Vânzările de maşini cu propulsie alternativă continuă să crească în întreaga lume, chiar dacă pentru moment acestea reprezintă doar 3.5% din numărul total de maşini comercializate.
În primele 8 luni ale anului, la nivel global s-au vândut 1.79 milioane de maşini cu propulsie alternativă, iar creşterea ar fi fost şi mai accentuată dacă preţurile la carburanţi nu ar fi scăzut atât de mult, în special pe piaţa americană.
Totuşi, acest segment al industriei auto este unul foarte fragmentat între constructori, în funcţie de succesul pe care aceştia îl au pe anumite pieţe, potrivit unui amplu studiu realizat de compania de analiză Jato Dynamics.
Vânzări globale de maşini electrice: Leaf, lider detaşat
La nivel global, oamenii au cumpărat 172.700 de maşini electrice în perioada ianuarie - august 2016, iar 40% dintre vânzări s-au petrecut în China, în timp ce Europa are o cotă de piaţă de 31%. Deloc surprinzător, Nissan Leaf continuă să fie cel mai bine vândut model electric din lume, cu un avans considerabil în faţa lui Tesla Model S şi Renault Zoe. Restul clasamentului este însă dominat de producători chinezi, care oferă modele mai accesibile pentru piaţa locală.
Loc | Model electric (BEV) | Unităţi |
1 | Nissan Leaf | 32.300 |
2 | Tesla Model S | 19.500 |
3 | Renault Zoe | 13.700 |
4 | Byd E6 | 11.200 |
5 | BAIC Seria E | 10.000 |
6 | Volkswagen Golf | 7.100 |
7 | Byd Surui | 6.800 |
8 | Zotye Yun100 | 6.600 |
9 | Tesla Model X | 6.300 |
10 | BAUIC Senova D50 | 6.300 |
Vânzări globale de maşini plug-in hybrid: sub dominaţie chineză
Vânzările de modele plug-in hybrid, care au baterii cu încărcare la priză, au fost uşor mai ridicate decât în cazul electricelor şi au atins pragul de 176.600 de unităţi în acelaşi interval de timp. Totuşi, constructorii chinezi domină autoritar acest segment, iar cei de la Byd au 32% dintre piaţa globală de PHEV-uri.
Mitsubishi Outlander spală ruşinea printr-un loc pe podium, iar primul model european în top apare abia pe locul 7 prin BMW X5, care are vânzări mai bune decât Volvo XC90 sau Volkswagen Golf.Loc | Model PHEV (Plug-in Hybrid) | Unităţi |
1 | Byd Tang | 23.000 |
2 | Byd Qin | 19.600 |
3 | Mitsubishi Outlander | 17.700 |
4 | Byd Yuan | 13.700 |
5 | Roewe 550 | 13.400 |
6 | Ford Fusion | 11.500 |
7 | BMW X5 | 7.800 |
8 | Volvo XC90 | 7.800 |
9 | Volkswagen Golf | 7.500 |
10 | Mercedes Clasa C | 6.900 |
Vânzări globale de hibrizi: nimeni nu se atinge de Toyota
De departe, maşinile hibride fără încărcare la priză se bucură de cel mai mare succes dintre cele cu propulsie alternativă, iar vânzările au ajuns la 1.41 milioane de unităţi. Japonezii sunt marii fani ai acestui tip de propulsie, întrucât o treime dintre maşinile vândute în această tară sunt de tip Hybrid Elecric Vehicle (HEV), astfel că nu este surprinzător că maşinile nipone ocupă primele 10 poziţii ale clasamentului global, cu Toyota pe primele 4 locuri. Prius este de departe cel mai popular, însă de succes se bucură şi Toyota Aqua, Auris şi Yaris.
Loc | Model HEV (Hibrid clasic) | Unităţi |
1 | Toyota Prius | 255.900 |
2 | Toyota Aqua | 116.400 |
3 | Toyota Auris | 59.600 |
4 | Toyota Yaris | 54.400 |
5 | Suzuki Spacia | 54.400 |
6 | Toyota RAV4 | 54.200 |
7 | Suzuki Hustler | 54.100 |
8 | Toyota Camry | 38.700 |
9 | Honda Fit | 37.900 |
10 | Honda Vezel | 33.800 |
Vânzări globale de maşini pe pile de hidrogen (Fuel Cell)
Preţurile foarte mari şi infrastructura precară au făcut ca vânzările de maşini electrice alimentate cu hidrogen să fie în continuare scăzute.
Toyota Mirai s-a comercializat în puţin peste 1.000 de unităţi pe parcursul primelor 8 luni ale anului, în timp ce Hyundai ix35 s-a oprit la modesta borna de 34 de unităţi.Loc | Model FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) | Unităţi |
1 | Toyota Mirai | 1140 |
2 | Hyundai ix35 | 34 |
Via Jato
Comentarii (1)