Esential
32.6 | metri este cea mai mică distanţă de frânare înregistrată în topul Auto Motor und Sport. |
33.7 | metri i-au fost necesari lui Opel Insignia pentru a frâna de la 100 la 0 km/h. |
32.6 | metri este cea mai mică distanţă de frânare înregistrată în topul Auto Motor und Sport. |
33.7 | metri i-au fost necesari lui Opel Insignia pentru a frâna de la 100 la 0 km/h. |
Publicaţia germană Auto Motor und Sport a pus la cale un test comparativ de frânare pentru 25 de maşini vândute în Europa. Cum era şi normal, jurnaliştii au ales să măsoare distanţa de frânare de la 100 la 0 km/h.
Prima poziţie a podiumului a fost împărţită de un supercar şi un model de performanţă: Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera şi BMW M3 GTS. Ambele maşini au reuşit o performanţă de 32.6 metri, cu 40 de centimetri mai bine decât ocupantul locului doi, Artega GT.
Podiumul este completat de Maserati GranCabrio, care impresionează cu o distanţă de frânare de 33.2 metri. Cei patru premianţi sunt urmaţi îndeaproape de alte nume mari, grupate pe poziţia a patra cu 33.3 metri: Ferrari 458 Italia, Mercedes SLS AMG şi Lexus LFA.
Clasamentul nu este lipsit de surprize, în top 10 strecurându-se chiar şi un model de volum, Opel Insignia în versiunea 2.0 CDTI, care s-a oprit în 33.7 metri. Modelul din Russelsheim s-a clasat chiar mai bine şi decât reprezentantul segmentului premium de masă, Audi A6 3.0 TDI, care a frânat în 34.4 metri.
Iată performanţele complete ale tuturor celor 25 de modele înscrise în testul Auto Motor und Sport:
Poziţie | Model | Distanţă de frânare |
1 | BMW M3 GTS | 32.6 metri |
Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera | 32.6 metri | |
2 | Artega GT | 33 metri |
3 | Maserati GranCabrio | 33.2 metri |
4 | Lexus LFA | 33.3 metri |
Ferrari 458 Italia | 33.3 metri | |
Mercedes SLS AMG | 33.3 metri | |
5 | Alpina B5 Biturbo | 33.5 metri |
Corvette ZR1 | 33.5 metri | |
Lamborghini Gallardo LP570-4 | 33.5 metri | |
6 | Porsche 911 GT2 RS | 33.6 metri |
7 | Opel Insignia 2.0 CDTI | 33.7 metri |
8 | Ferrari 599 GTb Fiorano | 33.8 metri |
Porsche 911 Carrera GTS | 33.8 metri | |
Porsche 911 Carrera S | 33.8 metri | |
9 | Porsche 911 Turbo | 34 metri |
10 | Aston Martin Rapide | 34.1 metri |
Audi RS5 Coupe | 34.1 metri | |
BMW M3 | 34.1 metri | |
Porsche 911 Carrera 4S | 34.1 metri | |
Porsche Cayman S | 34.1 metri | |
Porsche 911 GT3 | 34.1 metri | |
11 | Audi R8 GT | 34.3 metri |
12 | Audi A6 3.0 TDI | 34.4 metri |
Aston Martin DBS | 34.4 metri |
PS am si eleron... pote o ajuta?? :)) Nu stiu, intreb si eu. LOL
bravo Opel, impresionant este putin spus
Deci Insignia pe langa faptul ca nu e in gama premium spulbera super car-uri la care sistemul de franare este de 10 ori mai scump!!!
Super masina!!Bravo lor
Pe de alta parte, pe mine nu ma uimeste rezultatul Insigniei. La 100 km/h mai toate masinile moderne au suficienta putere de franare incat sa blocheze rotile (daca n-ar fi ABS-ul), restul depinzand mai degraba de cat de suspensie, distributia greutatii, anvelope si chiar sistemul ABS.
Mult mai interesant mi s-ar fi parut un test de franare 150-0 km/h, o viteza care se intalneste mai peste tot pe autostrazi. Diferentele ar fi fost mult mai mari in acel caz, si mai exemplificative.
Testul e foarte putin relevant. O singura frana la viteza de 100 de km/h cu masina goala nu spune prea mare lucru. Motiv pentru care ajunge Opel Insignia sa detroneze masini cu adevarat serioase.
Un test adevarat ar trebui sa reproduca macar partial conditiile din circulatia de zi cu zi: incarcare partiala/totala a masinii, franari repetate (AM&S avea o procedura cu 10 franari de la 100 km/h una dupa alta) si, cum zicea cineva mai sus, viteze ceva mai mari...asa, pentru inceput, un 150 - 160 km/h dupa care sa vedem si un 200 de km/h, viteza accesibila majoritatii masinilor de acolo. Altfel ajungem sa vorbim ca sa nu ne plictisim...
AM mai chiulit eu de la fizica insa chiar nu vad cum orice masina de talia opelului poate intra intr-un astfel de test.
Logic vorbind, la 599 de ex, aceiasi greutate (aprox 1670kg), suprafata de contact mult mai mare, discuri MULT mai mari si etriere cu numar dublu sau triplu de pistoane.
Deci, revin la intrebare... CUM?
Dar oare discurile din carbon sau ceramica au fost incalzite in prealabil pentru un maxim de potential ?
Sau diferenta intre 458italia si maserati grancabrio.
Maserati-ul are 1980 kg, 458 are 1480 kg ( JUMATATE DE TONA DIFERENTA ).... Aham, deci ferrari le-a dat fratilor mai saraci frane mai bune pe un cabrio decat au ei pe varful de lancie 458.
Dubios
Si acum ca sa nu mai glumim... cumva toate masinile testate erau echipate cu acelasi tip de cauciucuri si in aceleasi conditii de carosabil? Era un detaliu important de amintit in acest articol, dar din pacate omis...
Din experienta avuta cu masina franele sunt intr-adevar un punct forte, pot confirma faptul ca in ciuda gabaritului franele exceleaza, de altfel intr-un test dintr-o revista germana de acum un an(nu mai tin minte exact ce publicatie) a iesit detasat castigatoare la distanta de franare intr-un test comparativ cu passat si mondeo.
Este foarte posibil ca franarea de la 100 la 0 sa nu fie relevanta pentru performantele reale ale franelor. Poate ca testul cu franarea de la 150 sau de la 200 ar fi fost relevant din punctul asta de vedere.
Totusi, faptul ca se claseaza asa bine la franarea de la 100km/h la 0 este relevant pentru un trafic uzual pe drumurile publice.
p.s. Sistemul de franare de la 2.0cdti 160cp este acelasi ca cel de pe versiunile turbo benzina de 180cp, 220cp si 260cp.
Raspunsul adevarat e ca, Chuck Norris conducea Opel-ul