Constructorul olandez de sisteme de navigaţie Tom Tom a publicat recent un top al celor mai congestionate oraşe europene şi americane. Studiul olandezilor nu se bazează pe modele matematice, ci pe colectarea unor date reale, culese de la milioanele de clienţi Tom Tom din întreaga lume.
Graţie acestor informaţii, producătorul de sisteme de navigaţie a reuşit să pună la punct o bază de date exactă folosindu-se de obiceiurile clienţilor săi. A reieşit astfel că Los Angeles este cel mai congestionat oraş din America de Nord şi Istanbul este cel mai aglomerat din Europa.
Oraşul turcilor este de departe coşmarul tuturor şoferilor, cu o rată a congestiei impresionantă. La orele dimineţii, traficul din Istanbul este mai mare cu 84% decât media europeană. Topul celor mai aglomerate oraşe din Europa este completat în ordine de Varşovia, Marsilia, Palermo şi Roma.
Deşi se mai află încă în top 5, capitala Italiei a reuşit să îşi reducă media congestiei traficului cel mai mult în ultima perioadă. Alături de Roma, şi Berna şi Milano şi-au redus rata de congestie. În schimb, traficul a devenit din ce în ce mai aglomerat în oraşe precum Bradford-Leeds, Birmingham şi Luxemburg.
România nu a fost inclusă în studiul celor de la Tom Tom prezenţa producătorului de sisteme GPS fiind relativ redusă în ţara noastră.
Iată topul întocmit de Tom Tom şi lista celor mai aglomerate 58 de oraşe din Europa.
via carscoop
Parerea mea este ca unul din motivele pentru ca se creeaza ambuteiaje, pe langa faptul ca foarte multi merg cu masina cand chiar nu are rost, consta si in dezvoltarea retelei de transport in comun si lucrarilor care nu se termina niciodata toate (sincer nu stiu cum stau Varsovia sau Istambulul in sensul asta).
Eu totusi trag speranta ca la noi, atunci cand se vor termina lucrarile la magistralele de la metrou se va mai putea merge cat de cat bine dimineata. :)
Bucurestiul este un haos generalizat din doua cauze mari, dupa parerea mea: prima, organizarea foarte deficitara a sistemului de trafic (semafoare, timpi la semafor, impartire benzi, sistematizare in general), si a doua, lucru foarte usor observabil pe un Google maps, arhitectura extrem de deficitara a strazilor. Daca prima s-ar rezolva cu o investitie intr-un sistem complex de semaforizare cu timpi variabili si transformarea strazilor in sens unic (asta daca n-am mai da banii pe panselute, borduri si reasfaltari aiurea), la a doua nu vad rezolvare. Daca te uiti printre putinele bulevarde care strabat Bucurestiul, toate stradutele adiacente sunt proiectate cu fundul mai degraba: interconexiuni foarte putine si foarte aiurite, strazi inguste care se infunda, spatii intre blocuri gandite anapoda fara nici un fel de parcare. De-asta se si aglomereaza bulevardele. Uitati-va, in schimb, la orase precum New York sau chiar Barcelona, unde, oricate masini ar fi, se merge constant: strazi paralele si perpendiculare cat curpinde, practic segmente de cladiri asezate in patrate sau dreptunghiuri. Solutiile cu cercuri concentrice precum in Budapesta sau Paris nu prea au functionat asa de bine, asa cum incearca ai nostri cu tot felul de poduri si supratraversari.
Cred ca ai vrut sa spui ca un motiv al crearii ambuteiajelor este NEdezvoltarea retelei de transport in comun sau SUBdezvoltarea ei.
Dupa cum ai formulat tu se intelege ca RATB-ul s-a dezvoltat si ne ocupa strazile si din cauza asta apar ambuteiajele - sper ca n-ai gandit asa. Salutari si sa nu te superi pe mine :)
mntsn, imi cer scuze pentru exprimarea incorecta. Da, asta am vrut sa spun dar nu prea mi-a iesit.
Antonny, si eu sunt de acord cu tine. Dar degeaba ai multe mijloace de transport in comun daca prea putini renunta la masina. Eu cred ca aici e marea problema. Pe de alta parte nu prea iti vine sa renunti la masina cand in autobuz mergi cu oameni certati cu apa si sapunul, manelisti care asculta muzica la tel mobil, vorbesc tare sau mananca seminte. Merg zilnic cu autobuzul si crede-ma ca stiu ce vorbesc. :)
Chit ca cei din ingramadeala aia cand vor cobori din masini vor avea dureri de spate. :)) :p
Astfel: liniile de tramvai sa fie ca liniile de tren (gen 41) sa nu poti merge cu masina pe acolo, iar daca asta nu se poate face acum, o solutie poate mai buna este imprejmuirea cu gart din tevi de metal (nu plasticul banal pe care l-au pus ei) - cu linie de tramvai asfaltata pt a circula pe acolo politia, ambulanta, pompieri. Toata treba asta ca sa nu mai cirle toti pe linia de tramvai si astfel ori ca mergi cu tramvaiul ori cu masina la munca tot atunci ajungi, doar costurile difera, dar slava domului romanu moare de foame sa mearga cu masina la munca.
Dupa ce vom constata ca vom face 20 de min cu tranvaiul pana la munca si cu masina 2 ore, vom constata ca e mai bine cu tramvaiul, si nu vom mai ingrosa randurile la semafoare.
Sper ca intr-o zi sa se intample asta si in Bucurestiul asta ajuns in ultimul hal.
Personal am obtinut urmatorii timp in diminetile in care chiar aveam urgente sa merg cu masina:
city mall - cismigiu = 1:10 min (nici pe jos nu faceam atat)
colentina - obor = 50 min
PS: Ca si in marile companii prostiile de fac de sus in jos, niciodata de jos in sus, asa ar trebui si primaria sa se gandeasca mai intai la cei de jos, apoi la cei de sus.
Sa explic. Datale sunt colectate de TomTom si deja avem doua probleme mari:
1. TomTom a partajat datele colectate cu politia olandeza (asta din ce se stie) si multi posesori de TTA au dezactivat functia de raportare de statistici
2. Nu toata lume are TTA, unii mai avem si chinezarii sau Garmin sau chiar Blaupunkt.
Alta problema: avem Istanbul si Ruhr region west, nu avem niciun oras din Balcani.
Eu as lua statistica asta doar ca motiv sa ma plang de aglomeratia dun Bucuresti si nimic altceva.
Drum bun si s-auzim de bine !
Mai adaugati si voi astfel de motive si veti vedea unde se ajunge.
Cu putin mai multa minte si bun simt s-ar putea circula mult mai bine in Bucuresti.