune mana pe Suzuki este foarte posibil ca pana la anul pe vremea asta VW sa fie cel mai mare constructor din lume.